مشکلات زندگی در فرانسه

فرانسه با چه مشکلی رو به رو است؟ این مطلب همه ی گزارش ها چالش هایی را که کشور در معرض آن قرار می گیرد، را آشکار می سازد و در عین حال نشان می دهد که مشکلات زندگی در فرانسه چیست .

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و مشکلات زندگی در فرانسه

عناصر مطبوعات انگلیسی آنگلو، برخی از مهاجران فرانسوی از شیفتگی بیرون آمده یا حتی فرانسوی های کج خلق قدیمی که در خانه باقی مانده اند، برجسته شده اند، شاید حتی در سال های سالی که در سقوط کشور افتاده اند. یک نظرسنجی جدید 128 صفحه ای که در سال 2015 به نام ” دولت فرانسه ” انجام شده است، سعی در تعیین سلامتی کشور داشت، سه سال تا زمان ریاست سوسیالیست فرانکوئئ هولاند و در زمانی که رشد اقتصادی کشور متوقف شد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مهاجرت به فرانسه با مشاورین موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

در حالی که گزارش شورای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی فرانسه (CESE) در تلاش است تا مثبت ها را نشان دهد که تعداد زیادی از آنها وجود دارد ( آنها را می توان با کلیک روی این قسمت خواند )؛ همچنین بر روی برخی از چالش های پیش روی کشور تاکید کرده است چرا که مشکلات قدیمی حل نشده اند. در اینجا نگاهی به مشکلات اصلی فرانسه خواهیم داشت. درباره مهاجرت به فرانسه بیشتر بخوانید .

انواع مشکلات زندگی در فرانسه

Les Banlieues، و یا حومه ی شهر فقیر، سال ها به عنوان منبع نگرانی در فرانسه بوده است، اما در سال 2015 هیچ چیز تغییر نکرده است. حومه ی شهر اغلب دور از مرکز قرار دارد، که در آن حمل و نقل و چشم انداز شغلی فقیر است، حومه های شهر با بلوک های برجی برجسته ی مسکن مربوط به خانواده های طبقه ی پایین مشخص شده اند که بسیاری از آنها مهاجرانی هستند که تلاش می کنند تا در کشوری زندگی کنند که به نظر نمی آید خانه ی آن ها باشد.

مشکل این ممنوعیت های نادیده گرفته شده در سال 2005، زمانی که سرخوردگی ها در سرتاسر کشور رخ داد، سرفصل های جهانی را به نمایش گذاشت.  به رغم تلاشهای مختلف، ده سال به ظاهر کمی تغییر کرده است.  گزارش CESE می گوید که banlieues ” قربانیان اصلی بحران و تکه تکه شدن جامعه ی فرانسوی” شده اند. ده میلیون فرانسوی در این محله ها زندگی می کنند. در برخی از محله های محروم تر، میزان بیکاری در میان مردان جوان 45 درصد است. اما نه تنها حومه ی شهر های فرانسه است که محل سکنای فقرا در این کشور می باشد.

مشکلات زندگی دانشجویی در فرانسه

موانع زبانی باید به سرعت برطرف شود، به عنوان یک توریست شما فقط میتوانید با چند کلمه فرانسوی در پاریس صحبت کنید، با این حال، اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید باید به زبان فرانسوی مسلط باشید، بسیاری از مردم پاریس کمی انگلیسی صحبت میکنند بنابراین بهتر است قبل از اینکه به فرانسه مهاجرت کنید دوره ای را در فرانسه یاد بگیرید.

مشکلات زندگی دانشجویی در فرانسه

مشکلات زندگی دانشجویی در فرانسه

اقامت در فرانسه

بزرگترین تصمیم گیرندگان سفر به فرانسه باید این باشد که آیا در حومه شهر زندگی کند یا در حومه،. زندگی شهری به این معنی است که حمل و نقل عمومی، مدارس، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره در شهر نزدیک به هم هستند. بسیاری از آپارتمان ها و خانه ها در فرانسه بسیار قدیمی هستند در عین حال جذاب، که فاقد عایق می باشند و میتوانند اتاقهای کوچک و فقط یک حمام داشته باشند.

این غیر معمول نیست که آپارتمان ها یا خانه ها را بدون وسایل روشنایی و یا لوازم آشپزخانه پیدا کنید. هرچند برخی از مکان ها آشپزخانه های مجهز و ویژگی های به روز را ارائه می دهند که این ساختمانها بسیار گرانتر هستند و به سختی پیدا میشوند.

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه از کالاهای اساسی در فرانسه مانند غذا و پوشاک بسیار گران قیمت است. مالیات بر ارزش افزوده برای بیشتر کالاها و خدمات اعمال می شود، این مالیات می تواند هزینه های قابل توجهی را به یک خرید بزرگ مثل یک بیفزاید. کرایه و قیمت خانه هم میتواند بسته به مناطق بسیار بالا باشد،پاریس و جنوب فرانسه خانه هایی با اجاره های بسیار سرسام آوری دارند

حکومت اداری (فرانسه)

تعهد به فرانسه شامل مسئولیت های مختلفی مانند باز کردن حساب بانکی و تغییر دادن گواهینامه رانندگی و یا برخورد با پرونده های ویزا می باشد. این موارد و چندین موارد دیگر با بسیاری از موانع و مشکلات مطرح میشود.اغلب خطوط طولانی در دفاتر دولتی وجود دارد و مهاجران به هیچ وجه انتخابی نخواهند داشت اما باید منتظر بمانند و امیدوار باشند که دیده شوند. ناکامی در برخورد با پرونده های اداری فرانسوی، بخش اجتناب ناپذیری از زندگی در فرانسه است.

نژاد پرستی مردم فرانسه

حقوق بشر (CNCDH) که توسط مجلس فرانسوی برای نظارت بر حوادث نژادپرستی در فرانسه موظف واقع شده است، در سال گذشته به میزان 23 درصد افزایش در موارد نژادپرستی، اسلام هراسی و ضد یهودی اشاره کرد و پنج برابر بیشتر در بیست سال گذشته افزایش یافته است. موضوع تائوبیرا چیزی از یک بحث ملی در مورد ریشه های و مسئولیت این بروز زشت نژادپرستی را در بر دارد. آیا فرهنگ فرانسوی عمیقا نژادپرستانه است؟ آیا نژادپرستی خود را افزایش می دهد یا فقط بیان عمومی آن است؟ آیا این تا حدودی یک واکنش به بیکاری و رکود اقتصادی است؟ تا کنون نسبتا اخیر، بحث در مورد تعصب در فرانسه بر مشکلات مربوط به ادغام اقلیت قابل توجه مسلمانان 4 تا 6 میلیون نفر یا کمتر از 10 درصد جمعیت متمرکز شده است. آیا بین اسلام هراسی و گونه های سنتی نژادپرستی وجود دارد؟ چرا، هنگامی که جبهه ملی راست گرا از پیام رسمی خود عمل کرده است و به احترام برخورد کرده است، گونه های خشونت نژادپرستانه در حال افزایش است؟ و چگونه فرانسه باید پاسخ دهد؟ جلسه معاون وزیر کشور، مانوئل والز، اعلام کرد که “روش های جلوگیری از توزیع ” مجلات در میان سایر اقدامات قانونی را مطالعه خواهد کرد. (ترویج تنفر نژادی در فرانسه می تواند یک جرم باشد).

این که فرانسه خود “کشور حقوق بشر” را به تمام جهان اعلام می کند، دوست دارد نژادپرستی و تبعیض را در هر کجایی به غیر از در کشور خود شناسایی کند. با این حال در مرزهای خود، مشکلات زیادی وجود دارد. در واقع سیستم به علت فقدان آموزش و پرورش و سیاست های فعال و فراگیر، به ویژه در زمینه آموزش ملی، رسانه ها و فرهنگ، شکست خورده است. در نتیجه فرانسه عملا هیچ چیز در مورد قسمت هایی از گذشته خود که مشکل ساز هستند، نمی دانند: این آشفتگی که هنوز تحت بررسی جوانب تاریخی، جایی که خشونت شدید استعمارگر به معنای واقعی کلمه، مردم و جوامع را از بین برده است.

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی مهاجرین

5 بهترین شهرها و شهرها برای مهاجرین در فرانسه زندگی می کنند و بازنشسته می شوند.

  • لیون:

لیون از ساختمان های زیبای قرن هجدهم با نقاشی های زرد هلویی، نارنجی و صورتی پر شده است، و نه فقط با یک، بلکه دو رودخانه وسیع، زینت بخشیده است. لیون، واقع در منطقه رون-آلپ در جنوب شرقی فرانسه شده است، که تقریبا بی خطر است. با جمعیت نیم میلیون نفری، سومین شهر بزرگ فرانسه است. اما قدم زدن در اطراف، شما ایت تعداد از افراد را حس نمی کنید. حتی در قلب شهر، حس فضای خالی وجود دارد. این به احتمال زیاد به این دلیل این است که لیون دارای میدان های سخاوتمندانه فراوان، خیابان های پهن و پارک ها است، و نه به دو تپه عظیم شگفت انگیز که می تواند تا روشنی روز تا آنجا که در آلپ ها می رسد، اشاره کرد.

  • مونپلیه:

واقع در ساحل گرم و آفتابی، جنوب فرانسه می باشد. مونپلیه در منطقه لانگدوک روسیلون است، بین محدوده کوهی Cevennes و دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر هشتمین شهر بزرگ و در حال رشد سریع فرانسه است و جمعیت آن حدود 253000 نفر است که حدود 70000 دانش آموز هستند. اولین و معروف ترین دانشکده پزشکی در فرانسه در این شهر است. مونپلیه به عنوان یک دانشگاه شناخته شده است و تمام سر زندگی و انرژی مورد انتظار شما را تضمین می کند.

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی مهاجرین

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی مهاجرین

  • Sarlat-la-Caneda:

این شهر با جمعیتی حدود 11000 نفر در منطقه دورودن در جنوب فرانسه، اغلب به عنوان سرلات شناخته می شود. سرلات، راحتی و فعالیت های بزرگ شهر را ارائه می دهد، در قالب یک شهر کوچک که باعث می شود آن محل لذت بخش، برای بازدید و یک مکان فوق العاده برای زندگی می باشد. خیابان های باریک گاهی اوقات از طریق محوطه های آرام از طریق مرکز تاریخی متلاشی می شوند و به قسمت رومانتیک شهر کوچکی در فرانسه منجر می شوند. غارها با نقاشی های پیش از تاریخ، قلعه هایی که تقریبا هر تپه ای را محافظت می کنند، و رودخانه هایی که بی سر و صدا از طریق دره های جنگلی پیچ خورده اند، بازدید کنندگان را به این منطقه جذب می کنند.

  • بوردو:

پاریس ممکن است جواهر طلائی فرانسه باشد، اما شهر بوردو الماس پر زرق و برق خود را دارد. این شهر باستانی، در منطقه معروف شراب سازی جنوب غربی فرانسه قرار دارد، که در سال های اخیر شاهد رونق اقتصادی چشمگیر بوده است. با توجه به زیبایی و تاریخ آن، بسیاری از شهرها بخش میراث جهانی یونسکو را انتخاب شده اند. و بوردو یک بهشت عاشقان شراب، با همه چیز از زمین های معروف جهان به انبارهای کوچک که به سختی در خارج از فرانسه شناخته شده است، می باشد.

  • پائو:

اگر شما به دنبال شهری برای دوران بازنشستگی هستید، پائو را در نظر بگیرید. یک شهر فرانسوی زیبا که 80000 و چند مایل از مرز اسپانیا فاصله دارد. روستا های قدیمی پر زرق و برق و عمارت هایی که از خیابان ها می گذرند و چشم اندازهای جذاب از کوه های پیرنه که از برف پوشیده شده را، دارد. پائو زمستان های خفیف و مرطوب، و تابستان های گرم و مرطوب دارد. در تابستان دمای متوسط 68 تا 86 درجه فارنهایت (20 تا 30 درجه سلسیوس) است، در حالی که در فصل زمستان می توانید حدود 54 درجه فارنهایت (12 درجه سلسیوس) را انتظار داشته باشید. با چنین شرایطی، آسان است که دریابید که چرا اسطوره های اروپایی برای تعطیلات در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به شهر مهاجرت کردند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی درباره تابعیت و اقامت فرانسه با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد مشکلات زندگی در فرانسه

1- آیا در فرانسه تمام نقاط شهرها از امکانات رفاهی یکسان برخوردارند؟

حومه ی شهر اغلب دور از مرکز قرار دارد، که در آن حمل و نقل و چشم انداز شغلی فقیر است .

2- در فرانسه چه افرادی در حومه شهر زندگی می کنند؟

حومه های شهر با بلوک های برجی برجسته ی مسکن مربوط به خانواده های طبقه ی پایین مشخص شده اند که بسیاری از آنها مهاجرانی هستند که تلاش می کنند تا در کشوری زندگی کنند که به نظر نمی آید خانه ی آن ها باشد.

3- آیا می توانم با مهارت زبان انگلیسی به راحتی در شهر پاریس زندگی کنم ؟

اگر قصد دارید در این شهر ساکن شوید باید به زبان فرانسوی مسلط باشید، بسیاری از مردم پاریس کمی انگلیسی صحبت میکنند بنابراین بهتر است قبل از اینکه به فرانسه مهاجرت کنید دوره ای را در فرانسه یاد بگیرید.

4- آیا خانه های حومه شهر در فرانسه دارای امکانات رفاهی هستند؟

این غیر معمول نیست که آپارتمان ها یا خانه ها را بدون وسایل روشنایی و یا لوازم آشپزخانه پیدا کنید. هرچند برخی از مکان ها آشپزخانه های مجهز و ویژگی های به روز را ارائه می دهند که این ساختمانها بسیار گرانتر هستند و به سختی پیدا میشوند.

5- هزینه کالاهای اساسی زندگی در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی در فرانسه از کالاهای اساسی در فرانسه مانند غذا و پوشاک بسیار گران قیمت است. کرایه و قیمت خانه هم میتواند بسته به مناطق بسیار بالا باشد

6- در کدام شهرهای فرانسه قیمت اجاره خانه بالاست؟

پاریس و جنوب فرانسه خانه هایی با اجاره های بسیار سرسام آوری دارند

7- آیا امور اداری مهاجران در فرانسه به راحتی انجام می شود؟

اغلب خطوط طولانی در دفاتر دولتی وجود دارد و مهاجران به هیچ وجه انتخابی نخواهند داشت اما باید منتظر بمانند و امیدوار باشند که دیده شوند. ناکامی در برخورد با پرونده های اداری فرانسوی، بخش اجتناب ناپذیری از زندگی در فرانسه است.

8- آیا در فرانسه نژادپرستی وجود دارد؟

حقوق بشر (CNCDH) که توسط مجلس فرانسوی برای نظارت بر حوادث نژادپرستی در فرانسه موظف واقع شده است، در سال گذشته به میزان 23 درصد افزایش در موارد نژادپرستی، اسلام هراسی و ضد یهودی اشاره کرد و پنج برابر بیشتر در بیست سال گذشته افزایش یافته است.

9- بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی مهاجرین کدامند؟

  • لیون
  • مونپلیه
  • بوردو:
  • پائو:

10- تعهد به فرانسه شامل چه مسئولیت هایی است؟

باز کردن حساب بانکی و تغییر دادن گواهینامه رانندگی و یا برخورد با پرونده های ویزا می باشد.

11- علت وجود مشکلات در مرز های فرانسه چیست؟

در واقع سیستم به علت فقدان آموزش و پرورش و سیاست های فعال و فراگیر، به ویژه در زمینه آموزش ملی، رسانه ها و فرهنگ، شکست خورده است.

2.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “زندگی در فرانسه

  1. سارا احمدي گفت:

    با سلام
    من ١٤ ساله هستم و همراه مادرم قصد مهاجرت به فرانسه را داريم . اما هيچگونه از اين شرايط با شرايط ما مطابقت نداره . ايا فرانسه به دانش اموز دبيرستاني ويزاي تحصيلي ميده؟
    و اگه ميده مادرم ميتونه همراهم بياد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      فرانسه مدارس نمونه بین المللی خوبی را دارد که متقاضیان زیادی از سراسر منطقه اروپا و غیر اروپا به این کشور می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *