مدیریت پروژه در کانادا

مدیریت پروژه در کانادا یک شغل ضروری در میان صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، بخش های مالی و فناوری اطلاعات محسوب می شود. از همین رو، در چند سال اخیر مدیریت پروژه به یک شغل پرتقاضا در کانادا تبدیل شده است. بر اساس گزارش موسسه مدیریت پروژه در کانادا (PMI) تا سال 2027، حدود 90.000 مدیر پروژه در سراسر کانادا نیاز خواهد بود. در ادامه با جزییات بازار کار مدیریت پروژه در کانادا و درآمد مدیر پروژه در کانادا آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی مدیریت پروژه در کانادا

به عبارت ساده، پروژه مجموعه ای از فعالیت ها است که برای دستیابی به یک هدف مشخص، طراحی شده است. از طراحی نرم افزار جدید، توسعه یک وب سایت و یا ساخت یک پل همگی یک پروژه هستند. همه این پروژه ها باید به صورت کارآمد مدیریت شوند تا نتایج را در زمان مقرر و بدون هدر دادن هزینه تحویل دهند. بنابراین، مدیریت پروژه در کانادا به معنی استفاده از دیدگاه ها، ابزارها و تکنیک های مختلف برای مدیریت یک پروژه است. مدیر پروژه فردی است که این پروسه را از ابتدا تا انتها مدیریت می کند. مدیران پروژه تحت عناوین شغلی زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • مدیر پروژه
  • مدیر پروژه- فناوری اطلاعات(IT )
  • مدیر ارشد پروژه- IT
  • مدیر پروژه- ساخت و ساز
  • مدیر عملیاتی
  • مهندس پروژه
  • مدیر برنامه
  • مدیر هماهنگی پروژه

مدیران پروژه رهبران واقعی هستند که می توانند اعتماد ایجاد کنند و به تیمشان انگیزه دهند. آنها خلاق، انعطاف پذیر و عاشق صحبت کردن با مردم هستند. مدیران پروژه می توانند در صنایع مختلف همانند مهندسی و ساخت و ساز، خدمات مالی، فناوری اطلاعات، بخش های قانونی، مراکز بهداشتی و درمانی و غیره مشغول به کار شوند. وظایف مدیران پروژه شامل موارد زیر می شود:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها از طریق برنامه ریزی های دقیق
  • بهبود روابط و داشتن ارتباطات موثر و شفاف
  • مدیریت بحران ها و حل مسائل با آنالیز مسائل و برنامه ریزی
  • تخصیص منابع و مدیریت هزینه های متفرقه

 

مهارت های مدیریت پروژه در کانادا

برای مدیریت پروژه در کانادا به چه مهارتهایی نیاز دارید؟ شاید جواب این سوال ساده به نظر برسد، اما باید بدانید که مدیران پروژه وظایف زیادی را بر عهده دارند و برای اینکه بتوانید به یک مدیر موفق در کانادا تبدیل شوید باید قطعا مهارت های زیر را داشته باشید:

  • برقراری ارتباط

به عنوان مدیر پروژه، شما باید با افراد بسیار زیادی در ارتباط باشید. زمانی که نیاز است با افراد زیادی رابطه برقرار کنید باید با مهارت های ارتباطی کلیدی آشنا باشید.

  • رهبری

شاید بارها واژه رهبری را شنیده باشید اما باید بدانید بدون این توانایی نمیتوانید در مدیریت پروژه موفقعیتی کسب کنید. به عنوان مدیر پروژه باید وظایف و افراد را مدیریت کنید. شما باید به تیم خود انگیزه دهید و آنها را حمایت کنید. شما باید مهارتهای رهبری را متناسب با شخصیت خود توسعه دهید.

  • سازمان دهی

از طراحی پروژه تا مدیریت زمان آن و هر بخش از کار مدیر پروژه به نظم و سازماندهی نیاز دارد. با سازماندهی امور می توانید کارهای خود را به صورت کارآمد انجام دهید و به موقع در جلسات حاضر شوید.

  • حل مسئله

مدیریت پروژه هر روز با مشکلات مختلفی روبه رو می شود. مدیران پروژه باید باهوش باشند و سریع و منعطف فکر کنند و همچنین در فشار آرامش خود را حفظ کنند.

  • تفکر انتقادی

این درست است که مدیران پروژه برای داشتن ارتباط موثر به منابع مختلف اعتماد می کنند. با این وجود، آنها هر آنچه را که می بینند و می شنوند کاملا بررسی می کنند. مدیران باید بدون در نظر گرفت احساسات تصمیم گیری کنند.

مدیریت پروژه در کانادا

 

بازار کار مدیریت پروژه در کانادا

امروزه روش کار افراد تغییر کرده است. با توجه به ورود تکنولوژی های جدید محصولات و خدمات منحصر به فرد، شرکت ها و موسسات به این نکته پی بردند که باید افراد مناسبی را استخدام کنند تا محیط دائما در حال تغییر را مدیریت کنند. تا سال 2027 اکثر مشاغل پروژه محور خواهد بود. مهم نیست چه کاری را می خواهید انجام دهید، تقریبا در تمام امور به یک مدیر پروژه نیاز است. پیش بینی می شود به حدود 87.7 میلیون مدیر پروژه در 11 کشور بزرگ دنیا تا سال 2027 نیاز باشد که تقریبا 90.000 نفر آنها در کانادا استخدام خواهند شد. مدیریت پروژه در کانادا دارای چشم انداز شغلی بسیار خوبی است. بنابراین اگر به عنوان مدیر پروژه قصد مهاجرت به کانادا را دارید، زمان را از دست ندهید.

درآمد مدیریت پروژه در کانادا

متوسط درآمد مدیریت پروژه در کانادا 84.000 دلار در سال یا به عبارتی 43 دلار در ساعت است. مدیران که تازه شروع به کار کردند 65.000 دلار در سال درآمد دارند، درحالیکه مدیران با تجربه سالانه 125.000  دلار دریافت می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد مدیریت پروژه در استان های کانادا متفاوت است. در جدول زیر میزان درآمد مدیریت پروژه در استان های مختلف کانادا را مشاهده می کنید:

اسامی استان هامیزان درآمد مدیریت پروژه
نوناووت99.000 دلار
انتاریو95.000 دلار
آلبرتا89.000 دلار
یوکان88.000 دلار
مانیتوبا87.000 دلار
بریتیش کلمبیا87.000 دلار
ساسکاچوان80.000 دلار
نوااسکوشیا75.000 دلار
کبک74.000 دلار
نیوبرانزویک69.000 دلار

درآمد مدیریت پروژه در کانادا بر اساس سطح تجربه

سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان درآمد مدیریت پروژه در کانادا است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. مدیران با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 80.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 105.000 دلار کسب می کنند که حدودا 31 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان درآمد مدیریت پروژه در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال80.000 دلار
5-2 سال31 درصد105.000 دلار
10-5 سال40 درصد147.000 دلار
15-10 سال20 درصد176.000 دلار
20-15 سال9 درصد191.000 دلار
بیش از 20 سال8 درصد206.000 دلار

درآمد مدیریت پروژه در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که هر چه تحصیلات بالاتر باشد، میزان حقوق افزایش پیدا می کند؛ اما سطح تحصیلات تا چه اندازه در میزان درآمد مدیریت پروژه در کانادا موثر است؟ مدیران پروژه با مدرک لیسانس 155.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه حقوق مدیرانی که مدرک فوق لیسانس دارند سالانه به 200.000 دلار می رسد که تقریبا 29 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. بر اساس نوع جنسیت، مدیران مرد 144.000 دلار و مدیران زن 137.000 دلار در سال حقوق دریافت می کنند که تقریبا 5 درصد کمتر از مدیران مرد است.

مدیریت پروژه در کانادا

 

 چگونه به یک مدیر مالی موفق در کانادا تبدیل شوید؟

حال که می دانید برای مدیریت پروژه در کانادا به چه مهارتهایی نیاز دارید، ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه می توان به یک مدیر مالی موفق در کانادا تبدیل شد. در ادامه مراحل تبدیل شدن به یک مدیر مالی در کانادا را مشاهده می کنید:

مرحله اول-  کسب اطلاعات مورد نیاز

تا جایی که می توانید در مورد مدیریت پروژه در کانادا اطلاعات کسب کنید. راه های زیادی برای دریافت اطلاعات وجود دارد. شما می توانید از طریق وبلاگ ها، Linkedln و شبکه های اجتماعی با متخصصین این رشته ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

مرحله دوم-  شرکت در دوره های کارآموزی

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از کسانی که در این رشته کار می کنند یاد بگیرید. مدیران تجارب و دانش خود را در اختیار شما قرار می دهند و این آموزه ها شما را در رسیدن به هدفتان کمک می کند.

مرحله سوم- دریافت مدارک مورد نیاز و کسب تجربه

برای اینکه بتوانید به عنوان مدیر پروژه در کانادا مشغول به کار شوید باید مجوزهای لازم را کسب کنید. علاوه بر این شما به چندین سال تجربه کار به عنوان مدیر پروژه نیاز دارید.

مرحله چهارم-  ایجاد شبکه انسانی

کار در کانادا یک تجربه شگفت انگیز است. شما می توانید با اشخاص متفاوتی آشنا شوید که از سراسر جهان کانادا را برای زندگی انتخاب کرده اند. شما می توانید از تجربیات آنها در خصوص کار در کانادا استفاده کنید.

مرحله پنجم- استفاده از آخرین ابزارهای مدیریت پروژه

به عنوام مدیر پروژه در کانادا همواره باید به دنبال راه حل هایی برای کارآمدتر شدن کار باشید. ابزارهایی وجود دارد که شما را در مدیریت زمان، نظارت بر وظایف و برنامه ریزی کارآمد کمک می کند.

نرم افزارهای مدیریت پروژه در کانادا

برای اینکه بتوانید به عنوان یک مدیر پروژه موفق در کانادا مشغول به کار شوید ، باید با نرم افزارهای مدیریت پروژه آشنا باشید. در ادامه لیست نرم افزارهای مدیریت پروژه در کانادا ارائه شده است:

  • نرم افزار Asana

Asana یکی از نرم افزارهای محبوب مدیریت پروژه در کانادا است که می توان برای مدیریت زمان و وظایف از آن استفاده کرد. این نرم افزار دارای نسخه های رایگان هست که می توانید برای شروع آنها را نصب کنید.

  • نرم افزار Trello

نرم افزار Trello دارای یک پلتفرم بسیار ساده است که می توانید در کمتر از ده دقیقه نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید. این برنامه همچنین بسیار امن و مطمئن است.

  • نرم افزار Wrike

نرم افزار Wrike نه تنها ساده است بلکه بسیار پرسرعت است. شما به ساعتها آموزش برای یادگیری سرویس های این برنامه نیاز ندارید. این برنامه می تواند برای اهداف شخصی و برای کسب و کار ها استفاده شود.

الزامات مهاجرت مدیر پروژه به کانادا

زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان مدیر پروژه به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات عمومی و تخصصی مهاجرت به کانادا را داشته باشید. مدیران پروژه باید شرایط تخصصی زیر را داشته باشند:

  • ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته مدیریت پروژه و یا رشته های مرتبط
  • داشتن 60-36 ماه تجربه کار به عنوان مدیر پروژه ( در صورتی که تجربه کمی دارید می توانید ابتدا در آزمون گواهی معتبر در مدیریت پروژه (CAPM ) شرکت کنید و اگر سالها تجربه مدیریت غیر رسمی دارید می توانید در آزمون PMP شرکت کنید)
  • دریافت گواهی مدیر پروژه حرفه ای (PMP ) از سازمان مدیریت پروژه کانادا (PMI)
  • ارائه مدرک آیلتس / تافل و یا هر مدرک زبان معتبر ( حداقل آیلتس 6.5 یا معادل آن)

مزایای شغل مدیریت پروژه در کانادا

به عنوان مدیر پروژه در کانادا می توانید در هر صنعت و سازمانی که می خواهید مشغول به کار شوید. برای مثال ممکن است به عنوان مدیر یک تیم تحقیقاتی رهبری تولید محصول جدید را بر عهده بگیرید، یا می توانید به عنوان مسئول یک شرکت مالی و بیمه به گزارش ها و صورتحساب ها رسیدگی کنید. حتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی در کانادا به مدیر پروژه برای صرفه جویی در هزینه بیماران و همچنین بهبود مراقبت ها نیاز دارند.

از دیگر مزایای شغل مدیریت پروژه در کانادا تقاضای بالا برای نیروی کار است. بسیاری از شرکت ها در کانادا به مدیر پروژه نیاز دارند. عواملی همچون تغییر تکنولوژی و و توسعه بازارهای جهانی باعث افزایش تقاضا برای مدیران پروژه شده است. از مزایای دیگر می توان به درآمد بالای مدیران پروژه در کانادا اشاره کرد. حقوق بالا انگیزه قوی برای ورود به این بخش است. با انتخاب شغل مدیریت پروژه در کانادا می توانید با اشخاص و سازمان های مختلفی برای ایجاد تغییر در روند کار همکاری کنید.

صنایع برتر برای استخدام مدیریت پروژه در کانادا

همانطور که قبلا اشاره کردیم از مزایای شغل مدیریت پروژه در کانادا، امکان فعالیت در صنایع مختلف است. در ادامه پنج صنعت برتر در کانادا که مدیران پروژه را استخدام می کنند ارائه شده است:

  • صنعت ساخت و ساز

صنعت ساخت و ساز یکی از صنایع برتر برای استخدام مدیران پروژه در کانادا است. شرکت های ساختمانی کوچک و بزرگ سالیانه پروژه های پیچیده زیادی را انجام میدهند. مدیر پروژه در یک شرکت ساختمانی کارهای ساختمانی را از اول تا آخر برنامه ریزی و اجرا می کند. مدیر پروژه در صنعت ساخت و ساز حداقل 87.000 دلار در سال دریافت می کند.

  • صنعت مالی

صنعت مالی دارای رشد و تحولات بی سابقه ای در دهه های اخیر بوده است. اکثر شرکت های مالی با توجه به حساسیت های پروژه های مالی به مدیر پروژه نیاز دارند. مدیران پروژه در بخش مالی بر تصمیمات مالی، هزینه ها و سهام ها نظارت می کنند. مدیر پروژه در صنعت مالی 117.00 دلار در سال دریافت می کند.

  • فناوری اطلاعات (IT )

حوزه فناوری اطلاعات با سرعت در حال گسترش است. شرکت های چند ملیتی و کوچک برای رقابت در بازارهای جهانی به طور چشمگیری حوزه های فعالیت خود را افزایش داده اند. از همین رو به یک مدیر پروژه برای نظارت و ارزیابی سیستم های فناوری اطلاعات نیاز دارند. مدیر پروژه IT سالانه 87.000 دلار دریافت می کند.

  • انرژی

نفت و گاز منابع اصلی در بخش انرژی هستند. صنعت انرژی در کانادا به دلیل اجرای پروژه های بزرگ به مدیران پروژه با استعداد نیاز دارد. مدیر پروژه در بخش انرژی برگسترش سیاست ها و برنامه ها تمرکز دارد. مدیر پروژه صنعت انرژی سالانه 72.000 دلار حقوق دریافت می کند.

  • سلامت

بخش سلامت در کانادا به سرعت در حال رشد است. برای هماهنگ شدن با این نرخ رشد، بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی به دنبال مدیران پروژه ای هستند که فرایندهای مختلف را مدیریت کنند. یک مدیر پروژه در بخش درمان حدود 92.000 دلار در سال دریافت می کند.

سخن پایانی

با توجه به تقاضای زیادی که برای مدیریت پروژه در کانادا وجود دارد، همواره درآمد مدیران مالی در کانادا جز مشاغل پردرآمد محسوب می شود. به عنوان مدیر پروژه در کانادا می توانید در هر صنعت و سازمانی که می خواهید مشغول به کار شوید. برای اطلاع کامل از بازار کار مدیریت پروژه در کانادا و مراحل مهاجرت مدیر پروژه به کانادا با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- آیا بازار کار مدیریت پروژه در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است؟ بله، تقریبا در تمام صنایع و شرکت ها در کانادا به مدیر پروژه نیاز است.

2- متوسط درآمد مدیر پروژه در کانادا چقدر است؟ مدیران پروژه به طور میانگین 80.000 دلار در سال دریافت می کنند.

3- برای مهاجرت به کانادا به عنوان مدیر پروژه به چه مدارکی نیاز است؟ داشتن حداقل مدرک لیسانس مدیریت و یا رشته های مرتبط، تجربه کار و دریافت گواهی PMP الزامی است.

4 – آیا می توان با تجربه کم به عنوان مدیر پروژه به کانادا مهاجرت کرد؟ بله، شما باید ابتدا مجوز CAPM را دریافت کنید.

5- مدیران پروژه برای کار در کانادا به چه مهارت هایی نیاز دارند؟ داشتن مهارت برقراری ارتباط، رهبری، توانایی حل مسئله و تفکر انتقادی شما را به یک مدیر موفق در کانادا تبدیل می کند.

6- متداول ترین نرم افزارهای مدیریت پروژه در کانادا کدام است؟ مدیران پروژه در کانادا اغلب از نرم افزارهای Asana ، Trello و Wrike استفاده می کنند.

7- بیشترین تقاضا برای مدیریت پروژه در کانادا در کدام صنایع وجود دارد؟ صنایع ساخت و ساز، مالی، فناوری اطلاعات، انرژی و سلامت بیشترین تقاضا را برای مدیران پروژه دارند.

8- مدیران مالی برای مهاجرت به کانادا به چه نمره زبانی نیاز دارند؟ داشتن حداقل آیلتس 6.5 و یا معادل آن الزامی است.

9- شغل مدیریت پروژه در کانادا چه مزیت هایی دارد؟ گستردگی حوزه کاری، درآمد بالا و تقاضای زیاد از مزیت های شغل مدیریت پروژه در کانادا است.

10- میزان درآمد مدیر مالی در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ عواملی همچون حوزه کاری، میزان تجربه، سطح تحصیلات و استانی که در آن فعالیت می کنید بر میزان درآمد شما تاثیرگذار است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *