تحصیل مهندسی عمران در آلمان

تحصیل مهندسی در آلمان می تواند فرصتی بی نظیر برای دانشجویان بین المللی باشد. دانشگاه های مهندسی عمران آلمان جزو بهترین دانشگاه های دنیا می باشند که همین موضوع باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی به قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران در آلمان با یک دیگر به رقابت بپردازند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل مهندسی عمران در آلمان ، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را بشنوید !

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل مهندسی عمران در المان در مقطع کارشناسی

تحصیل در این رشته معمولاً سه الی چهار سال زمان برده و به زبان آلمانی آموزش داده می شود، در نتیجه دانشجویان باید دارای دانش کافی در زبان آلمانی باشند. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی را دارند باید در آزمون سراسری ایران (دوره روزانه یا شبانه) پذیرفته شده باشند، در غیر این صورت باید در دوره کالج های T-course شرکت کنند.

تحصیل مهندسی عمران در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد مهندسی عمران در آلمان یک دوره دو ساله است. طبق گزارش Times Higher Education، آلمان مقرون به صرفه ترین کشور در اروپا برای دانشجویان بین المللی می باشد. طبق آیین نامه دولت اکثر دانشگاه های دولتی شهریه ای دریافت نمی کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های این کشور را خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های مهندسی عمران در آلمان

رشته عمران شاخه ای از مهندسی است که با طراحی و ساخت سازه ها در مقیاس بزرگ مانند پل ها و ساختمان های بلند مرتبه سرو کار دارد. در آلمان به رشته مهندسی عمران Bauingenieurwesen می گویند. دانشگاه های مهندسی عمران در کشور آلمان جزو بهترین دانشگاه های مهندسی شناخته می شوند. دانشگاه های برتر مهندسی عمران در آلمان به شرح زیر می باشند:

 دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ در سال 1868 تأسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی است. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور آلمان می باشد. دپارتمان مهندسی عمران دانشگاه میزبان موسسات تحقیقاتی و آزمایشگاهی زیادی است، در حالی که این دانشگاه بیش از 40،000 دانشجو از سراسر جهان دارد.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ

موسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)

این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های بزرگ تحقیقاتی در کشور آلمان است و نتیجه ادغام سال 2009 بین دانشگاه کارلسروهه و مرکز تحقیقات کارلسروهه است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های اروپا برای علوم، مهندسی و فناوری است. بخش مهندسی عمران دانشگاه به 10 شاخه مهندسی عمران تقسیم شده است.

مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در موسسه فناوری کارلسروهه به دو قسمت تقسیم شده است. قسمت اول دوره دانش اولیه لازم را برای درک مشکلات پیش آمده در کار مهندسی به دانشجویان آموزش داده می شود. قسمت دوم با مولفه های عملی مهندسی، مانند کارهای میدانی مربوطه سروکار دارد. همچنین برای فارغ التحصیلی لازم است که دانشجویان یک دوره سه ماهه کارآموزی را داشته باشند.

موسسه فناوری برلین (Berlin Institute of Technology)

موسسه فناوری برلین در سال 1879 تأسیس شد. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین موسسات فناوری در آلمان است. گروه مهندسی عمران دانشکده مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. در واقع دانشجویان مهندسی عمران بزرگ ترین گروه دانشجویان دانشگاه را تشکیل می دهند. دانشجویانی که دارای گواهی نامه های تحصیلی آلمان و یا مدارک خارجی هستند، می توانند برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند.

دانشگاه فنی درسدن (Technical University of Dresden)

دانشگاه فنی درسدن که در ایالت زاکسن در شرق آلمان واقع شده است، یکی از ده دانشگاه برتر آلمان است. این دانشگاه در سال 1828 تأسیس شد و یکی از اعضای TU9 است. بسیاری از ساختمان های این دانشگاه بیش از 100 سال قدمت دارند.

دانشکده عمران

دانشکده مهندسی عمران در دانشگاه فنی درسدن انواع مختلف مدرک مهندسی را ارائه می دهد. در این دانشکده برنامه های کارشناسی آموزش از راه دور موجود است. پس از پذیرش دانشجویان هشت هفته تجربه کار عملی را که برای فارغ التحصیلی مورد نیاز است (کارآموزی) را پشت سر می گذارند.

دانشگاه فنی دارمشتات (Technische Universität Darmstadt)

این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های TU9 است که در جنوب شرقی شهر دارمشتات واقع شده است. این دانشگاه در سال 1877 تأسیس شد و یکی از اولین دانشگاه های جهان است که دارای بخش مهندسی عمران می باشد. در واقع، حتی آلبرت انیشتین نیز این دانشگاه را توصیه کرده است.

بخش عمران

گروه مهندسی عمران در این دانشگاه دو گرایش را ارائه می دهد که عبارتند از: مهندسی عمران و ژئودزی. برای به دست آوردن مدرک مهندسی عمران در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید دوره های عمومی، دوره های تخصصی، دوره های اختیاری عمومی و تخصصی و یک پایان نامه کارشناسی را بگذرانند.

دانشگاه اشتوتگارت (University of Stuttgart)

دانشگاه اشتوتگارت یکی از قدیمی ترین دانشگاه های TU9 در آلمان است و بهترین برنامه های مهندسی را ارائه می دهد. دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست از 14 موسسه مختلف تشکیل شده است و بیش از 400 نفر مشغول به کار هستند. دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه اشتوتگارت هستند، می توانند دوره های کارشناسی را به زبان آلمانی و دوره های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی به پایان برسانند.

دانشگاه روهر بوخوم (Ruhr University Bochum)

دانشگاه روهر بوخوم در سال 1962 تأسیس شد. گروه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. مدرک کارشناسی را می توان در طول شش ترم به پایان رساند در حالی که مدرک کارشناسی ارشد را می توان در طول چهار ترم به پایان رساند.

دانشگاه فنی براونشویگ (Technical University of Braunschweig)

دانشگاه فنی براونشوایگ یکی دیگر از دانشگاه های TU9 است که سابقه تأسیس آن به سال 1745 برمی گردد. این دانشگاه به دلیل تحقیقات بین رشته ای خود شناخته شده است. دوره مهندسی عمران در دانشگاه براونشویگ برای پاسخگویی به تقاضای فعلی و آینده دانش مهندسی طراحی شده است.

دانشگاه دویسبورگ اسن (University of Duisburg-Essen)

دانشگاه دویسبورگ اسن در سال 1654 تأسیس شد و دارای 40،000 دانشجو می باشد و یکی از 10 دانشگاه برتر در کشور آلمان است. گروه مهندسی عمران این دانشگاه مطالعات تخصصی را در 14 رشته مختلف ارائه می دهد. متقاضیان علاقه مند می توانند برای تحصیل در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد اقدام کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی عمران در آلمان

همان طور که به آن اشاره شد، دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی عمران را دارند به مدرک مورد تأیید دانشگاه های آلمان نیاز خواهند داشت، در غیر این صورت آن ها باید در دوره های یک ساله کالج شرکت کنند. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی آلمانی است اما دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت تا به زبان انگلیسی به تحصیل مهندسی عمران در آلمان مشغول شوند، در نتیجه ارائه مدرک زبان معتبر الزامی است.

شرط سنی

کشور آلمان جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور محدودیت هایی را در نظر گرفته است. آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد در تحصیل مهندسی عمران در آلمان در مقطع کارشناسی را دارند، باید نهایتا 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیشتر از سه الی چهار سال باشد.

مدارک لازم

دانشجویانی که قصد تحصیل مهندسی عمران در این کشور را دارند، نیاز به ارائه مدارکی خواهند داشت. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مهندسی عمران در کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات متقاضی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدارک تابعیت (کپی گذرنامه و اقامت)
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه نامه
  • انگیزه نامه

هزینه های تحصیل مهندسی عمران در آلمان

بیشتر دانشگاه های آلمان دولتی هستند، بنابراین دانشجویان فقط باید هزینه کارهای اداری را پرداخت کنند که هزینه آن معمولاً بین 100 تا 350 یورو در هر ترم است. این هزینه خدمات دانشجویی و ثبت نام دانشجویان را نیز شامل می شود. در دانشگاه های خصوصی آلمان، هزینه های تحصیل مهندسی عمران می تواند برای دوره دوره کارشناسی می تواند به 26،000 یورو در سال و برای دوره کارشناسی ارشد به 40،000 یورو در سال برسد.

هزینه زندگی

دانشجویان رشته مهندسی عمران نه تنها می توانند در کشور آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند، بلکه هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویان با احتساب محل اقامت بین 700 تا 1000 یورو در ماه است. هزینه زندگی و تحصیل در این کشور، یکی از مزایایی است که دانشجویان را به مهاجرت به آلمان تشویق می‌کنند. برخی از هزینه های زندگی دانشجویان رشته مهندسی عمران در کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروسیگار6.70 یورو
غذا در مک دونالد8 یوروتاکسی (تعرفه عادی)3.50 یورو
آبجو داخلی3.50 یوروقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی221.17 یورو
آبجو وارداتی3.50 یورواینترنت32.20 یورو
شیر (یک لیتر)0.84 یوروباشگاه تناسب اندام30.13 یورو
قرص نان سفید تازه1.34 یوروبلیط یک طرفه (عبور محلی)2.80 یورو
برنج (یک کیلوگرم)1.98 یورورفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی)70 یورو
تخم مرغ2.23 یوروتاکسی یک ساعت انتظار30 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)7.96 یورواجاره باشگاه تنیس19.68 یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم)7.13 یورویک دست لباس تابستانی35.05 یورو
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)10.06 یورویک جفت شلوار جین Levis 50176.82 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.31 یورویک جفت کفش پیاده روی نایک80.89 یورو
موز (یک کیلوگرم)1.66 یوروآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر739.89 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.88 یوروآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر560.15 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.48 یوروآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،419.07 یورو
کاهو0.95 یوروآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،057.23 یورو

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته مهندسی عمران در کشور آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

گرایش های رشته مهندسی عمران در آلمان

دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد این فرصت را خواهند داشت تا در گرایش های رشته مهندسی عمران در آلمان به ادامه تحصیل مشغول شوند.

گرایش های رشته مهندسی عمران در آلمان

گرایش های رشته مهندسی عمران در آلمان

برخی از گرایش های مهندسی عمران در کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

  • مکانیک محاسباتی
  • مهندسی سازه
  • سیستم های حمل و نقل و آب و محیط زیست
  • مدیریت پسماند
  • مصالح ساختمانی
  • مهندسی حفاظت در برابر آتش
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • سازه های بتنی
  • مکانیک و غیره

بورسیه مهندسی عمران در المان

اگر چه هزینه تحصیل در آلمان نسبت به سایر کشورها کمتر است اما به دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران بورسیه های مختلفی تعلق می گیرد. برخی از بورسیه های ارائه شده در این کشور به شرح زیر می باشند:

بورسیهسازمان یا دانشگاهمبلغ دریافتی
بورسیه تحصیلی آلماندانشگاه اشتوتگارت300 یورو در ماه
بورسیه تحصیلی زنان آکادمی بین المللی RWTHدانشگاه فنی آخن بین 18،000 یورو تا 22،000 یورو
بورسیه تحصیلی آلمان (Deutschlandstipendium)

 

دانشگاه صنعتی درسدن300 یورو برای دو ترم
بورسیه تحصیلی Surplaceدانشگاه فنی برلین 2500 یورو برای شهریه

یارانه ماهانه 500 یورو

بورسیه تحصیلی بنیاد هاینریش بلبنیاد هاینریش بل1،126 یورو
بورسیه تحصیلی  UDEدانشگاه دویسبورگ اسن 300 یورو در ماه برای کل زمان تحصیل
بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ابرتبنیاد فردریش ابرت18،936 یورو
بورسیه تحصیلی دوره های تحصیلات تکمیلی مرتبط (EPOS)دانشگاه اشتوتگارت750 یورو

درآمد

مهندسین عمران در کشور آلمان دارای درآمد خوبی می باشند. درآمد گرایش های مختلف مهندسی عمران در کشور آلمان بدین صورت است:

شغلدرآمد سالانهشغلدرآمد سالانه
مهندس ساختمان50،000 یورومهندسی ژئوتکنیک52،571 یورو
مهندس مترور68،316 یورومهندسی سازه43،006 یورو
مهندس هسته ای60،428 یورومهندسی طراحی50،567 یورو
مهندسی نقشه برداری27،000 یورومهندسی عمران40،735 یورو
مهندسی منابع آب35،375 یورومهندس عمران پیمانی40،735 یورو

مزایای تحصیل در دانشگاه های مهندسی عمران آلمان

مهندسی عمران یکی از پرطرفدارترین رشته ها در سراسر جهان است و دانشگاه های مهندسی آلمان جزو بهترین ها هستند. در این جا مهم ترین دلایل تحصیل رشته مهندسی عمران در کشور آلمان آورده شده است:

هزینه زندگی پایین و تحصیل رایگان

دانشگاه های دولتی مهندسی عمران در آلمان رایگان می باشند. برخی از آن ها حداقل هزینه درخواست و هزینه های ترم را دارند. هزینه های زندگی در کشور آلمان نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است.

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی برای تحصیل مهندسی رشته مهندسی عمران در آلمان راهی عالی برای تأمین هزینه های تحصیل در خارج از کشور است. بورسیه های تحصیلی زیادی در کشور آلمان برای کمک به دانشجویان در زمینه شهریه و هزینه تحصیل وجود دارند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

تسلط به زبان آلمانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مهندسی عمران کشور آلمان ضروری نیست. دانشگاه های مهندسی در آلمان تقریباً تمام دوره های مهندسی را برای مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می کنند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های کشور آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند. همچنین، متقاضیانی که تمایل به آگاهی بیشتر در زمینه اعزام دانشجو به آلمان، تحصیل در آلمان و حتی روش تحصیل پزشکی در آلمان دارند، می‌توانند با مراجعه به مقالات دیگر وبسایت ما، اطلاعات لازم را کسب نمایند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل مهندسی عمران در آلمان

  1. آیا تحصیل مهندسی عمران در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، آموزش های ارائه شده در دانشگاه های مهندسی عمران آلمان مطابق با استانداردهای روز دنیا است که در نتیجه تحصیل این رشته می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد.

  2. مدت زمان تحصیل مهندسی عمران در آلمان چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل مهندسی عمران در آلمان برای مقطع کارشناسی سه الی چهار ساله خواهد بود.

  3. زبان تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های آلمان چیست؟

    زبان تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های آلمان برای مقطع کارشناسی آلمانی و برای مقطع کارشناسی ارشد انگلیسی می باشد.

  4. مدارک لازم برای تحصیل مهندسی عمران در آلمان چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل مهندسی عمران در آلمان شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان معتبر، تمکن مالی و سایر موارد دیگر می شود.

  5. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی عمران در آلمان کدامند؟

    بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی عمران در آلمان دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه درسدن و غیره می باشند.

  6. گرایش های مهندسی عمران برای تحصیل در آلمان کدامند؟

    گرایش های مهندسی عمران برای تحصیل در آلمان شامل مهندسی سازه های بتنی، مدیریت پسماند و غیره می شود.

  7. هزینه تحصیل مهندسی عمران در آلمان چقدر است؟

بیشتر دانشگاه های آلمان دولتی هستند، بنابراین دانشجویان فقط باید هزینه امور اداری را بپردازند که هزینه آن معمولاً بین 100 تا 350 یورو در هر ترم است.

  1. هزینه زندگی دانشجویان مهندسی عمران در آلمان چقدر است؟

    متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویان رشته مهندسی در کشور آلمان با احتساب محل اقامت بین 700 تا 1000 یورو در ماه است.

  2. مزایای تحصیل مهندسی عمران در آلمان چیست؟

    از مزایای تحصیل مهندسی عمران در آلمان می توان به هزینه تحصیل رایگان، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل به زبان انگلیسی، مدرک معتبر دانشگاهی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

  3. آیا تحصیل مهندسی عمران در آلمان دارای شرایط سنی است؟

    بله، . آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد در تحصیل مهندسی عمران در آلمان در مقطع کارشناسی را دارند باید نهایتا 21 سال سن داشته باشند.

  4. آیا امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان مهندسی عمران در آلمان وجود دارد؟

    بله، امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان مهندسی عمران در آلمان وجود دارد.

 

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *