شرایط کارآفرینی در نیوزلند

یکی از راه‌های مهاجرت به نیوزلند که موجب اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می‌گردد، کارآفرینی در نیوزلند خواهد بود. به همین دلیل هر ساله خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال اخذ ویزای کارآفرینی این کشور هستند تا بتوانند به راحتی به همراه اعضای خانواده خود به نیوزلند مهاجرت کنند.چرا که نیوزلند با داشتن مناظر طبیعی فراوان، امکانات تحصیلی و کاری زیادی که دارد بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، از این رو بسیاری از مهاجران به این کشور سفر می‌کنند و در شهرهای مختلف آن بویژه پایتخت این کشور ولینگتون ساکن خواهند شد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به نیوزلند از طریق کارآفرینی در این کشور را دارید در این مقاله شرایط کارآفرینی در نیوزلند در سال 2022 را مورد بررسی قرار دادیم تا با آگاهی بیشتر اقدام به مهاجرت و کارآفرینی در نیوزلند بنمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره کشور نیوزلند بدانید!

آیا می‌دانید نیوزلند چگونه کشوری است؟ در واقع نیوزلند کشوری جزیره‌ای می‌باشد که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع گردیده است و به دو بخش تقسیم بندی می‌گردد و دارای جزایر کوچک فراوانی نیز خواهد بود. این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر با شرق استرالیا فاصله دارد و جمعیت آن 5 میلیون نفر است و دارای شهرهای بزرگی همچون اوکلند و ولینگتون بوده که در شهر اوکلند بیش از ۷۳ درصد از اروپایی‌ها ساکن هستند چرا که هزینه زندگی در اوکلند نیوزلند بسیار مناسب است.

بهترین دانشگاه های نیوزلند از رتبه‌های جهانی برخوردار بوده و دارای تجهیزات بسیار پیشرفته هستند و همچنین این کشور از رونق اقتصادی فراوانی برخوردار می‌باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به زندگی در نیوزلند را دارند و از روش‌های مختلف جهت مهاجرت به نیوزلند استفاده می‌نمایند که از جمله می‌توان به کارآفرینی در نیوزلند، تحصیل در نیوزلند، سرمایه گذاری در نیوزلند، ازدواج در نیوزلند و … را بیان کرد.

 

کارآفرینی در نیوزلند

چگونگی راه اندازی کسب و کار در نیوزلند

برای آن که افراد مهاجر بخواهند در نیوزلند به راه اندازی کسب و کاری بپردازند، باید اقداماتی انجام دهند که برخی از مهمترین این اقدامات را به صورت زیر می‌توان بیان کرد:

  • این افراد باید اطمینان داشته باشند که طرحی که جهت کسب و کار در نیوزلند دارند، از قابلیت اجرای برخوردار است و احتمال زیادی دارد تا با اجرا شدن طرح، تاثیر مثبتی بر اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع نیوزلند داشته باشد و در نتیجه می‌توان این طور گفت که طرح پیشنهادی تاثیر مثبتی بر پیشرفت کشور نیوزلند خواهد داشت.
  • باید برای کسب و کار خود یک نام تجاری مناسبی انتخاب کرد.
  •  برای کسب و کار مورد نظر یک ساختار تجاری مناسبی انتخاب نمود.
  • مراحل دولتی و قانونی جهت ایجاد کسب و کار در نیوزلند باید طی شود و تاییدیه سازمان دولتی مربوطه را اخذ نمود.
  • باید نام تجاری مخصوص کسب و کار خود را بدست آورد.
  • شرکت خود را در سازمان‌های مربوطه ثبت نمود.
  • علائم تجاری مخصوص کسب و کار و تجارت خود را باید در سازمان‌های مخصوص ثبت کرد.

شرایط گرفتن ویزای کارآفرینی در نیوزلند در سال 2023

معمولا بسیاری از افراد که دارای توانایی مالی زیادی هستند، به اخذ ویزای کارآفرینی می‌پردازند تا بتوانند در نیوزلند کسب و کاری راه بیندازند و از این طریق تابعیت و شهروندی نیوزلند را کسب کنند. بنابراین جهت کارآفرینی در نیوزلند مدارکی نیاز است که از مهمترین این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل 100000 هزار (دلار نیوزلند) به عنوان سرمایه اولیه
  • نداشتن هیچ گونه سابقه ورشکستگی و کلاهبرداری تجاری
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • برخورداری از سلامت جسمانی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

انواع ویزای کارآفرینی در نیوزلند

افراد زیادی برای گرفتن ویزای کارآفرینی در نیوزلند، معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌نمایند، چرا که این ویزا دارای انواع گوناگونی است. بنابراین می‌توان گفت ویزاهای کارآفرینی در نیوزلند به چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل موارد مختلفی به قرار زیر هستند:

  • ویزای سرمایه گذاری مهاجرتی نوع اول: در این ویزا سرمایه گذار باید حداقل ۵ میلیون دلار نیوزلند داشته باشد که به مدت ۴ سال در یکی از بانک‌های نیوزلند نگهداری کند و علاوه بر این موضوع سرمایه‌گذار باید توانایی مالی جهت تأمین هزینه‌های زندگی خود در این کشور نیوزلند را نیز داشته باشد.
  • ویزای سرمایه گذاری نوع دوم: برای این ویزا سرمایه گذار باید ۱۰ میلیون دلار نیوزلند داشته باشد، در این نوع سرمایه گذاری هیچ گونه محدودیت‌های سنی، سوابق کاری و تحصیلی برای سرمایه گذار وجود ندارد و و همچنین سرمایه‌گذار نیاز به پشتوانه مالی جهت تامین هزینه زندگی خود در نیوزلند نخواهد داشت. این سرمایه باید به مدت سه سال در کشور نیوزیلند نگهداری شود تا سرمایه‌گذار امکان اقامت دائم نیوزلند را برای خود و خانواده‌اش به دست آورد.
  • ویزای سرمایه گذاری موقت بازنشستگی: در واقع ویزای بازنشستگی برای افرادی می‌باشد که سن خود و همسرشان بالاتر از ۶۶ سال می‌باشد و فرد در این ویزا باید ۷۵ هزار دلار نیوزلند را در این کشور نگهداری کنند و اعتبار این ویزا دو سال می‌باشد تا منجر به اقامت دائم آنها گردد.
  • ویزای کارآفرینی: در این نوع ویزا فرد باید در کشور خود دارای یک کسب و کار مستقل باشد، سپس درخواست ویزای کارآفرینی را داشته باشد تا امکان مهاجرت آن برای کارآفرینی و ادامه کسب و کار خود در کشور نیوزلند میسر گردد و سه نفر را هم استخدام نماید، پروسه بدست آوردن این ویزا سه تا شش ماهه طول خواهد کشید.

کارآفرینی و شاخص‌های تاثیرگذار بر اقتصاد نیوزلند

سرمایه گذاران قبل از آن که بخواهند در کشور نیوزلند سرمایه گذاری بکنند، باید بدانند که اقتصاد نیوزلند چه میزان پتانسیل جهت وارد کردن سرمایه دارد و آیا آنها با استفاده از این سرمایه گذاری به سود دهی خواهند رسید؟ از مهمترین شاخص‌های اقتصادی که بر ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری افراد تاثیر گذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ تولید ناخالصی نیوزلند: میزان ناخالصی نیوزلند نشان دهنده میزان فعالیت این کشور، میزان تولیدات و بازار کار این کشور خواهد بود. بنابراین اگر میزان تولیدات نیوزلند بالا باشد، نشان دهنده آن است که این کشور دارای تقاضای زیادی جهت خرید این محصولات نیز خواهد بود. اقتصاد نیوزلند براساس صادرات محصولات دامداری، ماهیگیری، کشاورزی و … می‌باشد که نرخ تولید ناخالصی آن نیز رقم بسیار خوبی است و به همین دلیل از این لحاظ جهت کارآفرینی و سرمایه گذاری گزینه مناسبی می‌باشد.
  • نرخ تورم در نیوزلند: نرخ تورم در واقع میزان درآمد و هزینه زندگی مردم است که باید در تعادل مناسبی باشد، از این رو هر چه نرخ تورم کمتر باشد، در آن کشور سطح زندگی مردم بالاتر خواهد بود. کشور نیوزلند نیز با داشتن نرخ تورم پایینی در حدود 1.84 توانسته است، تعادل مناسبی بین زندگی مردم و درآمد آنها ایجاد کند و برای کارآفرینی و سرمایه گذاری مناسب گردد.
  • نرخ مالیات کشور نیوزلند: یکی از گزینه‌های که سرمایه گذاران به هنگام ایجاد کسب و کار در کشور نیوزلند به آن اهمیت می‌دهند، نرخ مالیات است، چرا که به ازای درآمد خود باید به کشور نیوزلند مالیات بدهند. نرخ مالیات کشور نیوزلند در حدود 28 درصد درآمد کارآفرینان خواهد بود که رقم مناسبی است و به همین جهت کارآفرینان و سرمایه گذاران می‌توانند به ایجاد کسب و کار موفق و پر سودی در نیوزلند بپردازند.

مزیت‌های کارآفرینی در نیوزلند

معمولا کارآفرینی و سرمایه گذاری در نیوزلند فواید فراوانی برای افراد ایجاد خواهد کرد که می‌توان برخی از این فواید را به صورت زیر بیان کرد:

  • کشور نیوزلند یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای می‌باشد که از خدمات اجتماعی و بهداشتی بسیار بالایی برای شهروندان خود برخوردار است.
  • این کشور دارای نرخ بیکاری بسیار پایین است.
  • در نیوزلند امکان تحصیل افراد کارآفرین یا اعضای خانواده آنها در دانشگاه‌های بسیار مجهز این کشور که دارای رتبه‌های جهانی نیز هستند، به صورت رایگان وجود دارد.
  • با توجه به این که زبان رسمی کشور نیوزلند زبان انگلیسی است به همین دلیل این نکته برای بسیاری از مهاجران بسیار حائز اهمیت است.
  • از آنجایی که کشور نیوزلند جزء کشورهای می‌باشد که عضو پیمان شینگن است، به همین جهت پاسپورت این کشور دارای ارزش بالایی است، چرا که با داشتن پاسپورت نیوزلند می‌توان به 172 کشور در سراسر جهان سفر کرد، بدون آن که نیاز به ویزا باشد.
  • نیوزلند کشوری می‌باشد که دارای شرایط آب و هوایی بسیار متعادلی است.

جمع بندی

در این مقاله در مورد کشور نیوزلند صحبت کردیم که یکی از بهترین کشورهای اروپایی می‌باشد که دارای اقتصاد پر رونق، نرخ بیکاری و تورم بسیار پایینی است و به همین جهت توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان را از سراسر دنیا به خود معطوف ساخته است،  اما افراد جهت اقدام برای کارآفرینی در این کشور باید اطلاعات لازم را داشته باشند و از سرمایه لازم جهت ایجاد کار و تامین نیازهای هزینه زندگی خود برخوردار باشند. در این مقاله به بررسی میزان سرمایه و انواع کارآفرینی در نیوزلند پرداخته‌ایم تا اطلاع لازم را در اختیار کسانی بگذاریم که قصد مهاجرت به نیوزلند از طریق کارآفرینی را دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *