داروسازی در نروژ

نروژ کشوری با سیصد و هشتاد و پنج هزار و دویست و هفت کیلومتر مربع وسعت، دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت می باشد. کشور نروژ با کشور های سوئد، فنلاند و روسیه هم مرز است. علاوه بر آن به اقیانوس اطلس و دریای بارنتز هم راه دارد. سواحل نروژ بسیار بسیار طولانی هستند. پایتخت کشور نروژ، شهر اسلو می باشد. اسلو بزرگترین شهر کشور نروژ هم می باشد. زبان رسمی این کشور نروژی می باشد. مهاجرت به کشور نروژ به روش های مختلفی امکان پذیر است. عده ای برای مهاجرت کاری به نروژ اقدام می کنند. گروهی برای مهاجرت های سرمایه گذاری به نروژ اقدام می کنند. تعداد زیادی از دانشجویان هم برای مهاجرت تحصیلی به نروژ مدارک خود را آماده می کنند و برای پذیرش دانشگاه های این کشور اقدام می کنند. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در نروژ اطلاعاتی را به شما ارائه کنیم.‌در ارتباط با سایر روش های مهاجرتی به نروژ می توانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل داروسازی در نروژ

همان طور که گفتیم تحصیل در نروژ شرایط خاصی دارد. در این بخش قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در کشور نروژ بحث کنیم. داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار در کل دنیا است که داوطلبان زیادی را به خود اختصاص داده است و افراد زیادی برای تحصیل داروسازی در کشور های مختلف اقدام می کنند. داروسازی در کشور نروژ هم بسیار معتبر است از این رو طرفداران زیادی دارد و دانشجویان و دانش آموزان زیادی برای تحصیل داروسازی اقدام می کنند.

شرایط تحصیل داروسازی در نروژ

اگر تمایل دارید در دانشگاه های کشور نروژ و در رشته داروسازی مشغول به فعالیت شوید، لازم است تا شرایط مربوط به هر دانشگاه در این کشور را بدانید‌. تحصیل داروسازی در کشور نروژ سه تا چهار سال طول می کشد و پس از پایان آن به فرد، مدرک کارشناسی داروسازی داده خواهد شد‌. اما اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشید، باید در دوره کارشناسی خود نمرات بالایی کسب کنید تا بتوانید به راحتی در دوره های بالاتر پذیرش بگیرید. همان طور که گفتیم زبان مردم نروژ، نروژی است. در دانشگاه های این کشور نیز زبان تدریس کورس های مختلف درسی نروژی می باشد از این رو شما برای ادامه تحصیلات خود در رشته داروسازی در کشور نروژ، باید بر این زبان تسلط داشته باشید. اگر قبل از ورود به دانشگاه به زبان نروژی تسلط پیدا نکردید، باید در دوره های آماده سازی زبان نروژی شرکت کنید که در خود کشور نروژ برقرار می شود و سپس برای ورود به دانشگاه اقدامات لازم را به عمل آورید. نکته ای که قابل توجه است این می باشد که در برخی دانشگاه های برتر کشور نروژ، زبان تدریس کورس های درسی انگلیسی است و از این رو شما باید نمره مدرک زبان آیلتس یا تافل بالایی داشته باشید. این نمره ممکن است برای هر دانشگاه متفاوت باشد. اما پس از پایان تحصیل در دوره کارشناسی دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند. کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های نروژ معمولا دو سال طول می کشد و افرادی که این دوره را با موفقیت سپری کنند می توانند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند‌. دانشجویانی که در رشته داروسازی در کشور نروژ تحصیل می کنند کورس های درسی مختلفی می گذرانند که از جمله این کورس های درسی می توان به شیمی آلی، شیمی معدنی، فیزیولوژی، علوم دارویی، فارماکولوژی، بیوشیمی و … اشاره نمود. دانشجو در گورس های تحصیلی رشته داروسازی باید بتواند نقش درمانی دارو ها را به طور کامل بشناسد، از عوارض جانبی هر دارو اطلاع کافی کسب کند، استاندارد های مربوط به تولید هر دارویی را بداند، اثری که دارو ها روی هم می گذراند را به طور کامل بررسی کند و … . دانشجو باید اطلاعات خود را با بیماران نیز در میان بگذراد و اطلاعات جامعی درباره داروی مورد نظر به بیمار بدهد. به همین دلیل است که دانشگاه های کشور نروژ علاوه بر آموزش های تئوری بر آموزش های عملی هم تاکید فراوانی می کنند و دانشجویان داروسازی را با انواع شرایط آشنا می سازند‌. اگر قصد داشتید که در این دانشگاه درس بخوانید، در ابتدا مدارک شما مورد بررسی دانشگاه خواهد گرفت و اگر تمام مدارک مورد تایید بود، پذیرش دانشگاه برای شما در رشته داروسازی اعطا خواهد شد. بورسیه های زیادی هم برای رشته داروسازی وجود دارد و فرد می تواند برای اخذ یکی از آن ها اقدام نماید. زمانی که قصد داشتید برای پذیرش دانشگاه های نروژ اقدام کنید باید مدارک زیر را آماده داشته باشید. این مدارک عبارتند از: مدرک زبان انگلیسی آیلتش با حداقل نمره شش و نیم یا مدرک زبان نروژی، گواهی نامه تمکن مالی دانشجو، پاسپورت معتبر، عکس، فرم درخواست پذیرش از دانشگاه، پرداخت هزینه های مربوط و ارائه رسید پرداخت و … . توجه کنید که اگر به هر دلیلی با درخواست شما موافقت نشد، هزینه های مورد نظر مسترد نخواهد شد.

تحصیل داروسازی در نروژ

تحصیل داروسازی در نروژ

اما برای ویزای تحصیلی کشور نروژ هم باید مدارکی آماده کنید. این مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کشور نروژ لازم است. مدارک مورد نظر عبارتند از: کارت ملی، شناسنامه، برگه موافقت تحصیلی، تکمیل فرم جهت درخواست ویزای تحصیلی کشور نروژ، تمکن مالی، گواهی عدم‌سو پیشینه، گواهی رزرو خوابگاه، ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات و … .‌ آموزش داروسازس در کشور نروژ با توجه به شرایط دانشگاه ها و امکانات به روز علمی و دانشگاهی در رتبه بندی آموزش جهانی در رتبه چهارم قرار دارد. این رشته در کشور نروژ در رده بندی ایمنی جهانی در رتبه یک قرار دارد و در رده بندی اقتصاد جهانی در رتبه هفت قرار می گیرد. از این رو می توان گفت که تحصیل داروسازی در کشور نروژ دارای مزایای بسیار زیادی است و کمک زیادی به شما خواهد کرد. نکته دیگری که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ باید به آن توجه داشته باشید این است که معادل سازی مدرک نیز در دانشگاه های این کشور باید صورت گیرد. برای معادل سازی مدرک باید در آزمون ورودی معادل سازی مدارک دانشگاه های معتبر کشور نروژ شرکت کنید و نمره قبولی بگیرید. البته برخی دانشگاه ها برای معادل سازی مدارک آزمون معادل سازی نمی گیرند و صرفا با توجه به ریز نمرات فرد مدرک او را معادل سازی می کنند. برای معادل سازی مدرک نیاز به مدارکی از جمله : لیسانس معتبر داروسازی با ترجمه رسمی، گذرنامه معتبر با یک سال اعتبار، مدارک تمکن مالی ، شناسنامه با ترجمه و مدرک معتبر زبان انکلیسی با نمره بالا دارید.‌ امتحانات معادل سازی مدرک شامل دروس شیمی، زیست شناسی، دروس تخصصی داروسازی ، پزشکی عمومی و درمان دارویی است.

دانشگاه های نروژی ارائه دهنده رشته داروسازی

از جمله دانشگاه های برتری که در کشور نروژ رشته داروسازی را ارائه می کنند، دانشگاه های اسلو، برگن و ترومسو هستند. دانشگاه اسلو قدیمی ترین دانشگاه کشور نروژ است.‌ این دانشگاه که در شهر اسلو قرار دارد از سال ۱۸۱۱ فعالیت خود را آغاز نمود. دانشگاه اسلو در بین دانشگاه های جهان از رنکینگ ‌بالایی برخوردار است و در رتبه پنجاه و هشتم جهان قرار دارد. دانشگاه اسلو بزرگترین موسسه آموزش عالی در این کشور می باشد و دارای دانشکده های ریاضی، علوم طبیعی، الهیات، پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، دندانپزشکی، داروسازی و آموزش می باشد. می توان گفت برای تحصیل در رشته داروسازی، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور نروژ است. دانشگاه برگن یک دانشگاه دولتی است و در سال هزار و نهصد و چهل و شش تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از هشت دانشگاه برتر کشور نروژ است. دانشگاه برگن دارای دانشکده های زیست شناسی، داروسازی، علوم اجتماعی، پزشکی، علوم طبیعی، علوم انسانی، حقوق و ریاضیات است. اما دانشگاه ترمسو نروژ نسبت به این دانشگاه ها جدید تر است و در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های نروژ و جزو هشت دانشگاه برتر کشور نروژ است. این دانشگاه بزرگترین موسسه آموزشی و تحقیقاتی در کشور نروژ است و دانشکده های علوم و فناوری، علوم انسانی، علوم اجتماعی و آموزش، علوم زیستی، اقتصاد، هنرهای زیبا، بهداشت و … است. در این دانشگاه رشته داروسازی زیر مجموعه دانشکده بهداشت است و در این دانشکده ارائه می شود.

هزینه تحصیل داروسازی و هزینه زندگی در نروژ

حال با معرفی رشته داروسازی در کشور نروژ و بررسی شرایط تحصیلی این رشته در دانشگاه های مختلف باید بدانیم هزینه تحصیل داروسازی چقدر است؟! نروژ از جمله کشور هایی می باشد که تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در بیشتر دانشگاه ها و موسسات در این کشور رایگان است. دانشجویان زمان تحصیل صرفا باید بری اتحادیه های دانشجویی هر ترم مبلغی بین سی و دو تا شصت و چهار یورو بپردازند. توجه داشته باشید که تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های غیر دولتی رایگان نخواهد بود. اما تحصیل در یک کشور جدید شامل هزینه های دیگری هم خواهد بود. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه های مسکن یا خوابگاه، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه پوشاک و … اشاره نمود. هزینه های زندگی در کشور نروژ نسبت به سایر کشور های اروپایی کمی بالاتر است اما باز هم مقرون به صرفه می باشد. البته نکته قابل توجه این است که هزینه های زندگی به شهر و دانشگاه محل زندگی و عادت های شخصی فرد هم بستگی دارد. هزینه زندگی در شهری مانند اسلو برای یک ماه چیزی حدود هزار و دویست تا دو ازار یورو است. این در حالی است که هزینه های زندگی در شهر های برگن و ترمسو به ترتیب اعدادی بین هزار و صد تا هزار و هشتصد یورو و هزار نا هزار و ششصد یورو در یک ماه خواهد بود. بیشتر هزینه های زندگی در نروژ برای مسکن یا خوابگاه خواهد بود. البته دانشجویان با کار کردن می توانند این هزینه ها را جبران نمایند.

هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در نروژ

هزینه تحصیل داروسازی و هزینه زندگی در نروژ

کار همزمان با تحصیل داروسازی و کار پس از تحصیل

همان طور که گفتیم، هزینه تحصیل در نروژ رایگان است، اما هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بالاتر است. از این رو باید برای زندگی در کشور نروژ شرایط مالی را فراهم نمود. عده ای می توانند با توجه به شرایط مالی خانوادگی شرایط زندگی را فراهم آورند اما با گروهی دیگر باید همزمان با تحصیل، دانشجو به کار بپردازد. کار در زمان تحصیل در دانشگاه در نروژ امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی نیز می تواند مشغول به کار شوند. ساعت های کاری در کشور نروژ به صورت موقت برای دانش جویان تا بیست ساعت در هفته امکان پذیر است. کار دانشجویی باعث می شود تا دانشجو بتواند بخشی از هزینه های خود را بپردازد. توجه کنید که به علت طولانی بودن دوره های داروسازی باید تمام جوانب را در نظر گرفت. دانشجویان دارو سازی پس از فارغ التحصیلی می توانند مشغول به کار شوند. این افراد می توانند در داروسازس بیمارستان مشغول به فعالیت شوند یا به عنوان داروساز بالینی فعالیت کنند. مشاوره های داروسازی هم برای این افراد پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در نروژ

  1. آیا دانشگاه های نروژ برای تحصیل داروسازی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های نروژ در رنکینگ‌ جهانی بسیار معتبر هستند و دانشجویان زیادی را جذب نموده است.

  2. آیا تحصیل داروسازی در دانشگاه های نروژ شامل هزینه است؟

    خیر تحصیل در دانشگاه های نروژ رایگان می باشد. البته برخی دانشگاه های خصوصی هزینه دارند.

  3. دانشگاه های معتبر نروژ برای تحصیل داروسازی کدامند؟

    دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در نروژ عبارتند از دانشگاه اسلو، برگن و ترمسو

  4. آیا تحصیل در رشته داروسازی در نروژ به زبان انگلیسی است؟

    خیر در برخی دانشگاه ها به زبان نروژی ارایه می شود از این رو باید بر این زبان تسلط داشته باشید.

  5. در صورت عدم تسلط بر زبان نروژی برای تحصیل داروسازی در نروژ چه اتفاق می افتد؟

    در این حالت دانشگاه برای شما دوره های آموزشی زبان نروژی برگزار می کند و شما پس از این دوره ها وارد دانشگاه می شوید.

  6. آیا کار در زمان تحصیل داروسازی در نروژ امکان پذیر است؟

    بله شما در زمان تحصیل داروسازی در کشور نروژ می توانید برای بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوید.

  7. ایا برای معادلسازی مدرک داروسازی در نروژ باید ازمون داد؟

    بله برخی دانشگاه ها اقدام به برگزاری آزمون می کنند اما برخی دیگر صرفا با ریز نمرات مدرک معادل را خواهند داد‌.

  8. آیا هزینه زندگی در نروژ برای دانشجویان داروسازی مناسب است؟

    در کل هزینه زندگی در کشور نروژ نسبت به سایر کشور های اروپایی بالاتر است اما با توجه به رایگان بودن تحصیل شرایط مناسبی ایجاد خواهد شد.

  9. آیا دانشگاه های نروژ امکانات مناسبی برای دانشجویان داروسازی در نظر گرفته اند؟

    بله دانشگاه های نروژ تمام‌ امکانات به روز و مدرن تحصیلی و رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم نموده است.

  10. آیا با توجه به رایگان بودن دانشگاه ها در نروژ، دانشجویان باید هزینه ای در دانشگاه بپردازند؟

    بله هزینه ای با عنوان اتحادیه های دانشجویی گرفته می شود که بین سی و دو تا شصت و چهار یورو می باشد.

  11. کورس های درسی برای رشته داروسازی در نروژ چه هستند؟

    کورس هاس درسی داروسازی عبارتند از: شیمی الی، شیمی معدنی، فیزیولوژی، بیوشیمی و … .

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *