ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور آلمان است، در واقع شهریه ای برای دوره پزشکی در دانشگاه های آلمان وجود ندارد. در سال 2005، دادگاه اساسی فدرال، قانون قدیمی و نامناسب را در مورد شهریه ها برداشت. تا آن زمان در آلمان تنها کشور بود که باید برای تحصیلات دوران سوم هزینه پرداخت می کرد. در حال حاضر پنج دولت فدرال از ترم اول به بعد هزینه می گیرند اگرچه به نسبت دانشگاه های معمولی پزشکی در آلمان با مقایسه بین المللی است. سایر کشورهای فدرال همچنین برای دانشجویانی که تحصیل شان بیشتر از 10 ترم طول بکشد مالیات می بندد و یا بعد از تحصیل برای خواندن رشته دیگر انتخاب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از سال 2007، دولت های فدرال بادن-وورتمبرگ، باواریا، هامبورگ، هسن، ساسونی پایین، راین-وستفالیای شمالی و سارلند شهریه را بعنوان ثبت نام دریافت می کنند. بیشتر آن ها هزینه های را طبق 500 یورو در هر ترم محاسبه می کنند، ولی برای حمایت از آن ها وام نیز در اختیارشان می گذارند. درباره هزینه تحصیل رشته پزشکی در آلمان اطلاعات بیشتری بیابید.

شرایط ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

  • میانگین هزینه زندگی، 400 یورو ماهیانه
  • آموزش زبان- 4000 تا 5000 یورو (7 ماه و نیم)
  • حقوق اولیه بر پایه اخذ مدرک در رشته پزشکی در اروپا 50000 یورو در سال است.
  • مشاغل پاره وقت 20 ساعت در هفته، یادگیری و شرایط زندگی براحتی فراهم است.
  • پروسه اخذ ویزای بسیار آسان
  • زمان اخذ ویزا 8 تا 12 هفته

آلمانی برای ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

TestDaf یک آزمون مرکزی و استاندارد زبان آلمانی بعنوان زبان خارجی است که در مکان های زیادی در آلمان و خارج از آلمان برگزار می شود. DSH نیز در دانشگاه انتخابی گرفته می شود. در یکم ژانویه سال 2012، مدرک گوته (دیپلم زبان آلمانی پیشرفته) معرفی خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش پزشکی آلمان:

  • حداقل 60 درصد در ترم 12 و یا ترجیحا در سال اول دانش آموختگی باشد
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس الزامی است.
  • سوابق عالی و یا پیشینه خوب
  • مهارت در زبان آلمانی امتیاز تلقی می شود

روند پذیرش در این دوره: 10 مجموعه از مدارک تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی برای ارسال مدارک نیاز است:

  • رزومه فعلی
  • کپی برگه ها و مدارک و نمرات دوره دهم و دوازدهم
  • کپی گذرنامه
  • مدرک اتمام مدرسه
  • بیان هدف (500 کلمه) بیان پیشینه آکادمیک، منبع علاقمندی برای دوره MBBS، اهداف آینده
  • تصاویر در اندازه گذرنامه
  • آلمان به پزشکان و سایر متخصصین بهداشتی-درمانی نیاز دارد!
  • در آلمان نیاز فوری به پزشکانی که آموزش دیده دوره کارشناسی ارشد به بالا هستند، دیده می شود.
  • به متخصصین در تمام تخصص های پزشکی نیاز است
  • اگر به دنبال شغلی بعنوان پزشک و یا آموزش برای متخصصین در بیمارستان را دارید و مهارت های زبان آلمانی خوبی دارید، از طریق کشور آلمان می توانید به اهداف خود برسید
  • چندین هزار پزشک از خارج از کشور بعنوان همیاران بازنشسته هنوز فعالیت می کنند.

مزایای تحصیل در آلمان

آلمان یکی از سیستم های خوب پزشکی را در جهان دارد. استفاده از به روز ترین و جدیدترین روش های درمانی و تجهیزات پزشکی، بالاترین سطح درمان را ضمانت می کند.

افزایش دیجیتال شدن امکانات جدیدی را برای مراقبت های بهداشتی مانند تصاویر ایکس ری و گزارشات پزشکی فراهم می کند. هم چنین این دیجیتال شدگی در حال گسترش است، و هزینه ها را کاهش داده و پیشرفت های خوب و مستمری را در عرصه مراقبت های پزشکی فراهم می کند. شبکه پُر تراکم کلینیک ها و پزشکان جراح اطمینان حاصل می کنند که بیماران خدمات پزشکی مورد نیاز را در اسرع وقت دریافت کرده اند. همزمان، پزشکان از احترام بسیار خاص و ویژه ای بین مردم آلمان برخوردار هستند. در آمار، حرفه پزشکی به طور مداوم یکی از پر اهمیت ترین مشاغل در آلمان بوده است، و پرستاری در رده دوم قرار دارد.

بیمارستان های آلمان اکنون به کمبود پزشک اعتراف کرده اند. در زمینه تمرین خصوصی، اصولا نیاز به پزشکان عمومی بخصوص در منطقه شرقی آلمان و مناطق روستایی وجود دارد، جاییکه استخدام پزشک در آن سخت است. این تقاضا برای پزشک در این مناطق در سال های آتی افزایش پیدا می کند، بخصوص همانطور که بسیاری از پزشکان بیمارستانی زودتر خود را بازنشسته می کنند. این کمبود ها سریعا به سایر مناطق آلمان خواهد رسید.

موقعیت های شغلی در آلمان

در آلمان پزشکان در مکان های ذیل کار می کنند:

  • در بیمارستان ها، عموما بعنوان کارمند
  • در حوزه شخصی خودشان
  • در گروه های بزرگ، بعنوان کارمند

در ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی میانگین حقوق حداقل برای دانش آموختگان پزشکی در مقایسه با سایر رشته ها بیشتر است و اکنون حدود 49000 یورو بطور سالیانه است. بطور میانگین، پزشکان در آلمان بیشتر از دانش آموختگان هر رشته دیگری حقوق دریافت می کنند. مزایا و شرایط کاری مانند ساعت کاری بسته به قرارداد پاداش با بیمارستان های مختلف اندکی متفاوت است. در بیمارستان های همگانی، پزشکان بطور خالص بین 4.023 یورو بطور ماهیانه  (سال اول آموزش) و 5.171.28 یورو (سال ششم آموزش) دریافت می کنند. حقوق خالص برای متخصصین از 5.309.81 یورو در سال اول تا 6.819.15 یورو از سال 13ام به بعد است. این حقوق ها برای 40 ساعت کار در هفته است. خدمات بیشتر و کار در بیش از ساعات مقرر، جداگانه محاسبه می شود. درباره هزینه زندگی در آلمان بخوانید .

تحصیل رایگان دندانپزشکی در خارج از کشور

در بعضی از کشورها در اروپا، آموزش و پرورش به عنوان کار مفید عمومی شناخته می شود، که یک حق انسانی است که باید برای همه افراد در دسترس باشد، و دانشجویان بین المللی به عنوان یک بخش مهم از نظام آموزش عالی کشور مورد ملاحظه قرار می گیرند. این کشورها رشته های تحصیلی در کلیه رشته های مهم مانند دندانپزشکی را به صورت رایگان به دانشجویان خارجی ارائه می نمایند و آنها را برای ادامه تحصیل در این رشته ها پذیرش می کنند. تعدادی از این دانشگاهها به شرح زیر می باشند:

تحصیل رایگان دندانپزشکی در خارج از کشور

تحصیل رایگان دندانپزشکی در خارج از کشور

دانشگاه برگن (Bergen)، نروژ

مشخصات دانشگاه برگن (Bergen): دانشگاه برگن، یک دانشگاه در شهر نروژ است و اکثر فضای این دانشگاه در  دو ناحیه متمرکز می باشد. دانشگاه آرستادولن (Årstadvollen)، یک دانشگاه با رشته های تحصیلی در زمینه بهداشت است که در آن دندانپزشکی، پزشکی و مراقبت های بهداشتی نزدیک به کلینیک های دانشگاه های هاکلند (Haukeland) و هارالدپلاس (Haraldsplass) تدریس می شوند.

سایر رشته های تحصیلی (علوم طبیعی و علوم اجتماعی، روانشناسی، هنر و حقوق)، در منطقه نیگارشویدن (Nygårdshøyden) تدریس می شوند، که ترکیبی از خانه ها، مغازه ها و فضاهای آموزشی است. دانشگاه برگن (Bergen) به صورت ترکیب پیچیده ای در چارچوب جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی شهر قرار دارد.

هزینه های تحصیلی: دانشگاه برگن (Bergen) یک دانشگاه دولتی است و بنابراین نیازی به پرداخت هزینه تحصیلی در این دانشگاه نمی باشد. این روش برای دانشجویان اهل کشور نروژ و بین المللی مراعات می شود. تنها مبلغی که در دانشگاه برگن (Bergen) پرداخت می شود، هزینه ترم در مورد سازمان رفاه دانشجویی (SiB) است که در حال حاضر 590 کرون نروژ (23/665 دلار آمریکا) است. دانشجویان در رشته های تحصیلی تبادلی مجبور به پرداخت هزینه ترم خود نیستند.

بورس تحصیلی: دانشگاه برگن (Bergen) هیچگونه بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند، ارائه نمی کند.

هزینه زندگی: با وجود هزینه بالای زندگی عمومی در کشور نروژ، دانشجو می تواند با مدیریت مناسب بودجه محدود دانشجویی و هزینه خود، زندگی نسبتاً خوبی داشته باشد. میانگین بودجه یک دانشجوی دانشگاه، تقریباً  9785 کرون نروژ (59/11032 دلار آمریکا) است. این مبلغ باید اکثر هزینه های ماهانه مانند مسکن، غذا، لباس، مواد آموزشی، کتاب، حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی را در بر بگیرد.

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg)، آلمان

مشخصات دانشگاه: دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg) که در سال 1386 تاسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه آلمان است و یکی از قوی ترین مؤسسات تحقیقاتی در اروپا است. از نظر آموزش دانشجویان و ارتقاء  تحسین برانگیز متخصصین دانشگاهی حرفه ای، دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg) به تدریس مبتنی بر تحقیق و آموزش به خوبی ساختار یافته دکترا متکی است. دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg)، یک دانشگاه جامع است و طیف گسترده ای از رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی و حقوق را همراه با رشته های تحصیلی علوم طبیعی و زندگی، شامل رشته پزشکی، ارائه می نماید.

هزینه های تحصیل: هیچگونه هزینه های تحصیلی عمومی در دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg) برای رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی، و همچنین برای رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا وجود ندارد. رشته های تحصیلی پیوسته کارشناسی ارشد، ممکن است هزینه های تحصیلی خاصی را در بر داشته باشند.

بورس تحصیلی: تعداد اندکی بورس تحصیلی از طریق موسسه خدمات تبادل علمی آلمانی  (Deutscher Akademischer Aus-tauschdienst – DAAD) و مؤسسات دیگر برای متقاضیان واجد شرایط بسیار بالا مناسب است.

هزینه زندگی: دانشجویان دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg)، به منظور پرداخت هزینه های زندگی خود، به حداقل 670 یورو در هر ماه نیاز دارند.

دانشگاه هلسینکی (Helsinki)، فنلاند

مشخصات دانشگاه: این دانشگاه فعالیت خود را بر پژوهش علمی سطح بالا و آموزش محققان تمرکز نموده است. همچنین تحقیقات علمی، پایه تدریس ارائه شده توسط این دانشگاه می باشد. فعالیت های این دانشگاه از توسعه جامعه، و همچنین کسب و کار و صنعت پشتیبانی می کند. این دانشگاه، صلاحیت های خود را به منظور بهره برداری از موقعیت های اعتماد و تخصص، و توانایی های خود به نفع جامعه ارائه می نماید. نتایج حاصل از تحقیق و تدریس انجام شده در این دانشگاه نیز به طور گسترده ای مورد تحسین قرار گرفته است. این دانشگاه در بیش از نیمی از مراکز عالی تحقیقاتی ملی، که توسط هیئت های علمی بین المللی انتخاب می شوند، شرکت می کند.

هزینه های تحصیل: در کشور فنلاند، هزینه های تحصیلی به صورت سالانه در رشته های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان خارجی که از 1 اوت 2017 یا بعد از آن آغاز می شوند، دریافت می گردد. در دانشگاه هلسینکی (Helsinki)، این هزینه در مورد رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته زبان انگلیسی است. شهروندان کشورهای غیر از EU/EEA، که وضعیت اقامت دائم در این منطقه ندارند، باید این هزینه ها را پرداخت نمایند.

بورس تحصیلی: دانشگاه هلسینکی  (Helsinki)، حدود 50 کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان واجد شرایط  که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین المللی پذیرفته شده اند، اعطا می کند مبلغ هر کمک هزینه 1500-1000 یورو می باشد. هیچگونه کمک هزینه ای در مورد تامین هزینه های زندگی پرداخت نمی شود، اما مبلغ اندکی اضافی به دانشجویان جدید پرداخت می شود تا به آنها کمک کنند که در کشور هلسینکی  (Helsinki) سکونت کنند.

هزینه زندگی: همه دانشجویان باید هزینه های اقامت و زندگی خود و همچنین کتاب و سایر مواد آموزشی مورد نیاز خود را پرداخت کنند. مجموع هزینه های زندگی ماهانه یک دانشجو تنها 700 تا 1000 یورو می باشد که به روش های هزینه نمودن توسط او بستگی دارد.

دانشجوی متقاضی قبل از خروج از کشور خود، باید مطمئن شود که بودجه کافی برای کل دوره تحصیلی خود را فراهم نموده است. با این حال، این فرد به عنوان یک دانشجو، به چندین مزایای دانشجویی دسترسی خواهد داشت، که می تواند زندگی وی را کمی آسان تر نماید.

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

کشور آلمان؛ دانشگاه های دولتی در بیشتر بخش های کشور از دانشجویان داخلی و بین المللی شهریه ای دریافت نمی کند و متوسط شهریه ی مناطق کمی که هزینه دریافت می کنند مانند مونیخ، در حدود 884.622 یورو می باشد.اکثر شهر های کشور آلمان برای زندگی مقرون به صرفه تر از  سایر شهر های اتحادیه ی اروپا همچون پاریس و لندن می باشند. بنابراین دندانپزشکی در آلمان جزو بهترین انتخاب ها محسوب میشود

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

دانشگاه های برتر کشور آلمان برای دانشجویان بین المللی

کشور بلژیک؛ پایتخت کشور بلژیک ، بروکسل و در واقع سراسر این کشور برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است. میانگین شهریه هر ترم تحصیلی در این کشور 884.622 یورو در هر ترم می باشد.در این کشور هزینه ی زندگی کم و کیفیت زندگی بالا می باشد.

دانشگاه های برتر بلژیک برای دانشجویان بین المللی

  • دانشگاه Leuve ، دانشگاه Vrije در بروسل ( VUB ) و دانشگاه لیبر در بروکسل ( ULB ).
  • میانگین شهریه دندانپرشکی : 3000 – 5000 یورو به ازای هر سال تحصیلی.

دانشگاه های برتر ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

  • دانشگاه بلگنا ، دانشگاه سپینزا روم ، دانشگاه پلی تکنیک میلان ، دانشگاه تورورگاتا در رم و غیره.
  • متوسط شهریه  دندانپزشکی : 1000- 3000 یورو در سال

برترین دانشگاه های بین المللی کشور اتریش

متوسط شهریه ی دانشگاه های دولتی در کشور اتریش سالیانه حدود 726.72 یورو به همراه مبلغ 17.50 یورو جهت بیمه و هزینه ی اتحادیه ی دانشجویان اتریش ، می باشد.

  • دانشگاه وین ، دانشگاه لئُپُلد – فرانزنز در اینسبروک، دانشگاه گراز و غیره.
  • متوسط شهریه ی دندانپزکی: 884.622 یورو در سال

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

1- آیا می توانم در کشور آلمان با هزینه کم رشته دندانپزشکی را بخوانم؟

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور آلمان است، در واقع شهریه ای برای دوره پزشکی در دانشگاه های آلمان وجود ندارد.

2- میانگین هزینه زندگی برای دانشجویان دندانپزشکی در آلمان چقدر است؟

400 یورو ماهیانه

3- هزینه آموزش زبان آلمانی برای رشته دندانپزشکی چقدر است؟

آموزش زبان- 4000 تا 5000 یورو

4- دوره زبان آلمانی برای رشته دندانپزشکی چه مدت است؟

(7 ماه و نیم)

5- حقوق اولیه دارندگان مدرک دندانپزشکی در آلمان چقدر است؟

حقوق اولیه بر پایه اخذ مدرک در رشته پزشکی در اروپا 50000 یورو در سال است.

6- مشاغل پاره وقت در کنار تحصیل در آلمان چند ساعت در هفته است؟

20 ساعت در هفته، یادگیری و شرایط زندگی براحتی فراهم است.

7- آیا پروسه اخذ ویزای دندانپزشکی آلمان سخت است؟

پروسه اخذ ویزای بسیار آسان

8- چه مدت طول میکشد تا ویزا دندانپزشکی آلمان صادر شود؟

زمان اخذ ویزا 8 تا 12 هفته

9- آیا برای تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به مدرک زبان است؟

مدرک زبان تافل یا آیلتس الزامی است.

10- در کدام دانشگاه های اروپا می توانم با هزینه کم در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم؟

  • دانشگاه برگن (Bergen)، نروژ
  • دانشگاه هلسینکی (Helsinki)، فنلاند
  • دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg)، آلمان

11- آیا تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه برگن نروژ رایگان است؟

تنها مبلغی که در دانشگاه برگن (Bergen) پرداخت می شود، هزینه ترم در مورد سازمان رفاه دانشجویی است که در حال حاضر 590 کرون نروژ (23/665 دلار آمریکا) است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

  1. lola گفت:

    سلام ببخشید دانشگاهی در خارج هست که بدون ازمون ورودی و به زبان انگلیسی باشه و نهایتا هزینش سالی صد میلیون باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، دانشگاه های خصوصی ترکیه می تواند برای شما گزینه خوبی باشد.

  2. هدایتی گفت:

    سلام میخواستم بدونم برای رشته دندانپزشکی پزشکی در آلمان توی آزمون ورودی حداقل باید هر درس چن درصد باشه تا قبول شیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای شرکت در دوره های پزشکی و دندانپزشکی میانگین نمره شما با نمره پایانی کالج حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *