بورسیه تحصیلی فرانسه

در این مطلب میخوانید

کشور فرانسه در بین 10 مقصد برتر تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت تحصیلی و در رتبه 4 بزرگترین مقصد دانشجویان بین المللی قرار دارد. وجود بیش از 1500 برنامه تحصیلی در دسترس برای تحصیل در دانشگاه های این کشور و وجود بیش از 500 بورسیه و اسکالرشیپ تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از دلایل مهاجرت تحصیلی به فرانسه است.جهت دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در برترین دانشگاه‌های فرانسه، PSL، سوربن و … میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ بوریسه و تحصیل رایگان را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهر پاریس به عنوان اولین شهر دانشجویی جهان و محبوب ترین مقصد مهاجرت تحصیلی در حال حاضر در رتبه 5 فهرست بهترین شهرهای دانشجویی جهان در QS قرار دارد.

برای متقاضیان بین المللی امکان تحصیل در دانشگاه های فرانسه و برخورداری از بورسیه تحصیلی کشور فرانسه وجود دارد. در واقع برای همه متقاضیان از سراسر جهان شرایط بورسیه فرانسه در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد. این یک فرصت عالی برای ادامه تحصیلات در بهترین کشور اروپایی از لحاظ کیفیت زندگی و تحصیل است.

کشور فرانسه به دلیل کیفیت بالای آموزشی و مدرک تحصیلی بسیار معتبر در همه جهان شناخته شده است.

بسیاری از دانشگاه های فرانسه بورسیه های تحصیلی متنوع را به متقاضیان ارائه می دهند. برخی از این بورسیه ها به طور کامل و برخی از آن ها به طور جزئی بخشی از هزینه های تحصیل در فرانسه را تامین می کنند.

در این مقاله کامل به ارائه اطلاعات لازم در مورد شرایط بورسیه تحصیلی فرانسه، بورسیه پزشکی در فرانسه، شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه و انواع بورسیه رشته طراحی لباس، هنر، پزشکی و دندانپزشکی می پردازیم و به این پرسش مهم پاسخ می دهیم: چگونه بورسیه تحصیلی فرانسه بگیریم؟

اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه

اخذ بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یک رویا است. کشور فرانسه علاوه بر دارا بودن بالاترین سطح کیفیت آموزشی و تحقیق علمی و دارا بودن رتبه های برتر در تحقیق و پژوهش های علمی کشوری غنی از فرهنگ و تاریخ و معماری است.

کشور فرانسه سالانه بیش از 360.000 دانشجوی بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند. شرایط ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های فرانسه به مراتب راحت تر از دانشگاه های آمریکا است. دانشگاه پاریس با دارا بودن رتبه 37 در میان دانشگاه های جهان دارای رتبه یک در دانشگاه های فرانسه از بهترین دانشگاه های این کشور است. به همین خاطر مهاجرت به فرانسه میان متقاضیان برای تحصیل بسیار محبوب است.

شرایط ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های فرانسه

شرایط ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های فرانسه

این کشور برتر اروپایی برای جذب مستعدترین و متمایزترین دانشجویان بین المللی سالانه صدها بورسیه تحصیلی رایگان فرانسه را به آن ها ارائه می دهد. شرایط بورسیه فرانسه فرصتی برای دانشجویان بین المللی در جهت تغییر مسیر زندگی خود و نائل شدن به رویاها و آرزوهای دور و دراز است.

بسیاری از دانشگاه های کشور فرانسه بورسیه های تحصیلی را از طرف سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی و بدون بازپرداخت به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند. سیاست اعطای بورسیه کشور فرانسه به دانشجویان بین المللی در راستای استفاده از ظرفیت علمی و دانش این دانشجویان برای اهداف تحقیقی و پژوهشی است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه و تحصیل رایگان

دانشگاه های کشور فرانسه بورسیه های مختلفی را به دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور ارائه می دهند.

بورسیه هنر فرانسه، بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه، بورسیه دانشگاه سوربن فرانسه، بورسیه پزشکی فرانسه، بورسیه رشته زبان فرانسه و بورسیه فرانسه برای ایران از جمله بورسیه های مهم کشور فرانسه است.

شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه برای هر یک از رشته ها و مقاطع تحصیلی ذکر شده ممکن است متفاوت باشد اما شرایط کلی برای همه رشته ها یکی است.

اما دانشجویان بین المللی برای اخذ این بورسیه های متنوع باید دارای شرایط لازم و کافی باشند. از مهم ترین شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه دارا بودن شرایط تحصیلی و علمی در سطح عالی است. از جمله شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه و تحصیل رایگان موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن معدل 17 برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در فرانسه
  • دارا بودن معدل 19 برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه
  • مدرک زبان فرانسوی سطح B2 یا زبان انگلیسی آیلتس 7 به بالا
  • دارا بودن رزومه و سوابق کاری و تحصیلی
  • دارا بودن مقاله های علمی و تحقیقی منتشر شده در مجله های علمی جهان
  • دارا بودن تحقیقات و پژوهش های معتبر

نگاه اجمالی به بورسیه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی

  • کشور میزبان: فرانسه
  • کشورهای واجد شرایط: همه متقاضیان بین المللی از همه کشورهای جهان
  • رشته های مورد نظر: همه رشته های تحصیلی دانشگاهی
  • برنامه های تحصیلی: مقطع تحصیلی کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و دکترا
  • پوشش بورسیه ای: بورسیه فول فاند فرانسه، بورسیه جزئی و کمک هزینه های تحصیلی

انواع بورسیه های تحصیلی فرانسه

دانشگاه های فرانسه به متقاضیان دارای شرایط بورسیه تحصیل در فرانسه بورسیه های مختلف را ارائه می دهند. به طور کلی دانشگاه های فرانسه 2 نوع بورسیه تحصیلی را به دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور و دارای شرایط لازم اعطا می کنند. بورسیه های اعطا شده از طرف دانشگاه های فرانسه و بورسیه های اعطا شده از طرف سازمان های دولتی و خصوصی این دو نوع بورسیه می باشند.

بورسیه دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های فرانسه بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان مقطع دکترا را ارائه می دهند. در واقع دانشگاه های فرانسه فقط به دانشجویان مقطع دکترا بورسیه تحصیلی اعطا می کنند. دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های فرانسه می توانند از بورسیه های سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی این کشور برخوردار شوند.

بورسیه سازمان های دولتی و غیر دولتی فرانسه

دانشگاه های فرانسه به دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند. در واقع دانشگاه ها مستقیماً بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان اعطا نمی کنند و منبع مالی این بورسیه از طریق نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی تامین می شود. برخی از بورسیه های سازمان های دولتی و غیر دولتی فرانسه برای مقطع کارشناسی ارشد عبارت است از:

  • بورسیه نهاد پژوهش سازمان ملل
  • بورسیه نهاد حمایت از زنان
  • بورسیه نهاد حمایت از کردها
  • بورسیه مراکز تحقیقی و پژوهشکده ها
  • بورسیه سازمان های دارویی
  • بورسیه شرکت های الکترونیکی
  • بورسیه شرکت های خصوصی
بورسیه سازمان های دولتی و غیر دولتی فرانسه

بورسیه سازمان های دولتی و غیر دولتی فرانسه

فرآیند دریافت بورسیه تحصیلی کشور فرانسه

دانشجویان برای دریافت بورسیه های تحصیلی کشور فرانسه نه تنها باید دارای شرایط لازم باشند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند، بلکه باید فرآیند و مراحل دریافت بورسیه های تحصیلی این کشور را طی کنند. به منظور پاسخ به پرسش چگونه بورسیه تحصیلی فرانسه بگیریم به مراحل و فرآیندهای زیر توجه کنید. فرآیند دریافت بورسیه تحصیلی کشور فرانسه عبارت است از:

  • تهیه و آماده سازی مدارک تحصیلی و سوابق علمی
  • ترجمه مدارک و گواهی های تحصیلی و علمی
  • ارسال مدارک برای کمیسیون تعیین بورسیه در دانشگاه مورد نظر در فرانسه
  • بررسی مدارک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی و دیگر شرایط متقاضی
  • انتخاب متقاضی واجد شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی
  • اعلام نتیجه تایید دریافت بورسیه یا عدم دریافت بورسیه تحصیلی
  • اقدام متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

مدت زمان دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه

به طور کلی مدت زمان دریافت بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه به رشته و مقطع تحصیلی و همچنین شرایط تحصیلی و مالی دانشجو بستگی دارد. اما به طور متوسط مدت زمان دریافت بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه از زمان ارسال مدارک تا زمان بررسی و اعلام نتیجه به متقاضی از حدود 4 ماه تا 8 ماه می باشد.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه باید دارای شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه باشند و علاوه بر این مدارک لازم را ارائه دهند. متقاضیان باید همه مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه را به زبان فرانسه ترجمه کنند و دارای تاییدیه از وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیز باشند. از جمله مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • سوابق تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس در سطح 7 یا زبان فرانسه در سطح B2
  • سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و رزومه شغلی به همراه سوابق بیمه شغلی
  • گواهی شرکت در سمینارها و کنفرانس های علمی و پژوهشی

چه دانشجویانی دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه هستند؟

دانشجویان برای گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه باید دارای شرایط بورسیه تحصیلی فرانسه باشند. از جمله شرایط بورسیه تحصیلی فرانسه دارا بودن سن مناسب برای مقطع کارشناسی ارشد در حدود 25 سال و برای مقطع دکترا در حدود 30 سال می باشد. برخی از مهم ترین شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور عبارت است از:

  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • دارا بودن توصیه نامه های علمی تحصیلی از اساتید مقطع تحصیلی قبل
  • دارا بودن نتیجه نمره های آزمون های بین المللی GMAT و GRE
  • دارا بودن شرایط جسمی و روحی سالم و ارائه آزمایش های پزشکی
  • دارا بودن نمونه کارهای عملی برای اخذ بورسیه هنر کشور فرانسه و بورسیه رشته طراحی لباس در کشور فرانسه
  • دارا بودن اظهارنامه مالیاتی
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه

5 بورسیه تحصیلی کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی

کشور فرانسه با حدود 300.000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، محیط فرهنگی و مناظر طبیعی زیبا و روستاهای کوهستانی، سواحل مدیترانه ای و شهرهای قرون وسطایی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رایگان و کم هزینه محسوب می شود. هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه چندان مقرون به صرفه و مناسب نیست و دانشجویان با تمکن مالی پایین ناگزیر به دریافت کمک هزینه های دانشجویی و بورسیه های تحصیلی می باشند.

شهریه دانشگاه های دولتی فرانسه سالانه در حدود 200 یورو و دانشگاه های خصوصی تا 10.000 یورو می باشد.

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی فول فاند و جزئی بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را تامین کنند. در ادامه به ارائه 5 بورسیه برتر کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی می پردازیم:

1- Ampere Scholarships of Excellence at ENS de Lyon

2- Université Paris-Saclay International Master’s Scholarships

3- Grenoble Institute of Technology Foundation Scholarships

4- INSEAD MBA Scholarships

5- HEC Paris MBA Scholarships

Ampere Scholarships of Excellence at ENS de Lyon

بورسیه عالی آمپر در ENS de Lyon مختص دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. این بورسیه که از جمله بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه می باشد به دانشجویان رشته های علوم، هنر یا علوم انسانی اعطا می شود. بورسیه هنر کشور فرانسه شامل برنامه بورسیه عالی آمپر ENS de Lyon است.

مدت زمان دریافت بورسیه عالی آمپر 12 ماه و برای هر ماه در حدود 1000 یورو می باشد.

از شرایط اخذ بورسیه عالی آمپر ENS de Lyon می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی باید دانشجوی بین المللی باشد.
  • متقاضی باید پس از اول ژانویه 1995 متولد شده باشد.
  • متقاضی باید معادل 180 واحد درسی ECTS را گذرانده باشد یا دارای گواهی دیپلم معادل آن باشد.

Université Paris-Saclay International Master’s Scholarships

بورسیه دانشگاه پاریس-ساکلی مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فرانسه می باشد. دانشجویانی که تمایل به توسعه یک پروژه دانشگاهی از طریق تحقیق تا مقطع دکترا می باشند، می توانند در موسسه های عضو آن پروژه آموزش ببیند و امکانات لازم برای ثبت نام در اختیار آن ها قرار می گیرد.

مدت زمان دریافت بورسیه دانشگاه پاریس-ساکلی حداقل 10 ماه متوالی از ماه سپتامبر تا ماه ژوئن و سالانه تا حدود 10.000 یورو می باشد. حداکثر 1000 یورو نیز برای هزینه های سفر و اخذ ویزا به دانشجو اعطا می شود.

مبلغ این بورسیه از طریق موسسه های پژوهشی که دانشجو در آن ثبت نام کرده تامین می شود.

از شرایط اخذ بورسیه دانشگاه پاریس-ساکلی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی باید دانشجوی بین المللی باشد.
  • متقاضی باید دارای شایستگی های علمی و تحصیلی باشد.
  • متقاضی باید در رشته ها و برنامه های کارشناسی ارشد به جز برنامه آموزش حرفه ای مشغول تحصیل باشد.
بورسیه دانشگاه پاریس-ساکلی

بورسیه دانشگاه پاریس-ساکلی

Grenoble Institute of Technology Foundation Scholarships

بورسیه های بنیاد فناوری گرنوبل به دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرنوبل INP اعطا می شود. این بورسیه از جمله بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه و برای تامین مالی دانشجویان شایسته و با صلاحیت علمی می باشد.

مدت زمان دریافت بورسیه های بنیاد فناوری گرونوبل تا 2 ترم تحصیلی و برای هر ترم حداکثر تا حدود 5000 یورو می باشد.

از شرایط اخذ بورسیه های بنیاد فناوری گرنوبل می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی باید دانشجوی بین المللی باشد.
  • متقاضی باید دارای تاییدیه های لازم از کمیته پذیرش بنیاد فناوری گرنوبل باشد.
  • انتخاب دانشجوی واجد شرایط بر اساس نامه های مرجع و رونوشت های مربوط به پروژه های علمی بنیاد فناوری گرنوبل صورت می گیرد.
  • از آن جا که همه برنامه های تحصیلی این بنیاد به زبان انگلیسی ارائه می شود، متقاضیان بین المللی باید گواهینامه و مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل Tofel یا Toeic ارائه دهند.

INSEAD MBA Scholarships

بورسیه INSEAD MBA در دو سال گذشته بودجه بورسیه خود را 2 برابر کرده است تا کمک های مالی بیشتری را به دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه اعطا کند. شرایط بورسیه فرانسه شامل بیش از 90 نوع بورسیه مختلف است.

ارزش مالی بورسیه های INSEAD MBA از حدود 5000 دلار تا 25.000 دلار می باشد.

ددلاین: متغیر

از شرایط اخذ بورسیه های INSEAD MBA می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی باید دانشجوی بین المللی باشد.
  • بورسیه INSEAD MBA بر اساس دارا بودن ملاک های مختلفی مانند دارا بودن شایستگی های علمی، سوابق حرفه ای، رشته تحصیلی قبلی، ملیت، جنسیت و توانایی مدیریت و رهبری و غیره به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود.

HEC Paris MBA Scholarships

بورسیه تحصیلی HEC Paris MBA به طور سخاوتمندانه به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در رشته های تحصیلی مختلف مشغول تحصیل در فرانسه تعلق می گیرد. دانشجویان مشغول تحصیل در رشته MBA برای دستیابی به اهداف شغلی خود پس از فارغ التحصیلی می توانند برای اخذ این بورسیه درخواست خود را ارائه دهند. همه دانشجویان پذیرفته شده در HEC Paris MBA فرصت اخذ این بورسیه تحصیلی را دارند. بنیاد HEC هر ساله بیش از 1.000.000 یورو به دانشجویان نیازمند کمک مالی کمک می کند.

ارزش مالی بورسیه های HEC Paris MBA از حدود 6000 یورو تا 24.000 یورو می باشد.

از شرایط اخذ بورسیه های HEC Paris MBA می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی باید دانشجوی بین المللی باشد.
  • بورسیه های HEC Paris MBA به دسته های مختلفی تقسیم می شود: بورسیه مبتنی بر دارا بودن شایستگی های علمی، بورسیه مبتنی بر دارا بودن نیاز مالی و بورسیه مبتنی بر معیارهای خاص

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی فرانسه

در مقطع کارشناسی یا لیسانس دانشگاه های فرانسه دریافت بورسیه با محدودیت های زیادی همراه است. اما اگر دانشجویان دارای مشکل مالی باشند می توانند از کمک هزینه 8.000 تا 12.000 یورویی بورسیه امیل بوتمی Emile Boutmy در مقطع کارشناسی استفاده کنند. دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی در مقایسه با مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه های کمتری را ارائه می دهند.

  • کشورهای واجد شرایط اخذ بورسیه مقطع کارشناسی فرانسه: همه دانشجویان بین المللی از سراسر جهان
  • نوع بورسیه تحصیلی: بورسیه فول فاند با بودجه کامل / بورسیه جزئی
  • برنامه های تحصیلی مرتبط: بیشتر برنامه ها و رشته های تحصیلی
بورسیه امیل بوتمی

بورسیه امیل بوتمی

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه

در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس دانشگاه های فرانسه بورسیه های متفاوتی ارائه می شود. در این مقطع تحصیلی اعطای بورسیه ها و اسکالرشیپ ها به شرایط تحصیلی و علمی دانشجو بستگی دارد. از مهم ترین بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه بورسیه ایفل فرانسه را می توان نام برد. این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی و مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته های حقوق، اقتصاد، مدیریت، مهندسی و مطالعات سیاسی است.

بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا فرانسه

گرچه تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه برای همه دانشجویان واجد شرایط امکان پذیر است. اما به دلیل رقابتی بودن این موضوع قاعدتاً دانشجویانی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه می شوند که دارای شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه برای آن مقطع خاص باشند. از جمله شرایط بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع دکترا موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه های برتر جهان در فرانسه یا دانشگاه های برتر دیگر کشورهای مورد تایید فرانسه
  • دارا بودن معدل بالاتر از 19 در مقطع کارشناسی ارشد
  • دارا بودن معدل بالاتر از 17 در مقطع کارشناسی
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 و یا مدرک زبان فرانسه B2
  • دارا بودن گواهی شرکت در پروژه های علمی تحقیقی
  • دارا بودن مقاله های علمی منتشر شده در مجله های ISI
  • دارا بودن سوابق کاری مفید و مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط بورسیه فول فاند فرانسه

تحصیل در دانشگاه های فرانسه در میان برترین کیفیت آموزشی در جهان جای دارد، زیرا این کشور فرصت های طلایی بسیاری را برای تحصیل رایگان و کم هزینه دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. همه ملیت ها واجد شرایط بورسیه فول فاند فرانسه برای تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشند.

بورسیه های فول فاند Full Funded فرانسه همه هزینه های زندگی، هزینه های خورد و خوراک، هزینه های محل اقامت و هزینه های رفت و آمد دانشجویان را پوشش می دهد. مهم ترین شرایط بورسیه فول فاند فرانسه عبارت است از:

  • دارا بودن عملکرد و شرایط تحصیلی در سطح مطلوب
  • دارا بودن نمره های 4 از مجموع نمره 5 در دروس تخصصی
  • دارا بودن گواهی شرکت در پروژه های تحقیقی و علمی
  • دارا بودن انگیزه نامه قدرتمند و توصیه نامه ها از اساتید مقطع قبل

مهم ترین بورسیه های فول فاند فرانسه

برای اخذ بورسیه های فول فاند فرانسه محدودیتی در ملیت و کشور دانشجوی بین المللی وجود ندارد. از شرایط بورسیه فول فاند فرانسه می توان به دارا بودن شایستگی های علمی و شرایط تحصیلی عالی اشاره کرد. مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه های فول فاند فرانسه توصیه نامه های تحصیلی از اساتید مقطع قبل و انگیزه نامه قوی را می توان نام برد.

از مهم ترین بورسیه فول فاند فرانسه بورسیه های زیر را می توان نام برد:

1- Eiffel Excellence Scholarships (بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه) :مختص دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در فرانسه است.

2- Emile Boutmy Scholarships at Sciences Po University (بورسیه امیل بوتمی): مختص دانشجویان غیراروپایی از همه ملیت ها مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و پست دکترا در فرانسه که نصف 14.000 دانشجوی واجد شرایط اخذ این بورسیه دانشجوی بین المللی هستند.

3- Université Paris Saclay International Master’s Scholarships (بورسیه های دانشگاه پاریس-ساکلی):مختص همه دوره های آکادمیک فرانسه به جز دوره پزشکی بالینی است و بورسیه پزشکی فرانسه شامل این بورسیه نمی شود. میزان بورسیه در حدود 10.000 دلار در هر سال و شامل بورسیه های فول فاند و بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد همه رشته های تحصیلی است.

4- French Scholarships offered by the Ministry of Higher Education (بورسیه وزارت آموزش عالی فرانسه):

مختص دانشجویان دوره دکترا در فرانسه است.

5- Excellence Major Scholarship (بورسیه عالی تحصیلی فرانسه): منابع مالی تامین این بورسیه آژانس آموزش فرانسه و وزارت امور خارجه و اروپا است.

6- Erasmus+ Program (بورسیه اراسموس فرانسه): مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه – منابع مالی تامین این بورسیه از کمیسیون اروپایی است.

7- 200+ France Government Scholarship (بورسیه دولتی فرانسه): مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در فرانسه است و دانشجویان با هر ملیت و پیشینه مجاز به دریافت این بورسیه می باشند.

8- Campus France Scholarships (بورسیه کامپوس فرانسه): مختص دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه است.

9- Grant by France Government (گرانت دولت فرانسه): مختص دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پست دکترا فرانسه است.

بورسیه های فول فاند فرانسه

بورسیه های فول فاند فرانسه

بورسیه فول فاند فرانسه چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

دانشجویانی که با دارا بودن شرایط بورسیه فول فاند فرانسه موفق به دریافت این نوع بورسیه می شوند، از مزایای شگفت انگیز آن برخوردار می شوند. از جمله هزینه هایی که بورسیه فول فاند آن را پوشش می دهد، موارد زیر را می توان نام برد:

  • تحصیل رایگان و بدون پرداخت شهریه در کالج ها یا دانشگاه های فرانسه
  • معافیت از پرداخت هزینه درخواست اخذ پذیرش
  • معافیت از پرداخت هزینه درخواست آزمون
  • معافیت از پرداخت بودجه تحقیقاتی
  • معافیت از پرداخت هزینه کتاب های درسی
  • معافیت از پرداخت بودجه ماهانه برای هزینه های خورد و خوراک، هزینه های محل اقامت و هزینه های شخصی

چه رشته های تحصیلی در فرانسه بورسیه می شوند؟

به طور کلی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی فرانسه رشته های مورد نظر برای اعطای بورسیه را تعیین می کنند. بر این اساس بسیاری از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه های فرانسه دارای پوشش بورسیه ای می باشند.

در واقع دانشگاه های فرانسه از طریق اعطای بورسیه، اسکالرشیپ و یا کمک هزینه دانشجویی به بسیاری از دانشجویان بومی و بین المللی مشغول تحصیل در رشته های تحصیلی مختلف از این دانشجویان حمایت مالی می کند. از جمله رشته ها و برنامه های تحصیلی مورد حمایت بورسیه کشور فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه پزشکی فرانسه
  • بورسیه دندانپزشکی فرانسه
  • بورسیه رشته مدیریت اجرایی MBA
  • بورسیه هنر فرانسه
  • بورسیه فرانسه برای ایران
  • بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه
  • بورسیه دانشگاه سوربن فرانسه
  • بورسیه رشته زبان فرانسه
  • بورسیه رشته اقتصاد و مدیریت (بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه)
  • بورسیه مهندسی و حقوق (بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه)
  • بورسیه رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی ( بورسیه ENS لیون)

بورسیه هنر فرانسه

کشور فرانسه یکی از مهم ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته هنر است. این کشور با دارا بودن فرهنگ غنی و تاریخچه کهن و معماری بی نظیر دارای موسسه های آموزشی منحصر به فردی برای آموزش رشته هنر می باشد.

مدارس هنرهای زیبا Ecoles des Beaux-Arts مکان مناسب برای تحصیل متقاضیان بین المللی علاقمند به رشته هنر در فرانسه است. دانشجویان در این مدارس با اصول و مبانی هنر و علوم تخصصی در حوزه هنر آشنا می شوند. دانشجویان مستعد و دارای شرایط لازم می توانند از بورسیه هنر فرانسه نیز برخوردار شوند. از شرایط اخذ بورسیه هنر کشور فرانسه می توان به دارا بودن معدل تحصیلی در سطح بالا و دارا بودن انگیزه نامه قوی اشاره کرد.

بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه

همان گونه که دانشگاه ها و موسسه های آموزشی فراوانی در حوزه هنرهای زیبا در فرانسه وجود دارد، بورسیه های فراوانی نیز به دانشجویان مشغول تحصیل در رشته های مختلف هنر و معماری و طراحی اعطا می شود.

یکی از مهم ترین بورسیه های رشته هنر فرانسه به جز بورسیه رشته زبان فرانسه، بورسیه رشته طراحی لباس در کشور فرانسه است که آکادمی بین المللی مد پاریس آن را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کند. بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه شامل بورسیه فول فاند Fully Funded و بورسیه جزئی Partial می باشد و دانشجویان بین المللی از هر کشور و ملیتی می توانند برای دریافت آن درخواست دهند. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ بورسیه رشته طراحی لباس در کشور فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه نمونه کارهای عملی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • ارائه مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط با رشته طراحی لباس و مد
  • ارائه گواهی سوابق کاری در حوزه طراحی لباس و مد
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی قوی و توصیه نامه های علمی
بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه

بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در فرانسه

دانشگاه های کشور فرانسه نه تنها از برترین دانشگاه های جهان با امکانات آموزشی پیشرفته محسوب می شوند بلکه به واسطه ارائه بورسیه های تحصیلی عالی در همه رشته های تحصیلی شناخته شده می باشند.

دانشگاه های بسیاری در فرانسه بورسیه های تحصیلی عالی به متقاضیان با تمکن مالی ناکافی و یا حتی متقاضیان با تمکن مالی کافی اما دارای شرایط ویژه اعطا می کنند. در این بخش از مقاله به ارائه دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه می پردازیم که اتفاقاً از برترین دانشگاه های فرانسه نیز به شمار می آیند:

  • دانشگاه ها و کالج های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه رنکینگ های جهانی
  • دانشگاه تحقیقات پاریس 45
  • دانشگاه سوربن فرانسه 80
  • دانشگاه اکول پلی تکنیک 93
  • دانشگاه پاریس 130
  • دانشگاه تلکام پاریس 188
  • دانشگاه گرونوبل آلپ 350-301
  • دانشگاه استراسبورگ 500-401
  • کالج Berea تنها کالج آموزشی در فرانسه که در سال اول تحصیل بورسیه فول فاند را به همه دانشجویان اعطا می کند.
  • کالج Dartmouth همه نیازهای مالی دانشجویان مقطع کارشناسی را تامین می کند و برای سفرهای این دانشجویان کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد.

بورسیه پزشکی فرانسه

دانشگاه های پزشکی فرانسه بورسیه تحصیل رایگان فرانسه در رشته پزشکی را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کنند. دولت فرانسه در حدود ۱۲۶ برنامه بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در رشته های تحصیلی مختلف از جمله بورسیه پزشکی فرانسه در نظر گرفته است.

دانشجویانی که واجد شرایط لازم برای دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی نباشند، می توانند با کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته کمک فراوانی به هزینه های زندگی خود کنند. بورسیه پزشکی در فرانسه بیشتر بر اساس شایستگی ها و صلاحیت علمی و تحصیلی به دانشجویان پزشکی اعطا می شود. از مهم ترین بورسیه پزشکی در فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه برنامه اراسموس موندوس اروپا (بورسیه بر اساس همکاری های فرهنگی اروپا و فرانسه برای تامین هزینه های پروژه های علمی در حوزه پزشکی در فرانسه)
  • بورسیه سازمان های غیر دولتی فرانسه (تامین هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در مقطع دکترا و پست دکترا)
  • بورسیه تحصیلی شارکو (با حمایت مالی هزینه های تحصیل در دانشگاه و تحقیقات علمی در حوزه های علوم پزشکی، دامپزشکی و علوم دارویی را تامین می کند.)

بورسیه دندانپزشکی فرانسه

دانشجویان مشغول به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه با برخورداری از بورسیه های فراوان و کمک هزینه های دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در فرانسه را تامین کنند. دولت فرانسه بدین منظور بورسیه های زیادی را در اختیار دانشگاه های دندانپزشکی قرار داده است. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

علاوه بر این موارد دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی در حین تحصیل می توانند نه تنها با کسب تجربه کاری و مهارت لازم زمینه لازم در جهت اشتغال و کار پس از فارغ تحصیلی خود را فراهم کنند، بلکه با مدیریت مالی هزینه های زندگی خود در گران ترین کشور جهان را به خوبی تامین کنند.

از جمله مهم ترین بورسیه های مختص دانشجویان دندانپزشکی فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه برنامه کارشناسی ارشد شارپک Charpak Master’s Program
  • بورسیه عالی ایفل Eiffel Scholarship Program Of Excellence
  • بورسیه کارشناسی ارشد ایلدی فرانسه lle-de-France Masters Scholarship
بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

10 بورسیه تحصیلی برتر کشور فرانسه

همان طور که در بخش های قبل ذکر شد، دانشگاه های فرانسه بورسیه های متنوع و گوناگونی به دانشجویان بین المللی و بومی مشغول تحصیل در این کشور ارائه می دهند. در این بخش از مقاله به ارائه 10 بورسیه تحصیلی برتر فرانسه و شرایط هر یک و رشته های مورد نظر برای هر بورسیه می پردازیم.

بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه Eiffel Scholarship

برنامه تحصیلی و بورسیه ایفل فرانسه توسط وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه ایجاد شد تا موسسه های آموزش عالی و دانشگاه های این کشور بتوانند دانشجویان خارجی برتر را برای ثبت نام در برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا جذب کنند.

بورسیه ایفل فرانسه به متقاضیان با شرایط سنی تا 25 سال از کشورهای در حال توسعه برای مقطع کارشناسی ارشد اعطا می شود. متقاضیان با شرایط سنی تا 30 سال از کشورهای در حال توسعه و صنعتی جهان نیز می توانند برای مقطع دکترای دانشگاه های کشور فرانسه بورسیه ایفل فرانسه را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه مختص دانشجویان بین المللی و اتباع غیر فرانسوی مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته های حقوق، اقتصاد، مدیریت، مهندسی و مطالعات سیاسی است.

بورسیه تحصیلی عالی Excellence Major Scholarships

بورسیه تحصیلی عالی فرانسه توسط آژانس آموزش فرانسه تامین مالی می شود و از شناخته شده ترین بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان بین المللی با دارا بودن شرایط لازم می توانند از این بورسیه تحصیلی فرانسه برخوردار شوند.

بورسیه تحصیلی Emile Boutmy فرانسه

بورسیه تحصیلی Emile Boutmy از جمله بورسیه تحصیلی رایگان فرانسه است. این بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان بین المللی غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. Emile Boutmy از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه و بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در فرانسه است.

بورسیه تحصیلی کشور فرانسه از وزارت آموزش عالی

بورسیه تحصیلی کشور فرانسه از وزارت آموزش عالی French Scholarships offered by the Ministry of Higher Education بورسیه تحصیلی کشور فرانسه توسط وزارت آموزش عالی و بورسیه های تحصیلی فرانسه به متقاضیان بین المللی اعطا می شود. این بورسیه از جمله بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در فرانسه است.

بورسیه تحصیلی اراسموس Erasmus فرانسه

بورسیه اراسموس فرانسه Erasmus از شناخته شده ترین بورسیه های تحصیلی در قاره اروپا است که کشور فرانسه نیز این بورسیه را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کند. بورسیه اراسموس فرانسه از جمله بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه و یک بورسیه فول فاند با بودجه کامل است.

بورسیه تحصیلی Erasmus Mobility یک برنامه از طرف اتحادیه اروپا برای حمایت از آموزش و ورزش جوانان است.

دانشجویان از طریق دریافت این بورسیه می توانند در کشورهای اروپایی برتر به تحصیل رایگان و کم هزینه بپردازند.

بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus یک برنامه مطالعاتی است که با توجه به شرایط بورسیه فرانسه این بورسیه را به بهترین دانشجویان بدون توجه به رشته تحصیلی آن ها اعطا می کند. مدت زمان اعطای این بورسیه از یک تا دو سال می باشد. دانشجویان برای واجد شرایط بودن برخورداری از این بورسیه باید مقطع کارشناسی ارشد خود را در حداقل 2 کشور شرکت کننده در این برنامه بورسیه بگذرانند.

برخی از دانشگاه ها و موسسه های عالی فرانسه این بورسیه تحصیلی را به دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور اعطا می کنند. هزینه های اسکان در کشورهای مختلف و همچنین هزینه های انتقال به دانشگاه های شرکت کننده در این برنامه بر عهده دانشگاه های فرانسه است.

بورسیه Erasmus + که توسط کمیسیون اروپا مدیریت می شود از بزرگترین بورسیه های تحصیلی فرانسه و اروپا است که نه تنها هزینه های تحصیلی بلکه هزینه های زندگی دانشجویان را نیز پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus

بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus

بورسیه دانشگاه پاریس-ساکلی University Paris-Saclay

دانشگاه پاریس-ساکلی در راستای برخورداری دانشجویان بین المللی از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های عالی شرایط اعطای بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی را فراهم کرده است.

بورسیه های دانشگاه پاریس-ساکلی University Paris-Saclay برای سال تحصیلی 2022-2023 و با بودجه IDEX برنامه سوم و با حمایت برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه اعطا می شود.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورسیه های دانشگاه پاریس-ساکلی University Paris-Saclay را برای مدت یک تا 2 سال دریافت می کنند. این دانشجویان بر اساس سطح پذیرش و به شرط تکمیل تعداد واحدهای مورد نیاز می توانند این بورسیه را برای سال تحصیلی آینده دریافت کنند.

282 بورسیه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در فرانسه

دانشگاه های فرانسه بورسیه های مختلفی را برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. به طور کلی در حدود 282 بورسیه تحصیلی در فرانسه به مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد. برخی از این بورسیه ها فول فاند و بورسیه کامل برای دانشجویان بین المللی تقریباً در هر رشته و برنامه تحصیلی است.

بورسیه های وزارت امور خارجه فرانسه French Foreign Ministry

وزارت امور خارجه فرانسه French Foreign Ministry بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی اعطا می کند. 25% از این بورسیه ها به طور مستقیم توسط وزارت امور خارجه در چارچوب بورسیه ایفل به دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا اعطا می شود. 75% بقیه این بورسیه ها را سفارت های فرانسه در خارج از این کشور تامین می کنند.

مزایای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه

متقاضیان با دارا بودن شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه و دریافت بورسیه تحصیلی رایگان فرانسه از مزایای شگفت انگیز اخذ بورسیه کشور فرانسه برخوردار می شوند. یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت بورسیه کشور فرانسه تحصیل رایگان در این کشور اروپایی و گران قیمت است. از دیگر مزایای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه موارد زیر را می توان نام برد:

  • تحصیل رایگان و بدون پرداخت هزینه خورد و خوراک، مسکن و محل اقامت، حمل و نقل و دیگر هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه
  • امکان دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از طرف سازمان تامین کننده منابع مالی بورسیه تحصیلی کشور فرانسه
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به ویزای کاری با دریافت پیشنهاد کاری
  • امکان استخدام و کار در شرکت فرانسوی و اخذ ویزای کار فرانسه
  • دریافت بورسیه بدون تعهد برای بازپرداخت مبلغ بورسیه در آینده
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی به طور رایگان و با دارا بودن شرایط بورسیه فرانسه
مزایای اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه

مزایای اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها برای تحصیل در همه دانشگاه ها و رشته های تحصیلی فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی دارند. بدین منظور متقاضیان ایرانی باید درخواست و مدارک لازم را به سفارت فرانسه در کشور ایران تحویل دهند. در حدود 2 ماه پس از تحویل این مدارک به سفارت فرانسه در ایران، نتیجه درخواست ویزا به متقاضی اعلام می شود. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارت است از:

  • ارائه کپی مدارک تحصیلی دانشگاهی ترجمه شده از دیپلم به بالا
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه
  • ارائه رزومه تحصیلی و علمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • ارائه فرم تکمیل شده OFII
  • ارائه حساب بانکی فرانسوی با اعتبار لازم
  • ارائه پاسپورت با اعتبار 3 ماه
  • ارائه 5 کپی از صفحه اول پاسپورت
  • ارائه کپی بلیط سفر به فرانسه
  • ارائه گواهی اجاره محل اقامت و یا رزرواسیون هتل
  • ارائه 3 قطعه عکس در اندازه پاسپورت

شرایط کار دانشجویی در فرانسه با اخذ بورسیه تحصیلی

دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه های فرانسه می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی به کار و اشتغال پاره وقت بپردازند و با کسب درآمد بخشی از هزینه های زندگی در کشور فرانسه را تامین کنند. اما اگر دانشجویان بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه را اخذ کرده اند، نمی توانند مجوز کار دانشجویی را دریافت کنند. دلیل عدم صدور مجوز کار دانشجویی برای دانشجویان بورسیه تامین همه هزینه های زندگی و تحصیلی این دانشجویان از طریق بورسیه ها و اسکالرشیپ ها است.

در واقع دانشجویان با اخذ بورسیه فرانسه نیاز به کار و اشتغال برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه ندارند. این کار در راستای اعطای وقت بیشتر به دانشجویان بورسیه برای تحقیق و پژوهش علمی است.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط بورسیه تحصیلی فرانسه، بورسیه پزشکی در فرانسه، بورسیه تحصیل رایگان فرانسه، بورسیه دانشگاه سوربن فرانسه و بورسیه فرانسه برای ایران به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این پاسخ مناسب برای این پرسش ها نیز ارائه شد: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه چیست؟

چگونه بورسیه تحصیلی فرانسه بگیریم؟ و کدام دانشگاه های فرانسه بورسیه تحصیلی ارائه می دهند؟

نکات مهم این مقاله در مورد شرایط بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه است که مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با آگاهی کامل از این شرایط و برخورداری از دانش روز بهترین راهنمایی ها را ارائه داده اند.

وکلای ماهر این موسسه مهاجرتی با ارائه اطلاعات و راهنمایی های لازم در مورد هر روش مهاجرتی بهترین گزینه را برای متقاضیان انتخاب می کنند.

بدون شک بسیاری از متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم برای اخذ بورسیه فرانسه می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب تسریع در روند اخذ این بورسیه ها می شود.

اگر از نحوه و شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه آگاه نیستید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند. گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرت تحصیلی به فرانسه نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

این جای تعجب نیست که کشور فرانسه به عنوان یکی از محبوب ترین مناطق برای تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفته می شود اما این یک حقیقت است که این کشور به عنوان ارزان ترین کشورها از جهت قیمت شناخته نمی شود. شما به عنوان یک دانشجو که در خارج از کشور یعنی فرانسه تحصیل می نماید قابلیت استفاده از کمک های مالی فدرال و یا دیگر بورسیه های تحصیلی را خواهید داشت. علاوه بر تمامی مباحث ذکر شده در فوق امکان استفاده از وام های دانشجویی برای تامین بخشی از هزینه های زندگی نیز برای شما وجود خواهد داشت. حتی با شرایطی تحصیل رایگان در فرانسه نیز امکان پذیر است .

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

برای دانش آموزانی که تمایل به تحصیل در فرانسه با بودجه ای بسیار کم را دارند، این کشور ارزش سرمایه گذاری را دارد. برخی از اشخاص فرایند تحصیل رایگان در فرانسه  را دور از انتظار تصور می نماید اما باید بدانند امکان تحصیل رایگان در فرانسه بدون هیچ بدهی نیز امکان پذیر است. برای تحقق این امر در اختیار داشتن کمی دانش، صبر بسیار و توانایی مواجه شدن با حوادث متعدد نیز نیاز خواهد بود. بیاد داشته باشید که توانایی صحبت کردن به زبان فرانسوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

باید بدانید که افرادی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر فرانسه را دارند گزینه بسیار خوبی را انتخاب کرده اند چرا که در پول و دیگر هزینه های خود صرفه جویی کرده اند. در باره هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه بخوانید. کسب تجارب بسیار مهم و سازنده در کشور معتبر و ارزان فرانسه و دیگر شهرهای کوچکتر و پایتخت یعنی پاریس و شهرهایی چون: گرنوبل، لیون و کن.

اجتناب از شرکت در مناطق گردشگری که در آن قیمت رستوران ها به سرعت صعود می کنند – برای سفر به این جاذبه ها پیشنهاد می گردد که ناهار باگت و پنیر خود را از قبل بسته بندی نمایید. بسیاری از افرادی که به دنبال زندگی در کشور فرانسه می باشند از کمبود منوی انگلیسی زبان و آشپزی چرب نیز برخوردارند.

دانش آموزان و افراد زیر 25 سال در فرانسه واجد شرایط دریافت تخفیف های متعددی می باشند. اختیار کردن یک کارت مسافرتی بین المللی برای جوانان برای  ورود به Disaffected Tower برج ایفل و سایر نقاط مهم در اطراف فرانسه نیز مقدور خواهد بود. پیشنهاد می گردد افراد نگاه مختصری بر لیست منابع در نظر گرفته شده برای دانشجویان و تخفیفات در فرانسه داشته باشند.

پیشنهاد می گردد تا حد ممکن بجای صرف هزینه های بسیار بالا و هنگفت آن را در یک حساب بانکی مطمئن قرار دهید تا از سود بانکی برخوردار شوید. اگر شما قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارید انتظار می رود که زبان فرانسوی را فرا گیرید اما ناگفته نماند که به اختیار کردن مدرک زبان فرانسوی نیز نیازی نخواهید داشت.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در فرانسه

فرانسه تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی برای تحصیل شده است. با این حال، هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه همیشه مقرون به صرفه نیست. گرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 200 تا 600 یورو پایین است، اما در دانشگاه های خصوصی می تواند 10 هزار یورو باشد. هزینه های زندگی در حدود 10،000 یورو در سال است. خوشبختانه، تعدادی از بورس تحصیلی فرانسه برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه لازم است بدانید که برنامه تحصیلی ایفل توسط وزارت امور خارجه به عنوان ابزاری برای اجازه دادن به مؤسسات آموزش عالی فرانسه برای جذب بهترین دانشجویان خارجی برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری بود. بورس تحصیلی ایفل در دوره های کارشناسی ارشد کمک هزینه ای به مبلغ 1،181 یورو دریافت می کند و بورس تحصیلی در دوره های دکترا کمک هزینه ای به مبلغ 1400 یورو دریافت می کند. علاوه بر این، برنامه متناسب با هزینه های مختلف از جمله سفر بازگشت، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی است. بورس تحصیلی ممکن است واجد شرایط برای کمک هزینه اقامت اضافی باشد. این برنامه هزینه های تحصیل را پوشش نمی دهد.

هر سال ENS یک انتخاب بین المللی از دو یا چند دانشجوی بین المللی  در رشته علوم یا علوم انسانی را برای پیگیری دوره دو یا سه ساله در ENS سازماندهی می کند. آنها یک دوره ماهانه تقریبی 1000 یورو برای 2-3 سال دریافت می کنند. حدود 30 دانشجوی خارجی هر ساله اعطا می شود. ENS از لیون و شرکای خود بورس تحصیلی عالی بین المللی برای دانشجویان عالی بین المللی در زمینه علوم دقیق، هنر و علوم انسانی و اجتماعی (به استثنای کارشناسی ارشد حرفه ای در آموزش) ارائه می دهد. کمک هزینه تحصیلی 1000 یورو برای 12 ماه و با شرایط قابل تجدیدنظر است.

دانشگاه علوم po کمک تحصیلی boutmy را برای جذب دانشجو های بین المللی خارج از اروپا تعبیه شده است . بورس تحصیلی می تواند اشکال مختلف را از 5000 تا 10،000 یورو برای 2 سال تحصیلات تکمیلی و یا 3،000 تا 12،300 یورو برای 3 سال تحصیل در مقطع کارشناسی. دانشگاه پاریس – Saclay مایل است دسترسی به دوره های کارشناسی ارشد خود را به دانشجویان بین المللی افزایش دهد و در موسسات عضو آن تدریس شود. کمک هزینه تحصیلی 10،000 یورو در هر سال و حداکثر  1000 یورو نیز برای سفر  اهدا می شود.

بورس تحصیلی INSEAD در تعداد محدود است و رقابت قابل توجهی برای هر جایزه وجود دارد. این بورس تحصیلی تحت معیارهای مختلف اعطا می شود و بر مبنای دو دسته اصلی قرار می گیرد: مبتنی بر نیاز و نیازمندی (بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پیشینه حرفه ای، توانایی های رهبری، زمینه مطالعات قبلی و غیره). ارزش بورس تحصیلی از 5،000 تا 25،000 دلار است.

HEC پاریس بورس تحصیلی سخاوتمندانه را به دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف و زمینه های مختلف ارائه می دهد. بورس تحصیلی HEC به دسته های مختلفی تقسیم می شود: مبتنی بر شایستگی، مبتنی بر نیاز یا بر اساس معیارهای خاص. مبلغ کمک هزینه تحصیلی از 6،000 یورو تا 24،000 متغیر است.

دانشگاه های رایگان و کم هزینه فرانسه

لیست 15 دانشگاه ارزان در فرانسه برای دانشجویان بین المللی به قرار زیر است:

  • دانشگاه پاریس (University of Paris‎)
  • دانشگاه ژان مونت (University Jean Monnet)
  • دانشگاه کلود برنارد (University Claude Bernard)
  • دانشگاه بلیز پاسکال (University Blaise Pascal)
  • دانشگاه هنری پوینکر (Henri Poincare University)
  • دانشگاه جوزف فوریر (Joseph Fourier University)
  • دانشگاه 13 پاریس ( (Paris 13 University
  • دانشگاه پیر و ماری کوری (Pierre and Marie Curie University)
  • اکول سوپریر نرمال، پاریس (ENS پاریس) École normale supérieure)  (ENS Paris)(
  • دانشگاه پاریس – سود 11 (Université Paris – Sud 11)
  • دانشگاه پاریس دسکارتز (Paris Descartes University‎)
  • دانشگاه کاتولیک لیون (Catholic University of Lyon)
  • دانشگاه پاریس دوفین (Université Paris Dauphine)
  • دانشگاه د اورلیانز (Université d’Orléans)
  • دانشگاه دی مونت پلیر (Université de Montpellier)

آیا به فکر تحصیل در اروپا هستید؟ ایا می خواهید در موسسه ای خوش قیمت تحصیل کنید؟ فرانسه یکی از مکان هایی است که می توانید چنین موسسه ای را پیدا کنید. فرانسه برای دانشگاه هایی با شهریه کم و آموزش با کیفیت بالا مشهور است. دانشگاه های دولتی در کشور برای دانجویان بین المللی با شهریه کم هستند، در حالی که موسسات خصوصی هزینه ای بالاتر از آن دریافت می کنند. بنابراین اگر شما به دنبال دانشگاهی با شهریه کم در اروپا هستید، فرانسه می تواند مقصد شما باشد.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

سیستم آموزش و پرورش در دانشگاه های فرانسه ممکن است پیچیده تر از سیستم های آموزشی بایشد، اما هنوز آموزش پرورش این کشور دارای ستاندارد بالا است. در فرانسه انواع مدرسه وجود دارد از جمله مدارس دولتی، خصوصی، دو زبانه و بین المللی. والدین باید فاکتور هایی مانند زبان و هزینه و برنامه آموزشی را قبل از ثبت نام مد نظر بگیرند. آموزش و پرورش در فرانسه بسیار متمرکز است و اکثر مدارس دولتی و خصوصی برنامه درسی ملی که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است را دنبال می کنند. مدارس و دانشگاه دولتی ها برای شهروندان فرانسه و کسانی که مجوز اقامت دارند، رایگان است. شرکت در مدارس دولتی متناسب با ناحیه های شهری است.

حضور مدرسه برای دانش آموزان بین شش تا 16 سالگی اجباری است، اما والدین اغلب فرزندان خود را از سن دو سالگی در یک مهد کودک (مهد کودک) ثبت نام می کنند. دانش آموزان معمولا قبل از پیشرفت دو یا سه ساله در این سطح صرف می کنند. بسیاری از پدر و مادر مهاجر به خاطر رایگان بودن تحصیل تصمیم به ارسال فرزندان جوان خود به مدرسه پزشکی می کنند. کودکان این دوره تمایل به سرعت به غلبه بر مانع زبان می رسند و به دلیل عدم تقاضای تحصیلی رسمی، مشکالت خواندن و نوشتن در فرانسه، بی اهمیت است.

همانطور که در بسیاری از موارد، استانداردهای تحصیلی می تواند بسیار متفاوت از یک محله یا شهر به بعد متفاوت باشد. بعضی از مدارس دولتی در فرانسه برنامه های درسی را به منظور آموزش دانش آموزان فرانسوی به دانشجویان غیر فرانسوی، که به عنوان بخش بین المللی شناخته می شوند، هدف قرار داده اند تا دانش آموزان را به سیستم فرانسه پیوند دهند. تعداد کمی از مدارس ابتدایی این برنامه را ارائه می دهند. این امر عمدتا برای دوره های متوسطه و متوسطه در شهرهای بزرگ فرانسه است.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

مدارس خصوصی در فرانسه یا دولتی حمایت می شوند و یا به صورت خصوصی تأمین می شوند . مدارس خصوصی تمایل دارند که اندازه کلاس هاکوچکتر، آموزش ها فردی تر، امکانات بهتر و دسترسی بهتر به معلمان را در اختیار دانش آموزان خود بگذارند. اکثر مدارس خصوصی در فرانسه کاتولیک هستند، به این معنی که برنامه درسی شامل یک سیستم ارزش مبتنی بر ایمان است. مهاجران باید توجه داشته باشند که مدارس خصوصی تحت حمایت دولتی شهرت خوبی نسبت به همتایان خصوصی خود دارند.

فرانسوی زبان اصلی در اکثر مدارس خصوصی است. با این حال، مهاجران متوجه خواهند شد که گزینه های دو زبانه ای در این دسته از آموزشگاه های عمومی وجود دارد. مدارس خصوصی نیز بیشتر به تلاش برای برگزاری کلاس های ویژه برای دانش آموزان غیر فرانسه نیاز دارند. انجمن های والدین در مدارس خصوصی قوی تر و شایع ترند. شرایط پذیرش و هزینه تحصیل در مدارس خصوصی در فرانسه ممکن است به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. گواهی اقامت معمولا مورد نیاز نیست، اما برخی مدارس ممکن است درخواست مدارک تحصیلی قبلی و امتحانات ورودی را درخواست کنند.

هزینه تحصیل برای مدارس تحت حمایت دولتی به طور قابل توجهی کمتر از مدارس خصوصی است. مدارس بین اللملی زیادی در فرانسه وجود و دارند و اکثرا آن ها در شهر های تجاری بزرگ واقع شده اند. این مدارس به طور کلی زبان آموزش و برنامه درسی یک کشور مبدا مهاجرت را پشتیبانی می کنند یا به برنامه درسی بین المللی واجد شرایط و به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

شرایط و درآمد کار دانشجویی در فرانسه

راه های زیادی برای فارغ التحصیلان خارجی برای پیدا کردن کار در فرانسه وجود دارد. بسته به ملیت شما ممکن است نیازی به اجازه ی اقامت موقت نداشته باشید. دانشجویان خارجی از یک کشور در اتحادیه اروپا,منطقه ی اقتصادی اروپا یا سوئیس ممکن از بعد از فارغ التحصیلی در فرانسه به دنبال کار باشند آنها می توانند تا زمانی که بخواهند در سوئیس اقامت داشته باشند اگر آنها زیر 28 سال سن داشته باشند می توانند به عنوان یک داوطلب بین المللی در دفتر اداری یا شرکت خارجی در فرانسه مشغول به کار شوند.

دانشجویان غیر اروپایی پس از فارغ التحصیل شدن در فرانسه باید قراردادکاری داشته باشند و یک و نیم برابر حداقل دستمزد(2220 یورو به ازای هرماه در سال2017)  بایدپرداخت شود. بدون قول اشتغال کاری, فارغ التحصیل غیر اروپایی می تواند درخواست مجوز Provisor de sejour( مجوز اقامت موقت APS) معتبر برای 12 ماه و غیر قابل تمدید. برای انجام این کار باید یک مدرک لیسانس یا یک مدرگ کارشناسی ارشد خود را داشته باشید و یا در حال تاسیس یک شرکت در فرانسه باشید.

دانشجویان از کشورهای دارای موافقت نامه های دو جانبه با فرانسه از شرایط خاصی که در مورد صدور مجوز اقامت موقت خود(APS)(سنگال گابن، بنین، تونس، موریتوس، کیپ ورد، بورکینافاسو، کامرون، مقدونیه، مونته نگرو، صربستان، لبنان، هند)بهره مند می شوند. برای اطلاع از هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد بورسیه تحصیلی فرانسه

1- شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه چیست؟

دانشجویان بین المللی برای اخذ این بورسیه های متنوع باید دارای شرایط لازم و کافی باشند. از مهم ترین شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه دارا بودن شرایط تحصیلی و علمی در سطح عالی است. از جمله شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه و تحصیل رایگان 2022 موارد زیر را می توان نام برد: دارا بودن معدل 17 برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در فرانسه، دارا بودن معدل 19 برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه، مدرک زبان فرانسوی سطح B2 یا زبان انگلیسی آیلتس 7 به بالا، دارا بودن رزومه و سوابق کاری و تحصیلی، دارا بودن مقاله های علمی و تحقیقی منتشر شده در مجله های علمی جهان و دارا بودن تحقیقات و پژوهش های معتبر

2- مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه کدامند؟

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه باید دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه باشند و علاوه بر این مدارک لازم را ارائه دهند. متقاضیان باید همه مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه را به زبان فرانسه ترجمه کنند و دارای تاییدیه از وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیز باشند. از جمله مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه موارد زیر را می توان نام برد: سوابق تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی آیلتس در سطح 7 یا زبان فرانسه در سطح B2، سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و رزومه شغلی به همراه سوابق بیمه شغلی و گواهی شرکت در سمینارها و کنفرانس های علمی و پژوهشی

3- بورسیه فول فاند فرانسه چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

دانشجویانی که با دارا بودن شرایط بورسیه فول فاند فرانسه موفق به دریافت این نوع بورسیه می شوند، از مزایای شگفت انگیز آن برخوردار می شوند. از جمله هزینه هایی که بورسیه فول فاند آن را پوشش می دهد، این موارد را می توان نام برد: تحصیل رایگان و بدون پرداخت شهریه در کالج ها یا دانشگاه های فرانسه، معافیت از پرداخت هزینه درخواست اخذ پذیرش، معافیت از پرداخت هزینه درخواست آزمون، معافیت از پرداخت بودجه تحقیقاتی، معافیت از پرداخت هزینه کتاب های درسی و معافیت از پرداخت بودجه ماهانه برای هزینه های خورد و خوراک، هزینه های محل اقامت و هزینه های شخصی

4- شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا فرانسه چیست؟

گرچه تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه برای همه دانشجویان واجد شرایط امکان پذیر است. اما به دلیل رقابتی بودن این موضوع قاعدتاً دانشجویانی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه می شوند که دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه برای آن مقطع خاص باشند. از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه در مقطع دکترا این موارد را می توان نام برد: دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه های برتر جهان در فرانسه یا دانشگاه های برتر دیگر کشورهای مورد تایید فرانسه، دارا بودن معدل بالاتر از 19 در مقطع کارشناسی ارشد، دارا بودن معدل بالاتر از 17 در مقطع کارشناسی، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 و یا مدرک زبان فرانسه B2، دارا بودن گواهی شرکت در پروژه های علمی تحقیقی و دارا بودن مقاله های علمی منتشر شده در مجله های ISI و دارا بودن سوابق کاری مفید و مرتبط با رشته تحصیلی

5- چه دانشجویانی دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه هستند؟

دانشجویان برای گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه باید دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه باشند. از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه دارا بودن سن مناسب برای مقطع کارشناسی ارشد در حدود 25 سال و برای مقطع دکترا در حدود 30 سال می باشد. برخی از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه برای دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور عبارت است از: دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی، دارا بودن توصیه نامه های علمی تحصیلی از اساتید مقطع تحصیلی قبل، دارا بودن نتیجه نمره های آزمون های بین المللی GMAT و GRE، دارا بودن شرایط جسمی و روحی سالم و ارائه آزمایش های پزشکی، دارا بودن نمونه کارهای عملی برای اخذ بورسیه هنر فرانسه و بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه و دارا بودن اظهارنامه مالیاتی

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

10 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی فرانسه + شرایط تحصیل رایگان

  1. راد گفت:

    برای دوره های زبان فرانسه هم بورسیه میتونیم بگیریم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه شانس دریافت بورسیه تحصیلی در دوره های زبان بسیار پایین است.

  2. maryam گفت:

    باسلام، میخواستم بدونم با مدرک لیسانس زیست شناسی سلولی و مولکولی در دانشگاه تهران با معدل کل حدود ۱۶ و داشتن مدرک زبان فرانسه برای ادامه تحصیل رشته دندانپزشکی در فرانسه، امکان گرفتن بورسیه ایفل که سفارت میده یا بورسیه دیگه وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه باید حداکثر 23 سال داشتخ باشید.

  3. علی گفت:

    با سلام من 18 سال دارم فارغ تحصیل تجربی خرداد 98 با معدل 19.75 اما به زبان مسلط نیستم آیا میتونم بورسیه پزشکی فرانسه رو بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در روسیه باید مدرک زبان ارائه دهید و یا در دوره های آمادگی زبان شرکت نمایید.

  4. علی گفت:

    سلام من دارای دیپلم هستم با معدل ۱۸ و رشته تجربی خوندم. میخواستم بدونم به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا کدوم بورسیه صد در صد تعلق میگیره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      اعطای 100درصدی بورسیه را نمی توان به صورت یک یقین در نظر گرفت، چرا که در این شرایط ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مانع اخذ بورسیه شما گردد.
      در ازای این مسئله امکان این وجود دارد که مدارک و مستندات شما بر اساس نیاز های دانشگاه هدف بررسی شود و در صورت نیاز برخی مدارک تهیه گردد تا روند اخذ بورسیه تسهیل گردد.

  5. مرضیه موید گفت:

    سلام من ۲۷ سالمه معدل متوسطه من ۱۸.۶۰ و پیش دانشگاهی ۱۹.۱۲ و دارای ۲۰ لوح تقدیر ضمن تحصیل ورزشی،پژوهشی،درسی هستم .من پیراپزشکم در رشته بیهوشی.۱۴ ماه سابقه کار دارم .و دارای دوره های نوار قلب هستم،و الان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستم.میخواستم بدونم شرایط بورسیه در دانشگاه پزشکی فرانسه چه طور چگونه میتونم اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که بتوانید مستندات مورد نیاز پذیرش دانشگاه را در فرانسه، برآورد کنید. خواهید توانست تا یکی از انواع بورسیه های تحصیلی کشور را اخذ نمایید.
      اما در نظر داشته باشید که شرایط تحصیلی خوب در کنار سایر موقعیت ها می تواند شما را در این زمینه قدرتمند کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *