سرمایه گذاری در اکوادور

در این مقاله به بررسی فرصت های سرمایه گذاری در اکوادور پرداخته ایم. فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری در کشور اکوادور وجود خواهد داشت، فرصت هایی که موجب قرار گرفتن کشور اکوادور به عنوان یکی از مکان های مهم برای سرمایه گذاری شده است. بیش از چند سال است که کشور اکوادور بر مبحث سرمایه گذاری های خارجی تمرکز داشته است. این درحالیست که مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران خارجی و بومی در نظر گرفته شده است. لذا در صورت سرمایه گذاری در کشور اکوادور شما حقوق یکسانی در خصوص ورود به بازارهای اکوادور خواهید داشت. به طور کلی در تمامی بخش ها جهت سرمایه گذاری و کسب سود بدون هیچگونه محدودیتی برای شما باز خواهد بود. مقاله زیر در رابطه با انواع روش های سرمایه گذاری در اکوادور می باشد. مقاله پیش رو به کوشش همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباتانی تهیه شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر تهران یا شیراز موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اکوادور

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در اکوادور می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در اکوادور دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی اکوادور از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

سرمایه گذاری در اکوادور

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در اکوادور گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به اکوادور از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اکوادور و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به اکوادور می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در اکوادور اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در اکوادور به طور کامل آگاه شوند.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در اکوادور باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در اکوادور
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

چشم انداز اقتصادی در اکوادور

بخاطر داشته باشید که هزینه در کشور اکوادور بالاست و در چند سال دیگر رشد بسیاری خواهد کرد. به نظر می رسد که نرخ تورم غیرقابل کنترل باشد (براساس داده های موجود در اکتبر 2015). این درحالیست که تمامی شاخصه های اقتصادی به سمت مثبت خواهند بود.

بازارکاری خوبی در کشور اکوادور مشاهده خواهد شد، بازارهایی که امکان جذب سرمایه برای افراد را مقدور می سازند. بخاطر داشته باشید که خسارات احتمالی توسط وزارت کار و بر اساس شغل مورد نظر جبران خواهد شد. این جبران مالی در نظر گرفته شده حدود 366 دلار در ماه می باشد، این درحالیست که ثروت اصلی کشور اکوادور از طریق فعالیت شرکت های خصوصی حاصل خواهد شد. بخاطر داشته باشید که تمامی این موارد موجب سرمایه گذاری و تجارت افراد در کشور اکوادور و در محیطی مورد علاقه شده است.

باید بدانید که بسیاری از چشم اندازهای اقتصادی کشور اکوادور در بخش پتروشیمی (صادرات) مشاهده خواهد شد. این درحالیست که رئیس جمهور رافائل کوریا نگرانی های بسیاری در خصوص سیاست های چپ گرا داشته است. اما با این وجود نسبت به حفظ سرمایه گذاری در این کشور مبادرت ورزیده است.

چه مکانی برای سرمایه گذاری مناسب می باشد؟

براساس راهکارهای داده شده توسط دولت اکوادور، این امر به وفور مشاهده شده است که کشور اکوادور تلاش های جدی در خصوص جذب سرمایه گذاری های مستقیم خارجی داشته است. چرا که آنان با هدف موفقیت تعداد کمی از بخش ها وارد عرصه کار نشده اند. در میان دامنه گسترده ای از بخش ها، تنها چهار بخش به عنوان بخش اصلی جذب سرمایه های اقتصادی در نظر گرفته شده اند. این بخش ها موارد ذکر شده در ذیل را در بر خواهند گرفت:

  • کشاورزی و جنگلداری
  • گردشگری
  • املاک و مستغلات
  • ماهی گیری و آبزی پروری

راهنمای سرمایه گذاری اکوادور

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور اکوادور می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در زیر آمده است:

  • فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  • ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  • ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی
  • ثبت شعبه شرکت
  • ثبت شعبه مستقل
  • ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  • دفتر نمایندگی

اگر شما قصد راه اندازی تجارت و یا سرمایه گذاری در کشور اکوادور را در سر دارید، انتظار می رود که آگاهی های لازم را در این خصوص بدست آورید. اینان مکان هایی هستند که دولت تمرکز قابل توجهی بر آنان خواهد داشت. چرا که آنان در جهت یافتن بهترین مکان برای سرمایه گذاری تلاش می کنند. خدمات تبلیغاتی در کشور اکوادور تلاش های بسیاری برای بازرگانی با کشور آمریکا خواهد داشت. علاوه بر این شرکای تجاری در پی گسترش بازارهای شما می باشند. در این مقاله 6 منطقه غیر کشاورزی که فرصت های سرمایه گذاری را برای افراد مقدور می سازند معرفی شده است:

  • ماشین آلات پلاستیکی
  • قطعات و لوازم جانبی شرکت های ساخت خودرو
  • ساخت تجهیزات آبی
  • تجهیزات ارتوپدی
  • تجهیزات مخابراتی
  • سفر و گردشگری

فرایند سرمایه گذاری مناطق تجاری آزاد در اکوادور

در منطقه تجاری آزاد اکوادور شما قادر به واردات مواد خام و ماشین آلات و سپس صادر کردن آن بدون پرداخت مالیات خواهید بود. تجارت هایی که در مناطق آزاد صورت می گیرد هیچگونه محدودیتی را برای افراد ایجاد نخواهد کرد و به علاوه سودآور خواهد بود. تمامی تجارت های صورت گرفته بر  اساس قانون کار صورت خواهند گرفت و کارمندان آن بر اساس قراردادهای یکساله استخدام خواهند شد.

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قرارداد:

وزیر تجارت های خارجی، صنعت و ماهی گیری

 Av. Amazonas y Eloy Alfaro, Piso 1, Edificio MAG, Quito, Ecuador
tel. (593)2256-2565; fax (593)2256-2258; website: www.kishtpc.com/Free-En/free_ecuador.htm

ما دریافتیم که that Rolf Stern of BDO Stern یکی از عالی ترین منابع برای انجام تجارت های بسیار بزرگ در اکوادور خواهد بود.

tel. (593)2256-6916; fax (593)2250-4477; email: rstern@bdoconsulting-ec.com

دلار

مبحث فعالیت های اقتصادی براساس دلار سازی در سال 2000 صورت گرفت. فعالیت هایی که بر اساس و به تقلید از کشور ایالت متحده آمریکا صورت گرفت. چرا که واحد پول فعلی کشور آمریکا دلار خواهد بود و این تاثیر به صورت چشمگیری نمایان خواهد شد. باید بدانید که دلار نرخ تورم را به حداقل رساند و موجب رشد اقتصادی گشت. این درحالیست که دولت اکوادور برنامه ریزی هایی برای آینده فعالیت های تجاری داشته است. این درحالیست خطر سرمایه گذاری به دلیل نوسانات نرخ ارز به وضوح مشاهده خواهد شد. علاوه بر مزایای در نظر گرفته شده برای مبحث دلار سازی، این کشور بایستی قابلیت رویایی با شوک های اقتصادی و طبیعت سیاسی را داشته باشد.

تجارت های کوچک و سرمایه گذاری در اکوادور

انجام صادرات و واردات به معنای آغاز تجارت در کشور اکوادور خواهد بود. بخاطر داشته باشید که این فرایند در مقیاسی کوچک تر صورت خواهد گرفت. باید بدانید که فرایند تجارت در بازارها و افتتاح مغازه در خارج از کشور به راحتی صورت خواهد گرفت. در مقیاسی بزرگ شما قادر به تبدیل این تجارت به یک درآمدی ثابت خواهید بود.

همانطور که گفته شده کشور اکوادور یکی از ایده آل ترین مکان ها برای آغاز تجارت خواهد بود. بازارهایی که نسبت به تجارت صنایع دستی، جواهرات، پوشاک و دیگر موارد مشابه آن مبادرت می ورزند. دیگر موارد طلا، نقره، کالاهای چرمی، مجسمه سازی، پوشاک آلپاکا، صنایع نساجی و… را در بر خواهند گرفت. ناگفته نماند که انجام تحقیقات کمی در ماورای بازارها و فعالیت های اقتصادی به شما پیشنهاد می شود.

رشد و افزایش خرید

در حالی که اکوادور به عنوان یکی از بزرگترین مراکز صادرات موز و تولید گل رز در نظر گرفته می شود، لذا از این جهت فرصت های چشمگیری را در خصوص وارد کردن آنان به بازار در اختیار افراد قرار خواهد داد. از چهار صنعت معروفی که توسط ایالت متحده آمریکا شناخته شده است موارد ذکر شده در ذیل را در بر خواهد گرفت:

تجارت نخ

 صنعت نساجی در کشور اکوادور تمرکز بسیاری بر توسعه صادرات خود در سال های اخیر داشته است. این درحالیست که مبحث صادرات نخ رشد بسیاری داشته است. ناگفته نماند که این محصول محلی سخت با شرایط آب و هوای نامساعد نینو و لانینیا تغییر خواهد کرد. صنعت صادرات نخ آمریکا توافق هایی را با فرایندهای استفاده شده در آمریکا به امضاء رسانیده است. این درحالیست که کشور اکوادور توافق هایی را در خصوص استفاده از لیبل تولیدات نساجی آمریکا (فعالیت هایی که موجب افزایش صادرات می شود) داشته است.

تجارت ذرت در اکوادور

 واردات ذرت تنها برای صنعت طیور داخلی خواهد بود. این درحالیست که ذرت در کشور آمریکا بسیاری از سهام بازار را به خود اختصاص داده است. صنعت مرغداری در حال حاضر رشدی 10 تا 13 درصدی به طور سالیانه داشته است، این درحالیست که صنعت میگو در 5 سال اخیر رشد 3 درصدی را به خود اختصاص داده است. توسعه و رشد وضعیت اقتصادی با استفاده از مبحث دلار سازی صورت خواهد گرفت. چرا که این فرایند مزایای بسیاری را در بازارهای کلمبیا و پرو به همراه خواهد داشت.

تجارت سویا

وارد کردن خوراک سویا توسط اکوادور به نسبت زیاد خواهد بود. بدلیل کیفیت سویا در کشور اکوادور، سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان به ویژه مردمان مرزهای شمالی و جنوبی خواستار استفاده از این موارد غذایی مفید خواهند بود و دیگران را در جهت استفاده از این خوراک ترغیب خواهند کرد.

محصولات غذایی مصرف کنندگان: برخلاف هزینه های بالا، مردمان کشور اکوادور استفاده از غذاهای آمریکایی نظیر: آبجو، غذاهای اسنکی، گوشت، شراب و لبنیات تولید شده روزانه را ترجیح خواهند داد. بحران اقتصادی رخ داده در سال 2000 موجب کاهش واردات از تمامی منابع آمریکایی گشت و بهبود آن به صورت تدریجی صورت گرفت. در حال حاضر مدل های اقتصادی جدید، کاهش تعرفه و بازارهای مرتبط تمایل بسیاری در جهت به نمایش گذاشتن نتایج، افزایش و وادرات مواد غذایی خواهند داشت.

قیمت ها بر اساس سال 2015

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به اکوادور ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در اکوادور و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

در نهایت موسسه توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور با کمک وکیل های مهاجرت به اکوادور با سرمایه گذاری آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *