شرایط کار پس از تحصیل در یونان

مهاجرت به روش های مختلف این روز ها در میان علاقه مندان افزایش یافته است و افراد زیادی برای مهاجرت به کشور های مختلف اقدام می کنند. برای مهاجرت هر فردی می تواند با توجه به شرایط شخصی خود و روندی که برای آینده خود در نظر گرفته است اقدام نماید. از این رو شما می توانید برای مهاجرت به روش هایی مانند تحصیلی یا کاری و سرمایه گذاری و یا هر روش دلخواه دیگری اقدام نمایید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرایط مهاجرتی برای هر فرد متفاوت خواهد بود که این تفاوت بر مبنای قوانین هر کشور هم می تواند تایین گردد. در این مقاله هدف ما بررسی شرایط کار پس از تحصیل در یونان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور یونان در میان متقاضیانی که برای مهاجرت تصمیم می گیرند به عنوان یک انتخاب جذاب معرفی شده است. گروه های بسیاری برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. هر فردی که تصمیم به مهاجرت به کشور یونان را می گیرد باید به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت به یونان از روش های مختلفی مانند مهاجرت تحصیلی به یونان، مهاجرت کاری به یونان، مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در یونان، مهاجرت از طریق ازدواج در یونان و … امکان پذیر است. برای مهاجرت به یونان و اخذ ویزای یونان لازم است تا با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

شرایط کار پس از تحصیل در یونان

برای مهاجرت به یونان روش های بسیار زیادی وجود دارد اما این روز ها ما با روند رو به رشدی از مهاجرت تحصیلی به یونان در جهت تحصیل در یونان و اخذ ویزای تحصیلی یونان مواجه هستیم. تحصیل در یونان و دانشگاه های این کشور نیز همانند تحصیل در هر کشور دیگری با شرایطی خاص امکان پذیر است. شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان و یا تحصیل فیزیوتراپی در یونان، تحصیل پرستاری در یونان، تحصیل داروسازی در یونان، تحصیل مامایی در یونان و … اقدام نمایید. هر کدام از این رشته ها نیز دارای شرایط خاص پذیرشی هستند.

اما شما برای مهاجرت به یونان می توانید از روش های دیگری نیز اقدام نمایید که این روش ها می توان به کار در یونان و اخذ ویزای کاری یونان و یا سرمایه گذاری در یونان نیز اشاره نمود. نکته ای که مهم است این می باشد که ببینیم کدام یک از این روش ها می تواند منجر به دریافت اقامت از یونان شود. یکی از این روش های مهم که منجر به دریافت اقامت یونان می باشد همین روش تحصیلی است. اما لازم است تا پس از تحصیل در دانشگاه های یونان اقدامات خاصی صورت گیرد و تغییراتی در ویزای تحصیلی یونان اتفاق بیفتد.

در واقع باید گفت که با بررسی شرایط کار پس از تحصیل در یونان می توان به این مطلب دست یافت که پس از تحصیل در این کشور اقامت دائم در یونان و یا پاسپورت یونان را اخذ نمود. قوانین و شرایط کار در هر کشوری نیز جزئیات مربوط به خود را دارد و نکات بسیار مهمی را باید در این زمینه مورد بررسی قرار داد. از این رو پس از تحصیل در یونان باید در ابتدا به دنبال کار در یونان بود.

اقامت پس از تحصیل در یونان

تحصیل در یونان یکی از روش هایی است که بر مینای آن می توانید با حضور در این کشور برای ادامه تحصیلات خود در رشته مورد نظر خود اقدام نمایید. اما سوالی که برای همه افراد به وجود می آید این است که آیا می توان با تحصیل در یونان و اخذ ویزای یونان برای تحصیل در این کشور به اقامت یونان و خصوصا اقامت دائم این کشور دست یافت؟! در پاسخ به این سوال باید به طور خلاصه در ابتدا گفت که تحصیل در یونان به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم در این کشور شود.

اقامت پس از تحصیل در یونان

اقامت پس از تحصیل در یونان

از این رو پس از تحصیل در یونان و یا در حین تحصیل در یونان باید اتفاقات خاصی بیفتد تا فرد بتواند برای اقامت پس از تحصیل در یونان اقدام نماید. اقامت پس از تحصیل در یونان به راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. در واقع دانشجویان پس از فارغ التحصیلی خود می توانند به راه های مختلفی از قبلی اقامت یونان از طریق کار در یونان، اقامت یونان از طریق اثبات تمکن مالی، اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری در یونان، اقامت یونان از طریق ازدواج در یونان، اقامت یونان از طریق ثبت شرکت در یونان و … اقدام نمایند.

البته توجه داشته باشید که هر کدام از این روش ها پس از تحصیل در یونان به جهت اخذ اقامت این کشور دارای شرایط ویژه ای می باشد. به همین دلیل شما باید برای بررسی این شرایط اقدامات دقیق را صورت دهید. اما در ادامه می خواهیم بدانیم شرایط اقامت پس از تحصیل در یونان از طریق کار در این کشور به چه صورت است؟!

کار پس از تحصیل در یونان

همان طور که در بخش قبل گفتیم به روش های مختلفی می توان پس از تحصیل در یونان برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمود. اما به جرات می توان گفت که رایج ترین روش برای دریافت اقامت پس از تحصیل رد یونان اقامت از طریق کار در این کشور می باشد. در واقع شما به عنوان یک دانشحوی فارغ التحصیل شده از دانشگاه های یونان می توانید پس از پایان تحصیلات خود برای یافتن کار در این کشور به جستجو بپردازید. شما می توانید با مراجعه به مراکز کاریابی در یونان، روزنامه ها، وب سایت های کاریابی و … برای یافتن شغل در یونان اقدام نمایید.

مطمئناً ، پس از فارغ التحصیلی ، شما می توانید به کار و زندگی در یونان فکر کنید ، و به دلیل اینکه در یک کشور توریستی هستید ، در صورتی که پس از تحصیل در رشته تان، شغلی مرتبط با این رشته انتخاب کرده اید ، کار برای شما راحت تر خواهد بود. با این حال ، باید بدانید که برخی از حرفه های مربوطه توسط دولت تنظیم می شوند. دقت داشته باشید که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه های یونان می توانند برای دریافت ویزای جست و جوی کار در یونان اقدام کنند.

این افراد می توانند به مدت شش تا دوازده ماه در کشور یونان به جست و جوی کار در این کشور بپردازند. اگر در این مدت فرد متقاضی بتواند کار مناسب با تحصیل خود یا با شرایط دیگر در یونان پیدا کند می تواند مجوز کار در یونان را دریافت نماید. از این رو مجوز اقامت در یونان را دریافت نموده و می تواند در این کشور مشغول به کار شود.

فرصت های شغلی برای کار پس از تحصیل در یونان

برای این که بتوانید پس از تحصیل در یونان در این کشور حضور داشته و برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمایید لازم است تا کاری را در کشور یونان پیدا کنید. از این روش ما فرصت دارید تا برای شش ماه تا دوازده ماه در این کشور به جست و جوی کار بپردازید. اما در کشور یونان فرصت های شغلی وجود دارد که نسبت به سایر فرصت های شغلی دارای شرایط بهتری است و از این رو دانشجویان می توانند به راحتی در این روند پیش رفته و کار مورد نیاز خود را بیابند.

همان طور که گفتیم برای یافتن کار در این کشور نیز می توان به کاریابی ها یا روزنامه ها و وب سایت ها در این کشور مراجعه نمود. اگر برای یافتن کار در یونان به زبان یونانی هم تسلط داشته باشید شرایط برای شما بسیار بهتر خواهد شد و می توانید شغل های بهتری را در این کشور برای خود بیابید. اما از جمله فرصت های شغلی که در یونان برای دانشجویان به جهت کار پس از تحصیل بهتر هستند و در دسترس تر می باشند عبارتند از: خرده فروشی، گردشگری، پارچه، غذا، نفت، معدن، صنایع فلزی، مواد شیمیایی و … .

در کشور یونان ساخت و ساز کمی با مشکل مواحه شده است و از انین رو می توان گفت یافتن کار در این بخش همراه با چالش های بسیاری است. دقت داشته باشید که به طور میانگین ساعات کاری در یونان چهل ساعت در هفته است. اما دانشجویان در زمان تحصیل خود به عنوان کار دانشجویی در یونان باید مشغول به کار های پاره وقت در این کشور شوند. در کشور یونان و در بخش هاییی مانند حسابداری، تخصص های خقوقی، تکنسین ها و فروش نیرو های کم تری وجود دارد. از این رو شانس شما برای یافتن کار در این بخش ها بیشتر خواهد بود.

از جمله شرکت های بزرگی که در یونان شما می توانید با رزومه قوی وارد آن ها شوید می توان به او تی ای وودافون، آلفا بانک، بانک ملی یونان، گروه آتتیک و … اشاره نمود.

روند درخواست شغل و کسب مجوز کار پس از تحصیل در یونان

زمانی که شما می خواهید برای شغل مورد نظر خود در کشور یونان درخواست دهید لازم است تا رزومه بسیار قوی ای در این زمینه داشته باشید. در حقیقت در ابتدای کار بهترین راه این است که رزومه ای کامل شامل تحربیات کاری و تحصیلی خود را ارائه داده و به دقت آن را برای شغل مورد نظر خود تنظیم نمایید. شما در این رزومه باید تمام جزئیات مربوط به تجربیات خود و داشن و مهارت های خود مانند دانش زبان انگلیسی را ارائه داده و به دقت درج نمایید.

مجوز کار پس از تحصیل در یونان

مجوز کار پس از تحصیل در یونان

برخی از شرکت ها برای استخدام شما فرم هایی را ارائه می دهند و از شما می خواهند تا به حای تکمیل رزومه، از این فرم ها استفاده نمایید. پس از این مرحله و ارائه مدارک ممکن است تا از شما برای مصاحبه های حضوری دعوت شود. این مصاحبه ها می تواند در دو مرحله باشد و یا این که می تواند برای دمتقاضیان صرفا با یک مصاحبه اسکایپ ارائه شود.

اما برای این که بتوانید محوز کار پس از تحصیل در یونان را دریافت نمایید لازم است تا مدارکی را مهیا کنید. این مدارک عبارتند از: پیشنهاد شغلی از کارفرما یا شرکتی در یونان، سوابق تحصیلی شخص، رزومه کاری یا کارآموزی فرد متقاضی،‌مدارک پزشکی، بیمه درمانی، پاپسورت و مدارک هویتی معتبر، عکس و … . با ارائه این مدارک شما می توانید در جهت اقامت کاری یونان پس از تحصیل در این کشور اقدام نمایید.

دریافت اقامت پس از تحصیل در یونان

تحصیل در یونان به تنهایی منجر به دریافت اقامت دائم یونان و یا در نهایت اخذ تابعیت یونان نمی شود. در واقع شما با داشتن ویزای تحصیلی و به واسطه تحصیل در این کشور نمی توانید اقامت دائم یونان را اخذ نمایید. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های یونان دولت یونان فرصتی بین شش ماه تا دوازده ماه را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید برای شغل و کار مور نظر خود جست و جو نمایید.

اگر شما در این مدت بتوانید شغل مورد نظر خود را بیابید  می تواندی با دریافت تاییدیه استخدام در این پوزیشن شغلی از کارفرمای خود، اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل نمایید. زمانی که شما اقامت کاری خود را دریافت نموده باشید می توانید پس از پنج سال زندگی رد یونان و کار در این کشور با پرداخت مالیات، اقامت دائم کشور یونان را اخذ نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط کار پس از تحصیل در یونان

  1. آیا یونان کشوری مناسب برای کار و زندگی است؟

    بله یونان یکی از بهترین کشور ها برای زندگی و تحصیل است.

  2. چه روش هایی برای اقامت پس از تحصیل در یونان وجود دارد؟

    از جمله این روش ها می توان به کار پس از تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، تمکن مالی و .. اشاره نمود.

  3. آیا شرایط کار پس از تحصیل در یونان مناسب است؟

    بله دانشجویان می توانند در رشته های مختلف مشغول به کار در این کشور شوند.

  4. آيا دانستن زبان یونانی از شرایط کار پس از تحصیل در یونان می باشد؟

    خیر الزامی ندارد اما تسلط بر این زبان مزیت محسوب می شود.

  5. پس از تحصیل در یونان چه قدر زمان برای جستجوی کار خواهد بود؟

    پس از تحصیل به مدت شش ماه تا دوازده ماه برای جستجوی کار فرصت باقیست.

  6. بهترین فرصت های شغلی برای کار پس از تحصیل در یونان کدامند؟

    بهترین فرصت ها در یخش های گردشگر، مواد شیمیایی، خرده فروشی، صنایع فلزی، نفت، معدن و … می باشد.

  7. مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل در یونان چیست؟

    این مدارک عبارتند از: پیشنهاد شغلی از کارفرما یا شرکتی در یونان، سوابق تحصیلی شخص، رزومه کاری یا کارآموزی فرد متقاضی،‌مدارک پزشکی، بیمه درمانی و … .

  8. چگونه می توان کار پس از تحصیل در یونان را یافت؟

    برای یافتن کار پس از تحصیل می توان به روزنامه ها، مراکز کاریابی، وب سایت ها و … مراجعه نمود.

  9. چگونه می توان با کار پس از تحصیل در یونان اقامت دائم را کسب نمود؟

    زمانی که پنج سال در این کشور مشغول به کار باشید و مالیات های خود را نیز پرداخت نمایید می توانید اقامت دائم را کسب کنید.

  10. روند درخواست شغل پس از تحصیل در یونان چگونه است؟

    در این روند باید در ابتدا رزومه خود را ارائه داده و سپس در مصاحبه های حضوری یا غیر حضوری شرکت کنید.

  11. میانگین ساعات کاری در یونان چقدر است؟

    میانگین ساعات کاری در این کشور چهل ساعت در هفته می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *