دانشگاه های هنر کانادا

در کشور کانادا، تعداد زیادی کالج برای دانشجویان رشته های هنر و طراحی وجود دارد. علاوه بر آن تعدادی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا، بخش هنر و طراحی را نیز دارا می باشند. در زیر مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) نمونه ای از بهترین مراکز دانشگاهی ارائه کننده رشته هنر را آورده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های هنر کانادا

بر طبق آمار کانادا، حدود 400000 کانادایی در سن 25 سالگی تحصیلات تکمیلی را در برنامه های تصویری و هنرهای نمایشی انجام داده اند. این یک عدد شگفت انگیز است، اما به هیچ وجه تعجب آور نیست؛ یکی دیگر از یافته های ایالات متحده کانادا نشان می دهد که هنرمندان به عنوان یک گروه، به طور مرتب پیشرفت تحصیلی بیشتری نسبت به نیروی کار ملی نشان می دهند.

با این حال، مدارس هنر امروز تقریبا قابل شناسایی نیستند برای اولین بار تکرار آن ها که در اواخر دهه 1800 در کانادا افتتاح شد. به عنوان شیوه های هنری، به طور فزاینده ای تکنولوژی و رویکردهای بین رشته ای را یکپارچه می کند، این منطقی است که دانشگاه های هنری این تغییرات را نیز بازتاب می دهند یا پیش بینی می کنند. در برخی دانشکده ها، برنامه های مبتنی بر استودیوی سنتی، روش های جدیدی را به کار می گیرند.

در دیگر موارد، برنامه های تازه توسعه یافته ای که عمیقا آینده در آن قرار دارند، اجزای تصویری و خلاقانه دانشکده هنر را درک می کنند، اما آنها را به شیوه ای متفاوت اجرا می کنند. کانادا محل خوبی برای مطالعه هنر است. این کشور به انواع هنرمندان با استعداد مانند نقاشان رابرت بتمن Robert Bateman و امیلی کار Emily carr ؛ عکاس یوسف کارش Yousuf karsh؛ کارور بیل رید bill Reid؛ نویسنده مایکل اونداتای Michael Ondaatje نوازنده جاز دایانا کارلDiana Karll و جویس ویلند Joycei Wieland هنرمند ترکیبی مشغول است. این جامعه پرطرفدار هنری به این معنی است که رویدادهای جالب فرهنگی در کانادا وجود دارد.

تحصیلات خود را با شرکت در اجرای رویال وین لیگ باله یا انواع نمایشنامه ها، سمفونی ها و کنسرت ها تکمیل کنید. از طریق مجموعه خوبی از آثار در گالری های محلی مرور کنید و از گالری هنرهای ملی هنر اتاوا یا موزه عکاسی معاصر کانادا دیدن کنید. در طول سال جاز، نویسندگان و جشنواره های فکری پر جنب و جوش، و همچنین محبوب استراتفورد جشنواره در انتاریو، تولید بازی های شکسپیر است.

شما می توانید برنامه های عالی هنر را در بسیاری از دانشگاه های کانادا، همکاران، موسسات فنی و مدارس هنر و طراحی پیدا کنید. دوره های کارشناسی به طور کلی چهار سال برای تکمیل، در حالی که دیپلم و گواهینامه ها و یا دو تا سه سال طول می کشد. بسیاری از برنامه ها به عنوان یک مبنای قوی در تئوری و تاریخ هنر، ارائه می دهند، در حالی که دانشجویان فرصتی برای انجام هنر خود و ایجاد آثار خود را دارند. دانشجویان می توانند در رشته هایی مانند نقاشی، نقشه کشی، خطاطی، عکاسی، مجسمه سازی، سرامیک، فیلم، رقص و موسیقی تخصص خاصی داشته باشند تا چند نفر را نام ببرند.

فارغ التحصیلان هنرهای زیبا از معماران حرفه ای، هنرمندان، مربیان، منتقدان، مدیران هنر و نمایندگی مجلس استفاده می کنند. مهارت های آنها همچنین می تواند به عنوان مبنایی برای شغلی در زمینه های دیگر مانند تبلیغات و یا طراحی صنعتی باشد. بعضی از دانشگاه ها، کارآموزی و فرصت های همکاری یا برنامه های تبادل می کنند.

دانشجویانی که پیش از این دارای زمینه های مربوط به هنر هستند ممکن است علاقه مند به تحصیل در کانادا به صورت تکمیلی مانند کارشناسی ارشد هنرهای زیبا باشند. برای اکثر دوره های کارشناسی و فارغ التحصیل، از دانشجویان آینده نگر خواسته می شود که مجموعه ای از آثار اصلی را با نرم افزار خود ارائه دهند.

کالج هنر آلبرتا کانادا

کالج هنر آلبرتا در سال 1973 تاسیس شده است و بر ایجاد کارگاه هایی مبتنی بر تجارب دانشجویان در زمینه هنرهای زیبا ، رسانه های جدید و طراحی متمرکز است. مدرک کارشناسی هنرهای زیبا (BFA) برای رشته های نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، سفالگری، فیبر، شیشه، جواهرات و فلزکاری، رسانه های چاپی و هنرهای رسانه ای و فناوری های دیجیتال صادر می شود. این رشته ها به صورت تمام وقت و نیمه وقت موجود می باشند.

کالج هنر آلبرتا کانادا

رشته های کارشناسی طراحی (BDes) عکاسی و ارتباطات تصویری در میان دانشجویانی که در جستجوی مشاغلی در زمینه های تبلیغات، تلویزیون، سرگرمی، رسانه جدید، نشریات، ویرستاری، مد، صنایع طراحی سازمانی و محیط زیست هستند، بسیار محبوب می باشد. هر دو مدرک عکاسی و ارتباطات تصویری به صورت تمام وقت و چهار ساله می باشند.

پذیرش در هر دو رشته رقابتی است و بر اساس GPA و نمونه کار متقاضیان انجام می شود. فارغ التحصیلانی که مدرک خود را از دپارتمان هنرهای زیبا دریافت کرده اند، می توانند در رشته های کارشناسی هنرهای زیبا یا کارشناسی طراحی به عنوان مدرک دوم خود ادامه تحصیل دهند. شهریه سالیانه :

  • دانشجویان کانادایی : 4356.30 دلار
  • دانشجویان بین المللی : 13792.80 دلار

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا در سال 1910 توسط مهاجران نروژی در شهر زیبای کمروز تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از 100 دانشگاه برتر جهان در زمینه تدریس و پژوهش است. بیش از 36000 دانشجو و 11000 استاد و کارمند در  دانشگاه آلبرتا حضور دارند. دپارتمان هنرهای زیبا از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • هنرهای تجسمی
  • موسیقی
  • درام
  • رشته های کارشناسی (BA)  در این دانشگاه ارائه می شوند. تمرینات عملی شامل نقاشی،طراحی ، مجسمه سازی (سفال، پلی استر، کاغذ، بلوک های چوبی و فوم) و  تصویربرداری دیجیتال است.
  • سایر مدارک هنر  (BA، BSc، BMgt، BMus) نیز اعطا می شود. معمولا طول دوره کارشناسی 4 سال است .
  • شهریه دانشجویان کانادایی : 2588.40 دلار در سال
  • شهریه دانشجویان بین المللی : 17955.20 دلار در سال

تحصیل هنر در کانادا دانشگاه کانکورد

دانشگاه کانکور در سال 1974 توسط ادغام دانشگاه سر جورج ویلیام ( 1926 ) و کالج لُیُلا ( 1896) تاسیس شد.امروزه این دانشگاه 300 دوره کارشناسی و 200 دوره ی ارشد ارائه می دهد. تقسیمات هنر های تجسمی شامل موارد زیر و هنر های محاسباتی می باشند: تحصیل هنر و هنر های تجسمی، تاریخ هنر، سینما، طراحی و محاسبه، هنرهای درمانی خلاقانه و هنر های کارگاهی. در انتهای این دوره های  آموزشی مدرک لیسانس هنر های زیبا ( BFA ) به دانشجویان اعطا می گردد. تقسیمات هنر های نمایشی عبارتند از: رقص مدرن، هنر نمایشی، تئاتر و موسیقی.

  • شهریه ی سالانه : 19390 دلار ( 3 ترم )

دانشگاه هنر امیلی کر کانادا

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کر که در سال 1925 تاسیس شده است یکی از برترین دانشگاه های مخصوص تحصیل و پژوهش هنر و طراحی می باشد. رشته های لیسانس 4 ساله می باشند و تلفیقی از هنر و تئوری های طراحی با تمرینات کارگاهی می باشند. مدرک ارشد هنر کاربردی نیز شامل یک دوره ی حرفه ای دو ساله است که دانشجویان را برای شغلی در زمینه ی هنر های تجسمی ، طراحی ، رسانه و دیگر صنایع خلاقانه آماده می کند.

دانشگاه هنر امیلی کر کانادا

دانشگاه هنر امیلی کر کانادا

لیسانس هنرهای تجسمی رشته های هنری متنوعی را شامل می شود همچون نقاشی، ترسیم، سرامیک، رسانه ی چاپی، مجسمه سازی، تصویر سازی و هنر های دیجیتال؛ انیمیشن؛ فیلم/ ویدئو/رسانه ی جمعی؛ فعالیت های انتقادی؛ هنر های زیبا و نوشتار خلاقانه .لیسانس طراحی (BDes) رشته های طراحی ارتباطات، طراحی صنعتی و طراحی تعاملی را در بر می گیرد.

  • دانشجویان درون ایالت : 3300 دلار
  • دانشجویان خارج از ایالت : 11000 دلار

کالج جورج بران کانادا

کالج جورج بران، مرکز هنر و طراحی رشته های خود را در سه دانشکده ارائه می دهد:

  • دانشکده طراحی
  • دانشکده مد
  • دانشکده هنرهای نمایشی

هر یک از دانشکده ها ،رشته هایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. برخی از رشته های کارشناسی ارشد عبارتند از: استراتژی های طراحی، طراحی دیجیتال، طراحی بازی و طراحی دیجیتال پیشرفته. شهریه تحصیل سالیانه :

  • کارشناسی : 3312 دلار
  • کارشناسی ارشد: 11000 دلار

کالج هنر و طراحی نواسکاتیا کانادا

کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا (NSCAD) در سال 1887 تأسیس شده است. سه  نوع مدرک کارشناسی از طرف این دانشگاه اعطا می شود:

  • BA ( کارشناسی هنر)
  • BDes ( کارشناسی طراحی)
  • BFA ( کارشناسی هنرهای زیبا)
کالج هنر و طراحی نواسکاتیا کانادا

کالج هنر و طراحی نواسکاتیا کانادا

طول دوره کارشناسی 4 سال است و دانشجویان باید 2 ترم دوره مقدماتی را بگذرانند. رشته های موجود عبارتند از : تاریخ هنر، سفالگری، هنرهای زیبا، طراحی جواهرات و فلزکاری، عکاسی، نساجی ، و طراحی بین رشته ای و رسانه ای. 5 حوزه اصلی مطالعات کارشناسی عبارتند از :

  • صنایع دستی (منسوجات، سفالگری و جواهرات)
  • طراحی(طراحی بین رشته ای، طراحی دیجیتال، طراحی گرافیک و طراحی محصول)
  • هنرهای زیبا (نقاشی، طراحی، چاپ و مجسمه سازی)
  • مطالعات تاریخی و انتقادی (تاریخ هنر، هنر لیبرال، انگلیسی و سایر دوره های آنالیز انتقادی)
  • رسانه های هنری (عکاسی، فیلم و اینترمدیا)

همچنین این دانشگاه دو مدرک دیگر را اعطا می کند:

  • مدرک هنرهای تجسمی کارگاهی
  • مدرک هنرهای تجسمی برای مدرسین
  • شهریه سالیانه : 11408 دلار برای دو ترم

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو کانادا

کالج دانشگاه هنر و طراحی اُنتاریو ( OCAU ) طیف گسترده ای از هنرهای تجسمی و دوره های طراحی را در کانادا برگزار می کند.مدرک های در دسترس عبارتند از : BFA ، BDes ، MA ،MFA و MDes . 12 رشته از این دوره ها به مدرک لیساس هنر تجسمی ( BFA ) یا به لیسانس طراحی  ( BDes )  ختم می شوند. رشته های BFA عبارتند از : کشیدن و نقاشی ، طراحی چاپ، عکاسی، رسانه ی جمعی و فعالیت های انتقادی.

گزینه های BDes عبارتند از : ابزار هنر و طراحی، تبلیغات ، طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، تصویر سازی و طراحی محیط. دوره های ارشدی شامل رشته های زیر می باشند : ارشد هنر، رسانه و طراحی  (MA، MDes ، MFA) ، تبلیغات (EMDes)، هنر امروزی، تاریخ هنر طراحی و رسانه های جدید (MA) ، آینده ی دیجیتال (MA,MDes .MFA, دیپلم ارشد) ، پیشبینی و نوآوری استراتجیک ( MDes ) طراحی  (MDes ) و فعالیت های انتقادی (MFA ) .گالری ارشد توسط  دانشجویان ارشد OCAD برای نمایشگاه ها  و راه اندازی هنر استفاده می شود. گالری تخصصی OCAD U در سال 2007 بازگشایی شد و آثار امروزی هنرمندان ملی و بین المللی را به نمایش می گذارد.

  • شهریه ی سالانه : 6995 دلار

دانشگاه هنر یوکونسوا کانادا

مدرسه ی هنر های تجسمی یوکونسوا شمالی ترین مدرسه در کانادا می باشد که دوره های هنر برگزار می کند.دانشجویان سال اول خود را در یوکونسوا به اتمام می رسانند و سپس لیسانس هنر تجسمی ( BFA ) یا لیسانس طراحی ( BDes ) را درکالج های مرتبط معرفی شده ( برای مثال موسسه ی امیلی کار ، کالج البرتا، کالج  آنتاریو و کالج هنر و طراحی نوا اسکوتیا ) ، تکمیل می کنند. برنامه سال پایه شامل 6 کارگاه و 4 دوره ی مطالعات لیبرال می باشد.

بخش کارگاهی شامل : اصول و تمرین نقاشی، طراحی چاپ و کاغذ ( استفاده از کُلاژ ، مهره، تکنیک های چاپ برجسته و کاغذ دست ساز) ، اصول و تمرین کشیدن ( رنگ روغن ، اکلریک ، آب رنگ، مداد شمعی ، قلمزنی، چاپ یک نواخت). همچنین مجسه سازی، رسانه های زمان محور (تولید، هنر نمایشی و هنر مفهومی )، کلمات هنر (نحوه ی نوشتن حرفه ای زندگی نامه ی یک هنرمند، جملات، رزومه، شرح پروژه و مقاله) و مطالعات فرهنگی.

  • شهریه : 1620 دلار در هر ترم

شرایط تحصیل رایگان در کانادا را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های هنر کانادا

1- طول دوره¬های آموزشی در دانشگاه های هنر کانادا چند سال است؟

دوره های کارشناسی به طور کلی چهار ساله است، در حالی که دیپلم و گواهینامه ها دو تا سه سال طول می¬کشد.

2- امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دپارتمان¬های هنری در کالج هنر آلبرتا کانادا وجود دارد؟

فارغ التحصیلانی که مدرک خود را از دپارتمان هنرهای زیبا دریافت کرده¬اند، می¬توانند در رشته¬های کارشناسی هنرهای زیبا یا کارشناسی طراحی به عنوان مدرک دوم خود ادامه تحصیل دهند.

3- شهریه سالیانه تحصیل در کالج هنر آلبرتا کانادا چقدر است؟

شهریه سالیانه تحصیل در کالج هنر آلبرتا کانادا دانشجویان کانادایی 30/4356 دلار و برای دانشجویان بین المللی: 80/13792 دلار است.

4- دانشگاه هنر آلبرتا کانادا معتبر است؟

بله¬، این دانشگاه یکی از 100 دانشگاه برتر جهان در زمینه تدریس و پژوهش است.

5- شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه هنر آلبرتا کانادا چقدر است؟

شهریه سالانه دانشجویان کانادایی : 40/2588 دلار و شهریه سالانه دانشجویان بین المللی: 20/17955 دلار است.

6- شهریه سالانه تحصیل هنر در کانادا دانشگاه کانکورد چقدر است؟

شهریه¬ی سالانه تحصیل هنر در کانادا دانشگاه کانکورد: 19390 دلار (3 ترم) است.

7- شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه هنر امیلی کر کانادا چقدر است؟

شهریه سالانه برای دانشجویان درون ایالت: 3300 دلار و برای دانشجویان خارج از ایالت: 11000 دلار است.

8- شهریه تحصیل در کالج جورج بران کانادا چقدر است؟

شهریه تحصیل سالیانه برای مقطع کارشناسی: 3312 دلار و برای مفطع کارشناسی ارشد: 11000 دلار است.

9- شهریه تحصیل در کالج هنر و طراحی نواسکاتیا کانادا چقدر است؟

شهریه سالیانه تحصیل در کالج هنر و طراحی نواسکاتیا کانادا، 11408 دلار برای دو ترم است.

10- شهریه تحصیل در دانشگاه هنر و طراحی انتاریو کانادا چقدر است؟

شهریه¬ی سالانه تحصیل در این دانشگاه 6995 دلار است.

11- آموزش¬های هنر در دانشگاه هنر یوکونسوا کانادا به چه صورت است؟

دانشجویان سال اول خود را در یوکونسوا به اتمام می¬رسانند و سپس لیسانس هنر تجسمی یا طراحی را درکالج¬های مرتبط معرفی شده تکمیل می¬کنند. برنامه سال پایه شامل 6 کارگاه و 4 دوره¬ی مطالعات لیبرال می¬باشد.

12- شهریه تحصیل در دانشگاه هنر یوکونسوا کانادا چقدر است؟

شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه 1620 دلار در هر ترم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “دانشگاه های هنر کانادا

  1. زینب گفت:

    سلام،من یک سوال دارم افرادی که توی هنر رتبه ی زیر ده میارن میتونن برای ادامه ی تحصیل و کارشناسی هنر برن کشور دیگه؟در صورتیکه مدرک دیپلم اونا به هنر مربوط نیس.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در کانادا باید رشته های تحصیلی شما با یکدیگر مرتبط باشد. قبولی در کنکور تاثیری برای اقدام از طریق دیپلم شما ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *