دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل آلمان یکی از دانشگاه های جوان و قوی در زمینه های علوم طبیعی، علوم اجتماعی و فناوری و تکنولوژی می باشد. دانشگاه کاسل سالانه تعداد زیادی دانشجو با توان علمی بسیار بالا را برای حل بسیاری از مسائل جامعه را فارغ التحصیل می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه کاسل به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه کاسل آلمان ، پیشنهاد می کنیم گوش دادن به این پادکست را از دست ندهید!

درباره دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل در آلمان یک دانشگاه جوان، مدرن و پر جنب و جوش است که با آغوش باز نسبت به ایده های جدید در هر زمینه کاری استقبال می کند.  ابتکار، تفکر فرا رشته ای و خاص بودن ویژگی هایی است که دانشگاه کاسل آلمان در مطالعات، تحقیق و آموزش، انتقال دانش و فعالیت های کارآفرینی از آنها استقبال می کند. دانشگاه کاسل دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فرد با زمینه های تخصصی در طبیعت، فناوری، فرهنگ و جامعه است.

دانشگاه کاسل در آلمان بیش از 23000 دانشجو و تقریباً 1800 دانشمند، از جمله بیش از 300 استاد  را در بسیاری از رشته ها در اختیار خود دارد. دانشگاه کاسل در آلمان نقش مهمی در توسعه منطقه شمال هسن دارد اما دانشجویان و دانشمندان زیادی را از سراسر آلمان و خارج از کشور را جذب تحصیل در آلمان می کند. دانشگاه کاسل خلاقیت، تحلیل انتقادی، تأمل اخلاقی و تفکر غیر متعارف را پرورش می دهد. گسترش توسعه رشته های دانشگاهی فراتر از مرزهای آنها، نشانگر دیگری برای بسیاری از مراکز تحقیقاتی دانشگاه کاسل است که به دنبال پاسخ های پایدار به مهمترین سوالات ما می باشد.

مطالب مرتبط: مهاجرت تحصیلی به آلمان

رشته ها و موضوعات کلی دانشگاه کاسل آلمان

در دانشگاه کاسل چندین موضوع و سر فصل کلی وجود دارد که آموزش های این دانشگاه بر محور آن ها می باشد. در ادامه به بررسی این موضوعات خواهیم پرداخت:

دانشگاه کاسل آلمان _ طبیعت

برای غلبه بر چالش های آینده، درک و استفاده از اصول طبیعت و محیط زیست بسیار مهم است. دانشگاه کاسل در آلمان با آموزش در علوم طبیعی، محیطی و کشاورزی در بسیاری از دوره های مختلف از اخترفیزیک تا جانورشناسی، به تلاش بر غلبه بر این چالش ها کمک می کند. علاوه بر این، این دانشگاه به خاطر کمک های پژوهشی بسیار قابل احترامی در زمینه های پایداری و حفاظت از محیط زیست، انرژی های تجدید پذیر و مقابله با تغییرات آب و هوایی شناخته شده است.

در دانشگاه کاسل، سه رشته کلاسیک علوم طبیعی- فیزیک، شیمی و زیست شناسی- با همکاری بسیار نزدیک با سایر زمینه های تحصیل، به ویژه مهندسی  علوم کشاورزی و همچنین برنامه ریزی شهری و منظر، کار می کنند.

با بیش از 30 رشته تحصیلی که از اهمیت زیست محیطی برخوردار هستند، دانشگاه کاسل نمایه روشنی در زمینه تحقیقات و آموزش محیط زیست ایجاد کرده است. هر ساله بیش از 200 دوره مرتبط با محیط زیست نتیجه نقش پیشرو این دانشگاه در سراسر اروپا در این زمینه است.

فناوری و تکنولوژی

اینجاست که ما دنیای فردا را اختراع می کنیم. رشته های مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و فناوری اطلاعات همه با نوآوری و مجاورت با یکدیگر آینده را برای ما هموارتر می کنند.

مهندسان و دانشمندان کاسل بر وظایف آینده مانند توسعه نوآورانه مواد، بهره برداری از فرآیندهای ترمومکانیکی، شبیه سازی سیستم های فنی، فناوری سیستم های خودرو، طراحی رابط بین انسان و ماشین، مشکلات مربوط به اینترنت تلفن همراه و توسعه محیط های یادگیری چندرسانه ای متمرکز شده اند.

رشته فناوری دانشگاه کاسل

رشته فناوری دانشگاه کاسل

دانشگاه کاسل در یک منطقه اقتصادی قوی در منطقه شمال هسن واقع شده و کاملاً به شرکت ها و صنعت خارج از دانشگاه متصل است. این دانشگاه جایی است که با شرکت ها و موسسات همکاری می کند که به شکل گیری و تجدید فن آوری در آلمان کمک می کند. از جمله برجسته ترین آنها موسسه Fraunhofer برای انرژی باد و فناوری سیستم های انرژی (IWES) است که از دانشگاه کاسل سرچشمه گرفته است و همچنین موسسه idE برای فن آوری های انرژی غیرمتمرکز می باشد.

دانشگاه کاسل آلمان _ فرهنگ

در هنر و فرهنگ، دانشگاه کاسل آلمان پیوند محكمی بین ریشه های تاریخی خود و مدرنیته سازش ناپذیر ایجاد می كند. دانشگاه کاسل یکی از معدود دانشگاههای آلمان است که شامل یک مدرسه هنری است که قدمت پایه گذاری آن به سال 1777 می رسد.

دانشکده هنر و طراحی مکانی برای فعالیت و تفکر در پیرامون دنیای بصری و گفتمان انتقادی در مورد تجسم محتوا است. این نقاط کانونی از هنرهای زیبا گرفته تا ارتباطات بصری و طراحی محصول گسترش می یابند.

دانشگاه کاسل در آلمان دانشکده های قدرتمندی در حوزه هنر دارد که آموزش موضوعاتی مانند زبانشناسی، ادبیات، رسانه ها، فلسفه، روانشناسی و تاریخ، معماری و موسیقی را در دوره های خود ارائه می دهد.

جامعه شناسی

در رشته جامعه شناسی دانشگاه کاسل طیفی از موضوعات در علوم تربیتی و علوم انسانی، در زبان شناسی و ادبیات، در مطالعات فرهنگی و اقتصادی، معماری و برنامه ریزی شهری و همچنین بسیاری از زمینه های دیگر، ارئه می شود.

دانشکده های دانشگاه کاسل آلمان

دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی یکی از بزرگترین دانشکده های کاسل است و از گروه های علوم تربیتی، موسیقی، روانشناسی و مددکاری اجتماعی و رفاه اجتماعی تشکیل شده است. آموزش به طور عمده بر آموزش معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه و صلاحیت متخصصان آموزش اجتماعی متمرکز است.

دانشکده انسان شناسی

دانشکده انسان شناسی متشکل از بخشهای فلسفه، الهیات پروتستان، الهیات کاتولیک، مطالعات انگلیسی/ آمریکایی، مطالعات آلمانی با زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی و دوم و مطالعات عاشقانه است. دانشکده علوم انسانی طیف گسترده ای از علل تحقیق و آموزش را از مطالعه نسخه های خطی قرون وسطایی گرفته تا زبانشناسی رایانه، زبانهای کلاس و تاریخ فکری، رسانه ای و فرهنگی جوامع مدرن غربی را در بر می گیرد.

دانشگاه کاسل آلمان _  دانشکده علوم اجتماعی

محوریت تدریس و تحقیق در دانشکده علوم اجتماعی تاریخ، علوم سیاسی، جامعه شناسی، جغرافیا و ورزش و علوم ورزشی است. برنامه های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی و دوره های آموزش معلم برای همه مقاطع تحصیلی ارائه می شود. بسیاری از پروژه های تحقیقاتی فردی و گروهی بر روی موضوعات علوم اجتماعی، علوم انسانی و علوم طبیعی تمرکز دارند. تحقیقات در دانشکده علوم اجتماعی منعکس کننده و پاسخگوی چالشهای زمان ما است، مانند مهاجرت و جهانی شدن، الزامات اکولوژیکی، تغییر ساختارهای آموزشی، مفاهیم فضایی و وابستگی متقابل فضا و جنسیت می باشد.

دانشگاه کاسل آلمان _ دانشکده علوم اجتماعی

دانشگاه کاسل آلمان _ دانشکده علوم اجتماعی

 دانشکده اقتصاد و مدیریت

دانشکده اقتصاد و مدیریت یک پایگاه علمی معتبر در زمینه های اصلی مدیریت بازرگانی، اقتصاد، حقوق و آموزش حرفه ای ارائه می دهد. دوره ها منجر به کسب درجات کارشناسی و کارشناسی ارشد می شوند.

دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی

گروه های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک، همراه با برنامه درسی آموزش مقدماتی فنی، پایه ای محکم در ریاضیات و علوم برای دانشجویان فراهم می کنند. با همکاری مرکز علوم و فناوری بین رشته ای نانوساختار (CINSaT) و انستیتوی فن آوری ها و تجزیه و تحلیل های ساختار نانو (INA) ، تیم های بین المللی و بین رشته ای در طیف گسترده ای از زمینه های تحقیقاتی کاربردی با یکدیگر همکاری می کنند.

دانشگاه کاسل _ دانشکده علوم کشاورزی ارگانیک

تدریس و تحقیق در دانشکده علوم کشاورزی ارگانیک (پردیس دانشگاه کاسل ویتنهاوزن) بر روابط سیستمی بین خاک، گیاهان، حیوانات، انسان و فناوری تأکید دارد. هدف اصلی کشاورزی، علاوه بر تولید مواد غذایی با کیفیت بیولوژیکی و بهداشتی بالا، حفظ چرخه های محیط زیست در هر زمان ممکن و چشم پوشی از مزایای اقتصادی کوتاه مدت است.

دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست

در مجموع 18 رشته گروه بندی شده در شش بخش، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه را تشکیل می دهند. زمینه های اصلی تحقیق شامل مواد جدید، محیط زیست و زیرساخت های حمل و نقل است. برنامه های لیسانس عملی گرا و امکانات تخصصی در برنامه های کارشناسی ارشد فرصت های زیادی را برای پیشرفت حرفه ای به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشکده مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی مکانیک مسئول دوره های تحصیل در مهندسی مکانیک، مکاترونیک و انرژی های تجدید پذیر و بازده انرژی است. در کل شش بخش به علاوه بخش طراحی سبک نه تنها اصول آموزش مهندسی، بلکه طیف گسترده ای از کارهای میان رشته ای را نیز ارائه می دهند. این امر با مشارکت با دانشکده های دیگر، مراکز تحقیقاتی و بخش تجارت منطقه ای و ملی نشان می دهد.

دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر

دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر با پیوند تنگاتنگ بین تحقیق و تدریس و جهت گیری فنی گسترده متمایز است. دوره های مطالعه تحول سریع و جهانی سازی بازار را از طریق تحقیق و آموزش توانمند، همکاری بین رشته ای و ارتباط با شرکای این صنعت مورد بررسی قرار می دهند.

دانشکده هنر و طراحی دانشگاه کاسل

دانشکده هنر و طراحی که در سال 1777 تأسیس شده است با ارائه دوره های تحصیل در هنرهای زیبا، ارتباطات بصری، طراحی محصول، آموزش هنر، و زیبایی شناسی و تاریخ هنر، از معدود آکادمی هایی است که برنامه های آکادمیک و هنری را ادغام می کند. علاوه بر امکانات بالا برای دوره های خاص تحصیل، دانشکده هنر و طراحی همچنین دارای استودیوهای میان رشته ای است که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا با انواع مهارت های هنری ارتباط برقرار کنند و به طور سازنده از آنها استفاده کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه کاسل آلمان

سال تحصیلی به طور کلی شامل دو ترم است. تحصیل در لیسانس در دانشگاه کاسل بسیار ارزان است و هزینه ای که برای آن در نظر گرفته می شود چیزی در حدود 1000 دلار در سال می باشد. هزینه یک سال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه کاسل کمی بیش از 1000 دلار است. حتی اگر شهریه آنقدرها بالا نباشد، دانشجویان همچنان می توانند برای بورس تحصیلی اقدام کنند. این دانشگاه برنامه های مدرک آنلاین را ارائه می دهد. افرادی که قصد مهاجرت به آلمان تحصیلی را دارند، علاوه بر هزینه‌ای برای تحصیل، باید هزینه‌ای برای مدت زندگی خود در این کشور نیز در نظر بگیرند. اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیل و شرایط پذیرش را می توانید در وب سایت دانشگاه کاسل آلمان را دریافت نمایید یا به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه کاسل آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه کاسل آلمان

شرایط پذیرش برای دوره کارشناسی دانشگاه کاسل آلمان

برای پذیرش در رشته های دوره کارشناسی دانشگاه کاسل مدارک و شرایط زیر لازم می باشند:

  • برنامه مشترک تحصیلی با دانشگاه
  • هزینه درخواست: 75 یورو
  • کارنامه رسمی دبیرستان
  • 2 توصیه نامه
  • بیان هدف
  • مهارت زبان آلمانی C1 سطح
  • نمرات TOEFL / IELTS (اگر زبان مادری متقاضی انگلیسی نباشد)
  • TOEFL: IBT-72 ، IELTS: 5.5 ، TOEIC-785

مطالب مرتبط: مهاجرت به آلمان

شرایط پذیرش برای دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کاسل آلمان

برای پذیرش در رشته های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کاسل مدارک و شرایط زیر لازم می باشند:

  • درخواست آنلاین به سایت دانشگاه کاسل آلمان
  • هزینه درخواست: 75 یورو
  • لیسانس یا معادل آن
  • رونوشت های رسمی مدارک
  • 2 توصیه نامه
  • بیان هدف
  • رزومه
  • نمرات آزمون GRE یا GMAT
  • سطح زبان آلمانی C1 سطح
  • نمرات TOEFL / IELTS (در صورتی که زبان مادری متقاضی انگلیسی نباشد)
  • TOEFL: IBT-72 ، IELTS: 5.5 ، TOEIC-785

شرایط بورس تحصیلی دانشگاه کاسل آلمان

شرایط عمومی بورس تحصیلی عبارتند از:

  • انگیزه نامه ای قوی مبنی بر اینکه چرا مایل به پیوستن به دوره هستید و چرا واجد شرایط بورسیه هستید؛
  • یک توصیه نامه از استاد خود (یا حداقل یک مدرس با مدرک دکترا). توصیه نامه ها را می توان همراه با سایر مدارک مورد نیاز، یا مستقیماً توسط استاد خود به آدرس سایت دانشگاه کاسل آلمان isu@uni-kassel.de ارسال کرد؛
  • CV و رزومه دقیق؛
  • کپی رونوشت آکادمیک در تمام امتحانات دانشگاه (در صورت صدور ریز نمرات به زبانهای دیگر به غیر از انگلیسی یا زبان آلمانی، لطفا نسخه آنها را به زبان اصلی و ترجمه ها به زبان انگلیسی ارسال کنید)
  • برای متقاضیانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، اثبات مهارت انگلیسی (به عنوان مثال TOEFL، ، IELTS یا هرگونه گواهی انگلیسی از یک مرکز زبان محلی لازم می باشد)؛

برای درخواست بورس تحصیلی، لطفاً فرم درخواست آنلاین را در سایت دانشگاه کاسل آلمان ISU Kassel را تکمیل کنید، بیان کنید که می خواهید کدام بورس تحصیلی را دریافت کنید. تمام اسناد مورد نیاز را اسکن کنید، آنها را در یک فایل PDF ذخیره کنید (به ترتیب زیر: CV، انگیزه نامه بورس تحصیلی، توصیه نامه ها، مدارک تحصیلی و مدرک انگلیسی) و آن را برای ما از طریق ایمیل به isu@uni-kassel.de ارسال کنید.

دانشگاه کاسل یکی از دانشگاه های جوان آلمان در حوزه های طبیعت، علوم اجماعی، علوم انسانی و مهندسی می باشد که به معرفی دانشکده های این دانشگاه و رشته های تحصیلی و همچنین شرایط ورود به این دانشگاه و شرایط دریافت بورسیه تحصیلی صحبت کردیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانشگاه کاسل آلمان با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید. همچنین در صورتی که قصد آگاهی بیشتر از شرایط اعزام دانشجو به آلمان، تحصیل در آلمان و شیوه تحصیل پزشکی در آلمان را دارید، می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید.

سوالات متدوال در ارتباط با دانشگاه کاسل آلمان

  1. دانشگاه کاسل بر چه موضوعاتی تمرکز دارد؟

    دانشگاه کاسل بر موضوعات طبیعت، علوم اجتماعی، علوم انسانی، فرهنگ و مهندسی تمرکز دارد.

  1. چه دوره های هنری در دانشگاه کاسل ارائه می شوند؟

    در دانشگاه کاسل دوره های تحصیل در هنرهای زیبا، ارتباطات بصری، طراحی محصول، آموزش هنر، و زیبایی شناسی و تاریخ هنر ارائه می شوند.

  1. دانشگاه کاسل چند دوره در رابطه با طبیعت دارد؟

    این دانشگاه بیش از 30 رشته مرتبط با طبیعت در این دانشگاه وجود دارد.

  1. رشته های مهندسی دانشگاه کاسل چه می باشند؟

    رشته های مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی برق، و کامپیوتر

  1. دانشکده فنی کاسل با چه شرکت های صنعتی در ارتباط می باشد؟

    با موسسه Fraunhofer برای انرژی باد و فناوری سیستم های انرژی (IWES) است که از دانشگاه کاسل سرچشمه گرفته است و همچنین موسسه idE برای فن آوری های انرژی غیرمتمرکز در ارتباط است.

  1. دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات دانشگاه کاسل چه رشته هایی ارائه می دهد؟

    رشته های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک.

  1. دوره های تحصیلی دانشکده مکانیک دانشگاه کاسل چه می باشند؟

    دوره های تحصیل در مهندسی مکانیک، مکاترونیک و انرژی های تجدید پذیر و بازده انرژی است.

  2. هزینه تحصیل در دانشگاه کاسل چقدر می باشد؟

    برای دوره های کارشناسی 1000 دلار در سال و کارشناسی ارشد کمی بیش از 1000 دلار در سال.

  3. هزینه درخواست برای پذیرش در دانشگاه کاسل چقدر می باشد؟

    هزینه درخواست 75 یورو می باشد.

  4. نمره زبان برای دانشگاه کاسل آلمان چند می باشد؟

    نمره ها  به ترتیب TOEFL: IBT-72، IELTS: 5.5 ، TOEIC-78 می باشد.

  5. سطح زبان آلمانی مورد نیاز دانشگاه کاسل چند می باشد؟

    سطح زبان آلمانی C1 سطح می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “دانشگاه کاسل آلمان – شرایط پذیرش و بورسیه تحصیل

  1. میلاد گفت:

    سلام با سطح زبان b2 نمیشه رفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سطح ب ۲ آلمانی قابل قبول هست.

  2. Niki 4229742 گفت:

    امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، بستگی به رزومه علمی و پژوهشی شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *