حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا

 با توجه به اینکه در سراسر کانادا تقاضای زیادی برای تکنسین های رادیولوژی وجود دارد، می توان گفت میزان حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا نسبت به سایر کشورها از سطح مطلوبی برخوردار است. اگر به عنوان کارشناس رادیولوژی به کانادا فکر می کنید، تمام اطلاعاتی که در خصوص رادیولوژیست در کانادا و در آمد کارشناس رادیولوژی در کانادا نیاز دارید، در این مقاله ارائه شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

معرفی کارشناس رادیولوژی در کانادا

هر چند که رادیولوژیست و کارشناس رادیولوژی مشاغل مشابه ای به نظر می رسند، اما کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و امکان مهاجرت کاری به کانادا با استفاده از هر دو راه وجود دارد. رادیولوژیست در کانادا ، پزشکانی هستند که عکس های رادیولوژی و  MRI را بررسی می کنند، بیماری را تشخصی می دهند و برای بیمار دارو تجویز می کنند؛ در حالیکه کارشناسی رادیولوژی در کانادا با توجه به آشنایی با روش های تصویربرداری، با نظارت دکتر رادیولوژیست تیم پزشکی را همراهی می کند. علاوه بر این ، رادیولوژیست ها بعد از گذراندن دوره عمومی پزشکی در دوره های تخصصی رادیولوژی تحصیل می کنند، در حالیکه کارشناس رادیولوژی می توانند در دوره های کاردانی و کارشناسی رادیولوژی تحصیل کنند.

کارشناس رادیولوژی در کانادا با استفاده از دستگاه های رادیوگرافی و پرتودرمانی، عکسبرداری هایی را به منظور بررسی و تشخیص بیماری ها انجام میدهد. کارشناسان رادیولوژی در کانادا می تواند در بیمارستان ها، مراکز درمان سرطان، کلینیک ها، آزمایشگاه های رادیولوژی و دانشگاه ها مشغول به کار شوند.

 

وظایف کارشناس رادیولوژی در کانادا

کارشناسان رادیولوژی در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارند:

  • کار با تجهیزات و دستگاه های اشعه ایکس ، رایوگرافی، فلوروسکپی، اسکنرهای تومورگرافی، ماموگرافی و اسکنرهای MRI به منظور تصویربرداری از بدن برای تشخیص بیماری ها
  • انجام بررسی های اولیه و کنترل کیفیت تجهیزات رادیوگرافی
  • ارائه مراقبت های لازم از بیمار در طول معاینه رادیوگرافی
  • ارائه راهنمایی ها و توضیحات لازم در خصوص قرارگیری صحیح در دستگاه رادیوگرافی و ارائه تدابیر محافظت از اشعه ایکس
  • کار با تجهیزات تشخیص اشعه مانند دوربین های گاما، اسکنرها، شمارگر سوسوزن، تومودنسیتومت و اتاق های یونیزاسیون برای جمع آوری اطلاعات و کمک به پزشک برای تشخیص بیماری
  • انجام اقدامات تشخیص بیماری با استفاده از مواد رادیواکتیو بر روی نمونه های بیولوژیکی مانند خون، ادرار و مدفوع
  • بررسی تجهیزات برای اطمینان از کارکرد صحیح
  • همکاری با انکولوژیست های پرتو درمانی و پزشکان بالینی برای ارائه برنامه پرتو درمانی بیمار
  • مراقبت و نظارت بر سلامت جسمی و روحی بیمار در طول دوره درمان

حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا

 

عناوین شغلی کارشناس رادیولوژی در کانادا

کارشناسان رادیولوژی تحت عناوین زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • تکنولوژیست MRI
  • تکنسین رادیولوژی
  • راهنمای بالینی پزشکی هسته ای
  • راهنمای بالینی پرتو درمانی
  • تکنسین ماموگرافی
  • تکنولوژیست پزشکی هسته ای
  • تکنسین انکولوژی پرتودرمانی
  • پرتودرمانگر
  • تکنولوژیست پرتودرمانی
  • تکنولوژیست رادیوگرافی
  • تکنولوژیست رادیولوژی

 

بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا

در جواب این سوال که آیا تقاضا برای کارشناسان رادیولوژی در کانادا وجود دارد یا خیر، باید گفت در تمام استان ها و مناطق کانادا تقاضای زیادی برای کارشناسان رادیولوژی و رادیولوژیست ها وجود دارد. بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا در طول سالهای 2023-2021 بسیار خوب پیش بینی شده است. اگر به عنوان کارشناس رادیولوژی قصد مهاجرت به کانادا را دارید، شما خوش شانس هستید؛ زیرا به دلیل تقاضای بالا برای متخصصان این رشته ، ممکن است بتوانید بدون داشتن پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت کنید. در ادامه بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا در طول سه سال آینده را مشاهده می کنید:

اسامی استان هابازار کار کارشناسی رادیولوژی
آلبرتاخوب
بریتیش کلمبیامتوسط
مانیتوباخوب
نیوبرانزویکخوب
نیوفاندلند و لابرادورمتوسط
سرزمین های شمال غربیمشخص نشده
نوا اسکوشیاخوب
نوناووتمشخص نشده
اونتاریوخوب
جزیره پرنس ادواردمتوسط
کبکخوب
ساسکاچوانخوب
یوکانمشخص نشده

درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا

 

حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا

متوسط حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا 69.000 دلار در سال یا به عبارتی35 دلار در ساعت است. کارشناس رادیولوژی که تازه شروع به کار کردند 62.000 دلار در سال درآمد دارند، درحالیکه کارشناسان با تجربه سالانه 81.000  دلار دریافت می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان حقوق کارشناس رادیولوژی در استان های کانادا متفاوت است. به طور مثال: متوسط حقوق کارشناس رادیولوژی در آلبرتا 87.000 دلار ، در استان انتاریو 75.000 دلار، استان بریتیش کلمبیا 69.000 دلار و در استان نوا اسکوشیا 62.000 دلار در سال است.

 

مقایسه حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا با دیگر مشاغل

افرادی که به عنوان کارشناس رادیولوژی در کانادا کار می کنند بین 72.000 دلار در سال ( حداقل دستمزد) تا 208.000 دلار در سال (حداکثر دستمزد) درآمد دارند. در جدول زیر حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا با مشاغل دیگر مقایسه شده است:

اسامی رشته هامیزان درآمد سالانه
تکنسین علوم پزشکی74.000 دلار
تکنولوژیست آزمایشگاه72.000 دلار
تکنولوژیست پزشکی68.000 دلار
تکنسین آزمایشگاه65.000 دلار
عضو پژوهشی63.000 دلار
داروساز60.000 دلار
دستیار پژوهشی46.000 دلار
علوم آزمایشگاهی بالینی35.000 دلار

حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا بر اساس سطح تجربه

سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان کارشناس رادیولوژی در کانادا است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. کارشناسان با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 83.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 103.000 دلار کسب می کنند که حدودا 23 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال83.000 دلار
5-2 سال23 درصد103.000 دلار
10-5 سال42 درصد145.000 دلار
15-10 سال17 درصد170.000 دلار
20-15 سال10 درصد187.000 دلار
بیش از 20 سال6 درصد198.000 دلار

حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که هر چه تحصیلات بالاتر باشد، میزان حقوق افزایش پیدا می کند؛ اما سطح تحصیلات تا چه اندازه در میزان حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا موثر است؟ کارشناسان رادیولوژی با مدرک لیسانس 94.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه حقوق کارشناسان که مدرک فوق لیسانس دارند سالانه به 183.000 دلار می رسد که تقریبا 93 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. بر اساس نوع جنسیت، کارشناسان رادیولوژی مرد 140.000 دلار و کارشناسان زن 134.000 دلار در سال حقوق دریافت می کنند که تقریبا 5 درصد کمتر از کارشناسان مرد است.

رادیولوژیست در کانادا

 

بهترین شهرها برای کارشناس رادیولوژی در کانادا

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا بسیار قوی است و انتظار می رود در سالهای آینده این روند ادامه داشته باشد. علاوه بر این ، نرخ بیکاری برای کارشناسان رادیولوژی در کانادا پایین تر از حد متوسط است. یکی از بهترین شهرها برای کارشناسان رادیولوژی توورنتو استان انتاریو است . به دلیل رشد اشتغال و افزایش تعداد بازنشسته ها در این حوزه، انتاریو از بازار کار خوبی برای کارشناسان رادیولوژی برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین مناطق برای کارشناس رادیولوژی در کانادا، استان آلبرتا است. در حال حاضر حدود 2.350 کارشناس رادیولوژی در کانادا مشغول به کار هستند. حدود 47 درصد کارشناسان رادیولوژی در استان آلبرتا در مراکز خدمات درمان و حدود 45 درصد در بیمارستان ها کار می کنند. استان کبک یکی دیگر از استان های کانادا است که بازار کار خوبی برای کارشناسان رادیولوژی فراهم کرده است. تقریبا 6.100 کارشناس رادیولوژی در استان کبک مشغول به کار هستند که 65 درد آنها به صورت تمام وقت و 35 درصد آنها به صورت پاره وقت کار می کنند.

 

رادیولوژیست در کانادا

رادیولوژیست در کانادا پزشکانی هستند که با عکسبرداری پزشکی به تشخیص بیماری ها کمک می کنند. روش های عکسبرداری شاملMRI ، CT ، سونوگرافی و اشعه ایکس می شود. رادیولوژیست ها در کانادا به بیش از 13 سال آموزش در زمینه مراقبت های درمانی نیاز دارند. آنها باید از کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا، مجوز کسب کنند.  به طور متوسط رادیولوژیست ها 362.000 دلار در سال  و یا به عبارتی 186 دلار در ساعت درآمد دارند. رادیولوژیست هایی که تازه شروع به کار کرند 200.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه رادیولوژیست های با تجربه 419.000 دلار در سال کسب می کنند.

 

الزامات مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا

کارشناسان رادیولوژی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند و با ناک شغلی 3215 واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان کارشناس رادیولوژی به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات عمومی و تخصصی مهاجرت به کانادا را داشته باشید. تمام افرادی که می خواهند از طریق کار به کانادا مهاجرت کنند باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • سن: متقاضیان بین 18 تا 35 سال می توانند 12 امتیاز در سیستم امتیازدهی جامع کسب کنند.
  • تحصیلات: کارشناسان با مدرک لیسانس می توانند تا 25 امتیاز در سیستم CRS دریافت کنند. ( توجه داشته باشید که گزارش سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی کانادا (ECA ) مورد نیاز است.
  • شما باید مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را ثابت کنید. آزمون های آیلتس، تافل، سلپیپ، آزمون PTE، آزمون CAEL، آزمون DET، آزمون TCF ( زبان فرانسوی) و آزمون TEF ( زبان فرانسوی) مورد تایید کانادا هستند.
  • تجربه کار: اگر بین 1 تا 6 سال تجربه کار مرتبط دارید ، می توانید تا 15 امتیاز در سیستم رتبه بندی جامع کسب کنید.
  • جاب آفر: در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا، شما بیش از 10 امتیاز اضافه دریافت می کنید.
  • انطباق پذیری: 10 امتیاز به کارشناسان رادیولوژی تعلق می گیرد که متقاضی مهاجرت به کانادا با همسر خود هستند.
  • مجوز استانی ( در صورتی که از طریق برنامه نامزد استانی درخواست داده باشید.)

 

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، کارشناسان رادیولوژی باید شرایط تخصصی زیر را داشته باشند:

  • دریافت گواهی انجمن فن آوران پرتو درمانی کانادا (CAMRT ) برای ثبت به عنوان کارشناس رادیولوژی در تمام استان های کانادا به جز کبک و بریتیش کلمبیا
  • دریافت مجور از نهادهای نظارت استانی ( برای کار در استان های نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، انتاریو، ساسکاچوان، کبک و آلبرتا دریافت مجوز الزامی است)
  • عضویت در انجمن های استانی ( در استان های مانیتوبا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور الزامی است)

بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا

 

مراحل مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا

حال سوال این است که به عنوان کارشناس رادیولوژی چگونه می توانید به کانادا مهاجرت کنید. برای مهاجرت به عنوان کارشناس رادیولوژی به کانادا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

 

مرحله اول- مشخص کنید واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید یا خیر

برای اخذ اقامت کانادا بیش از 80 روش وجود دارد. ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم و بهترین مسیر مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم.

 

مرحله دوم- مدارک خود را اعتبار سنجی کنید

برای اینکه بتوانید در کانادا به عنوان کارشناس رادیولوژی کار کنید، باید مدارک خود را اعتبار سنجی کنید. اداره ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) وظیفه اعتبار سنجی مدارک را بر عهده دارد و تعیین می کند که آیا مدارک تحصیلی و گواهی های شما معتبر و مطابق با استانداردهای کانادا است یا خیر. ارزیابی مدارک تحصیلی برای دریافت اقامت کانادا الزامی است. مدارک شما توسط نهادهای زیر ارزیابی می شود:

  • خدمات آموزش تطبیقی دانشگاه تورنتو (Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies)
  • خدمات ارزیابی مدارک بین المللی کانادا (International Credential Assessment Service of Canada)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services)
  • خدمات ارزیابی مهارت های بین المللی (International Qualifications Assessment Service (IQAS) )
  • خدمات ارزیابی گواهی های بین المللی (International Credential Evaluation Service.)

 

مرحله سوم – شروع پروسه مهاجرت- درخواست برای ویزای کانادا

روش های زیادی برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا وجود دارد. در ادامه چهار روش برتر مهاجرت که بیشترین شانس برای اخذ ویزا را دارد به شما معرفی می کنیم:

1- سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry System )

2- برنامه های نامزد استانی ( Provincial Nominee Program)

3- برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی (The Rural and Northern Immigration Program)

4- پایلوت مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

 

  • برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری بهترین راه برای مهاجرت کارشناسان رادیولوژی به کانادا است. این برنامه نه تنها دارای یک پروسه سریع است، بلکه یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا نیز محسوب می شود. در صورت داشتن شرایط لازم ظرف مدت شش ماه می توانید به کانادا مهاجرت کنید. اولین گام در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه امتیاز بر اساس سیستم امتیاز بندی جامع (CRS ) است. فاکتورهای مشخصی برای امتیاز دهی در این سیستم وجود دارد. این فاکتورها عبارتند از: سن،  مدرک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی، مهارت های همسر و تجربه کار.

  • برنامه نامزد استانی

متقاضیانی که نتوانسته اند امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب کنند می توانند از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به کانادا مهاجرت کنند. 11 استان کانادا دارای برنامه PNP هستند که بر اساس نیازهای بازار کار هر استان، نیروی متخصص جذب می کنند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه نامزد استانی باید حداقل یک پیشنهاد کاری یک ساله داشته باشید. شما با دریافت 600 امتیاز در برنامه نامزد استانی می توانید از اقامت دائم خود مطمئن شوید. شما می توانید از طریق یکی از برنامه های استانی زیر درخواست دهید:

  • برنامه انتخاب استانی آلبرتا(AINP)
  • برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا(BC PNP)
  • برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیوبرانزویک(NW PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیو فاندلند و لابرادور (NL PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نواحی شمال غرب (NTNP)
  • برنامه انتخاب استانی انتاریو ( OINP)
  • برنامه انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد (PIE PNP)
  • برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه انتخاب استانی یوکان (YNP)
  • برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی

با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای کارشناسان رادیولوژی در کانادا وجود دارد، احتمالا واجد شرایط برنامه RNIP هستند. در حال حاضر ، تقریبا 11 منطقه عضو این برنامه هستند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی باید حتما یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید.

  • پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

این برنامه مهاجرتی به کارگران ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به استان های آتلانتیک کانادا مهاجرت کنند. چهار استان حاشیه اقیانوس اطلس متقاضی کارشناس رادیولوژی هستند. برای درخواست در این برنامه به یک پیشنهاد شغلی معتبر یک ساله نیاز دارید.

 

مرحله چهار- درخواست برای شغل رادیولوژی در کانادا

به عنوان کارشناس رادیولوژی داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست، اما داشتن یک جاب آفر امتیاز شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد( بین 50 تا 200 امتیاز). هر چه امتیاز شما بیشتر باشد ، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا دارید.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، میزان حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا با توجه به تقاضای بالایی که برای متخصصان این رشته وجود دارد، از سطح بالایی برخوردار است. نرخ بیکاری در بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا پایین تر از حد متوسط است. برای اطلاع از تمام جنبه های درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا و نحوه مهاجرت با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- متوسط حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا چقدر است؟ متوسط حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا 70.000 دلار در سال است.

2- کدام استان های کانادا از بازارکار خوبی برای کارشناسان رادیولوژی برخوردار هستند؟ استان های انتاریو، آلبرتا و کبک از شرایط خوبی برخوردار هستند.

3- درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا با پنج سال تجربه کار چقدر است؟ متوسط حقوق کارشناس رادیولوژی در کانادا با 5 تا 10 سال تجربه کار 145.000 دلار در سال است.

4- آیا بازار کار رشته رادیولوژی در کانادا از شرایط خوبی برخوردار است؟ بله ،تقریبا در تمام استان های کانادا تقاضا برای کارشناسان رادیولوژی وجود دارد.

5- برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس رادیولوژی به چه مدارکی نیاز است؟ داشتن مدرک دانشگاهی معتبر، تجربه کار، مدرک زبان ، گواهی پزشکی و مجوزهای استانی الزامی است.

6- متوسط درآمد رادیولوژیست ها در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد رادیولوژیست ها در کانادا 362.000 دلار در سال است.

7- کارشناسان رادیولوژی تحت کدام ناک شغلی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟ ناک شغلی کارشناسان رادیولوژی برای مهاجرت به کانادا 3215 است.

8-  از چه طریق می توان به عنوان کارشناس رادیولوژی به کانادا مهاجرت کرد؟ کارشناسان رادیولوژی از طریق برنامه اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی، پایلوت مهاجرتی آتلانتیک و برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی می توانند برای مهاجرت درخواست دهند.

9- آیا بدون داشتن جاب آفر می توان به عنوان کارشناس رادیولوژی به کانادا مهاجرت کرد؟ بله، از طریق سیستم اکسپرس اینتری این امکان وجود دارد.

10- بهترین مسیر برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس رادیولوژی کدام است؟ سیستم اکسپرس اینتری دارای سریع ترین و آسان ترین پروسه مهاجرت به کانادا است.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *