بهترین گزینه های تحصیلی در ایرلند

مهاجرت تحصیلی این روز ها به گزینه ای بسیار مهم پیش روی متقاضیان تبدیل شده است. دانشجویان یا دانش آموزان به منظور ادامه تحصیلات خود در مقاطع مختلف اقدام به پذیرش تحصیلی می کنند. پذیرش تحصیلی در هر شهر و کشوری یا در هر دانشگاهی شرایط به خصوص خود را دارد. هر شرطی می تواند دانشجویان را به مسیر درست تحصیلی و مهاجرتی راهنمایی کند. برای این که بتوانید در زمینه مهاجرت تحصیلی موفق شوید، باید بدانید که شرایط برای تحصیل چگونه است؟! در واقع لازم است تا پیش شرط هایی را رعایت کنید و برای حضور در کشور مورد نظر اقدام نمایید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی بهترین شهر ها برای تحصیل در ایرلند می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی در ایرلند تنها راه مهاجرتی به این کشور نیست. متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به ایرلند دارند، می توانند از راه های بسیاری در این زمینه اقدام نمایند. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت کاری به ایرلند، مهاجرت سرمایه گذاری به ایرلند، مهاجرت از طریق ازدواج در ایرلند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ایرلند و غیره اقدام نمایید. هر کدام از این روش های مهاجرتی می تواند برای شما با شرایط خاصی همراه باشد. برای کسب اطلاع از شرایط مهاجرتی مورد نظر خود می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی های معتبر دارد.

بهترین شهر ها برای تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند یکی از روش های مهاجرتی می باشد که به واسطه آن دانشجویان می توانند اقامت ایرلند را تجربه کرده و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند. مثلا دانشجویان می توانند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند اقدام نمایند. برای مهاجرت به ایرلند علاوه بر روش تحصیلی، می توان گزینه های دیگری را هم پیش روی خود داشت. به طور مثال شما می توانید برای کار در ایرلند و اخذ ویزای کاری ایرلند اقدام نمایید. یا این که می توانید با روش های مختلف سرمایه گذاری در ایرلند مثلا ثبت شرکت در ایرلند یا خرید ملک در ایرلند برای حضور در ایرلند اقدام نمایید.

اما به جهت تحصیل در ایرلند باید گزینه های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. در واقع شما باید بر مبنای رشته تحصیلی خود و شرایط تحصیلی گزینه های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. این کشور جزیره ای محل زندگی حدود چهار و نیم میلیون نفر است و به خاطر قلعه های باستانی، طبیعت زیبا و شرایط زندگی ماسب، گزینه ای بسیار خوب محسوب می شود. در واقع تحصیل و زندگی در ایرلند همراه با مزایای بسیار زیادی است. دقت داشته باشید که تحصیل در ایرلند نیز شرایط مناسبی را دارد و دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بسیار بالایی برای تحصیل هستند.

اما دقت داشته باشید که تنها تعداد دانشگاه های ایرلند بیست عدد می باشد. پس شاید انتخاب های گسترده ای نداشته باشید. با این وجود باید ببینید که تحصیل در کدام یک از شهر ها و دانشگاه های ایرلند موفقیت بالاتری دارد. به واقع شما می توانید با بررسی دقیق شرایط زندگی و تحصیل در شهر های مختلف این کشور می توانید انتخاب دقیق تری داشته باشید. اما در ادامه ما به بررسی شهر های مهم تحصیلی در ایرلند می پردازیم.

تحصیل در شهر دوبلین

اگر عاشق یک شهر با جاذبه های تاریخی بسیار هستید و یا می خواهید همراه با مهاجرت تحصیلی، در مرکز یک کشور زندگی کنید، دوبلین گزینه ای ایده آل برای تحصیل شما محسوب می شود. پایتخت عجیب و غریب ایرلند، با مناظر معماری قرون وسطایی و معاصر و روحیه رنگارنگ تاثیر بسیار زیادی را بر افراد مختلف داشته است. با موقعیت استراتژیک در ساحل شرقی رو به دریای ایرلند، تاریخ دوبلین به هزار سال پیش باز می گردد. شهر دوبلین امروزه به عنوان پایتخت اقتصادی ایرلند شناخته می شود و همچنان یکی از بهترین شهر ها برای مهاجرت تحصیلی به ایرلند محسوب می شود.

تحصیل در شهر دوبلین ایرلند

تحصیل در شهر دوبلین ایرلند

در حالی که دوبلین پایتخت آرام تر و بی حاشیه تری نسبت به سایر پایتخت های کشور های اروپایی است، باز هم بزرگ ترین شهر این کشور و همچنان متنوع ترین شهر محسوب می شود. این شهر جمعیتی حدودا پانصد و بیست و هفت هزار نفری دارد. اما دقت داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ایرلند در شهر دوبلین قرار دارند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه شهر دوبلین، کالج ترینیتی دوبلین ، کالج دانشگاه دوبلین ، انستیتوی فناوری بلان چاردستاون و دانشگاه و دانشکده بازرگانی دوبلین اشاره نمود.

برنامه های تحصیلی مختلفی در این دانشگاه ها ارائه می شوند و شما می توانید با توجه به رشته خود یکی از این برنامه ها را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که در کنار گذراندن دوره های تحصیلی خود می توانید برای تفریح یا دوره های کاری هم اقدام نمایید. در واقع شما امکان کار در زمان تحصیل در ایرلند را خواهید داشت. 

تحصیل در شهر لیمریک

لیمریک در منطقه میانه غربی ایرلند و در کنار رودخانه شانون واقع شده است. این شهر، چهارمین شهر بزرگ ایرلند از نظر جمعیت است. مانند بسیاری از شهر های ایرلند، لیمریک برای اولین بار توسط وایکینگ ها در دهه نهصد میلادی تاسیس شد. این شهر به سرعت توسط ایرلندی ها فتح شد که با دیوار های ضخیم و مستحکم قلعه King John’s از آن محافظت کردند. با این حال، لیمریک مدرن به عنوان پناهگاه هنر شناخته می شود. در واقع ، این شهر در سال دو هزار و چهارده میلادی به عنوان اولین شهر ملی فرهنگ کشور نامگذاری شد.

از این رو می توان گفت که اگر دانشجوی هنر هستید و می خواهید در شهری کوچک اما جذاب تحصیل کنید، لیمریک شهر ایده آل شما برای تحصیل در خارج از کشور است. این شهر دارای حدود صد و نود و دو هزار نفر جمعیت است و جاذبه های گردشگری خاصی هم دارد. معماری گرجی نیز بر بسیاری از بنا ها مسلط است و به شهر حال و هوای قدیمی می بخشد. دانشگاه های بسیاری هم در این شهر وجود دارند که هر کدام از آن ها رشته های مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی را برای دانشجویان ارائه می دهند.

از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه لیمریک ، کالج مری ایماکولت ، کالج گریفیت و موسسه فناوری لیمریک اشاره نمود. شما برای تحصیل در هر مقطع می توانید به مدارک معتبری دست پیدا کنید. به واسطه داشتن این مدارک مهم می توانید برای کار در ایرلند یا هر کشور دیگری و یا ادامه تحصیل هم اقدام نمایید. از این رو می توان گفت که تحصیل در دانشگاه های ایرلند واقع در شهر لیمریک همراه با مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان می باشد. پس در زمان مهاجرت تحصیلی این گزینه را نادیده نگیرید. 

تحصیل در شهر گالوی

کی دیگر از شهر های مهم و دانشگاهی ایرلند،‌ گالوی می باشد. این شهر حدود هفتاد و پنج هزار نفر جمعیت دارد و جاذبه های بسیار برتری برای تحصیل در آن وجود خواهد داشت. از جمله این جاذبه های گردشگری می توان به طاق اسپانیا ، کلیسای جامع گالوی و کلیسای جامع سنت نیکلاس اشاره نمود. اما در ادامه نیز برخی از دانشگاه های ایرلند در شهر گالوی را معرفی می کنیم. دانشگاه ها و موسساتی که در این شهر قرار دارند عبارتند از: دانشگاه ملی ایرلند، دانشگاه گالوی و دانشگاه یورسیتی.

در واقع اگر می خواهید فرهنگ ایرلندی را در شهری کوچکتر از دوبلین تجربه کنید، گالوی شهر ایده آل شما برای تحصیل است. خیلی ها با توجه یه این مسئله شهر گالوی را به عنوان ایرلندی ترین شهر این کشور می شناسند. شهر بندری گالوی بسیاری از تصاویر نمادین ایرلند را زنده می کند. این شهر همچنین شهری است که به احتمال زیاد زبان گلی را می شنوید ، یک زبان سلتیک باستانی که هنوز در ایرلند زبان رسمی است. خلیج گالوی و رودخانه کریبب بسیاری از قایق های ماهیگیری را در خود جای داده و مکانی عالی برای اجرای سنت های دریانوردی ایرلند است.

تحصیل در شهر واترفورد

سومین شهر بزرگ ایرلند یعنی واترفورد، در جنوب غربی کشور در کنار رودخانه لی واقع شده است. برخلاف بیشتر شهرهای ایرلند که توسط شهرک نشینان وایکینگ تاسیس شده است ، کورک قبلاً به عنوان یک اسکان صومعه ای در قرن ششم  تأسیس شد. با این حال ، وایکینگ ها بعدا از این مکان استراتژیک خود به عنوان یک مرکز تجاری مهم استفاده کردند. این شهر با جمعیتی در حدود صد و نوزده هزار نفر امروزه به دلیل آبراه های متعدد و پل های بیشماری مانند پل سنت پاتریک (St. Patrick’s Bridge) شناخته ده است.

مردم این شهر، افتخار زیادی به آن می کنند. دانشگاه بسیار مهمی در شهر واترفورد وجود دارد. این دانشگاه با عنوان دانشگاه واترفورد شناخته می شود و یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. البته در این شهر می توان به موسسه فناوری واترفورد هم برای تحصیل اشاره نمود. این شهر در کنار تحصیل به شما فرصت دیدار از جاذبه های برتر را می دهد و شما را از نظر روحی تامین می کند. به همین دلیل می توان گفت که واترفورد ایرلند گزینه ای بسیار مناسب برای تحصیل محسوب می شود. دانشگاه واترفرود نیز همراه با مدرک تحصیلی معتبری است و برای هر دانشجویی دارای مزایای بسیار زیاد است. 

تحصیل در شهر مینوت

مینوت شهری است که در نزدیکی پایتخت یعنی دوبلین قرار گرفته و پذیرای دانشجویان بسیاری است. در واقع می توان گفت که دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این شهر و دانشگاه آن اقدام می کنند. به عبارتی می توان مینوت را شهری دانشگاهی در ایرلند دانست. این شهر حدود صد و بیست و پنج هزار نفر جمعیت دارد و تنها دانشگاه موجود در آن، دانشگاه مینوت می باشد.

دانشگاه مینوث دانشگاه ملی ایرلند است. در حالی که ممکن است جمعیت کلی شهر کم باشد، بیش از چهارده هزار دانشجو از رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند. ساختمان های موجود در دانشگاه به اواخر سال هزار و هفتصد میلادی برمی گردد و باعث شور و نشاط باشکوه و افتخارآمیز دانشگاه می شود. از دیگر دانشگاه های مینوت می توان به کالج سنت پاتریک، حوزه علمیه ملی ایرلند و یک دانشگاه پاپتیکال که توسط کلیسای کاتولیک اداره می شود، اشاره کرد.

تحصیل در شهر اسلیگو

اسلیگو در شمال غربی ایرلند واقع شده و فقط چهل مایل از مرز ایرلند شمالی فاصله دارد. اسلیگو یک شهر ساحلی جذاب است که دسترسی آسان به مناظر و طبیعت باشکوه را ارائه می دهد و قدمت آن نیز به هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. اسلیگو همچنین زادگاه شاعر و برنده جایزه نوبل ویلیام بولتر ییتس است. این شهر تنها بیست هزار نفر جمعیت دارد و جاذبه های گردشی و طبیعتی جذاب دارد. برای تحصیل در این شهر ایرلند می توانید به موسسه فناوری اسلیگو مراجعه نمایید. این موسسه رشته ها و دوره های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. پس اگر می خواهید در ایرلند تحصیل کنید این شهر و دانشگاه آن یکی از بهترین گزینه ها می باشد. 

تحصیل در شهر اسلیگو ایرلند

تحصیل در شهر اسلیگو ایرلند

سوالات متداول در ارتباط با بهترین شهر ها برای تحصیل در ایرلند

  1. آیا تحصیل و زندگی در ایرلند برای مهاجران مناسب است؟

    بله تحصیل و زندگی در ایرلند مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان دارد.

  2. آیا دانشگاه های ایرلند اعتبار مناسبی برای تحصیل دارند؟

    بله این دانشگاه ها دارای اعتبار بالایی به جهت تحصیل هستند و مارک معتبری ارائه می دهند.

  3. بهترین شهر های تحصیلی کدامند؟

    بهترین گزینه های تحصیلی در ایرلند عبارتند از: تحصیل در دوبیلن، گالوی، مینوت، اسلیگو، لیمریک و غیره.

  4. چند دانشگاه برای تحصیل در ایرلند وجود دارد؟

    تعداد دانشگاه های ایرلند در کل بیست عدد می باشد.

  5. شهر هایی که بیشترین تعداد دانشجو را دارند کدامند؟

    این شهر ها عبارتند از دوبلین و واترفورد در ایرلند.

  6. چه دانشگاه هایی برای تحصیل در دوبلین وجود دارد؟

    این دانشگاه ها برای تحصیل عبارتند از: دانشگاه شهر دوبلین، کالج ترینیتی دوبلین ، کالج دانشگاه دوبلین ، انستیتوی فناوری بلان چاردستاون و دانشگاه و دانشکده بازرگانی دوبلین. 

  7. دانشگاه هایی که برای تحصیل در لیمریک وجود دارند کدامند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه لیمریک ، کالج مری ایماکولت ، کالج گریفیت و موسسه فناوری لیمریک. 

  8. آيا تحصیل در شهر گالوی ایرلند مزایایی برای دانشجویان دارند؟

    بله این شهر با دانشگاه های معتبر خود و شرایط فرهنگی ایرلندی گزینه ای مناسب برای تحصیل می باشد.

  9. دانشگاه ملی ایرلند در چه شهری قرار دارد؟

    این دانشگاه در شهر مینوت ایرلند قرار دارد.

  10. چه دانشگاه هایی در شهر مینوت قرار دارند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه ملی ایرلند، کالج سنت پاتریک، حوزه علمیه ملی ایرلند و یک دانشگاه پاپتیکال که توسط کلیسای کاتولیک تحصیل را ارائه می دهد. 

  11. تحصیل در شهر اسلیگو در چه دانشگاهی امکان پذیر است؟

    دانشگاهی که در این شهر قرار دارد موسسه فناوری اسلیگو می باشد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *