کارافرینی در اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای بسیار زیبا می‌باشد که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند و در این بین افرادی هستند که متقاضی دریافت اقامت در این کشور هستند و می‌خواهند بدانند آیا از طریق کارآفرینی در اسپانیا یا سرمایه‌گذاری امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد؟ به همین دلیل در این مقاله در مورد شرایط کارآفرینی در اسپانیا و انواع کارآفرینی در این کشور در سال 2022 را مورد بررسی قرار دادیم. تا این مقاله راهنمای آن دسته از متقاضیانی باشد که قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در اسپانیا را دارند و بدین ترتیب بتوانند پاسخ سوالات خود را با خواندن این مقاله بدست آورند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همه چیز درباره کشور اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از بزرگترین کشورها در جهان می‌باشد که با توجه به تعداد زیاد شهرهایش، در میراث جهانی یونسکو به عنوان دومین کشور جهان ثبت گردیده است، همچنین این کشور دارای مناظر طبیعی زیادی است که از جمله می‌توان به سواحل شنی مدیترانه و اقیانوس اطلس و جزایر بسیار پربازیدی همچون جزیره بالئاری و جزایر قناری اشاره کرد.

مردم اسپانیا مردم خون گرم و مهربان هستند و همیشه دوست دارند، در کنار خانواده خود ناهار و شام را بخورند، در خانواده‌های قدیمی و سنتی اسپانیا همچون ایران مادر کار خانه را می‌کند و پدر در خارج از خانه کار خواهد کرد، در خانواده‌های مدرن این کشور معمولا خانم‌ها در بیرون از منزل مشغول به کار هستند.

از آنجایی که کشور اسپانیا جزء کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، در نتیجه عضو پیمان شینگن است و به همین دلیل اخذ اقامت در اسپانیا مزیت‌های فراوانی برای افراد خواهد داشت چرا که می‌توانند به راحتی ویزای شینگن داشته باشند و در محدوده اروپا سفر کنند. از این رو بسیاری از مردم می‌خواهند در اسپانیا زندگی کنند و به همین جهت با استفاده از شیوه‌های متنوعی به دنبال اخذ اقامت اسپانیا می‌باشند که از جمله می‌توان به اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا یا کارآفرینی در این کشور اشاره کرد. به طور کلی برخی از اطلاعات در مورد کشور اسپانیا به قرار زیر است:

آیتمشرح
موقعیتجنوب غربی اروپا
جمعیت48 میلیون نفر
زبان رسمیزبان اسپانیایی و چند زبان محلی مانند کاتالونیایی و گالیسیایی
واحد پول€ (یورو)
نرخ بیکاری14.2%
ادیان70%مسیحی کاتولیک، یهودیت، هندو، اسلام و بودائی

کارآفرینی در اسپانیا

 شرایط کارآفرینی در اسپانیا

اسپانیا کشوری است که دارای نرخ بالایی از بیکاری بوده، اما اگرچه به نظر عجیب می‌آید، اما با سرمایه گذاری در این کشور و ایجاد کارآفرینی امکان موفقیت افراد بسیار بالا است، از این رو بسیاری از افراد از طریق سرمایه گذاری در این کشور و ایجاد کسب و کار موفق توانسته‌اند به پیشرفت قابل توجهی دست یابند.

معمولا دولت اسپانیا جهت قبول سرمایه گذاران خارجی موارد مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد و حساست بالایی از خود نشان خواهد داد. بنابراین کسانی که می‌خواهند اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت و ایجاد کسب و کاتر بپردازند، ابتدا باید ویزای کارآفرینی اسپانیا را بگیرند. می‌توان گفت جهت اخذ این ویزا و ایجاد شرایط کارآفرینی در اسپانیا باید به موارد مختلفی توجه کرد که این موارد به شرح زیر هستند:

  • این افراد باید به طور مستمر در کشور اسپانیا حضور داشته باشند.
  • سن این افراد باید بیش از ۱۸ سال باشد.
  • این افراد دارای هیچ گونه سابقه کیفری تا پنج سال قبل از درخواست جهت کارآفرینی چه در خاک اسپانیا چه در کشورهای مختلف نباشند.
  • باید از خدمات بیمه دولتی و خصوصی لازم برخوردار باشد تا بتواند در صورت اقامت در اسپانیا از خدمات بیمه در سراسر این کشور استفاده کنند.
  • همچنین این افراد باید دارای تمکن مالی لازم جهت اقامت خود و اعضای خانواده‌اشان باشند تا در صورت اقامت در اسپانیا برای آنها مشکلی ایجاد نگردد. معمولا میزان منابع مالی به طور ماهیانه برای فرد کارآفرین ۲۲۰۰ یورو و برای اعضای خانواده او ۵۵۰ یورو خواهد بود.
  • داشتن تأییدیه لازم از محلی که از آنجا ویزای کارآفرینی درخواست شده که شامل تایید اهداف کسب و کار است.

چطور در اسپانیا کارآفرینی کنیم؟

کشور اسپانیا از جمله قطب‌های تجاری بزرگ اروپا است که فرصت‌های ایجاد کسب و کار و استارت آپ‌های مختلف را بویژه در شهر بارسلونا به کارآفرینان خواهد داد و مزیت‌های فراوانی برای افراد کارآفرین و کسانی که می‌خواهند در کشور آنها شعبه‌ای از کسب و کارشان ایجاد کنند را فراهم می‌نماید، به طوری که به آنها اجازه اقامت در اسپانیا به همراه اعضای خانواده‌اشان خواهد داد.

سپس مشروط بر این که این افراد بتوانند در مدت یک سال کسب و کار خود را در اسپانیا راه اندازی کنند، به آنها ویزای کارآفرینی می‌دهند که دارای اعتبار یک ساله خواهد بود، البته پروژه‌ای که افراد جهت کارآفرینی ارائه می‌دهند، باید برای کشور اسپانیا منافع اقتصادی و عمومی داشته باشد تا مورد موافقت این کشور قرار گیرد.

بنابراین باید طرح کسب و کار افراد شامل موارد مختلفی باشد تا امکان فعالیت آنها به عنوان کارآفرین در اسپانیا وجود داشته باشد که این موارد به صورت زیر هستند:

  • طرح کسب و کار افراد باید به گونه‌ای باشد تا بتواند زمینه اشتغال را در اسپانیا فراهم کند.
  • طرح کارآفرینی به گونه‌ای باشد تا خدمات جدید یا محصول کارآمدی به ساکنین اسپانیا ارائه دهد تا منجر به توسعه اقتصادی این کشور گردد.
  • این طرح باید از شرایطی برخوردار باشد تا امکان سرمایه گذاری در اسپانیا را ایجاد نماید.
  • افرادی که طرحی داشته‌اند که از آن توانسته‌اند اختراعی ثبت کنند و امکان تولید طرحشان را در اسپانیا نیز دارند، دارای شانس زیادی برای ایجاد شرایط اخذ اقامت دائم اسپانیا خواهند داشت.

شروع کارآفرینی در اسپانیا

جهت ثبت شرکت و کارآفرینی در اسپانیا مراحل مختلفی باید طی شود، تا امکان شروع کارآفرینی در این کشور میسر گردد که این مراحل به صورت زیر هستند:

  • این افراد باید بتوانند شماره مالیاتی مخصوص خارجی‌ها یا شماره مالیاتی اختصاص یافته به اسپانیایی‌ها را کسب کنند.
  • باید در مراکز ثبت شرکت‌ها در اسپانیا به ثبت نام شرکت خود بپردازند.
  • یک شماره مالیاتی ویژه، جهت شرکت خود از سازمان مربوطه بگیرند.
  • فرد کارآفرین باید یک حساب بانکی ویژه اشخاص حقوقی باز کند و در آن حداقل سرمایه‌ی در حدود ۳۰۰۰ یورو بگذارند، این سرمایه در واقع برای تاسیس یک شرکت کم هزینه و با مسئولیت محدود در اسپانیا است.
  • این افراد باید اساسنامه شرکت را نیز امضا نمایند و در واقع اساسنامه شرکت دارای اطلاعات شرکت و نحوه فعالیت آن می‌باشد، می‌توان گفت این اطلاعات شامل آدرس، نام شرکت، تعداد سهامداران و …خواهد بود.
  • افراد با در دست داشتن همه مدارک باید به سازمان مالیاتی کشور اسپانیا بروند و به ثبت شرکت خود بپردازند که خیلی سریع انجام خواهد شد و ۱۵ روز بعد نتیجه به افراد گزارش داده می‌شود.

کارآفرینی در اسپانیا

مزایای اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

معمولا بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت دائم آن هستند و به همین دلیل با استفاده از روش‌های متعددی به گرفتن اقامت این کشور می‌پردازند که از جمله آنها می‌توان به اقامت اسپانیا از طریق ویزای کارآفرینی در اسپانیا، ویزای کار در اسپانیا، ویزای تحصیلی در اسپانیا و .. اشاره کرد. معمولا اخذ اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی فواید زیادی برای افراد به دنبال خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی بخش‌های اقتصادی کشور اسپانیا دارای انعطاف پذیری فراوانی برای پذیرش افراد سرمایه گذار در این کشور از سراسر دنیا خواهد داشت.
  • این کشور دارای شبکه توسعه زیرساختی بسیار قدرتمند در همه زمینه‌های سرمایه گذاری خواهد بود.
  • کشور اسپانیا دارای اقتصادی بسیار وسیع می‌باشد که از تمامی شرکت‌های بزرگ بین المللی حمایت ویژه‌ای می‌نماید.
  • این کشور همچنین برای ایجاد توانایی مالی و بهبود وضعیت شرکت‌ها حمایت‌های متعددی از آنها می‌کند. مثلا وام‌های به این شرکت‌ها می‌دهد که نیاز به ضمانت ندارد و به مبلغ 25 هزار یورو یا یک نیم میلیون یورو خواهد بود.
  • کشور اسپانیا دارای بخش‌های گردشگری بسیار مهمی در اروپا می‌باشد.
  • مردم این کشور از کیفیت و سطح زندگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

جمع بندی

کشور اسپانیا از جمله کشورهایی می‌باشد که دارای زمینه زیادی جهت ایجاد طرح کارآفرینی است و با توجه به این که شرایط و امکانات زیادی در اختیار کارآفرینان از سراسر دنیا قرار می‌دهد و به خوبی از آنها حمایت می‌کند، به همین جهت امکان ایجاد یک کسب و کار موفق در این کشور به راحتی میسر خواهد بود.

از آنجایی که کشور اسپانیا از جمله کشورهای توسعه یافته می‌باشد که عضو اتحادیه بین المللی اروپا است، به همین دلیل مهاجرت به اسپانیا مزایای فراوانی دارد و موجب می‌شود تا بدون دردسر و به راحتی به کشورهای اروپایی دسترسی داشت و با توجه به داشتن آب و هوایی دلنشین، امنیت و فرهنگ بالای مردم، توجه بسیاری از مهاجرین به این کشور معطوف گردیده است.

بنابراین در این مقاله در مورد چگونگی شرایط دریافت ویزای کارآفرینی و مجوزهای اقامت در اسپانیا از این طریق را مورد بررسی قرار دهیم تا آن دسته از افرادی که می‌خواهند از طریق کارآفرینی در اسپانیا اقامت این کشور را به دست آورند، بتوانند با خواندن این مقاله اطلاعات لازم را کسب کنند. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل، اطلاعات لازم را درباره شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا، تحصیل در اسپانیا و تحصیل پزشکی در اسپانیا، در مقالات دیگر وبسایت ما کسب فرمائید.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط کارآفرینی در اسپانیا | کارآفرینی در اسپانیا

  1. شاهرخ گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک زنبوردارم و ششصد میلیون تومان سرمایه دارم
    آیا با احداث یک زنبورداری و استخدام چند نفر بومی از اسپانیا امکان دریافت اقامت کارآفرینی ر دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتی که کسب و کار شما به اقتصاد این کشور کمک کند، امکان دریافت ویزای کارافرینی وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *