شرایط کارآموزی در خارج از کشور

روش های مهاجرتی بسیار زیادی برای حضور در یک کشور وجود دارد. برای این که بتوانید در مهاجرت به موفقیت دست پیدا کنید، باید راه و روش مورد نظر خود را بیابید. از این رو لازم است تا به دقت به بررسی راه های موجود بپردازید. مهاجرت به خارج از کشور می تواند با اهداف مختلفی اتفاق بیفتد. هر هدفی در این راه می تواند نشان دهنده شرایط مناسب زندگی باشد. البته لازم است تا برای رسیدن به اهداف خود روند مهاجرتی مناسبی را در نظر بگیرید. تحصیل یکی از راه های مهاجرت می باشد و دانشجویان نیز می توانند برای اهداف مختلفی اقدام به تحصیل کنند. در این مقاله نیز ما به بررسی شرایط کارآموزی در خارج از کشور می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور های مختلف از راه های گوناگونی امکان پذیر است. البته باید توجه داشته باشید که هر راه مهاجرتی هم دارای شرایط مخصوص به خود است. به طور مثال روند مهاجرت به آمریکا با روند مهاجرت به ایتالیا با هم تفاوت های بسیاری دارند.

البته لازم به ذکر است که مهاجرت با جزئیات روش های خاص نیز برای هر کشور متفاوت با دیگری است. به طور مثال مهاجرت تحصیلی به کانادا روند متفاوتی با مهاجرت تحصیلی به اسپانیا دارد. یا این که مهاجرت کاری در آلمان متفاوت با شرایط مهاجرت کاری به فرانسه است. برای این منظور می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز،‌ تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی های معتبر است.

شرایط کارآموزی خارج از کشور

کارآموزی در خارج از کشور مزایای انکار ناپذیری دارد. تجربه کار در یک محیط بین المللی در رزومه کاری شما برجسته است. این امر به شما شانس بسیار زیادی به جهت یافتن کار مناسب و حضور موفق در بازار کار می دهد. کارآموزی در خارج از کشور همچنین یک روش عالی برای ملاقات با افراد مختلف و آشنایی با فرهنگ های گوناگون می‌باشد. این مسئله می تواند نقطه ورودی برای کار در خارج از کشور باشد.

در دوره های کارآموزی بین المللی شما می توانید زبانی جدید یاد بگیرید. همچنین می‌توانید در ارتباطات بین فرهنگی مهارت کسب کنید، فرهنگ های جدید را یاد بگیرید، نحوه استفاده از سیستم های اداری را بدانید و مهارت های زیاد دیگری بیاموزید.

علاوه بر تمام این ها شما فرصت پیدا می کنید که با حضور در یک محیط حرفه ای، با افراد متخصص در ارتباط باشید. این روند مزایای بسیار زیادی دارد. به طور مثال افراد زیادی می توانند برای تحصیل در ایتالیا وارد این کشور شوند اما همه نمی توانند بگویند که فرصت کارآموزی در یک گالری هنری در فلورانس را داشته اند.

از این رو می توان گفت که کارآموزی در کشور های مختلف و به صورت بین المللی دارای مزایای بسیار زیادی است. البته دقت داشته باشید که شما می توانید برای تحصیل یا سرمایه گذاری هم وارد کشور های دیگر شوید.

به طور مثال می توانید برای خرید ملک در آلمان یا ثبت شرکت در فرانسه اقدام نمایید. در نهایت این که یافتن دوره های کارآموزی در خارج از کشور دشوار نیست و روش های مختلفی وجود دارد که می تواند شما را به هدف نهایی نزدیک کند. از این رو در ادامه مقاله ما می خواهیم در ارتباط با یافتن دوره های کارآموزی در خارج از کشور برای شما نکاتی را بیان کنیم. 

موسسات ارائه دهنده کارآموزی در خارج از کشور

برای یافتن دوره های کارآموزی در خارج از کشور می توانید به روش های مختلفی اقدام نمایید. در واقع راه های بسیاری در این زمینه پیش روی شما قرار می گیرد. اما برای این که بتوانید بهترین روند را برای کارآموزی پیش بگیرید لازم است که بهترین و به صرفه ترین مدل کارآموزی را انتخاب نمایید.

از این رو برخی از موسسات در خارج از کشور وجود دارند که به ارائه خدمات در زمینه های مختلف کارآموزی می پردازند. این موسسات مزایای بسیاری برای استفاده کنندگان از سیستم های کارآموزی دارند. یکی از مهم ترین مزایای موسسات ارائه دهنده کارآموزی این است که، شما از هر جنبه ای برای کارآموزی در خارج از کشور از مسکن گرفته تا ویزا و حتی فعالیت های اجتماعی خود کمک دریافت می کنید.

موسسات ارائه دهنده کارآموزی در خارج از کشور

موسسات ارائه دهنده کارآموزی در خارج از کشور

در واقع این موسسات خدمات بسیار زیادی را در قبال کارآموزی های شما ارائه می دهند. برخی از این برنامه ها همراه با برنامه تحصیل در خارج از کشور دوره های کارآموزی را ارائه می دهند، یا دوره های تحصیلی همراه با تجربه کار را ارائه می دهند. برنامه های دیگر شما را برای مدتی در کارورزی قرار می دهند و در این مدت منحصراً در دوره کارآموزی کار خواهید کرد. این مدل برنامه ها معمولا برای ورود به بازار کار رقابتی هستند. به معنایی در دریافت اعتبار به شما کمک بسیار زیادی می کنند. به طور مثال شما می توانید از برنامه کارآموزی آسیا یعنی AIP نهایت استفاده را ببرید. با توجه به این برنامه شما می توانید مهارت های خود را برای بازار کار مثلا کار در چین افزایش دهید. 

تحصیلات در خارج از کشور موقعیتی برای کارآموزی

اگر قبلا در خارج از کشور تحصیل کرده باشید، ممکن است بتوانید با کمک مشاوران یا اساتید خود برای کارآموزی اقدام نمایید. به طور مثال اگر شما روند تحصیل در فنلاند را در گذشته طی کرده باشید، می توانید با کمک اساتید خود که احتمالا دوره های کارآموزی بسیاری را می شناسند در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنید. عموما دانشگاه های مختلف شبکه قدرتمندی را در کشور مورد نظر دارند و می توانند شما را به افرادی متصل کنند که به مسیری درست هدایت شوید.

اغلب، برنامه های تحصیل در خارج از کشور روابط قبلی با سازمانهای موجود در جامعه دارند. بنابراین امکان استفاده از این شبکه وجود دارد. در این زمینه از هر فردی که می شناسید کمک بگیرید. هر چه از تعداد افراد بیشتری کمک بگیرید، افراد بیشتری هم کمک های کارآموزی را به شما ارائه می دهند. این کار خصوصا زمانی که قصد دارید برای کارآموزی در خارج از کشور حقوق و مزایای مناسبی دریافت کنید مهم تر خواهد بود. البته باید بدانید که شرایط کارآموزی در خارج از کشور با حقوق، بسیار سخت تر است.

برخی از شرکت های بزرگ و بین المللی به واسطه روابطی که با دانشگاه ها و نمایندگی های خود در کشور های مختلف دارند، دوره های کارآموزی را در بسیاری از کشور ها ارائه می دهند. برخی از این شرکت ها عبارتند از: H&M  L’Oreal و Goldman Sachs. پذیرش در کارآموزی این شرکت ها بسیار رقابتی است اما این شرکت ها عموما مکان بسیار مناسبی برای کارآموزی هستند. گرچه توصیه ما این است که دوره های کارآموزی خود را از شرکت های کوچک تر آغاز کنید. 

بررسی گزینه های مختلف برای یافتن دوره کارآموزی

همان طور که گفتیم کارآموزی در خارج از کشور دروازه ای برای ورود موفقیت آمیز به بازار کار می باشد. انجام کارآموزی در خارج از کشور موارد بسیار زیادی را شامل می شود. برای این که بتوانید دوره های کارآموزی را در خارج از کشور پیدا کنید لازم است تا با روش های مختلفی اقدام نمایید.

برای پیدا کردن دوره های کارآموزی در خارج از کشور،  می توانید با شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه خود ارتباط برقرار کنید تا ببینید آیا در شهر مورد نظرتان افرادی وجود دارند که در زمینه مورد علاقه شما کار کنند.

این افراد کمک بسیاری به شما خواهند کرد. در روش بعدی برای یافتن کارآموزی می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. یا این که می توانید از دوستان، اساتید و خانواده خود کمک بگیرید. می توانید برای یافتن کارآموزی به اساتید مختلف پیام دهید. در ادامه این که می توانید خود را به طور دقیق در شبکه های اجتماعی معرفی کنید. به طور مثال می توانید پیام های بسیاری را در سیستم لینکدین ارسال نمایید. خود را معرفی نموده و برای مصاحبه های مختلف کاری درخواست دهید. کارآموزی غالباً رقابتی است بنابراین شما باید با افراد بسیار زیادی ارتباط برقرار کنید. 

یافتن کارآموزی در صفحات شغلی

درست مانند هر نوع شغل دیگر، برای یافتن دوره های کارآموزی می توانید از مسیر های بسیاری استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که شناختن شخصی در یک شرکت یا گرفتن معرفی شخصی همیشه یکی از موثرترین روش های انجام کارورزی خواهد بود.

به همین دلیل موسسات و وب سایت های کاریابی که دوره های کارآموزی بین المللی را ارائه می کنند می توانند بسیار مفید باشند. شما می توانید از موسسات کاریابی بسیار زیادی استفاده نمایید. به طور مثال شما می توانید از گروه کارآموزی GO Overseas کمک کنید که مکانی عالی برای شروع جستجوی شما خواهد بود. البته شما می توانید با جستجو کردن در اینترنت نیز به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

دقت داشته باشید در هر جای دنیا که قصد دارید برای کار آموزی فعالیت کنید، روند یافتن دوره مناسب به اهداف شغلی، توانایی های زبانی و اینکه قبلاً در یک برنامه تحصیل در خارج از کشور ثبت نام کرده اید یا نه بستگی دارد. با این حال، اکثر دانشجویان تمایل به کارآموزی در اروپا، استرالیا و چین دارند. همچنین لازم به ذکر است که حتی اگر متقاضی کارورزی در یک کشور غیر انگلیسی زبان هستید، لازم نیست که به زبان محلی آن کشور تسلط داشته باشید. بیشتر دوره های کارآموزی در خارج از کشور صرف نظر از زبان رسمی آن کشور،‌ به زبان انگلیسی خواهد بود.

دوره های کارآموزی مجازی در خارج از کشور

برای کار آموزی نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، امکان کارآموزی مجازی است. گرچه به نظر می رسد این روش کارآموزی به اندازه گشت و گذار در یک شهر یا کشور جدید هیجان انگیز نباشد. کارآموزی مجازی برای افرادی گزینه ای عالی است که به هر دلیل نمی توانند به خارج از کشور سفر کنند. این محدودیت ها می تواند بخاطر بودجه، گذرنامه یا ویزا، زمان مورد نیاز برای کارآموزی و غیره باشد. از این رو کارآموزی به شما اجازه پیشرفت کاری بین‌المللی را می‌دهد.

اقدامات لازم برای کارآموزی در خارج از کشور

برای این که بتوانید شرایط کارآموزی در خارج از کشور را برای خود فراهم کنید، لازم است اقداماتی انجام دهید. یافتن محل مورد نیاز برای کارآموزی و کارورزی اولین قدم است. پس از آن لازم است تا رزومه و درخواست خود را ارسال نمایید. برای ارسال رزومه و نامه درخواست خود، باید مطابق با استاندارد های کشور مورد نظر اقدام نمایید. در ادامه لازم است که شرایط ویزا را برای مقصد مورد نظر خود بخوانید و تمام جوانب را بررسی کنید.

یافتن کارآموزی با حقوق شرایط سخت تری دارد. پس باید به هزینه های زندگی هم دقت داشته باشید. به طور مثال برای کارآموزی در آمریکا باید هزینه های زندگی در آمریکا را نیز مورد بررسی قرار دهید. فرهنگ کشور مقصد را با جزئیات کاری آن بررسی کنید. در ادامه این که از دوره کارآموزی خود بیشترین و بهترین استفاده را ببرید. توانایی بازاریابی پس از کارآموزی خود انگیزه خوبی است. کارفرمایان همیشه به دنبال افرادی هستند که با تجربه بین المللی خود را متمایز کرده اند. دوره کارآموزی در خارج از کشور شما را در بازار کار یک قدم جلوتر می اندازد. همچنین یک تجربه سرگرم کننده و تحقق پذیر نیز خواهد بود.

اقدامات لازم برای کارآموزی در خارج از کشور

اقدامات لازم برای کارآموزی در خارج از کشور

سوالات متداول در ارتباط با شرایط کارآموزی در خارج از کشور

  1. چه روش هایی برای مهاجرت به خارج از کشور وجود دارد؟

    برای مهاجرت به خارج از کشور می توان با مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره اقدام نمود.

  2. آیا با کارآموزی می توان به جهت مهاجرت اقدام نمود؟

    بله برای کارآموزی می توان گزینه مهاجرت را داشت.

  3. اولین اقدام به جهت کارآموزی در خارج از کشور چیست؟

    اولین قدم یافتن مکان مناسب برای کارآموزی است.

  4. آیا می توان برای کارآموزی در خارج از کشور بورسیه دریافت نمود؟

    بله برخی از موسسات هستند که از کارآموزان برای مسکن، شرایط زندگی و غیره حمایت می کنند.

  5. آیا برای یافتن کارآموزی در خارج از کشور می توان با وب سایت های کاریابی فعالیت نمود؟

    بله برخی از وب سایت های کاریابی دوره های کارآموزی را هم معرفی می کنند.

  6. آیا تحصیل در خارج از کشور می تواند موقعیت کارآموزی را فراهم کند؟

    بله با تحصیل در خارج از کشور می توانید موقعیت های کارآموزی را راحت تر پیدا کنید.

  7. آیا شرایط کارآموزی در خارج از کشور با حقوق هم امکان پذیر است؟

    بله برخی از دوره های کارآموزی همراه با حقوق هستند.

  8. چه شرکت هایی برای کارآموزی در کشور های مختلف اقدامات انجام می دهند؟

    برخی از شرکت های بزرگ مانند H&M ، L’Oreal و Goldman Sachs به ارائه دوره های کارآموزی می پردازند. 

  9. آیا برای کارآموزی در خارح از کشور تنظیم رزومه لازم است؟

    بله برای کارآموزی لازم است تا به تنظیم دقیق رزومه خود بپردازید.

  10. آیا کارآموزی در خارج از کشور بر یافتن کار پس از آن تاثیر دارد؟

    بله دوره های کارآموزی در خارج از کشور امتیاز بزرگی برای کار محسوب می شوند.

  11. آیا امکان دریافت دوره های مجازی کارآموزی در خارج از کشور موجود است؟

    بله برخی از دوره های کارآموزی به صورت مجازی در دسترس هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *