تحصیل داروسازی در اکوادور

یکی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در سالیان اخیر، رشته داروسازی بوده است. در این مقاله که به همت کارشناسان و نویسندگان موسسه برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در اکوادور بحث کنیم. اکوادور که نام حقیقی آن کشور اکوادور است، کشوری است که در آمریکای جنوبی قرار گرفته. اگر بخواهیم به طور دقیق جایگاه این کشور را بیان کنیم، محل آن در شمال غربی آمریکای جنوبی است. پایتخت این کشور شهر کیتو می باشد. اما جالبی ماجرا آن جاست که بزرگ ترین شهر این کشور، شهر گوایاکیول می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

زبان رسمی مردم در این کشور اسپانیایی می باشد چرا که تا قبل از سال هزار و هشتصد و سی میلادی کشور اکوادور تحت سلطه اسپانیا و جمهوری کلمبیا بود‌. مساحت کشور اکوادور دویست و هفتاد و چهار هزار و چهل و پنج کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر پانزده میلیون نفر در آن زندگی می کنند. کشور اکوادور با کشور های کلمبیا و پرو مرز مشترک دارد و در غرب آن اقیانوس آرام قرار کرفته است. واحد پول کشور اکوادور دلار آمریکا است.

اگر تمایل دارید مهاجرت به اکوادور را انتخاب کنید، باید بدانید که آمار دقیقی از ایرانیان ساکن در این کشور وجود ندارد. روش های مهاجرت به اکوادور متفاوت هستند و شما می توانید با مشورت بهترین نتیجه را بگیرید. از این رو توصیه می کنیم به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، تبریز و اصفهان مراجعه نمایید.

تحصیل داروسازی در اکوادور

داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار و جذاب در سراسر دنیا می باشد که علاقه مندان زیادی دارد. دانش آموزان زیادی برای ادامه تحصیلات خود رشته داروسازی را انتخاب می نمایند. البته گروهی دیگر نیز برای کار در اکوادور، سرمایه گذاری در اکوادور، مهاجرت به اکوادور از طریق تمکن مالی  و … به این کشور سفر می کنند. در کشور اکوادور بیش از هفتاد دانشگاه وجود دارد که بسیاری از آن ها جایگاه مناسبی در رنکینگ‌ جهانی دارند.

در دانشگاه های این کشور بیش از شصت و یک هزار دانشجو در حال تحصیل در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون هستند. آموزش در اکوادور بسیار مناسب و جذاب است اما بیشتر کورس های تحصیلی در این دانشگاه به زبان اسپانیایی برگزار می شود و می توان گفت یکی از معدود کشور هایی است که در خارج از اسپانیا، تحصیل را به زبان اسپانیایی ارائه می دهد. از این رو می توان گفت برای تحصیل در اکوادور لازم است تا زبان اسپانیایی را فرا بگیرید و مدرکی دال بر تسلط بر زبان اسپانیایی داشته باشید.

از جمله مزایای تحصیل در کشور اکوادور می توان با یادگیری عملی همراه با دانش به روز و تجربه اساتید برتر اشاره کرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور اکوادور

همان طور که گفتیم رشته داروسازی در کل دنیا خواهان زیادی دارد. کشور اکوادور نیز به همین صورت است. دانشگاه های بسیاری در این کشور به ارائه گرایش های مختلف داروسازی در مقاطع مختلف می پردازند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی این دانشگاه ها بپردازیم. هر کدام از دانشگاه ها شرایط خاصی برای تحصیل دارند و هزینه تحصیل داروسازی در هر دانشگاهی با دانشگاه های دیگر در اکوادور متفاوت است. دانشگاه های اکوادور امکانات زیادی برا دانشجویان خود نیز فراهم می کنند‌.

دانشگاه مرکزی اکوادور

یکی از دانشگاه های برجسته ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور اکوادور دانشگاه مرکزی اکوادور می باشد که در حقیقت نام آن UNIVERSIDAD CENTRAL DEL ECUADOR می باشد. این دانشگاه جزو قدیمی ترین دتنشگاه های این کشور محسوب می شود و در سال هزار و نهصد و شصت میلادی تاسیس گردیده. داروسازی در این دانشگاه در دانشکده شیمی ارائه می شود و مدت زمان تحصیل در آن ده ترم می باشد.

هدف از ارائه آموزش های به روز در رشته داروسازی دانشگاه USE اکوادور، دسترسی به دانش و فرهنگ جهانی برای دانشجویان و تحقیقاتی عالی برای رشد و توسعه انسانی در کشور اکوادور می باشد. این ماموریت از طریق آموزش های به روز و دقیق در تمامی مقاطع تحصیلی صورت می گیرد. این دانشگاه از سال دو هزار و نوزده میلاد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور اکوادور و منطقه همراه با برنامه های بین المللی جامع در همه زمینه های دانشی حضور داشته است. این دانشگاه در رشته داروسازی همراه با سطح علمی بالا، استحکام و ثبات علمی و انسانی با ظرفیت های بسیار و امکانات مناسب دانشجویان داروسازی را پرورش می دهد.

دانشگاه مرکزی اکوادور

دانشگاه مرکزی اکوادور

این مسئله باعث شده است تا نیاز های فعلی کشور اکوادور به بخش داروسازی در کار های داروسازی، تولید مواد غذایی، خدمات بهداشت دارویی و آزمایشگاه های تشخصی پاسخ دقیق داده شود. دانشجویان در این رشته در دانشگاه USE همراه با تحقیقات علمی، نوآوری و توسعه و تضمین کیفیت و محصولات و خدمات با اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی بالا به حل مشکلات بهداشتی و دارویی جامعه کمک بسیار زیادی می کنند. دانشکده علوم شیمی که ارائه دهنده رشته داروسازی است با عنوان دانشکده داروسازی پزشکی در سال هزار و هشتصد و بیست و شش میلادی تاسیس شده است.

برای تحصیل در داروسازی این دانشگاه باید کورس های از قبیل شیمی درمانی ارگانیک، شیمی فیزیک، فارماکولوژی، میکروبیولوژی، آناتومی بیولوژیک سلولی، فناوری داروسازی کلینیک، شیمی دارویی، فارماکوکینتیک، اپیدیمیولوژی و سلامت عمونی، ایمنی غذایی و … را گذراند.

دانشگاه سانتا ماریا

یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور اکوادور دانشگاه سانتا ماریا است. البته دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور نیز طرفداران بسیاری دارد. هر دانشجویی که در رشته داروسازی از دانشگاه سانتا ماریا فارغ التحصیل می شود شخصی حرفه است که به پشتوانه گذراندن ایده آل دروس ریاضی، فیزک، بیولوژی، دارو شناسی، سم شناسی و کورس های داروسازی در دوره کارشناسی خود آمادگی کامل را دارا می باشد‌.

آموزش ها در زمینه های مختلف به دانشجو یاد می دهد که علم و دانش و فناوری های یاد گرفته خود را در دیدگاه دانش دارویی ارائه دهد تا بتواند به عنوان معلم و محقق در این زمینه به کمک جامعه بپردازد.‌ فارغ التحصیلان رشته داروسازی در این دانشگاه می بایست روش تحقیقات خود را برای مشکلات مردم به کار ببرند و پاسخگوی نیاز های واقعی همگان باشند. این افراد باید به طور جدی در برنامه ریزی برنامه های ارتقا سلامت جامعه با استفاده از روش های کم هزینه و ساده شرکت کنند و همچنین در تیم های مراقبت های بهداشتی حصور داشته باشند تا بتوانند جامعه را در زمینه اقدامات پیشگیرانه راهنمایی کنند. بنابراین می توان گفت که هدف این دانشگاه از پرورش داروسازان احترام به کرامت انسانی، حساسیت، صداقت، مسئولیت پذیری، آموزش، صبر، درک و اعتماد به نفس می باشد.

تحصیل داروسازی در این دانشگاه برای مدت زمان ده ترم خواهد بود و تمامی کلاس ها در طول روز برگزار می شود. در پایان تحصیل دانشجو باید پایان نامه ای برای فارغ التحصیلی خود ارائه کند. در این رشته و در این دانشگاه کورس های تحصیلی خاصی ارائه می گردد. کورس هاس تحصیلی که باید برای رشته داروسازی این دانشگاه گذراند عبارتند از: فیزیولوژی و اناتومی، آمار، تجزیه و تحلیل کمی شیمیایی، انکل شناسی، دارو های معدنی و شیمیایی، تجزیه و تحلیل ابزار، بیوشیمی، داروسازی، پاتوفیزیولوژی، شیمی دارویی، بهداشت عمومی، فارماکو، فرایند های واحد، ایمنی صنعتی و بهداشت، سم شناسی و …. .‌
دانشگاه های دیگری نیز در این کشور به ارائه رشته داروسازی پرداخته اند.‌

اخذ ویزای تحصیلی اکوادور

برای دریافت ویزای تحصیلی اکوادور لازم است تا شرایط و مدارک خاصی مهیا شود. قبل از هر چیزی باید داوطلب برای پذیرش دانشگاهی خود اقدام نماید. یعنی فرد لازم است تا با دانشگاهی در مقصد آشنایی پیدا کند و با ارسال مدارک لازم در ابتدا نامه موافقت و پذیرش از دانشگاه را دریافت نماید. دقت کنید که دریافت ویزای اکوادور برای دانشجویان کشور های ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، آلمان، کلمبیا و پاراگوئه رایگان است.

اگر شخصی تمایل دارد برای اخذ ویزا اقدام کند باید تمام مدارک را کامل شده تحویل دهد. مدارک باید در زمان مقرر به دانشگاه و سفارت مربوطه ارسال گردد. ویزای تحصیلی اکوادور برای دانشجویان از نوع V: 12 است. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اکوادور لازم است تا پاسپورت اصلی شخص متقاضی تا شش ماه پس از دوره آموزشی اعتبار داشته باشد، همراه با مدارک نامه پذیرش از دانشگاه حتما ارسال شود، نامه تمکن مالی شخص آماده باشد، گواهی عدم سو پیشینه دریافت شده و تایید شده باشد، کپی از شناسنامه، کارت ملی همراه با ترجمه ارائه گردد، عکس و … نیز به عنوان مدارک تکمیلی ارائه شود.‌

هزینه زندگی در کشور اکوادور

مهاجرت همیشه با چالش های فراوانی روبرو خواهد بود‌. یکی از این چالش ها که باید به آن توجه بسیار زیادی شود، هزینه زندگی می باشد. از این رو دراین بخش از مقاله قصد داریم هزینه زندگی در کشور اکوادور را به طور کامل برای شما بررسی نماییم. دقت داشته باشید که هزینه زندگی در هر کشوری به نوع زندگی شخص نیز کاملا بستگی دارد. دانشجویان در اکوادور می توانند در خوابگاه ها، هاستل ها و یا خانه ساکن شوند. در این کشور دانشگاه ها خود را موظف می دانند برای یافتن محل زندگی به شما کمک کنند.

اما اگر دانشگاه نتوانست در این زمینه به شما کمک کند، لازم است تا برای اجاره خوابگاه دانشجویی یا محل زندگی خود شخصا اقدام نمایید. نکته مهم دیگر این است که اقامت در شهر های بزرگتری مانند کوئیتو بسیار گران تر از شهر های کوچک می باشد.‌ از این رو می توان گفت میزان هزینه های زندگی در اکوادور، به شهر محل زندگی و تحصیل شما نیز بستگی دارد. در این کشور برای خوابگاه های دانشجوییی باید به طور میانگین ماهیانه سیصد دلار پرداخت نمود و برای حالت خاص زندگی دانشجویی با یک خانواده لازم است تا ماهیانه مبلغ حدودا سیصد و پنجاه دلار هزینه کرد. برای اجاره آپارتمان شخصی نیز لازم است تا ماهیانه مبلغی بین دویست تا سیصد دلار هزینه نمود.

هزینه زندگی در اکوادور

هزینه زندگی در اکوادور

به تمام این هزینه ها باید هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه تحصیل، هزینه پوشاک و … را اضافه نمود. در کل می تدان گفت به طور میانگین ماهیانه حدودا بین هشتصد تا هزار دلار برای دانشجویان هزینه لازم است. البته می توان با برنامه ریزی هایی خاص این هزینه ها را کمتر کرد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در اکوادور

  1. آیا دانشگاه های اکوادور اعتبار جهانی دارند؟

    بله دانشگاههای کشور اکوادور در رنکینگ جهانی اعتبار بسیار بالایی دارند و رتبه هایی خوبی کسب کرده اند.

  2. چند دانشگاه در کشور اکوادور وجود دارد؟

    بیش ار هفتاد دانشگاه در کشور اکوادور وجود دارد.

  3. رشته داروسازی در کدام دانشگاه های اکوادور ارائه می شود؟

    دانشگاه های زیادی در اکوادور رشته داروسازی را ارائه می دهند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه مرکزی اکوادور و دانشگاه سانتا ماریا اشاره نمود.

  4. کورس های تحصیلی داروسازی در دانشگاه های اکوادور به چه زبانی ارائه می شوند؟

    کورس های تحصیلی در کشور اکوادور بیشتر به زبان اسپانیایی ارائه می شوند.

  5. تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه مرکزی اکوادور چقدر طول می کشد؟

    برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه مرکزی اکوادور باید ده ترم کورس های مختلفی بگذرانید.

  6. چه کورس های تحصیلی برای داروسازی در دانشگاه مرکزی اکوادور ارائه می شود؟

    برای تحصیل در داروسازی این دانشگاه باید کورس های از قبیل شیمی درمانی ارگانیک، شیمی فیزیک، فارماکولوژی، میکروبیولوژی، آناتومی بیولوژیک سلولی، فناوری داروسازی کلینیک، شیمی دارویی، فارماکوکینتیک، اپیدیمیولوژی و سلامت عمونی، ایمنی غذایی و … را گذراند.

  7. داروسازی در دانشگاه مرکزی اکوادور از چه سالی فعال شده است؟

    دانشکده علوم شیمی که ارائه دهنده رشته داروسازی است با عنوان دانشکده داروسازی پزشکی در سال هزار و هشتصد و بیست و شش میلادی تاسیس شده است.

  8. کورس های تحصیلی که برای رشته داروسازی در دانشگاه سانتا ماریا باید گذارند چه هستند؟

    کورس هاس تحصیلی که باید برای رشته داروسازی این دانشگاه گذراند عبارتند از: فیزیولوژی و اناتومی، آمار، تجزیه و تحلیل کمی شیمیایی، انکل شناسی، دارو های معدنی و شیمیایی، تجزیه و تحلیل ابزار، بیوشیمی، داروسازی، پاتوفیزیولوژی، شیمی دارویی، بهداشت عمومی، فارماکو، فرایند های واحد، ایمنی صنعتی و بهداشت، سم شناسی و …. .‌

  9. تحصیل داروسازی در دانشگاه سانتا ماریا اکوادور چقدر طول می کشد؟

    تحصیل در این دانشگاه برای رشته داروسازی ده ترمه یا چهار سال و نیمه خواهد بود.

  10. چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی اکوادور لازم است؟

    از جمله مدارک مورد نیاز می توان به : پاسپورت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی و … اشاره نمود.

  11. هدف دانشگاه مرکزی اکوادور در تحصیل داروسازی چیست؟

    هدف از ارائه آموزش های به روز در رشته داروسازی دانشگاه USE اکوادور، دسترسی به دانش و فرهنگ جهانی برای دانشجویان و تحقیقاتی عالی برای رشد و توسعه انسانی در کشور اکوادور می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *