تحصیل رایگان در استرالیا

کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی کامل می توانند از نظر مالی برای تحصیل در استرالیا به شما کمک کنند.  آنها توسط دولت استرالیا، موسسات آموزشی و تعدادی از دیگر سازمان های دولتی و خصوصی ارائه می شوند.این بورس تحصیلی گاهی نه تنها هزینه تحصیل، بلکه هزینه های زندگی و مسافرت را پوشش می دهد. برای آشنایی با قوانین تحصیل رایگان در استرالیا و اخذ ویزای تحصیل و زندگی در این کشور می توانید مطلب زیر را که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر نگاشته شده است بخوانید و در صورت داشتن سوالا بیشتر با ما در تماس باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رایگان در استرالیا

پیشنهاد بورس تحصیلی در استرالیا به طور گسترده ای در دسترس است. دانشگاه ها هر ساله بورسیه زیادی ارائه می دهند. اغلب، گروه های هر دوره یا مدرک این بورسیه ها را اعطا میکنند. تخفیفات هر بورسیه نیز متغیر است. به عنوان مثال، دانشگاه هایی هستند که تخفیف های 25 درصدی در اختیار قرار می دهند، مشروط بر اینکه عضوی از خانواده دانشجو در آنجا مشغول به تحصیل باشد. علاوه بر دانشگاهها، دولت نیز بورسیه ارائه می دهد به این صورت که به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که می خواهند در استرالیا تحصیل کنند، برنامه های مختلفی ارائه می دهند که در واقع هزینه تحصیل، بلیط هواپیما، هزینه های زندگی و خیلی چیزهای دیگر را پوشش می دهد.

علاوه بر بورس تحصیلی، ویزای دانشجویی استرالیا نیز انعطاف پذیر تر و راحت تر از سایر کشورها است. دانشجویان و اعضای خانواده آنها می توانند در این کشور کار کنند. به این ترتیب برای پوشش هزینه های دانشگاه و مخارج شخصی پس انداز دارند.

گزینه های زیادی برای تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد. یکی از گزینه های دریافت کمک هزینه تحصیلی است که به طور دقیق مورد بحث قرار خواهد گرفت. گزینه دیگر مشغول شدن در یک کار نیمه وقت یا حتی کار از راه دور است. در استرالیا تمام این گزینه ها ارائه می شود! الزامات درخواست بورس تحصیلی بسته به دانشگاه یا برنامه ای که در آن شرکت می کنید، متفاوت است. اکثر بورس ها بر اساس شایستگی تحصیلی ارائه می شوند، لذا در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنید می بایست اطلاعات دقیقی در مورد تحصیلات قبلی، نمرات و سایر فعالیت های مربوطه که در دوره دبیرستان یا کالج انجام داده اید، ارائه دهید.

علاوه بر این می بایست مهارت زبان انگلیسی داشته باشید. اگر بتوانید ثابت کنید که تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی تدریس شده است، اکثر دانشگاه ها و بورسیه دولتی شما را از این امر معاف خواهند کرد. آزمونهای مهارت زبان انگلیسی نیز پذیرفته شده است. با این حال، اگر برای بورسیه دولتی درخواست می کنید، باید شرایط نمرات مورد نیاز دانشگاه و دولت را دارا باشید، حتی اگر تفاوت داشته باشند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در استرالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در استرالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در استرالیا

حساب پس انداز دانشجویی در واقع طیف وسیعی از بورسیه های قابل دسترس برای دانشجویان بین المللی است که میخواهند در استرالیا تحصیل کنند، این بودجه صرف هزینه تحصیلی می شود. برای اخذ بورس تحصیلی رقابت جدی وجود دارد، پس نباید فقط به دریافت کمک مالی بسنده کرد، اهمیت این موضوع به قدری است که ارزش بررسی بیشتری دارد.

بورسیه ها می توانند از لحاظ مالی موارد زیر را پوشش دهد:

  1. شهریه ها
  2. مسکن و مخارج زندگی
  3. هم شهریه و هم مخارج زندگی

برخی از بورسیه ها کل مبلغ این مخارج را در طول دوره تحصیلی پوشش می دهند، سایر بورسیه ها نیز تنها بخشی از کل هزینه، هزینه های یک سال تحصیل را پوشش می دهد. بورسیه هایی هم هستند که فقط یکبار پرداخت میشود. اکثر بورس ها بر اساس شایستگی تحصیلی ارائه میشوند. در ضمن برای دانشجویان نیازمند اهل کشورهای در حال توسعه، منابع مالی دیگری وجود دارد. توجه داشته باشید که برخی از بورسیه ها فقط مختص به دانشجویان کشورهای خاص، همچنین یک دوره خاص، رشته یا سطح شایستگی تحصیلی (به عنوان مثال، کارشناسی ارشد) میشود.

راهکارهای خاصی وجود دارد که شانس دریافت بورس تحصیل و اعزام دانشجو به استرالیا را افزایش می دهد:

  1. حتی المقدور هر چه زودتر تحقیقات مربوط به بورسیه ها را شروع کنید: لیست همه ارائه دهندگان بورس تحصیلی و تمام بورس هایی که واجد شرایط آن هستید، از جمله نوع پوشش هزینه ها، شرایط درخواست و آخرین مهلت درخواست را تهیه کنید. توجه داشته باشید که برخی موسسات ارائه بورسیه نیازی به درخواست ندارند؛ هنگامی که برای دوره تحصیلی درخواست می کنید به صورت خودکار شرایط دانشجو مورد بررسی قرار میگیرد.
  2. حتما تمام مدارک مورد نیاز را ارائه دهید: این مدارک شامل ریز نمرات، نامه پیشنهاد و ارجاعات می باشد. حتما رونوشت های تایید و ترجمه شده را داشته باشید تا در صورت لزوم ارائه دهید.
  3. شرایط لازم و شایستگی تحصیلی را در هر بورس تحصیلی بررسی کنید: بعضی از بورس ها فقط مختص دانشجویان بین المللی اهل کشورهای خاص است، سایر بورس ها نیز مختص یک دوره، رشته یا سطح تحصیلی است (مثلا برخی بورسیه ها مختص دانشجویان آلمانی است که در رشته موزیک تحصیل می کنند).
  4.  حتما باید تمام معیارهای لازم را دارا باشید: برخی از بورس ها الزامات اضافی (مانند ارائه مقاله یا بیانیه شخصی) و شرایط و ضوابط دقیق دارند (مانند محدودیت کلمه و آخرین مهلت)، بنابراین قبل از تکمیل و ارائه درخواست نامه حتما جزییات را مطالعه بفرمایید.
  5. درخواست شما باید توسط کسی که مسلط به زبان انگلیسی است بررسی شود: اعضای کمیته اهداء کمک هزینه تحصیلی در صورت یافتن اشتباهات دستور زبان یا املایی می تواند درخواست را رد کند.
  6. تا جایی که امکان دارد برای بورس تحصیلی درخواست دهید: حتی اگر تعداد بورس ها خیلی کم باشد باز هم درخواست دهید چون هر نوع تامین مالی خوب است و بهتر از هیچ چیز است. اگر بورسیه ای از دستتان رفت یا اگر بورسیه دریافتی تمام مدت زمان دوره تحصیلی را پوشش نمی دهد، در سال های آتی دوباره درخواست دهید.
  7. برای درخواست از افراد ذیصلاح کمک بگیرید: قبل از درخواست در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد واجد شرایط بودن یا شرایط درخواست، با موسسه یا سازمان ارائه دهنده بورس تحصیلی تماس بگیرید.

دانشگاه های رایگان و کم هزینه استرالیا

دانشگاه های استرالیا می توانند شهریه های خود را برای دانشجویان بین المللی به عنوان بخشی از چارچوب کیفیت و استانداردها تعیین کنند و این معمولا بر مبنای متعادل سازی تقاضا در برابر مکان های در دسترس انجام می شود. به طور کلی، دانشگاه های ارزان تر در مناطق محلی هستند، ولی دانشگاه های گران قیمت معمولا در شهرهای بزرگ و در نظام رتبه بندی اصلی در جایگاه بالاتری قرار دارند، البته می توان در بیشتر شهرهای بزرگ دانشگاهی با شهریه پایین پیدا کرد.

نمونه هایی از شهریه پایین برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی

  1. کمترین شهریه برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی رشته بازرگانی، دانشگاه چارلز داروین (Charles Darwin) با مبلغ 20،440 دلار، دانشگاه کراس جنوبی (Southern Cross) با 20560 دلار و دانشگاه سانشاین کوست (Sunshine Coast) با قیمت 20،600 دلار است.
  2. کمترین شهریه برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی رشته مهندسی / علوم، دانشگاه کانبرا (Canberra) با مبلغ 21610 دلار، دانشگاه ادیت کوان (Edith Cowan) با مبلغ 25760 دلار و دانشگاه کوئینزلند جنوبی (Southern Queensland) با مبلغ 25850 دلار است.
  3. کمترین شهریه برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی هنر / آموزش، دانشگاه چارلز استورت (Charles Sturt) با مبلغ 18،400 دلار، دانشگاه چارلز داروین با هزینه 18،520 دلار و دانشگاه ویکتوریا با مبلغ 20،400 دلار است.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس استرالیا

اگر در استرالیا تحصیل می کنید و فرزند محصل دارید، باید وی را در مدرسه ثبت نام کنید. شرایط ثبت نام دانش آموزان و هزینه های تحصیل در ایالات و مناطق مختلف استرالیا و در سراسر مدارس متفاوت است. در زیر خلاصه ای از هزینه های مربوط به مدارس دولتی در هر ایالت و مناطق استرالیا و لینک های مربوط به وب سایت های مربوطه آمده تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. اولا اجازه دهید واضح مشخص کنم که این شهریه ها مختص شهروندان استرالیایی و ساکنان دائمی است. اگر اقامت موقت دارید در آن صورت شهریه ها فرق میکند یا اینکه ممکن است کمک هزینه دریافت کنید.

سه نوع اصلی مدارس عبارتند از:

  • عمومی (دولتی) – که از طرف دولت اداره و تامین مالی میشود.
  • خصوصی – بطور خصوصی اداره می شود اما از طرف دولت کمک مالی میشود.

دولت استرالیا موظف است برای کلیه کودکان این کشور در مدارس عمومی آموزش های دولتی ارائه دهد. مدرسه دولتی نیز موظف است همه کودکان ناحیه تحت پوشش را پذیرش کند. اگر این مدارس کلاس کافی ندارند، باید کلاس بیشتری ایجاد کنند. اگر معلم کافی ندارند، باید معلم بیشتری استخدام کنند. تمام مدارس عمومی در استرالیا رایگان است، اما اختلاف عقیده وجود دارد زیرا هر مدرسه می تواند “کمک های داوطلبانه” بپردازد و از قرار معلوم این کمک ها از 60 دلار در سال تا بیش از 1000 دلار متغیر است.

خلاصه اولیه شهریه مدارس: در سال 2019

  •  مدارس عمومی (دولتی): 60 تا 1000 دلار در سال. میانگین 150 دلار
  •  مدارس خصوصی: 800 تا 29000 دلار در سال. میانگین 6،300 دلار
  •  مدارس کاتولیک: 600 تا 3000 دلار در سال. میانگین 1200 دلار

شرایط و درآمد کار دانشجویی در استرالیا

دانشجویان بین المللی در استرالیا با داشتن ویزای دانشجویی معتبر می توانند ضمن تحصیل تا 20 ساعت در هفته کار کنند و در طول تعطیلات رسمی مدارس نیز می توانند بدون در نظر گرفتن زمان بطور نامحدود مشغول به کار شوند. بسیاری از دانشجویان بین المللی بصورت نیمه وقت کار میکنند تا ضمن تحصیل درآمدی نیز کسب کنند. این درآمد را میتوانند صرف هزینه های زندگی در خارج یا فعالیت های مسافرتی کنند، شاید هم برای خانواده بفرستند.

این امر بیشتر به ویزای دانشجویی و توانایی زبان دانشجو بستگی دارد تا دوره و مهارت وی. بنابراین اولین چیزی که باید بررسی کنید محدودیت ویزای تحصیلی است. اگر ویزای دانشجویی استاندارد بریتانیا، کانادا، استرالیا یا نیوزیلند دارید، می توانید در طول دوره تحصیلی تا 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات بصورت تمام وقت کار کنید. ممکن است در مقطع دکترا تحصیل کنید، اما نتوانید کار پاره وقت مرتبط با رشته انتخابی خود بدست آورید. خوب است – مهم نیست که در نهایت چه کاری انجام می دهید، مهم این است که این کار به تجربه CV شما و درک فرهنگ محیط کار در خارج از کشور افزوده خواهد شد.

شرایط و درآمد کار دانشجویی در استرالیا

شرایط و درآمد کار دانشجویی در استرالیا

دانشجویان بین المللی غالباً در زمینه های زیر کار پیدا می کنند:

  • پیشخدمت و کارمند بار
  • کارمند خرده فروشی
  • کارمند انبار
  • اپراتورهای مرکز تماس
  • کارمند ثبت داده ها
  • معلم زبان

اینها همه مشاغلی هستند که نیمه وقت و از نظر زمانی تغییر پذیرند، بنابراین می توانید طبق زمان و واحدهای درسی برنامه ریزی کنید و بیشتر کار کنید. قبل از درخواست برای شغلی که نیاز به مکالمه زیاد چه با تلفن و چه به صورت حضوری دارد (مثلا بازاریابی)، حتما از توانایی زبان و اعتماد به نفس خود اطمینان حاصل کنید.

 قبل از شروع حتما و دقیقا از شرایط و ضوابط کار مطلع شوید. بیشتر کشورها حداقل دستمزدی دارند که همه کارفرمایان باید از آن پیروی کنند، حتی اگر شما یک کارگر عادی شیفتی نیمه وقت باشید. در انگلستان میزان دستمزد در صورتی که بیشتر از 21 سال سن داشته باشید 6.50 پوند در ساعت است. در استرالیا ساعتی 16.87 دلار و در ایالات متحده 7.25 دلار است.

پرداخت دستمزد بصورت هفتگی، هر دو هفته یک بار یا ماهانه و معمولا بصورت سپرده مستقیم به حساب بانکی پرداخت میشود. باید از حقوق خود مالیات را پرداخت کنید و به محض اینکه پیشنهاد شغلی دریافت کردید باید شماره مالیات محلی (به نام شماره بیمه ملی در انگلستان و شماره پرونده مالیاتی در استرالیا) ثبت کنید. امکان دارد بعد از اتمام تحصیلات هنگام ترک کشور برای اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط شوید. توصیه می شود که برای تمام بورس های تحصیلی استرالیا و کمک های بلاعوض تحصیل رایگان در استرالیا از طریق دانش و اطلاعاتی که متخصصین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) دارند، اقدام کنید.همچنین اگر از شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعی ندارید، می توانید به پشتوانه تجربه چندین ساله ما به این مسئله دسترسی پیدا کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *