وضعیت و شرایط تحصیل در بلژیک
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله به بررسی مختصری از وضعیت و شرایط تحصیل در بلژیک می پردازیم. وضعیت زبان، هزینه های زندگی دانشجویی در بلژیک و غیره از این موارد می باشد.

زبان تحصیل در بلژیک

اغلب کلاس های موجود در کشور بلژیک به زبان فرانسوی برگزار می شوند البته تقاضای بسیاری برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد. اگر شما جهت تحصیل به زبان فرانسوی درخواست داده اید؛ پیشنهاد می شود که زبان فرانسوی خود را تقویت نمایید. علاوه بر این شما بایستی تمام دوره ها و آزمون های زبان فرانسوی را پشت سر بگذارید.

شرایط و وضعیت اعزام دانشجو و  تحصیل در بلژیک

اگر شما قصد تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی را دارید شما بایستی نشان دهید که مهارت زبان کافی برای تحصیل در این کشور را دارید و بایستی این مهارت را از طریق شرکت در آزمون به اثبات برسانید.  لذا برای تحصیل در این کشور شما بایستی آیلتس 6 و یا تافل 550 (بر اساس آزمون) را در اختیار داشته باشید. بیاد داشته باشید که 213 نمره به (آزمون از طریق کامپیوتر) و جهت تحصیل به زبان انگلیسی تعلق می گیرد.

هزینه های زندگی دانشجویان در بلژیک

هزینه های زندگی در کشور بلژیک نه تنها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بلکه به طور کلی پایین می باشد. اقامت؛ وسایل حمل و نقل عمومی؛ غذا؛ ورزش و خدمات مربوط به تفریح و سرگرمی در این کشور کاملا مقرون به صرفه می باشد.

وضعیت و شرایط تحصیل در بلژیک

وضعیت خوراک و غذای دانشجویان بلژیک

هزینه مواد غذایی در این کشور بسیار پایین می باشد. بسیاری از دانشگاه های این کشور رستوران های دانشجویی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که قیمت آنان کاملا مقرون به صرفه می باشد. هزینه یک وعده خوراک در این رستوران ها معادل با 1 تا 2 یورو می باشد.

در کنار رستوران های دانشجویی؛ در گوشه و کنارهای این شهر شما رستوران ها و غذاهای ارزانی را خواهید یافت. غذاهایی برای اشخاص سبزی خوار و یا افرادی که رژیم دارند نیز در نظر گرفته شده است که قیمت آنان بیش از 5 یورو نخواهد بود.

غذاهای فست فود بومی و یا بین المللی نظیر: مکدونالد؛ پیتزا؛ هات داگ و یا مرغ سرخ کرده؛ همبرگر؛ در تمام شهرهای بلژیک یافت می شوند. دیگر غذاها شامل : Subway, Fornetti, Bella Bulgaria Hranko Chicho نیز می باشد.

دانشجویانی که ترجیح می دهند خود غذا درست نمایند؛ گزینه های انتخابی متعددی پیش روی خواهند داشت. سوپر مارکت های بومی و بین المللی بسیاری نظیر: like Carrefour, Billa, Fantastico, Kaufland, Lidl, METRO, METRO, ProMarket, T-Market, Triumf در این کشور یافت می شود. بخاطر داشته باشید که غذاهای گوناگون در تمام جهان قیمت های مختلفی خواهند داشت.

ورزش و اوقات فراغت دانشگاه های بلژیک

دانشجویان محصل در کشور بلژیک گزینه های متعددی برای اوقات فراغت خود خواهند داشت که مواردی نظیر: اپرا؛ شرکت در کنسرت های کلاسیک؛ موسیقی راک و یا مریخی؛ شرکت در کلاب های شبانه و دیسکو؛ رفتن به میخانه ها؛ سینما؛ تئاتر؛ موزه ها و ساختمان های تاریخی و ماموت های شگفت انگیز را در بر خواهد گرفت.

بیاد داشته باشید که کشور بلژیک از جهت در اختیار داشتن مکان هایی برای اسکی؛ دوچرخه سواری؛ صخره نوردی؛ دوچرخه سواری کوهستانی و حفاری شهرت والایی دارد. ورزش های آبی در دریای سیاه و سواحل بازدیدکنندگان متعددی را در خود جای داده است. افرادی که از فوتبال؛ کشتی؛ تنیس؛ بدنسازی و یا ورزش بکس لذت می برند باید بدانند که کشور بلژیک به عنوان خانه این موارد شناخته می شود.

دانشجویانی که از میراث های فرهنگی لذت می برند باید بدانند که قادر به شرکت کردن در جشنواره های سالانه؛ موسیقی های کلاسیک؛ رقص ها و لذت بردن از فرهنگ؛ جاذبه ها و یا رستوران های این کشور می باشند.

در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی؛ هزینه های ورزشی و سرگرمی در کشور بلژیک بسیار مقرون به صرفه می باشد چرا که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که اوقات فراغت و تعطیلات خود را در این کشور سپری نمایند.

وسایل حمل و نقل شهری در بلژیک

تمامی شهرهای موجود در بلژیک وسایل حمل و نقل متعدد شهری را در خود جای داده اند که مواردی نظیر: مینی بوس؛ تاکسی؛ قطار شهری و واگن برقی را در بر خواهد گرفت. بیاد داشته باشید که واگن برقی تنها در سوفیا می باشد در حالی که اتوبوس و یا مینی بوس؛ واگن های کوچک و تاکسی در تمامی شهرها موجود می باشد. قطارهای زیرزمینی بسیار تمیز و سریع می باشند و از زمان بندی خاصی برخوردارند. متاسفانه این امکانات تمامی مسیرهای شهر سوفیا را در بر ندارد.

هزینه وسایل حمل و نقل شهری متفاوت می باشد و معمولا مابین 0.5 یورو برای هر بلیط می باشد. در برخی از شهرها نظیر: سوفیا جهت استفاده از دوچرخه بایستی از قبل بلیط تهیه نمایید و بایستی از کنار خیابان عبور نمایید. بهترین گزینه این است که برای 1 ماه بلیط نامحدود تهیه نمایید که البته این هزینه ها تا حد بسیاری به مسیر شما و نیازهایتان بستگی خواهد داشت.

تاکسی ها معقول ترین گزینه برای رفت و آمد افراد می باشند و قیمت آنان به ازای هر کیلومتر حدود 0.80 BGN (0.40 یورو) می باشد. پیشنهاد می شود که همیشه محتاط باشید و قیمت ها را قبل از سوار شدن در تاکسی  بپرسید و یا مسیرها و ایستگاه های اتوبوس ها؛ ریل های قطار و یا هواپیماها را مد نظر داشته باشید.

هزینه های زندگی دانشجویی در بلژیک

حداقل هزینه زندگی و ماهانه در این کشور به شرح ذکر شده در ذیل می باشد:

امکاناتهزینه های ماهانه به یوروتوضیحات
مکان های اقامت شخصی100 تا 300هزینه در شهرهای بزرگ بیشتر می باشد
هتل های دانشجویی35 تا 70بستگی به امکانات موجود در هتل دارد
خوراک100 تا 200بستگی به شیوه زندگی اشخاص دارد
وسایل حمل و نقل عمومی20 تا 30
اوقات فراغت و ورزش50 تا 100
هزینه آب و برق و گاز        40به طور متوسط
هزینه تلویزیون و اینترنت        15طبق قرارداد
هزینه تلفن        10طبق قرارداد و یا پیش پرداخت

هزینه زندگی در بلژیک به صورت ماهانه که در جدول بالا ذکر شد همگی مثال بودند چرا که قیمت دقیق تا حد بسیاری به شیوه زندگی هر شخص و شهر مورد نظر بستگی دارد این در حالیست که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ گران تر می باشد و هزینه زندگی در شهرهای کوچک مقرون به صرفه می باشد. دانشجویانی که قصد ماندن در هتل های دانشجویی و خانه های دانشجویی به صورت مستقل را دارند و یا کسانی که قصد خوردن غذا در رستوران های شخصی و یا بهتر را دارند بایستی هزینه های بیشتری را متقبل شوند. کسانی که غذاهای خانگی را ترجیح می دهند هزینه های کمتری را بایستی متقبل شوند.

بخاطر داشته باشید که زندگی دسته جمعی و شهریه ای مقرون به صرفه در این کشور حدود 8000 یورو برای گرایش های پزشکی و 3000 تا 3500 یورو برای گرایش های غیر پزشکی خواهد بود. کیفیت بالای آموزشی و ارائه مدارک معتبر و به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان، وجود امنیت؛ آرامش و صلح در محیط زندگی؛ همگی کشور بلژیک را به یکی از برترین کشورها از جهت مقاصد تحصیلی مبدل ساخته است. بیاد داشته باشید که این ویژگی ها برای دانشجویان سرتاسر کشور نظیر: انگلستان، ایرلند؛ فرانسه؛ آلمان؛ آمریکا؛ نیجریه؛ هند، آفریقای جنوبی، خاورمیانه و… بسیار مناسب می باشد.

همکاران و مشاورین آموزشی و حقوقی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند شما را در زمینه مشاوره و اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های بلژِیک راهنمایی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[button type=”rd_3dstroke_bt” size=”mediumlarge_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#2fa5dd” b_hover_color=”#79b900″ radius=”5″ url=”https://www.estahbanaty.org/study/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC/” position=”ta_center”]شرایط تحصیل در کشورهای دیگر[/button]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *