مدلینگ در کانادا

مدلینگ در کانادا یک صنعت بسیار متنوع و چند بعدی است. شما می توانید برای کمپانی ها و برندهای لباس، جواهر، کفش و آرایشی و بهداشتی در سراسر جهان مدل شوید و با افراد و شخصیت های معروف و جذاب زیادی آشنا شوید. صنعت مدلینگ در کانادا بسته به سطح تجربه و محصولاتی که برای آنها مدل می شوید، می تواند بسیار پردرآمد باشد. در ادامه به بررسی شرایط مدلینگ در کانادا و درآمد مدلینگ در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

مدلینگ در کانادا

مدلینگ ها در فشن شو ها، فیلمبرداری و عکس برداری ها با گرفتن ژست های مختلف ، محصولات یک برند را به نمایش می گذارند. در طول عکسبرداری و فیلمبرداری دائما ژست و حالت صورت خود را تغییر می دهند تا مدل های مختلفی را به نمایش بگذارند. علاوه بر این، مدلینگ ها ممکن است به عنوان مدل در خلق اثر یک کار هنری در حوزه نقاشی، طراحی و یا مجسمه سازی به هنرمندان کمک کنند. افراد برای اینکه بتوانند در صنعت مدلینگ در کانادا موفق عمل کنند، باید علاوه بر داشتن ظاهری مناسب، نیازها و خواسته های برندها را برآورده کنند. برخی از کمپانی ها مثل برندهای آرایشی و جواهرات، افراد را بر اساس بخش های خاصی از ظاهر ( مثل دست و گردن) انتخاب می کنند.

 

شرایط مدلینگ در کانادا

اگر قصد دارید در صنعت مدلینگ فعالیت کنید و مهاجرت کاری به کانادا داشته باشید، برای وارد شدن به این حوزه، باید چندین گام بردارید. با ما همراه باشید تا شما را با شرایط مدلینگ در کانادا آشنا کنیم:

 

1- تصمیم بگیرید که می خواهید چه مدلی باشید.

اولین گام برای شروع مدلینگ در کانادا، مشخص کردن حیطه فعالیت شما به عنوان مدل است. در ادامه متداول ترین نوع مدلینگ ها در کانادا ارائه شده است:

  • مدل مجلات و نشریات: عکسبرداری و فیلمبرداری به عنوان مدل برای مجلات، نشریات، پوسترها و بیلبوردها
  • مدل تبلیغاتی: فعالیت به عنوان مدل در ایونت های زنده در نمایشگاه های تجاری برای تبلیغ محصولات برندها
  • مدل ادیتوریال: مدل برای مجلات و طراحان معروف مد
  • مدل ران وِی: شرکت در فشن شو ها با راه رفتن بر روی سِن و نمایش محصولات برندها
  • مدل لباس شنا و لباس زیر: پوشیدن لباس شنا و لباس زیر برای فیلمبرداری و عکاسی و یا شرکت در فشن شو ها برای نمایش محصولات
  • مدل تجاری: فعالیت به عنوان مدل برای محصولات تجاری
  • مدل تناسب اندام: پوشیدن و تبلیغ لباس های ورزشی یا نمایش روتین های تناسب اندام در رسانه ها و تبلیغات
  • پارت مدل: مدلینگ بخش های خاصی از بدن مثل دست ها و گردن برای نمایش محصولات از نمای نزدیک

 

2- تجربه کسب کنید.

یک نکته خیلی جالب در زمینه مدلینگ این است که می توانید به تنهایی تجربه کسب کنید. شما می توانید فشن شو ها و مدلینگ های معروف را را خانه مشاهده کنید و حرکات و ژستهای آنها را تقلید کنید. علاوه بر این می توانید با یک مربی حرفه ای تمرین کنید و ژست گرفتن و راه رفتن خود را کامل کنید. داشتن یک سبک زندگی سالم و حفظ آن مهم ترین نکته در کار مدلینگ است. شما به عنوان مدل مدام ایستاده اید و ژست میگیرید، بنابراین داشتن سلامت جسمی و روحی ضروری است.

 

3- پرونده کاری خود را بسازید.

یک روش عالی دیگر برای تجربه کسب کردن و تبدیل شدن به یک مدل، ساختن یک پرونده کاری است. برای شروع، از دوستان و خانواده خود بخواهید که از شما عکس بگیرند. ژستها، لوکشین ها و لباس های مختلف را امتحان کنید تا سبک خود را پیدا کنید. سپس می توانید با پرداخت هزینه با دیگر عکاسان کار کنید که به دنبال ساخت پروژه های شخصی خودشان هستند و یا برای یک عکسبرداری رسمی آماده شوید. کار کردن با عکاسان مختلف و داشتن یک پرونده کاری کامل این اطمینان را به کارفرماها می دهد که شما قادر هستید در این صنعت فعالیت کنید.

 

4-  آژانس های مدلینگ را پیدا کنید.

بسیاری از مدل ها با آژانس های مدلینگ کار می کنند زیرا شروع کار در صنعت مدلینگ را آسان می کند. آژانس ها ممکن است از شما بخواهند که از خودتان عکس بگیرید یا یک نمایش ساختگی را انجام دهید. شما باید اطلاعاتی در خصوص ویژگی های ظاهری خود مثل قد، وزن، سایز پا و رنگ چشم را در اختیار آژانس های مدلینگ قرار دهید تا آنها تشخیص دهند آیا شما برای مدلینگ مناسب هستید یا خیر. در صورت تایید، آژانس ها شما را به عکاسان، طراحان و کمپانی هایی مد معرفی می کنند و به عنوان پورسانت درصدی از حقوق شما را دریافت می کنند.

 

5- برای خودتان تبلیغ کنید.

حتی اگر برای آژانس های مدلینگ کار می کنید، خود تبلیغی برای کسب موفقعیت به عنوان یک مدل ضروری است. با افراد دیگر در صنعت مدلینگ ارتباط برقرار کنید، آنها می توانند شما را برای کارها و استایل هایی که مناسب شماست پیشنهاد دهند. همچنین با میک آپ آرتیست ها و عکاسان مختلف که به دنبال مدل هستند همکاری کنید. یک راهکار عالی برای خود تبلیغی فعالیت در شبکه های اجتماعی است. مرتبا در این شبکه ها عکس و فیلم های خود را به نمایش بگذارید و با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید. هر چه تعداد فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، امکان اینکه برندها با شما همکاری کنند بالاتر می رود.

 

شرایط مدلینگ در کانادا

 

رشته مدلینگ در کانادا

کانادا به عنوان یکی از بزگترین اقتصادهای نیمکره غربی جهان، مکانی عالی برای رشد تمام صنایع ، از جمله صنعت مدلینگ و فشن است. در شهرهای مونترال، ونکوور و تورنتو ( قطب های صنعت مد در کانادا) آژانس های مدلینگ بین المللی زیادی قرار دارد. رشته مدلینگ در کانادا به یک رشته پرطرفدار در بین جوانان تبدیل شده است. علاقه مندان به مدلینگ می توانند در دوره لیسانس رشته مدلینگ در شش دانشگاه کانادا ثبت نام کنند. در ادامه لیست این دانشگاه ها را مشاهده می کنید:

 

  • دانشگاه دالهاوزی (DALHOUSIE UNIVERSITY )

دانشگاه دالهاوزی (DAL) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا است که بیش از 20000 دانشجو از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. این دانشگاه در قلب هالیفاکس یکی از مدرنترین شهرهای کانادا قرار دارد. دانشگاه دالهاوزی دوره چهار ساله Costume Studies را برای علاقه مندان به صنعت مد ارائه می کند. شهریه این دوره بین 10000 تا 15000 دلار در سال است.

  • دانشگاه رایرسون (RYERSON UNIVERSITY )

دانشگاه رایرسون تورنتو یکی از مشهورترین دانشگاه های کانادا است که در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه با هفت پردیس دانشگاهی سالیانه پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر جهان است دوره چهار ساله لیسانس فشن ( BDES ) در دانشگاه رایسون برگذار می شود. هزینه این دوره 20000 هزار دلار تا 25000  هزار دلار  در سال است.

  • کالج هامبر ( HUMBER COLLEGE )

کالج هامبر  در سال 1967 در شهر تورنتو کانادا تاسیس شده است. این کالج  دوره کارشناسی مدیریت فشن و تجارت (Fashion Management, Bachelor of Commerce ) را ارائه می دهد. هزینه این دوره 10000 هزار دلار تا 15000 دلار در سال است.

  • دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن (KPU )

دانشگاه KPU بریتیش کلمبیا با بیش از چهل سال سابقه یک محیط آموزشی شگفت انگیز برای دانشجویان فراهم می کند. دانشگاه KPU دوره فشن مارکتینگ  ( Bachelor of Fashion Marketing ) را در مقطع لیسانس برگذار می کند. هزینه این دوره 15000 هزار دلار تا 20000 دلار در سال است.

دانشگاه آلبرتا  در میان پنج دانشگاه برتر کانادا قرار دارد و بیش از 40000 دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می کنند. دوره علوم مدیریت فشن ( Bachelor of Science in Fashion Business Management) در دانشگاه آلبرتا برگذار می شود. هزینه این دوره 20000 هزار دلار تا 25000 هزار دلار در سال است.

  • دانشگاه کالج کینگز (UNIVERSITY OF KINGS COLLEGE )

دانشگاه کالج کینگز نوا اسکوشیا  که در ساحل زیبای هالیفاکس قرار دارد به عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های کانادا ، رشته های مختلف هنر و موسیقی را ارائه می دهد. دوره چهار ساله Costume Studies در  دانشگاه کالج کینگز ارائه می شود. هزینه این دوره 5000 هزار دلار تا 10000 هزار دلار در سال است.

علاوه بر این دانشگاه ها، کالج کانادا (CANADA COLLEGE) دوره دوساله طراحی فشن را با هزینه سالانه بین 5000 هزار تا 10000 هزار دلار ارائه می کند.

رشته مدلینگ در کانادا

 

درآمد مدلینگ در کانادا

متوسط درآمد مدلینگ در کانادا 42.000 دلار و یا به عبارتی 24 دلار در ساعت است. مدل های تازه وارد سالانه 39.000 دلار درآمد دارند ، در حالیکه مدل های با تجربه بیش از 102.000 دلار در سال کسب می کنند. علاوه بر این طراحان مد در کانادا 51.000 دلار و استایلیستها 40.000 دلار در سال درآمد دارند. البته باید به این نکته توجه کنید که میزان در آمد مدل ها در کانادا بسته به منطقه ای که در آن فعالیت می کنند متفاوت است. به طور مثال، مدلینگ ها دراستان اونتاریو 90.000 دلار، بریتیش کلمبیا 73.000 دلار، آلبرتا 52.000 دلار، کبک 49.000 دلار ، نوا اسکوشیا 44.000 دلار  و در استان  ساسکاچوان 42.000 دلار در سال درآمد دارند.

 

درآمد مدلینگ در کانادا بر اساس سطح تجربه

سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان درآمد مدلینگ در کانادا است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. مدل های با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 61.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 79.000دلار کسب می کنند که حدودا 31 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان درآمد مدلینگ در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال61.000 دلار
5-2 سال31 درصد79.000 دلار
10-5 سال40 درصد111.000 دلار
15-10 سال20 درصد133.000 دلار
20-15 سال9 درصد144.000 دلار
بیش از 20 سال8 درصد156.000 دلار

 

درآمد مدلینگ در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

تحصیلات و جنسیت دو فاکتور تاثیرگذار دیگر در میزان درآمد مدلینگ در کانادا است. مدل های با مدرک دبیرستان 69.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه درآمد مدل ها با مدرک دیپلم سالانه به 102.000  دلار می رسد که تقریبا 47 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک دبیرستان دارند. همچنین مدلینگ های با مدرک لیسانس 156.000 دلار در سال کسب می کنند که 53 درصد بیشتر از آنهایی است که مدرک دیپلم دارند. بر اساس نوع جنسیت، مدل های مرد 103.000 دلار و مدلینگ های زن 109.000 دلار در سال درآمد دارند که تقریبا 5 درصد بیشتر از مردها است.

 

درآمد مدلینگ در کانادا

آژانس مدلینگ در کانادا

آماده اید که به یک مدلینگ در کانادا تبدیل شوید؟ آژانس مدلینگ در کانادا شما را در رسیدن به رویاهایتان کمک می کند. آژانس های مدلینگ استعداد شما را به عنوان یک مدل کشف می کنند و آینده شما را می سازند. در ادامه لیست برترین آژانس مدلنیگ در کانادا ارائه شده است:

 

M Models and Talent

 آژانس M MODEL بر روی مدلینگ تجاری و بازیگری متمرکز است. این آژانس با طیف وسیعی از افراد از کودکان تا بزرگسالان و با مدل های مبتدی تا بسیار حرفه ای کار می کند. آژنس M به دنبال تبلیغ در تلوزیون، صنعت مد، و تبلیغات است. شما به راحتی می توانید با ارسال اطلاعات اولیه و تصاویر خود برای همکاری با این آژانس درخواست دهید.

آدرس سایت: http://mmodels.ca/index.html

 

Sutherland Models    

آژانس Sutherland  با مجموعه وسیعی از مدل های کانادایی و بین المللی کار می کند. این آژانس با بیش از 36 سال سابقه کار ، مدل های زیادی را وارد صنعت مد کرده است. یکی از خلاقیت های این شرکت، کمک به اینفلونسرهای اینستاگرام و تیک تاک برای کسب درآمد است. عکس مدل های Sutherland بر روی مجلات معتبری مثل vogue و Cosmopolitan Glow و بسیاری از مجلات دیگر به چاپ رسیده است.

آدرس سایت: https://www.sutherlandmodels.com/

 

Massardo Model Management

آژانس Massardo  با وجود اینکه یک آژانس مدلینگ نوپا است (تاسیس 2017) ، اما با ارائه رویکرد استعداد محور، مدل های زیادی را جذب کرده است. این آژانس برای هر مدل یک پرونده کاری ایجاد می کند و آنها را به آژانس های داخلی و در نهایت به آژانس های مدلینگ بین المللی معرفی می کند. آژانس Massardo با بسیاری از بازارهای معروف مد در سراسر جهان مثل نیویورک، لندن و پاریس و برندهای معروف همچون Armani ، Adidas و Dolce & Gabbana کار می کند.

آدرس سایت: https://www.massardomodelmanagement.com/

 

Femme Fatale Event Staffing & Modelling Agency

اگر می خواهید به موقعیت های نامحدودی دست پیدا کنید، آژانس Femme یک کمپانی خارق العاده برای شروع است. این آژانس طیف وسیعی از خدمات در بخش مدلینگ، تبلیغات و مجلات ارائه می دهد. این آژانس همچنین موفق به دریافت جوایز مختلف در زمینه مدلینگ شده است.

آدرس سایت: https://www.femmefatalemedia.com/

 

ANM Management

آژانس ANM در سال 2008 در انتاریو کانادا تاسیس شد و در سال 2017 دفتر جدید خود را در تورنتو راه اندازی کرد. نکته جالب توجه در خصوص این کمپانی، ارائه مشاوره و آموزش تجربه محور است. علاوه بر این، آنها با طراحان معروفی مثل ورساچه و طیف گسترده ای از مدل ها همکاری می کنند.

آدرس سایت : https://www.anm-mgmt.com/home

 

ICON Models

عکس و فیلم بسیاری از مدل های آژانس ICON در فشن شوها، تبلیغات، روزنامه ها، مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی، فیلم ها و ویدیو ها در سراسر دنیا منتشر شده است. این آژانس با کشف استعدادهای جدید، آنها را وارد صنعت مد می کند.

آدرس سایت: https://iconmodels.ca/home.php

 

Citizen Agency

آژانس  Citizen با بیش از یک دهه فعالیت در صنعت مد با بازارهای مد در نیویورک، پاریس، میلان و لندن همکاری می کند. بنیانگذار این آژانس (Tyg Davison’s) همکاری نزدیکی با طراحان مشهور صنعت مد دارد.

آدرس سایت: https://citizen.agency/

 

مدلینگ در کانادا

 

استخدام مدلینگ در کانادا

حال سوال این است که آیا برای استخدام مدلینگ در کانادا شرایط خاصی وجود دارد؟ باید گفت که هیچ استاندارد جهانی برای مدل بودن وجود ندارد، زیرا انواع مختلفی از مدل ها در دنیا وجود دارد.  به طور مثال ، برخی از برندها به دنبال مدل های قد بلند و لاغر برای شرکت در فشن شوهای خود هستند ، در حالیکه می بینید برخی از برندها از افراد سایز بزرگ برای نمایش مدل هایشان استفاده می کنند. برندها برای اینکه بتوانند طیف وسیعی از مخاطبان از سرار جهان را جذب کنند از مدل هایی در سایزها، شکل ها و نژادهای مختلف استفاده می کنند.

 

سخن پایانی

با ورود به صنعت مدلینگ در کانادا ، می توانید با برندها و طراحان مشهور جهان همکاری داشته باشید. مدل ها در کانادا می توانند در حوزه های مختلف این صنعت فعالیت کنند. باید گفت که آژانس مدلینگ کانادا به دنبال کشف چهره ها و استعدادهای جدید از سراسر جهان هستند. با توجه به درآمد مدلینگ در کانادا ، افراد زیادی خواستار مهاجرت به این کشور هستند. برای اطلاع از تمام مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان مدل با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- شرایط مدلینگ در کانادا چگونه است؟ صنعت مدلینگ در کانادا شامل حیطه های بسیار مختلف و متنوعی می شود که  مدل هل می توانند بر حسب استعدادهایشان در آنها فعالیت کنند.

2- متداولترین نوع مدلینگ ها در کانادا کدام است؟ مدل مجلات و نشریات، مدل تبلیغاتی، مدل ادیتوریال، مدل لباس شنا و لباس زیر،مدل تجاری، مدل تناسب اندام و پارت مدل معمول ترین نوع مدلینگ در کانادا است.

3- رشته مدلینگ در کدام دانشگاه های کانادا ارائه می شود؟ دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کالج کینگز، کالج کانادا، دانشگاه رایرسون و کالج هامبر رشته مدلینگ در کانادا را ارائه می دهند.

4- شهریه دوره لیسانس رشته مدلینگ در کانادا چقدر است؟ هزینه این دوره ها بین 5.000 تا 25.000 هزار دلار در سال است.

5- آیا برای مدلینگ در کانادا شرایط خاصی وجود دارد؟ خیر، هیچ استاندارد مشخصی برای مدلینگ در کانادا وجود ندارد.

6- بهترین شهرهای کانادا برای مدل ها کدام است؟ شهر تورنتو، ونکوور و مونترال قلب مدلینگ در کانادا هستند.

7- متوسط درآمد مدلینگ در کانادا چقدر است؟ مدلینگ ها به طور متوسط 42.000 دلار در سال درآمد دارند.

8- آیا شرایط سنی خاصی برای مدلینگ در کانادا وجود دارد؟ خیر. شما در هر سنی می توانید برای کار مدلینگ در کانادا درخواست دهید.

9- چگونه می توانیم برای کار مدلینگ در کانادا درخواست دهیم؟ شما می توانید مشخصات خود را برای آژانس های مدلینگ در کانادا ارسال کنید و درخواست همکاری دهید.

10- برای مدلینگ در کانادا به چه استعدادهایی نیاز است؟ شما باید از سلامت روحی و جسمی خوبی برخوردار باشید، خلاقیت وتوانایی کار با دیگران را داشته باشید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *