حداقل دستمزد در آلمان

تقریبا برای چهار میلیون نفر در آلمان حداقل دستمزد پرداخت می شود و برای تقریبا تمام کارگران 18 سال یا بالاتر قابل اجرا است، بجز افراد دارای شغل آزاد و کارآموزان. حداقل دستمزد در آلمان برای تقریبا تمام کارکنان، از جمله کارگران خارجی، کارگران نیمه وقت، کارگران قراردادی، کارآموزان (تحت شرایط خاص) و افرادی که در دوره آزمایشی مشغول به کار هستند، اعمال می شود. مقاله زیر را از موسسه حقوقی توسعه گران مهر درباره قوانین حداقل دستمزد و شرایط بازار کار در آلمان برای خارجی ها مطالعه فرمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

حداقل دستمزد در آلمان

شرایط کار و متوسط دستمزد در آلمان بهتر از بسیاری از کشور های اروپایی است. طبق داده های ( او ای سی دی) مبتنی بر سال 2017، سه چهارم افراد 15 تا 65 ساله در آلمان دارای مشاغل شغلی بودند که بیشتر از میانگین اشتغال متوسط( او ای سی دی) بوده و نرخ بیکاری تنها 3.4 درصد بود.

براساس تحقیق(اداره آمار فدرال آلمان) کارگران در سال 2017 بطور متوسط درآمد ماهیانه 3.771یورو=(4.199 دلار آمریکا )داشتند با اختلاف معناداری بین حقوق مردان= 3964 یورو=(4.414 دلار آمریکا )و زنان 3.330 یورو(=3.708 دلار آمریکا) داشتند. داده ها حاکی از این است که حقوق بازنشستگی در سال 2018 افزایش می یابد. افزایش حقوق در آلمان بر اساس اقتصاد آلمان می باشد.  براساس داده ها دستمزد در آلمان در سال 2018 حدود 1.5 درصد افزایش یافته است. در حالیکه حداقل دستمزد آلمان به اکثریت کارگران در سراسر کشور اعمال می شود.

مترجمان آزاد و افرادی که خود اشتغال دارند تحت حقوقی قرار نگرفته اند. حداقل دستمزد در آلمان همچنین به دوره ورودی در کمتر از سه ماه ادامه میدهد یا بخشی از دوره های دانشگاهی داوطلب یا دوره کارآموزی هستند. در نهایت، افرادی که به عنوان بیکار دراز مدت (Lagzeitarbeitslose) طبقه بندی می شوند، می توانند کمتر از حقوق کارگر ساده در آلمان برای یک دوره شش ماهه، زمانی که برای اولین بار به سرکار بر میگردند، پرداخت شوند. بازگردند. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

حداقل دستمزد آلمان در مقایسه با خط فقر

البته این آستانه نسبی است: اگر شما به عنوان فقیر در آلمان طبقه بندی شده اید در مقایسه با افرادی که متوسط پول در رومانی را دریافت می کنند، اگرچه شما هنوز به میزان قابل توجهی پول بیشتری نسبت به آستانه فقر قرار دارید،اما با این حال مقدار زیادی پول در این زمینه وجود دارد. با این حال، شما هر ماه به میزان قابل توجهی پول بیشتری در هر آستانه فقر دارید، با این حال بسیاری در مورد جایی که حداقل حقوق کارگران در آن هستند نشان میدهد.

آنها چقدر می توانند در فعالیت ها شرکت کنند و استاندارد زندگی در جوامع خود را حفظ کنند؟ به همین دلیل است که آستانه فقر علی رغم اشکالات آن هنوز به طور گسترده برای سیاست صنعت و هدایت تحقیقات استفاده می شود. اضافی 33 سنت در هر ساعت کارگران حداقل دستمزد آلمان را بسیار بالاتر از سطح رسمی فقر قرار می دهد. بر اساس برآوردهای (DW) این میزان تقریبا به بیش از 35 درصد در هر ماه میرسد.حداقل دستمزد کارگران فاصله زیادی از درآمد متوسط در آلمان دارد،(یعنی اینکه درآمد کارگران در آلمان زیر خط فقر میباشد).

حداقل دستمزد آلمان در مقایسه با خط فقر

با دستمزد قبلی 8.84 در ساعت یک فرد بزرگسال بدون فرزند در آلمان می تواند انتظار داشته باشد که خانه را به مبلغ 1.110.50 دلار در ماه بعد از پرداخت مالیات و مشاغل اجتماعی بر اساس محاسبات ( DW) یا در حدود 14.50 آستانه فقر رسمی آلمان بپردازد. بزرگسالان به طور معمول در اتحادیه اروپا آسیب پذیر نسبت به فقر هستند در صورتی که کمتر از 60 درصد از درآمد متوسط کشورهای خود را داشته باشند و نیمی از جمعیت آن بیش از نیمی از جمعیت باشد و نصف درآمد آنها به نصف برسد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مقایسه هزینه زندگی با حداقل دستمزد در شهر های مختلف آلمان

هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشور های اروپایی نسبتا پایین است. با این حال اختلاف قابل ملاحظه ای بین شهر های مختلف و شهر های صنعتی آلمان وجود دارد. هزینه های سرمایه گذاری، هزینه اجاره و سایر هزینه های روزانه در برلین، نسبت به شهر های دیگر و مونیخ ارزان تَر است. اگر درآمد ثابت هم داشته باشید، برای زندگی خوب در آلمان، از شهر های بزرگ دوری کنید.

هزینه های زندگی در آلمان، برلین و مونیخ به طور متوسط (به استثنای اجاره):

  • یک نفر، در ماه بین ٧٣٣ تا ٧٩٩ یورو
  • یک نفر، در سال بین ٨٧٦٩ تا ٩٥٨٨ یورو
  • دانشجو دانشگاه در ماه ٥٨٨ تا ٦١٣ یورو
  • خانواده چهار نفره، در ماه ٢٤٩٧ تا ٢٧٤٧ یورو
  • خانواده ٤ نفره، در سال ٢٩٩٦٤تا ٣٢٩٦٤ یورو

مقایسه هزینه ماهانه زندگی، در یک سوئیت در مرکز شهر، ٢ وعده غذایی و حمل و نقل :

  • آلمان، برلین ٨١ تا ٧٣٩ یورو
  • آلمان، مونیخ ٦٥ تا ١٠٣٠ یورو
  • لندن ١٤٩ تا ١٩١٩ یورو
  • نیویورک ١٠٩ تا ١٧٥٧ یورو

مقایسه حداقل دستمزد آلمان با کشور های دیگر

حداقل دستمزد بستگی به هزینه های زندگی در هر کشوری دارد. در اینجا حداقل دستمزد در آلمان با دیگر نقاط جهان مقایسه شده است. دستمزد یک کارگر تمام وقت در آلمان 1.500 یورو)1.700 دلار) در ماه است. آلمان یکی از بالاترین حداقل دستمزد ها را در اتحادیه اروپا دارد. حداقل دستمزدها در حال افزایش است. از 1 ژانویه کارفرمایان باید حداقل 9.9 یورو در ساعت به کارگرانشان پرداخت کنند (افزایش 35 سنتی). در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا به نظر می رسد که حداقل دستمزد کارگران آلمانی به اندازه کافی منصفانه است. حداقل دستمزد در لوکزامبورگ ممکن است بالاتر باشد اما آلمان از لحاظ حداقل دستمزد در رتبه های بالا قرار دارد

حداقل میزان دستمزد در کشورها:

  1. آلمان: 10.48 دلار در ساعت
  2. کانادا: 7.93 – 10.68 دلار در ساعت
  3. آمریکا: 7.25 دلار در ساعت
  4. انگلستان: 9.93 دلار در ساعت
  5. استرالیا: 508.88 دلار در هفته
  6. نروژ: حداقل دستمزد قانونی وجود ندارد
  7. فرانسه: 1.748.85 دلار در ماه
  8. سنگاپور: حداقل دستمزد قانونی وجود ندارد
  9. دبی: حداقل دستمزد قانونی وجود ندارد
  10. بلژیک: 1.846.11 دلار در ماه

میانگین دستمزد در آلمان

حقوق و دستمزد در آلمان بالاتر از حد تعرفه است. در برلین، برای کارهای مهندسی، به عنوان بهترین گزینه، بالاترین پرداخت دارد. با این حال در مونیخ هزینه های زندگی بسیار بالاتر است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر، در مونیخ تمرکز بیشتر روی رشته های مهندسی و فناوری اطلاعات است. در واقع مونیخ دارای بهترین مهندسان در سطح جهان است. یک گزارش تهیه شده در سال ٢٠١٨ توسط ایکس اَی ان جی، نشان می دهد که در صنایع مختلف در آلمان، حقوق های بالایی پرداخت می شود.

١٠ صنعت برتر به شرح زیر هستند :

  1. بانکداری و امور مالی = ٨٣،٣٧١ یورو
  2. بیمه = ٨٢٥٥٤یورو
  3. مشاوره = ٧٥٩٥٦یورو
  4. ارتباطات مخابراتی = ٧٢٦٢٦یورو
  5. اَی تی = ٧٢٥٨٢یورو
  6. حمل و نقل = ٧٢٠٢٠ یورو
  7. دارو و پزشکی = ٧١٦٩٦یورو
  8. خدمات رفاهی = ٧١٧٤٧یورو
  9. مهندسی = ٧١١٣٤یورو
  10. قانونی = ٦٥٩٠٧یورو

طبق آمار دیگری، دستمزد ها (سالانه) در برلین اینگونه است:

  1. صندوقدار = ١٣٣١٦ یورو
  2. کپی رایتر = ٣٧٣٤٩ یورو
  3. تحلیل گر مالی = ٤٧٠٢٣ یورو
  4. طراح گرافیک = ٢٨١٧٩ یورو
  5. توسعه دهنده تلفن همراه = ٣٢٧٥١ یورو
  6. مدیر تولید = ٤٥٩٥٦ یورو
  7. میزبان = ١٩١٣١ یورو
  8. مهندس نرم افزار =. ٤٤٤٦٩ یورو
  9. حداقل دستمزد آلمان در مقایسه با خط فقر
  10. معلم = ٢٨١٩٤ یورو
  11. توسعه دهنده وب = ٣٥٣٩٢ یورو
میانگین دستمزد در آلمان

میانگین دستمزد در آلمان

شرایط حداقل دستمزد در آلمان

حداقل دستمزد فعلی در آلمان 8.84 در ساعت است. حداقل دستمزد معقول در آلمان توسط کشور تنظیم شده است، و در سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، توافق نامه های مذاکره ای بر سر دستمزد، در آلمان رایج است. و اغلب آن ها حداقل دستمزد را، بالاتر از حداقل دستمزد ملی تعیین میکنند. اتحادیه حداقل دستمزد را توسط قانون در آلمان اجرا میکند. بسته به منطقه، واریانس وجود ندارد و حداقل دستمزد آلمان در سراسر کشور بطور یکسان اعمال می شود. قانون حداقل دستمزد به افراد زیر سن قانونی اعمال نمی شود، بنابراین هر کسی زیر ١٨ سال است نمی تواند از حقوق حداقل دستمزد بگیرد.

آلمان دارای یک سیستم مراقبت بهداشت جهانی است، بنابراین حداقل مبلغی که افراد واجد شرایط برای مراقبت بهداشت درمان لازم دارند وجود ندارند بلکه بیمه درمانی در آلمان بطور متوسط ٧/٥ درصد از درآمد افراد یا ١٥ درصد برای افرادی که خود صاحب کار هستند، را شامل می شود. با این حال یک سری برنامه ریزی ها شده است که، هزینه درمانی افرادی که صاحب کار هستند یا دارای درآمد کم هستند و یا بیکار هستند، را کمتر کند. اساسا کشور آلمان همه افراد را تحت پوشش بیمه بهداشتی قرار میدهد و این را تضمین می کند، و این بستگی به درآمد افراد ندارد.

درآمد کمتر از حداقل دستمزد در آلمان

اگر شما کمتر از حداقل میزان دستمزد آلمانی را دریافت کنید، چه کاری انجام می دهید؟ در آلمان اگر کارفرمایان، کمتر از حداقل دستمزد را به کارکنان خود بپردازد، مورد مجازات سنگین قرار می گیرد. زمانی که دستمزد قانونی به تصویب رسید، اداره مالیات، کارکنان خود را برای رسیدگی بِه کار های غیر قانونی که در شرکت ها گسترش پیدا کرده بود، فرستاد تا پیگیری شود.

شورا های کار و اتحادیه های کارگری نیز، نظارت بر عدم پرداخت حداقل دستمزد در سطح صنعت را بررسی میکنند و در صورت تکرار تخلف، تا مبلغ ٥٠٠٠٠٠ یورو، مورد جریمه نقدی قرار می گیرند. کارگرانی که معتقدند به آنها کمتر از حداقل حقوق پرداخت می شود، ابتدا باید با کارفرمایان خود صحبت کنند و سعی کنند مسئله را قبل از ارتقا به شخص ثالث حل کنند. در غیر اینصورت می توانند به اتحادیه امور کارگران مراجعه کرده و از لحاظ قانونی بر اساس ویزای کار آلمان خود اقدام نمایند. شما مخاطب عزیز موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در صورتی که به اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط ویزای کار آلمان 2019 احتیاج دارید، بهتر است تا با مشاورین تلفنی ما گفتگو کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

22 دیدگاه برای “حداقل دستمزد در آلمان

  1. پوریا گفت:

    سلام من مهندس شهرسازی برای کارشناسی ارشد میخوام تحصیلی برم آلمان بعد اخذ مدرک با معدل خوب
    آیا میتوانم به یک درامد و کار خوبی برسم؟؟
    معدل کارشناسی‌ ۱۷

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      میزان درآمدتان بستگی به پوزیشن دریافتی شما دارد.

  2. علی گفت:

    من فوق لیسانس پرستاری دارم
    اگر به آلمان مهاجرت کنم درآمد من حدودا چقدر میشود ؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      درآمد شما بسته به پوزیشن و شغل دریافتی شما دارد.

  3. محمد گفت:

    لیسانس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران معدل16.5 ایلتس7 ایا پوزیشن های شغلی هستند که من رو بخوان و اینکه اگر نشد که کار پیدا کنم شانسم برای گرفتن پذیرش از یکی از پنج دانشگاه برتر المان به چه صورت خواهد بود. یک ترم همTA بودم و ریکانمدیشن دوتا از اساتیدم رو هم دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای کاریابی در آلمان بهتر است به زبان آلمانی تسلط پیدا نمایید و پوزیشن کاری شما بسته به کارفرما و استعداد های کاری شما است.

  4. حمید عسگری گفت:

    سلام من لیسانس حقوق دارم ۳۰ سالمه….چطور میتونم کار گیر بیارم و به آلمان برم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید با دفاتر کاریابی، سایت های کاریابی و یا ارتباط مستقیم با کارفرما کار مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

  5. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من با مدرک دیپلم حسابداری و با دست خالی میخوام برم آلمان برای تحصیل و همزمان اونجا کار هم بخوام بکنم به نظرتون خوبه ؟درضمن هزینه تحصیل رایگانه ولی اسکان و خورد و خوراک چه جوریه ؟لطفا یه توضیح مختصر بدید ?

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل در آلمان رایگان است و با کار پاره وقت حین تحصیل می توانید هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

  6. hamed گفت:

    سلام خسته نباشید
    من از چند تا از دوستانم شنیدم که زمانی که به آلمان مهاجرت میکنی تا 5 سال با حقوق و مزایا (خونه ماشین(درصورت داشتن گواهینامه ) و … ) ساپورتت میکنن و بعد از اون باید کار کنی و همراه با حقوق آیا این درسته ؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های مهاجرت به آلمان متفاوت است که بسته به روش انتخابی شرایط و الزامات نیز متفاوت است.

  7. احمد گفت:

    سلام من کارگر فنی یا جوشکار اسکلت هستم برای کار در آلمان میتوانم برم کارت مهارت فنی هم دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در آلمان شرایط سنی، تسلط زبانی و مدرک تحصیلی شما مورد بررسی قرار میگیرد. شما می توانید با تماس با کارشناسان ما با ارائه اطلاعات بیشتر مشاوره دقیق تری را دریافت نمایید.

  8. ساناز گفت:

    سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و میخوام برای تحصیل در رشته موسیقی به المان برم در انجا میتوانم در زمینه رشته ام کار پیدا کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      میزان درآمد شما بسته به مهارت و پوزیشن دریافتی شما دارد.

  9. وحید گفت:

    سلام من فوق دیپلم فنی حرفه ای دارم مکانیک چند سال کارم هم مکانیک کاری برای من در آلمان هست بیام

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای جست و جوی کاری آلمان بهتر است حداقل مدرک کارشناسی ارائه دهید.

  10. احمد گفت:

    سلام من لیسانس عمران دارم تو آلمان کار بهم میدن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور آلمان بازار کار خوبی برای رشته های مهندسی ارائه می دهد.

  11. anoosha گفت:

    سلام من می خوام همراه فرزندانم برای تحصیل به المان برم با ویزای همراه می تونم کار کنم ؟ من لیسانس زبان و کامپیوتر دارم و الان دربخش ریاست بیمارستانی مشغول به کارم با این شرایط در المان چه شغلی متوانم داشته باشم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با ویزای همراه اجازه کار داده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *