درآمد برنامه نویسی در کانادا

درآمد برنامه‌ نویسی در کانادا چقدر است؟ اگر شما دوره کارشناسی خود را در رشته کامپیوتر یا رشته دیگری که دارای مقدار قابل توجهی برنامه‌نویسی‌ در آن دخیل است گذرانده اید یا در تخصص برنامه‌نویسی‌ تجربه و سابقه کار دارید، این مقاله برای شماست.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شغل برنامه‌نویسی‌ طی 10 سال آینده در استان‌هایی از کانادا نظیر: بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک، نووا اسکوشا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک، نیوفاندلند و لابرادور دارای رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

میانگین درآمد برنامه‌ نویسی در کانادا

درآمد برنامه‌ نویسی در کانادا ممکن است متغیر باشد و به موارد مختلفی مانند، شرکت یا دپارتمانی که در آن مشغول به کار هستید، توانایی خودتان در برنامه‌نویسی‌ و اینکه تا چه حد حرفه ای هستید، و حتی استان یا شهری که در آن اقامت دارید می تواند وابسته باشد.

به طور مثال، در استان آلبرتای کانادا درآمد میانگین 36.06 دلار کانادا و حداکثر آن، 61 دلار کانادا است. در صورتی که در استان انتاریو میانگین 38.46 و حداکثر 57.69 است.

میانگین درآمد برنامه نویسی در کانادا

در استان‌های بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک و جزیره پرنس ادوارد نیز میانگین درآمد به‌ترتیب: 34.29، 30.29، 31.79 است. در استان‌های دیگر نیز به همین شکل متفاوت است.

دستمزد ساعتی در کانادا

اگر بخواهیم این تفاوت‌های کوچک و جزئی هر استان، و شرایط مربوطه غیره خود برنامه نویسان را در نظر نگیریم، دستمزد ساعتی هر برنامه نویس در کانادا به این شکل می باشد:

  • حداقل دستمزد ساعتی برنامه نویس: 21.63 دلار کانادا
  • حداکثر دستمزد ساعتی برنامه نویس: 57.50 دلار کانادا

شما به عنوان یک فرد شاغل در رشته برنامه‌نویسی‌، می توانید دستمزد خود را دو مورد بالا نیز در نظر بگیرید.

دانش‌های مورد نیاز برنامه‌نویسی‌ در کانادا

شا باید به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای یا نیمه حرفه ای در مهندسی و فناوری، کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی و طراحی سر رشته داشته باشید و دارای مهارت‌های مهمی چون: کار کردن با ماشین آلات فناوری، آنالیز کردن، برنامه ریزی، تحقیق و بررسی، نوشتن، بیان خلاق و مدیریت و نظارت باشید.

درآمد برنامه نویسی در کانادا

البته بستگی به محل کار کردن و عنوان شغلی شما نیز دارد که در زیر توضیح خواهیم داد، اما به صورت کلی این مهارت‌ها در هر برنامه نویس قابلی باید وجود داشته باشد که بتواند به موفقیت برسد به خصوص در کشور کانادا.

مشاغل برنامه‌نویسی‌ در کانادا

از آنجایی که جهان به سمت تکنولوژی می رود، این امر هر بار از بار قبل به روز‌تر می شود و جایگاه بسیار مهمی چه در کشورهای پیشرفته چه در حال پیشرفت دارد، می توان عموما برنامه‌نویسی‌ و مهندسی فناوری را در هر گوشه از کارهای مختلف مشاهده کرد.

کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته اکنون بسیار نیازمند به متخصصان در برنامه‌نویسی‌ است و پیش بینی می شود که از سال‌های آینده تا طی 10 سال بعد، دچار کمبود کار برای برنامه نویسان شود به این خاطر که با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است.

عناوین شغلی که در این کشور وجود دارند و شما با توجه به توانایی خود می توانید در آن‌ها مشغول به کار شوید:

  • برنامه‌نویسی‌ تحت وب
  • اپلیکیشن
  • برنامه نویس سیستم عامل و سیستم‌های دیگر
  • آنالیزور برنامه‌نویسی‌
  • توسعه دهنده بازی
  • توسعه دهنده مولتی مدیا
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • توسعه دهنده نرم افزار کسب و کار
  • برنامه نویس علمی
  • برنامه نویس سوشال مدیا (شبکه‌های تعاملی)

امروزه مشاغل در برنامه‌نویسی‌ آنقدر گسترده شده اند که می توان برای آن‌ها  عناوین مختلفی را نام گذاری کرد. پس احتمالا آن چیزی که در ذهن شماست و در این لیست نوشته نشده، نیز در کانادا وجود دارد.

کارآموزی برنامه‌نویسی‌ در کشور کانادا

اگر به دنبال کارآموزی کردن در رشته برنامه‌نویسی‌ و قوی‌تر کردن رزومه خود هستید، علاوه بر کار حضوری در شرکت‌ها و موسساتی که به نیرو نیاز دارند، می توانید در وبسایت‌های مربوطی مثل:

ca.indeed.com

www.glassdoor.ca

پروژه‌هایی را زیر نظر متخصصان برنامه‌نویسی‌ انجام دهید و هم آموز ببینید و هم رزومه کاری خود را برای فرصت‌های شغلی بهتری تکمیل سازی کنید.

بازار کار کلی برنامه‌نویسی‌ در کانادا

طبق آمارهای جمع آوری شده در کشور کانادا، اکنون 220 هزار فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان و متخصصان در رشته‌های برنامه‌نویسی‌ وجود دارد. همچنین 7 شغل از 10 شغل مورد علاقه ساکنین کانادا در رشته‌های برنامه‌نویسی‌ است.

برنامه‌نویسی‌ کسب و کاری است که شما بلافاصله پس از اتمام تحصیل تان می توانید وارد بازار کار شوید در صورتی که بتوانید به صورت عملی نیز خواسته‌هایی که از یک برنامه نویس صورت می گیرد را انجام دهید.

درامد برنامه نویسی در کانادا چقدر است؟

و همانطور که پیش‌تر گفته شد بخاطر رشد سریع و چشم گیر تکنولوژی، هم اکنون در بسیاری از جنبه‌های شغلی مثل: ساخت و ساز، مخابرات، فناوری اطلاعات، هوا فضا و… می توانید به عنوان برنامه نویس فعالیت داشته باشید.

کلام آخر

با توجه به فرصت‌های شغلی فراوان و درآمد‌های مناسبی که در نظر گرفته شده است، و تمامی جنبه‌های متفاوتی که ممکن است به هر یک از آن‌ها علاقه داشته باشید، برنامه‌نویسی‌ در یک کشور پیشرفته چون کانادا به قطع یقین پله‌ترقی در زمینه کاری شماست.

پس برای مشاوره بیشتر درباره مهاجرت کاری به کانادا، تحصیل برنامه‌نویسی‌ در کانادا و سوالاتی که در ذهن شماست با موسسه اصطهباناتی با شماره 02191017272 تماس بگیرید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *