تخصص پزشکی در سوئیس

اعضای هیئت علمی تخصص پزشکی در سوئیس اخیرا مقررات جدید چارچوب مطالعات پزشکی را تهیه کرده اند و در حال حاضر مجموعه جدیدی از دیپلم ها، استاد مطالعات پیشرفته (MAS) در پزشکی بالینی را فراهم می کنند. بخش دندانپزشکی دانشکده پزشکی همچنین دارای استاد مطالعات پیشرفته (MAS) جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دوره تخصص پزشکی در سوئیس

دانشگاه ژنو طیف وسیعی از دوره های تحصیل در سوئیس به صورت تکمیلی را به ساختار جدید مطابق با روند متحد سازی تطبیق داده است. آموزش ابتدایی (قبل از دانشگاه) در حال حاضر در سراسر لیسانس دانشگاه و استاد دانشگاه سازماندهی شده است. این آموزش را می توان با آموزش تخصصی (تحصیلات تکمیلی) که به طور کلی منجر به اخذ دکترا یا استاد مطالعات پیشرفته (MAS) می شود، دید. دانشکده پزشکی نیز این تحول را تجربه کرده است. تمام برنامه های موجود در آموزش پیش دانشگاهی (به زبان فرانسوی) تحت بازنگری عمیق قرار گرفته اند.

آموزش پزشکی در سوئیس

بر خلاف سایر شاخه های تحصیلات تکمیلی در سوئیس، علاوه بر دیپلم کارشناسی و دیپلم کارشناسی ارشد، آموزش پیش دانشگاهی در پزشکی توسط امتحان فدرال مجاز است. گذراندن این امتحان دسترسی به دیپلم فدرال پزشکی را امکان پذیر می کند. با توجه به تحصیلات تکمیلی، دیپلم دکترای موجود تغییرات عمده ای پیدا نکرده است. دانشکده پزشکی تعدادی از دانشکده ها و pluri-facutly مقطع دکترا را ارائه می دهند. دانشکده های تحصیل دکترا در سوئیس به قرار زیر می باشد:

  • دکترای انسانی (MD) یا پزشکی دندانپزشکی (MDD) (در دوره تخصصی)
  • دکترای علوم پزشکی “MD-PhD”
  • مدارک تحصیلی
  • دکترای علوم اعصاب
  • دکترای علوم زیستی

آموزش پزشکی در سوئیس

دوره های تحصیل پزشکی در سوئیس

به منظور تمرین پزشکی، آموزش های تحصیلات تکمیلی اجباری است و حق پزشکی در سوئیس به طور پیش شرطی با به دست آوردن عنوان پزشک متخصص است، که توسط فدرال پزشکان سوئیس (FMH – Fédération des médecins suisse یا Foederatio Medicorum Helveticorum) ارائه می شود. تا به امروز، این عنوان تنها درجه رسمی است اگر چه این یک مدرک دانشگاهی نیست. لطفا توجه داشته باشید که اکثر عناوین تخصصی که توسط FMH تحویل داده می شوند، مستلزم داشتن مدرک دکترا نیستند. مساحت سوئیس: 41،290 کیلومتر مربع، جمعیت 7.6 میلیون نفر، پایتخت این کشور برن است و زبان رسمی آن آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش می باشد. هر فرد دارای محل اقامت در سوئیس برای هزینه های درمان پزشکی در صورت بیماری یا حوادث بیمه می شود.

مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس به صورت کامل آشنا کنند، کافیست که با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *