خوابگاه دانشگاه سماشکو

اکثر دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در روسیه در خوابگاه ها زندگی می کنند. به طور معمول، خوابگاه های نزدیک به بلوک های آموزشی با هزینه های اقامت بسیار پایین تر از نرخ اجاره آپارتمان و یا هتل قرار دارند. در برخی از دانشگاه های روسیه دانشجویان خارجی در خوابگاه های هتل مانند مستقر می شوند که معمولا نرخ نسبتا بالاتری دارد. در ادامه بیشتر به شرایط خوابگاه دانشگاه سماشکو پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خوابگاه دانشگاه سماشکو

دانشگاه های روسیه دارای خوابگاه هایی به صورت راهرو، بلوک و آپارتمان می باشند. خوابگاه های راهرویی با اتاق، دوش، توالت و آشپزخانه ارائه می شوند، در حالی که اتاق های خواب راحت در هر بخش موجود است. در خوابگاه های آپارتمانی، تمام اتاق ها با حمام و آشپزخانه مجهز شده اند. بسیاری از دانشگاه ها هر سه نوع خوابگاه را ارائه می دهند؛ دانش آموزان بین المللی می توانند هر یک از آنها را بسته به مکان های موجود و دارایی خود انتخاب کنند. این کار معمولا در دانشگاه فدرال اورال و سیبری قابل انجام است. دانشگاه Tyumen فقط دانشجویان بین المللی را در خوابگاه های آپارتمانی جای می دهد. اما دانشگاه ایالتی اوورال جنوبی واحد مسکونی را برای دانش آموزان بین المللی فراهم می کند، در حالی که دانشگاه تحقیقات ملی ایالتی لژاچوفسکی نیژنی نووگورود دارای مسکن راهرویی است.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه سماشکو

دانشجویان بین المللی در خوابگاه های سماشکو روسیه

برخی از خوابگاه های دانشگاه سماشکو از ساختمان های تاریخی هستند. دانشجویان بین المللی MISiS در دانشگاه Dom Kommuna، در یک معماری منحصر به فرد مدرن که در اوایل قرن بیست و یکم ساخته شده است، زندگی می کنند. این بدان معنا نیست که دانش آموزان راحتی کافی ندارند، این خوابگاه ها به تازگی بازسازی و ارتقا یافته اند، اما ظاهر اصلی آن باقی مانده است. معمولا یک تا چهار نفر در هر اتاق زندگی می کنند، اتاقهای دو تا سه نفره معمولا به دانشجویان کارشناسی داده می شوند (مسکن چهار نفره نادر است)، اتاق های دو نفره بین دانشجویان کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان دانشگاه ها تقسیم می شود و همچنین اتاق های تک نفره در برخی از دانشگاه ها ارائه می شود. دانش آموزان بین المللی را می توان با همتایان روسی خود و یا درخوابگاه های ویژه اختصاص داده شده برای خارجی ها یافت.

فرهنگ در دانشگاه سماشکو

دانشگاه تحقیقات ملی پلی تکنیک توکیس مسکن را برای تازه واردان در دوره های آماده سازی اختصاص داده است. متخصصین دانشگاه به آنها کمک می کنند تا با زندگی دانشگاهی سازگار شوند. امانوئل کانت، دانشگاه فدرال بالتیک، دانشجویان بین المللی را با دانشجویانی قدیمی روبرو می کند تا مهارت زبان روسی و دانش فرهنگ روسی آن ها را ارتقا دهند. دانشگاه دوستی ملل روسیه شهرت خوبی از دانشگاه بین المللی دارد. سیاستش این است که دانش آموزان بین المللی را از شهرستان های مختلف در هر اتاق قرار دهد، به این ترتیب این دانشگاه باعث تقویت ارتباطات فرهنگی میان دانشجویان می شود، زیرا آنها می دانند که سنت های دیگر کشورها را می آموزند که به شرایط ایده آل برسند.

امکانات خوابگاه دانشگاه سماشکو

پخت و پز غذاهای ملی یک شکل محبوب از “تبادل فرهنگی” است. دانش آموزان غذاهای سنتی کشور خود را طبخ و با همسایگان خود تقسیم می کنند. آشپزخانه در اکثر خوابگاهها با اجاق های الکتریکی، اجاق های مایکروویو مجهز شده و گاهی اوقات به اندازه کافی وسایل آشپزی برای تهیه وعده های غذایی استفاده می شود. اکثر خوابگاههای دانشگاهی روسیه در حال انتقال به بلوک های اصلی آموزش جدید هستند. با این حال، در برخی از دانشگاه ها، به دلیل دوری مسیر دانشجویان مجبور به استفاده از حمل و نقل عمومی هستند. دانش آموزان تحصیلات تکمیلی در 25 دقیقه با وسیله ی زیرزمینی یا 40 دقیقه با یک اتوبوس برای رسیدن به بلوک آموزشی، زمان نیاز دارند. دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه فدرال شرقی از اتوبوس های شاتل رایگان استفاده می کنند که اطراف پردیس بزرگ قرار دارند.

هزینه های اقامت در دانشگاه سماشکو

دانشگاه های روسیه توجه زیادی به ایمنی دانشجویان دارند. در بسیاری از خوابگاه های روسیه دوربین های مداربسته نصب شده و دارای نظارت و نگهبان در طول روز هستند و دانش آموزان معمولا مجبور می شوند عبور خود را برای رفتن به خوابگاه ها نشان دهند. در برخی از خوابگاه ها حتی اسکنر اثر انگشت در ورودی نیز مستقر شده است. هر ساختمان یک سیستم ایمنی آتش نشانی دارد، اداره خوابگاه همه تلاش خود را برای اطمینان از زندگی راحت و آرام دانشجویان بین المللی می کند.

تعدادی از دانشگاه ها کارکنان خوابگاه خود را با حضورشان در دوره های زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط آسان با مستاجران بین المللی ارتقاء می دهند. هزینه های اقامت بستگی به جایی که دانشگاه در آن قرار دارد و نوع خوابگاه، تعداد دانشجویان در یک اتاق و عوامل دیگر دارد. هزینه تحصیل دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ بسته به نوع مطالعه، برنامه آموزشی و سطح راحتی متفاوت است. با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شما را با شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی سماشکو آشنا کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *