تحصیل رایگان در نروژ

تکمیل یک مدرک دانشگاهی اغلب گران قیمت است و هزینه های تحصیلات معمولا بخش بزرگی از هزینه را تشکیل می دهند. به عنوان یک قاعده، تحصیل رایگان در نروژ در دانشگاه ها و موسسات دولتی ارائه می شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که هزینه زندگی در نروژ بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رایگان در نروژ

در نروژ ” هیچ چیز رایگان نیست ” گفته ای است که در بسیاری موارد درست می باشد. اما، بدون نیاز به پرداخت هزینه تحصیل در نروژ، می توان آموزش عالی دریافت کرد. اگر پیش نیازهای خاص را داشته باشید، می توانید واجد شرایط دریافت کمک مالی باشید که می تواند هزینه های زندگی شما را پوشش دهد. از طریق برنامه های مختلف کمک رسانی، طرح های کمک هزینه تحصیلی یا وام دانشجویی، دانشجویان بین المللی می توانند برای یک مدرک کامل و یا تعداد محدودی از ترم ها از این کمک هزینه ها دریافت کنند.

آموزش در نروژ

من می خواهم در نروژ تحصیل کنم اما نیاز به حمایت مالی دارم. چکار کنم؟ توصیه می کنیم برای اولین بار با دفتر بین المللی دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید تا ببینید آیا موافقت نامه های سازمانی با موسسه نروژی وجود دارد یا نه. همچنین، بخش بورسیه تحصیلی نروژ را بررسی کنید تا ببینید آیا واجد شرایط برای پشتیبانی از طریق هر برنامه یا طرح هستید یا نه.

آموزش در نروژ

چگونه می توانید از اقامت در نروژ حمایت مالی داشته باشید، این به چندین عامل بستگی دارد:

  • کشور فعلی شما و اقامت قانونی آن
  • موسسه فعلی شما
  • آموزش قبلی شما
  • آنچه در مؤسسه/ درجه/ موضوع مورد نظر شما برای پذیرش است.

دانشجویان بین المللی در نروژ

نروژ در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیلات دانشگاهی رایگان بسیار مورد توجه است و این توجه بسیاری از دانشجویان آینده نگر را که مایل به تحصیل در یک دانشگاه عالی هستند، بدون صرف مقدار زیادی پول جذب می کند. اولین مرحله برای درخواست در نروژ یافتن یک دانشگاه است که برای دوره مورد نظر شما مناسب باشد.

دانشگاه علوم و فناوری نروژی NTNU به همه دانش آموزان مزیت متمایزی نسبت به بسیاری از دانشگاه های دیگر اروپا و آمریکای شمالی ارائه می دهد، هزینه های تحصیل در اینجا وجود ندارد. با این حال، دانش آموزان باید هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. علاوه بر این، تمام دانشجویان بین المللی که عضو شهروندی اتحادیه اروپا/ EEA / EFTA نیستند، باید بتوانند مدارکی را برای تأمین مالی ویزای دانشجویی برای زندگی در نروژ ارائه دهند.

دانشگاه برگن در نروژ

جهت تحصیل در برگن تنها هزینه ای که در دانشگاه برگن پرداخت می شود، هزینه ترم برای سازمان رفاه دانشجویی (SIB) است که در حال حاضر 480 NOK می باشد. دانشگاه برگن یک نهاد عمومی است و بنابراین هزینه های تحصیل در آن صفر می باشد. این در مورد دانشجویان نروژی و بین المللی نیز صادق است. کالج دانشگاه برگن تضمین اقامت در محل اقامت دانشجویی SiB ارائه می دهد. این تضمین زمانی معتبر است که شما در 1 مه و 1 نوامبر درخواست دهید و دوره های خود را در ابتدای ترم در اوت و ژانویه شروع کنید. شرایط ادامه تحصیل در نروژ را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *