دانشگاه خنت بلژیک

جوانان از نقاط مختلف دنیا از جمله ایران برای تحصیل در کشورهای مختلف از جمله بلژیک راهی این کشور می شوند. کشور بلژیک به دلیل امکانات بی نظیری که دارد می تواند یک گزینه مناسب و ایده آل برای زندگی و ادامه تحصیل باشد، اطلاعات تکمیلی در خصوص دانشگاه خنت بلژیک بهتر است که از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه خنت بلژیک

دانشگاه خنت (Ghent University) (به زبان هلندی: Universiteit Gent, abbreviated as Ugent) دانشگاهی پژوهشی و دولتی است که جهت تحصیل در بلژیک در خنت این کشور واقع شده است. در 1817 توسط شاه ویلیام اول، پادشاه هلند، تاسیس شد. بعد از انقلاب بلژیک در سال 1830، دولت تازه تاسیس بلژیک مدریت دانشگاه را به دست گرفت. در سال 1930 این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه هلندی زبان بلژیک شناخته شد درحالی که زبان فرانسوی قبلا زبان رسمی آموزش دانشگاهی بوده است. در سال 1991 کاملا مستقل شده و نام آن از دانشگاه ایالت خنت (State University of Ghent) (هلندی: Rijksuniversiteit Gent, abbreviated as RUG) به نام فعلی تغییر یافت.

در مقایسه  با دانشگاه کاتولیک لوان (the Catholic University of Leuven) و یا دانشگاه رایگان بروکسل (the Free University of Brussels)، این دانشگاه خود را به عنوان یک دانشگاه کثرت گرا معرفی می کند، به عنوان مثال به هیچ مذهب یا حذب سیاسی خاصی متصل نیست. شعارشان بین هردو(Inter Utrumque) (در میان هردو افراط) است، میانه روی، نشان می دهد که کسب علم و دانش فقط در فضای صلح و آرامش امکان پذیراست، زمانی که موسسه تماما از طرف سلطنت و میهن حمایت شود.

دانشگاه خنت (Ghent University) یکی از بزرگترین دانشگاه های فلاندر(Flemish) است، با 41000 دانشجو و 9000 نفر کارمند. این دانشگاه کتابخانه و بیمارستانی را نیز حمایت می کند که بزرگترین های بلژیک است. یکی از بزرگترین استفاده کنندگان بودجه های پژوهشی فلاندر است (the Research Foundation – Flanders (FWO)). این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا جز رتبه های عالی قرار دارد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه خنت بلژیک

به منظور اینکه یک فرد متقاضی به عنوان یک دانشجو در دانشگاه خنت بلژیک (Ghent) پذیرفته شود، باید تمام الزامات مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه را تأمین نماید. موارد مورد نیاز جهت اخذ دانشنامه (و روش پذیرش در دانشگاه):

  • فرد متقاضی بایستی تحصیلات متوسطه در کشور خود را به پایان رسانده باشد.
  • فرد متقاضی باید تحصیلات عالی خود را در کشور خود گذرانده باشد.
  • تأمین شرط مورد نیاز در مورد زبان آموزشی رشته تحصیلی مورد نظر
  • با توجه به نوع زبان آموزشی رشته تحصیلی که فرد متقاضی می خواهد در آن ادامه تحصیل بدهد، وی باید اثبات کند که مهارت لازم را در زبان هلندی یا انگلیسی دارد.
  • شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک
  • چنانچه فرد متقاضی در نظر داشته باشد در مقطع تحصیلی لیسانس در رشته پزشکی یا دندانپزشکی ادامه تحصیل بدهد، باید در آزمون ورودی (تطبیقی) موفق گردد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه خنت بلژیک

رتبه و رنکینگ دانشگاه خنت بلژیک

دانشگاه خنت یا گنت با 36000 دانشجو و 9000 کارمند، یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در بلژیک محسوب می شود. 11 دانشکده آن نیز مجموعه جامع تحصیلی، از جمله دوره های مختلف رشته های علمی را ارائه می دهند، در عین حال سرمایه گذاری پژوهشی آن سالانه حدود 180 میلیون پوند است.

مایه ی مباهات این دانشگاه است که در بین دانشگاه های برجسته دنیا قرار دارد و از این رو دانشجویان و معلمان با استعداد را جذب خود می کند. جوزف گیسلین، والتر فیرس، مارک ون مونتاگو و پیتر پیوت ازجمله افرادی هستند که دارنده جایزه نوبل هستند و در این دانشگاه حضور دارند. فارغ التحصیلان برجسته آن، مانند Robert Cailliau با همکاری Tim Berners-Lee اینترنت را توسعه دادند و همچنین درک فرمت فضانورد (Dirk Frimout) نیز در این دانشگاه آموزش دیده است.

پردیس اصلی دانشگاه در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است. البته پردیس دیگر در کنار دریا در شهر (Ostend) اوستند، در مرکز رشد و نوآوری GreenBridge قرار دارد که برای راه اندازی شرکت های فناوری امکانات لازم را فراهم می کند و تحقیقات پایداری را در دریاها و اقیانوس ها انجام می دهد.

این دانشگاه همچنین اولین دانشگاه در اروپا بود که به عنوان بخشی از پردیس دانشگاه جهانی Songdo (SGUC) در اینچون، کره جنوبی پذیرفته شد، که در آن سه مقطع کارشناسی در رشته بیوتکنولوژی مولکولی، فن آوری های زیست محیطی و تکنولوژی غذایی به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می شود. پردیس این دانشگاه در اختیار 10 دانشگاه دیگر نیز قرار دارد.

دانشگاه گنت همواره در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شود (100 دانشگاه برتر). اخیرا، در سال 2017، رتبه بندی جهانی دانشگاه (یا رتبه بندی شانگهای) دانشگاه گنت را در رتبه 69 قرار داده و رتبه بندی دانشگاه جهانی QS آن را در رتبه 125 قرار داده است. در سال 2018، U.S. News & World Report رتبه این دانشگاه را در سراسر جهان 88 و آموزش عالی تایمز آن را در رتبه 107 قرار داد.

رشته های دانشگاه خنت بلژیک

  • حرفه ها و علوم کاربردی
  • علوم زمین و مطالعات زیست محیطی
  • ریاضیات و علوم طبیعی
  • فناوری و مهندسی
  • کارشناسی ارشد فناوری و مهندسی
  • کارشناسی ارشد علوم زمین و مطالعات زیست محیطی
  • کارشناسی ارشد ریاضیات و علوم طبیعی
  • کارشناسی ارشد علوم اجتماعی
  • کارشناسی ارشد مدیریت و بازرگانی
  • کارشناسی ارشد حرفه ها و علوم کاربردی
  • کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد وکالت
  • کارشناسی ارشد بهداشت و پزشکی

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه خنت بلژیک

تحصیلات دانشگاهی شما، یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید انجام دهید، اما لازم نیست که در مقیاس  بزرگی باشد. تحصیل در رشته‌ی زیست شناسی در پردیس جهانی دانشگاه خنت، ارزش فوق العاده‌ای دارد. تحصیل شما در این دانشگاه به شما برای ایجاد تاثیری واقعی و جهانی و کمک به یافتن راه حلی برای برخی از بزرگترین مشکلات جهان کمک خواهد کرد. هزینه تحصیل( سالانه):

  • هزینه کل دوره تحصیل در دانشگاه جهانی خنت، 17600 دلار است.
  • هزینه کل دوره تحصیل سالانه شامل هزینه ثبت نام و هزینه انتخاب واحد است.
  • هزینه ثبت نام: 1760 دلار
  • هزینه‌ی ثبت نام باید در هر سال تحصیلی دانشگاه جهانی خنت پرداخت شود که شامل هزینه‌ی تمام کارهای اداری و استفاده از امکانات می شود. هزینه ثبت نام غیر قابل استرداد است.
  • کل مبلغ انتخاب واحد: 15840 دلار

هزینه‌ی انتخاب هر واحد درسی در پردیس دانشگاه خنت 264 دلار است. هر سال تحصیلی باید 60 واحد در دانشگاه خنت پاس شود. شهریه‌ی انتخاب این واحد‌ها 60 ضرب در 264 دلار یا معادل 15840 دلار است. هزینه‌ی انتخاب واحد باید در هر ترم پرداخت شود. هر ترم باید 30 واحد اخذ شود.

هزینه‌ی انتخاب واحد در هر ترم 30 × 264 دلار یا 7920 دلار می باشد. این بدان معنی است که کل هزینه‌ی انتخاب واحد در دو مرحله پرداخت می شود، هر ترم 7920 دلار، در مجموع 15840 دلار در سال است. دانشجویان دانشگاه خنت فرصت اجاره‌ی اتاقی را از طریق پردیس جهانی اینچئون دارند. رزرو چنین اتاقی و تمام پرداخت های مربوطه بین دانشجو و پردیس جهانی اینچئون است.

  • 16 هفته، اتاق یک نفره: 1320 دلار
  • 16 هفته، اتاق دو نفره: 836 دلار

مقاله فوق درباره تحصیل در بلژیک، به کوشش همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به تحریر درآمده است. مشاورین و کارشناسان خبره این موسسه می توانند شما را در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک راهنمایی نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *