سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا

روش­‌های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای مختلف جهان وجود دارد. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه­ گذاری، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت با ازدواج، و مهاجرت از طریق تمکن مالی مهمترین روش­‌های مهاجرت به سایر کشورها هستند. استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر جهان است. در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت تمکن مالی به استرالیا می­‌پردازیم. تمکن مالی در حقیقت به معنی برخورداری از سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت از طریق تمکن مالی به استرالیا

استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. اقتصاد این کشور اصولا بر صادرات متکی است. واحد پول این کشور دلار است. رفاه بالا و شرایط اقتصادی و اجتماعی مطلوب دلیل اصلی افزایش امید به زندگی در استرالیا است. همین موارد، استرالیا را به مقصد مناسبی برای اغلب مهاجران آسیایی و آفریقایی تبدیل کرده است. به همین منظور، دولت استرالیا نیز بسترهای لازم برای سرمایه گذاری، خرید ملک و مهاجرت آسان را فراهم کرده است.

موقعیت جغرافیایی عالی و شرایط اقتصادی مناسب، عمده‌­ترین دلایل برای افزایش تقاضای مهاجرت به استرالیا است؛ اما توجه داشته باشید که مهاجرت از طریق تمکن مالی به استرالیا در مقایسه با کشورهای اروپایی کمی دشوارتر است. با این حال پس از اثبات اینکه فرد متقاضی از سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا برخوردار است، نیاز به انتقال کل اموال و دارایی‌های فردی یا خانوادگی به این کشور نیست؛ اما باید تمکن مالی فرد متقاضی از طریق دادگستری تایید و به وزارت امور خارجه استرالیا ارسال شود.

یکی دیگر از راه­‌های اصلی برای اثبات تمکن مالی به دولت استرالیا، ترجمه برگه گردش حساب متقاضی مهاجرت است. اما به دلیل اینکه امکان تقلب در بررسی اموال توسط دادگستری بسیار کمتر است، دولت استرالیا تایید اموال توسط دادگستری را ملاک اصلی پذیرش درخواست مهاجرت قرار داده است.

دلایل اصلی مهاجرت از طریق تمکن مالی به استرالیا

وضعیت جغرافیایی مناسب، زیرساخت­‌های قوی اقتصادی، نرخ بیکاری پایین و رفاه اجتماعی عمده­‌ترین دلایل مهاجرت به استرالیا هستند. علاوه بر این، نظام آموزشی قوی و هدفمند و خدمات درمانی عالی سبب شده که استرالیا به مکانی مناسب برای زندگی، تحصیل و سرمایه گذاری تبدیل شود. در مهاجرت با تمکن مالی نیازمند به خرید ملک یا دریافت ویزای کاری نیستید. می­‌توانید دارایی و سرمایه شخصی خود را به تایید دولت استرالیا برسانید.

پس از اینکه، دولت استرالیا تایید کرد که شما و خانواده‌­تان سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا را دارید می­‌توانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. امکان مهاجرت همه اعضای خانواده، تبدیل مهاجرت موقت به دائم، عدم ضرورت سرمایه‌گذاری و عدم نیاز به مدرک زبان مهمترین دلایل برای مهاجرت به استرالیا از طریق اثبات تمکن مالی هستند.

شرایط دریافت تاییدیه برخورداری از سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت از طریق اثبات تمکن مالی در حقیقت روشی سرمایه محور است. در این روش برای دریافت مجوز اقامت متقاضی باید دلایل و مدارک کافی ارائه دهد که اثبات کند او سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا را دارا است. این مدارک به دولت استرالیا اثبات می­‌کند این فرد می­‌توانند در طول اقامت خود از عهده تامین مخارج تحصیلی، درمانی و سایر هزینه­‌های زندگی خود و خانواده­‌اش برآید.

منظور از سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا این است که فرد بدون نیاز به استخدام در شرکت­‌های دولتی یا خصوصی استرالیا بتواند مخارج و هزینه­‌های زندگی خود را تامین کند. عمده­‌ترین شرایط لازم برای دریافت تاییدیه تمکن مالی استرالیا عبارت است از:

  • حداقل سن 55 سال
  • تایید اموال دارایی از طریق دادگستری یا ارسال ترجمه برگه گردش حساب همراه با مهر بانک
  • ارسال فرم درخواست ویزا به سفارت
  • متقاضی باید بتواند قبل از مهاجرت 500 هزار دلار استرالیا در این کشور سرمایه­‌گذاری کند.
  • حداقل نمره لازم در آزمون امتیاز برای فرد متقاضی 65 است.

مزایای استفاده از مهاجرت تمکن مالی

  • با اثبات تمکن مالی از سوی دولت استرالیا، فرد متقاضی می‌­تواند برای سایر افراد خانواده نیز اقامت دریافت کند.
  • اثبات تمکن مالی، به این معنی است که متقاضی نیازمند راه‌­اندازی کسب و کار یا استخدام در استرالیا نیست، در نتیجه دولت استرالیا نیز نمی‌­تواند از چنین فردی درخواست دریافت مالیات سالانه داشته باشد.
  • اقامت با این روش بسیار سریع­‌تر و ساده­‌تر از سایر روش­‌های مهاجرت است.
  • هیچ نیازی به حضور متقاضی در استرالیا یا سرمایه­‌گذاری در استرالیا وجود دارد.
  • فرد در این روش معاف از پرداخت مالیات بوده و نیازمند ارائه مدرک زبان به سفارت استرالیا نیست.
  • تبدیل اقامت موقت به دائم از این طریق بسیار آسان است.
  • فرد متقاضی امکان استفاده از بیمه­‌های درمانی بین المللی و معتبر را خواهد داشت.

سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیامهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه­‌های‌ مهاجرت به استرالیا است. این نوع مهاجرت به کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی تعلق می­‌گیرد که تمایل دارند در استرالیا سرمایه­‌گذاری کنند. در این روش علاوه بر اینکه فرد باید سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا را داشته باید برخی ویژگی‌­ها و امتیازات را داشته باشد. مهم‌ترین امتیازات برای سرمایه گذاری در استرالیا عبارت است از:

سن

فرد متقاضی باید حتما زیر 55 سال باشد. البته امتیازات کسب شده توسط افراد در رده­‌های سنی مختلف، متفاوت و به صورت زیر است:

  • افراد 18 تا 25 سال: 20 امتیاز
  • افراد 25 تا 33 سال: 30 امتیاز
  • افراد در محدوده سنی 33 تا 40 سال: 25 امتیاز
  • محدوده سنی 40 تا 45 سال: 20 امتیاز
  • افراد 45 تا 55 سال: 15 امتیاز

تحصیلات

حداکثر امتیاز بخش تحصیلات برای کسب مجوز سرمایه­‌گذاری در استرالیا، 10 است. امتیاز افراد دیپلم یا زیر دیپلم 0 و امتیاز افراد بالای دیپلم 10 است.

مدرک زبان

برای مهاجرت از طریق سرمایه­‌گذاری به استرالیا، داشتن مدرک زبان الزامی نیست. فرد می­‌تواند بجای مدرک زبان، هزینه آن را پرداخت کند. اما اگر فردی مدرک زبان (آیلتس، تافل یا PTE) داشته باشد با توجه به نمره، امتیاز متفاوتی به او تعلق می­‌گیرد.

  • امتیاز مدرک آیلتس با نمره 5 تا 7: 5
  • امتیاز مدرک آیلتس با نمره 7 به بالا: 10

مجموعه دارایی­‌های فرد یا همسر او

در این روش، دارایی فرد و همسر او باید بر حسب دلار استرالیا محاسبه و امتیاز بندی شود. مهمترین نکته این است که از ثبت این دارایی­‌ها باید حداقل 2 سال گذشته باشد. حداقل سرمایه دقیق و لازم برای مهاجرت به استرالیا در این روش، 500 هزار دلار استرالیا است؛ البته با توجه به میزان سرمایه فرد به او امتیاز متفاو­ت تعلق می‌گیرد. امتیازبندی سرمایه‌­های فردی به صورت زیر است.

  • حداقل سرمایه 500 هزار دلار استرالیا: 5 امتیاز
  • حداقل سرمایه یک میلیون دلار استرالیا: 15 امتیاز
  • حداقل سرمایه 1.5 میلیون دلار استرالیا: 25 امتیاز
  • حداقل سرمایه 2 میلیون دلار استرالیا: 35 امتیاز

قوانین سرمایه گذاری در استرالیا

برای اینکه بتوانید در استرالیا سرمایه‌­گذاری کنید، علاوه بر برخورداری از سرمایه دقیق لازم برای مهاجرت به استرالیا، باید از بخش امتیاز بندی حداقل 6.5 امتیاز کسب کنید. پس از آن فرد باید مجوز لازم برای سرمایه‌­گذاری در ایالت‌­های استرالیا را دریافت کند. انتخاب ایالت برای سرمایه­‌گذاری، به سرمایه اصلی فرد برای این کار وابسته است.

برای مثال، اگر فردی 200 هزار دلار استرالیا سرمایه داشته باشد، می­‌تواند در ایالت­‌های بریزبن و کوئینزلند سرمایه­‌گذاری کند. اما حداقل سرمایه لازم برای افراد متقاضی اقامت در سیدنی یا نیو ساوت ولز 500 هزار دلار استرالیا است.

از سوی دیگر، برای انتقال مبالغ بیش از 20 هزار دلار به استرالیا باید مجوزهای لازم از طریق اداره دارایی بین المللی استرالیا دریافت شود. پس از مشخص شدن منشا اصلی سرمایه، مجوز ورود پول به استرالیا صادر می­‌شود. به یاد داشته باشید تا زمان تایید منشا سرمایه از طریق دولت استرالیا، این پول توسط دولت ضبط خواهد شد. برای اخذ ویزای استرالیا به جهت سرمایه گذاری باید این قوانین این کشور را مد نظر داشته باشید.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سابقه درخشان در زمینه حقوق داخلی و بین المللی و مهاجرت آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما همراهان عزیز است.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *