خوابگاه های روسیه

طبق شرایط رزرو خوابگاه های روسیه،  اتاق های دانشجویی تنها برای کسانی در دسترس است که در یک دوره فردی آموزشی شرکت می کنند. این اتاق ها در فاصله ی چند دقیقه ای از کلاس ها قرار دارند. چنانچه این گزینه را رزرو کنید، اتاقی برای خودتان خواهید داشت، مگر آنکه به طور اختصاصی از شما بخواهند که این اتاق را به اشتراک بگذارید. ادامه مطلب را متخصصین مهاجرت ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما تدوین کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خوابگاه های روسیه

خوابگاه های دانشگاه معمولا در محوطه ی دانشگاهی یا نزدیک به آن قرار دارند. دانشجویان در کنار دیگران، خارجی و روسی، زندگی خواهند کرد. خوابگاه ها محل های پرجنب و جوشی برای زندگی می باشند. اقامت در این محل ها به همراه فعالیت های بسیاری به شما این امکان را می دهد که به راحتی با افراد جدید ملاقات کنید. با این حال تمایل دانشجویان به وقت گذرانی با دانشجویان خارجی می تواند در یادگیری زبان روسی مانع ایجاد کند. 

اتاق ها معمولا حدود 9 متر مربعی می باشند و با تخت خواب، یک میز و یک کمد مجهز شده اند. این اتاق ها می توانند اختصاصی یا مشترک باشند که در این صورت اتاق بزرگتری به آنها اختصاص می دهند. آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک خواهد بود. انتظار می رود که از فضای شخصی خود مراقبت کنید و آن را تمیز نگه دارید. معمولا در یک خوابگاه کافه تریا، اسنک بار و کافه وجود دارد. 

در خوابگاه ها دانشجویان اجازه دارند که هر زمان می خواهند بیایند و بروند. با این حال بسیاری از خوابگاه ها در شب ها درشان را قفل می کنند و در صورتی که بخواهید نیمه شب برگردید باید نگهبان را بیدار کنید. همچنین ساعات ملاقاتی وجود دارد که می تواند محدود کننده باشد. 

هزینه خوابگاه های روسیه

تمامی دانشجویانی که به مقصد تحصیل در روسیه سفر می کنند فرصت این را خواهند داشت که از دامنه گسترده ای از خوابگاه های موجود، خوابگاه مدنظر خود را انتخاب کنند. موسسات آموزشی خوابگاه ها را انتخاب و برنامه ریزی می کنند. معمولا خوابگاه ها از آخرین یکشنبه قبل از شروع ترم تا آخرین شنبه ترم برای دانشجویان رزرو میشوند. با پرداخت مبلغی اضافه تر می توانید قبل یا بعد از ترم در خوابگاه چند شب اضافه تر بمانید.

قیمت خوابگاه های دانشجویی در کشور روسیه از 8 تا 583 دلار آمریکا در ماه متفاوت اند و مبلغ آن بستگی به معیارهایی از جمله مکان خوابگاه، نوع آن ( خوابگاه، اتاق اجاره ای، یا آپارتمان ) و محله ای که خوابگاه در آن واقع شده است خواهد داشت.

هزینه خوابگاه های روسیه

هزینه خوابگاه های روسیه

پیدا کردن خوابگاه های ارزان در روسیه

برای پیدا کردن خوابگاه و اقامتگاه های ارزان در کشور روسیه لازم است بدانید که نرخ اجاره بسته به محل ملک، مبلمان، تجهیزات و فاصله از مراکز اصلی شهر و ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی متفاوت خواهد بود.

خوابگاه های لوکس در روسیه

مناطق مرکزی سنت پترزبورگ و مسکو، مناطقی بسیار گران برای زندگی هستند. علت آن این است که این مناطق به مراکز اصلی شهر و جاذبه های تاریخی اصلی و مکان های اداری نزدیک اند. Patriarshy Ponds، Christye Prudy، Arbat، Tretyakove، Ostozhenka و Tverskoi. این مکان ها گرانترین مناطق شهری در کشور روسیه به شمار می آیند. قیمت اجاره خانه های لوکس در مسکو و سنت پترزبورگ و در این مناطق از 10000 دلار آمریکا شروع می شوند و ممکن است تا 50000 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشند.

خوابگاه های ارزان قیمت در روسیه

  • مسکو، بولوار رینگ، kropotkinskaya، منطقه Frunzenskaya، منطقه Taganskaya، و منطقه Leningradsky در مناطق اطراف شهری مسکو مرکزی.
  • سنت پترزبورگ مانند مسکو، جزیره Vasilevsky، ناحیه Petrogradsky، Nevsky و Golden Triangle از مناطق مناسب اطراف سنت پترزبورگ مرکزی به شمار میروند.

چگونه در کشور روسیه خوابگاه ارزان پیدا کنید؟

برای پیدا کردن خوابگاه مناسب، اول از هرچیز باید تصمیم بگیرید که چه چیزی میخواهید. یک آپارتمان مدرن؟ مناطق اطراف شهر و روستایی؟ آپارتمان مشترک؟ زندگی با خانواده های روسی؟

سعی کنید چند رابط محلی پیدا کنید. چرا که در صورتی که شما یک فرد خارجی باشید و زبان مردم این کشور را بلد نباشید بهتر است که تنهایی برای پیدا کردن ملک اقدام نکنید. ممکن است برخی از مردم شهر با علم بر اینکه شما از جای دیگری به کشور روسیه آمدید، بیشتر از چیزی که باید از شما پول بگیرند.

امروزه شبکه های اینترنتی پیدا کردن خوابگاه ارزان قیمت را در کشور روسیه بسیار آسان کرده است. قبل از اینکه اجاره آپارتمان مد نظر خود را حتمی کنید، ابتدا سایت های مرتبط با این کار را بررسی کنید.

انواع خوابگاه های روسیه

هزینه های اجاره خوابگاه دانشجویی در کشور روسیه می تواند بین 2.6 تا 612 دلار آمریکا در ماه متفاوت باشد و مبلغ آن بستگی به مکان، تجهیزات و نوع خوابگاه خواهد داشت. در بین شهرهای کشور روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ گرانترین شهرها برای زندگی هستند. اقامت با خانواده های روسی: یک راه حل معمول و رایج برای دانشجویان زندگی کردن با خانواده های روسی است. هزینه های این کار از اجاره خوابگاه های دانشگاه مقداری بیشتر است اما این کار به شما این فرصت را میدهد که با فرهنگ و زبان روسی بیشتر آشنا شوید.

خوابگاه های دانشگاه: به جای زندگی با خانواده های روسی، می توانید در خوابگاه های دانشگاه اقامت داشته باشید. این دسته از خوابگاه ها معمولا آشپزخانه و دستشویی و حمام مشترک دارند. خوابگاه ها مبله هستند و معمولا در محوطه دانشگاه واقع شده اند و کافی شاپ و تجهیزات ورزشی به راحتی در نزدیکی آنها یافت میشود. زندگی کردن با یک خانواده دیگر این مزایا را برای شما نخواهد داشت. اما از آنجایی که به احتمال زیاد با دانشجویان خارجی دیگر زندگی خواهید کرد، احتمالا فرصت تجربه فرهنگ روسی را از دست خواهید داد.

خوابگاه های خصوصی اجاره ای: پیشنهاد بسیاری از دانشجویان این است که قبل از اجاره خانه های خصوصی چند ماه اول را در خوابگاه بگذرانید. اجاره یک خانه خصوصی هم مقدار زیادی پول لازم دارد و هم شانس! بنابراین آشنا شدن با دانشجویان دیگر طی این مدت میتواند ایده خوبی باشد.

نکاتی که برای گرفتن خوابگاه های روسیه باید در نظر گرفت

هنگام گرفتن خوابگاه چهار نکته اصلی وجود دارد که می بایست آنها را در نظر داشته باشید: خوابگاه مد نظر در مکان مناسبی واقع شده باشد و به وسایل نقلیه عمومی دسترسی راحتی داشته باشد، قیمت، اجازه کنسل کردن رایگان تا یک روز قبل از سفر شما به شما داده شود و اینکه سایر افرادی که از این تجهیزات استفاده کرده اند نظرات مثبت و خوبی در مورد آن داشته باشند.

مکان و دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی

اگر شما در مسکو مسافرید، پیشنهاد می شود که در یکی از مناطق مرکزی شهر مسکو و نزدیک ایستگاه مترو اقامت داشته باشید. ایده آل ترین حالت ممکن این است که بتوانید با 30 دقیقه پیاده روی و یا کمتر به میدان قرمز (Red Square) برسید و یا حداقل بتوانید برای رسیدن به آنجا از مترو استفاده کنید. یکی از مناطق مناسب ولی اندکی گرانتر، آربات (Arbat) است که در قلب خیابان آربات واقع شده است. این خیابان پر از ساختمانهای تاریخیست و خود به تنهایی یکی از مناطق و جاذبه های توریستی اصلی روسیه به حساب می آید. علاوه بر آن محله Tverskoy در نزدیکی میان قرمز واقع شده است و هم از لحاظ معماری قدیمی و هم از لحاظ منطقه تجاری جدید خود حائز اهمیت است.

قیمت

توان مالی هر فرد متفاوت است. واضح و مشخص است که هرچه به مرکز شهر نزدیک تر باشید، و هم چنین در طول تعطیلات تابستان قیمت خانه و خوابگاه افزایش میابد. بازه قیمتی محل اقامت متفاوت و گسترده است و میتواند از 8 پوند برای یک شب اقامت در یک مهمانپذیر، تا 200 یا 300 پوند برای یک اتاق دو تخته در یکی از هتلهای پنج ستاره مانند هتل Lotte Hotel متفاوت باشد. اما باید در نظر داشته باشید که هتل های 5 ستاره در روسیه معمولا کیفیتی مشابه با هتلهای کشورهای اروپایی نخواهند داشت. می توانید با قیمتی مناسبتر یک هتل 5 ستاره در یکی از مناطق خوب پیدا کنید. ( کمتر از 75 پوند برای یک اتاق دو تخته )

کنسل کردن رایگان

باید این نکته را در نظر داشته باشید که با اینکه هتل را قبل از سفر خود میبایست آماده کنید و هنگام انجام فرآیند اخذ ویزا به رزرو هتل نیاز خواهد داشت ( نام هتل می بایست در دعوتنامه ویزای شما قید شده باشد ) اما در صورتی که تصمیم بگیرید رزرو هتل خود را کنسل کنید و هتل دیگری را رزرو کنید نباید مشکلی وجود داشته باشد. ممکن است علتهای زیادی برای انجام این کار داشته باشید و هیچ دلیلی وجود ندارد که خود را به یک هتل محدود کنید.

نظر سایر افراد

قبل از اینکه به یک اقامتگاه به صورت جدی تر فکر کنید همیشه نظر سایر مهمانان را بخوانید. نظر آنها می تواند به شما ایده کلی در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده به مهمانان این هتل بدهد. و میتوانید بفهمید که آیا این هتل تمیز است، غذای خوبی دارد، وای فای در اتاقها کار میکند و اینکه هتل شلوغ و پر سر و صدا یا آرام است؟

انواع خوابگاه های روسیه

انواع خوابگاه های روسیه

سایت های معرفی کننده خوابگاه های روسیه

سایت های زیادی برای رزرو محل اقامت در کشور روسیه وجود دارند که از بین آنها موارد زیر می توانند گزینه های خوبی باشند. سایتهای های قدیمی رزرو هتل مانند Booking.com، Hotels.com و غیره. این سایت ها به شما اجازه رزرو همه نوع اقامتگاهی را میدهند: هتل، خوابگاه، آپارتمان و غیره.

  • پلتفرم ها و وبسایت های رزرو هتل های زنجیره ای بین المللی: Accorhotels، Radisson، Intercontinental و غیره. در این سایتها می توانید در هتل های زنجیره ای مشخص اتاق رزرو کنید.
  • وبسایت های هتلهای محلی ( مانند متروپل )
  • وبسایت ها و رزرواسیون آپارتمان های توریستی مانند LikeHome یا گروه های رزرو آپارتمان مانند Airbnb

پلاتفرم رزرو هتل های روسیه: وبسایت هایی که بیشترین استفاده را میان افرادی که به روسیه سفر می کنند عبارتند از Ostrovok ( به زبان روسی و انگلیسی ) و Oktogo ( تنها به زبان روسی) Ostrovok معمولا پیشنهاد های بسیار خوبی دارد و پیشنهاد می شود قبل از انتخاب محل اقامت خود در هر جای دنیا ( گزینه های اقامتی ای نیز برای انگلستان و سایر کشورها نیز دارد ) ابتدا این وبسایت را چک کنید.

همیشه بهترین کار این است که وبسایت های مختلف را مشاهده کنید و قیمت های آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. استفاده از سایتهای Booking.com و Ostrovok پیشنهاد می شود. اولی، به شما این فرصت را می دهد که نظر ها و کامنت های سایر توریست ها را بخوانید و Ostrovok معمولا کمترین قیمت ها را در مقایسه با سایر سایتها از جمله Booking.com دارد. سایر اطلاعات لازم را می توانید از طریق تماس تلفنی و یا مشاوره حضوری در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) کسب کنید. کارشناس مهاجرتی ما در دفاتر شیراز و تهران مسائل مربوط به مهاجرت تحصیلی به روسیه 2019 و سایر شرایط خوابگاه های روسیه را می دانند و به شما نیز راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول در مورد خوابگاه های روسیه

1- آیا می توانم درخوابگاه های دانشگاه ملل روسیه با افراد مورد انتخاب خودم هم اتاق شوم؟

سیاست این دانشگاه این است که دانشجویان را از مناطق مختلف در یک اتاق قرار دهد تا به این ترتیب باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین دانشجویان شود.

2- در روسیه اقامت با یک خانواده برای دانشجویان به چه صورت است؟

دانشجویانی که در کنار یک خانواده میزبان روسی اقامت دارند، یک اتاق خواب جداگانه در اختیارشان قرار می گیرد و به امکانات مشترک حمام، آشپزخانه، تلفن و تلویزیون دسترسی دارند.

3- آیا خانواده های میزبان دانشجویان در روسیه قابل اعتماد هستند؟

خانواده های میزبان با دقت انتخاب می شوند. آنها معمولاً بسیار اجتماعی هستند. آنها دوست دارند با افراد جدیدی ملاقات کرده و از آنها استقبال گرم کنند.

4- خانواده های میزبان دانشجویان در روسیه چگونه تائید می شوند؟

تمامی خانواده های میزبان توسط موسسات زبان بازدید و تأیید شده اند.

5- اتاق های دانشجویی در روسیه با دانشکده ها چقدر فاصله دارند؟

این اتاق ها با پیاده روی فقط چند دقیقه از کلاس های درس فاصله دارند.

6- فضای آپارتمان مشترک برای دانشجویان در روسیه به چه صورت است؟

این آپارتمان ها دارای یک اتاق خواب (معمولاً 2-3)، آشپزخانه و حمام مشترک است.

7- امکانات رفاهی آپارتمان های مشترک دانشجویان در روسیه تا چه حد است؟

این آپارتمان ها مجهز به تلویزیون، تلفن، ماشین لباسشویی و جاروبرقی هستند.

8- هزینه آپارتمان های مشترک دانشجویان در روسیه چقدر است؟

بسته به دانشگاه و شهر ممکن است از 500 تا 5000 روبل (7.79 تا 77.89 دلار) در ماه متغیر باشد و در مقایسه با آپارتمان اجاره ای، گزینه بسیار ارزان تری را ایجاد کند.

9- هزینه اقامت دانشجویان در روسیه به چه صورت باید پرداخت شود؟

پرداخت ها به صورت ماهانه یا هر ترم قابل پرداخت است. بعضی اوقات حتی می توانید در کل سال تحصیلی پیش پرداخت داشته باشید. در این حالت ممکن است برخی دانشگاه ها به شما تخفیف دهند.

10- هزینه اقامت در آپارتمان های مشترک دانشجویان در روسیه توسط کدام چگونه تعیین می شود؟

هزینه اقامت توسط دانشگاه تعیین می شود.

11- امکانات رفاهی اتاق دانشجویی در روسیه تا چه حد است؟

دانشجویان خارجی در یک بخش جداگانه زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت، سالن اجتماعات با تلفن و تلویزیون، آشپزخانه و حمام دارند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *