اجاره آپارتمان در اسپانیا

اسپانیا یکی از بهترین کشورهای صادر کننده در اروپا است و مادرید باید یکی از بهترین شهرها برای مهاجرین باشد. آب و هوا عالی است و ارتباطات با دیگر شهرهای و کشورها بسیار خوب است. بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در اسپانیا به شهر مادرید می روند و این انتخاب محبوب برای دانشجویان زبان انگلیسی بسیار مناسب است اما مهمتر از این ها، اجاره آپارتمان در اسپانیا برای اقامت دانشجویی است که در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما شرح خواهند داد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اجاره آپارتمان در اسپانیا

مثل سایر کشورها، معمول ترین روش برای پیدا کردن خانه یا آپارتمان برای اجاره آژانس املاک (INMOBILIARIAS)، پورتال های آنلاین املاک، روزنامه ها و پرسیدن از دیگران است. علاوه بر پرتال های املاک در اسپانیا لیست املاک در وب سایت های املاک و مستغلات سایر کشورها به ویژه انگلستان و آلمان در دسترس است. هر چند که اگر شما به طور کامل از طریق یک آژانس ملکی را پیدا کنید باید انتظار داشته باشید که هزینه هایی را برای خدمات پرداخت کنید ( هزینه ثابت یا درصدی از اجاره که به طور معمول 250 یورو به بالا است )

تقاضای ملک در اسپانیا

به طور معمول وقتی به آژانس املاک مراجعه می کنید باید مبلغ یک ماه اجاره را پرداخت کنید وقتی که قرارداد و انتقال کامل شد معمولا به عنوان اجاره ماه اول در نظر گرفته می شود.

مدارکی که باید ارائه کنید شامل:

  1. مدارک اشتغال یا توانایی پرداخت
  2. شماره شناسه مالیات( اگر در حال کار باشید)
  3. پاسپورت یا شناسنامه
  4. ماخذ های شخصی
تقاضای ملک در اسپانیا

تقاضای ملک در اسپانیا

وقتی خانه ای در اسپانیا اجاره می کنید صاحبخانه یک ماه اجاره را قبل از انتقال دریافت می کند. مستاجران در اسپانیا به بدقولی معروف هستند بنابراین خیلی از صاحبخانه ها اعتماد نمی کنند و تضمین های بیشتری درخواست می کنند. در اینجا برخی از مواردی که صاحبخانه ها درخواست می کنند ارائه شده است که حتی در بهترین شهر های اسپانیا برای زندگی نیز به همین صورت است.

پرداخت زودتر یک یا چند ماه اجاره

  • ضمانت بانکی: این یک ضمانت برای مستاجرانی است که مبلغ اجاره را پرداخت نکرده اند و بانک به جای مستاجر اجاره را پرداخت می کند.
  • تضمین هایی از طرف کارفرمایان: این یک نوع گواهی است که کارفرمایان برای ضمانت پرداخت اجاره به صاحبخانه پرداخت می کنند.

سایت های اجاره و خرید آپارتمان در اسپانیا

Airbnb یکی از وب سایت های مورد اعتماد اجاره خانه و آپارتمان است که از طریق فهرست کردن املاک اجاره ای کسب درآمد می کند. این سایت بزرگترین وب سایت اجاره مسکن است که دارای بیش از 200 میلیون متقاضی و بیش از 5 میلیون ملک اجاره ای در 81000 مکان در سراسر جهان می باشد.

HomeAway دارای بیش از 2 میلیون ملک اجاره ای در 190 کشور با 25 سایت مختلف پاسخگوی بین المللی می باشد. HomeAway متعلق به Expedia، وب سایت برتر سفر، است. HomeAway دارای بیش از 50 وب سایت ارائه دهنده مسکن برای اجاره به مستاجرین بین المللی می باشد. اجاره دهندگان در این وب سایت می توانند اشتراک سالیانه داشته باشند و یا هزینه هر رزرو را پرداخت کنند. هزینه اشتراک سالیانه برای استعلام و بررسی های نامحدود 499 دلار است و رزرو با 3% کارت اعتباری در هر رزرو می باشد. هزینه هر رزرو در HomeAway شامل 5% کمیسیون و 3% کارت اعتباری می باشد.

VRBO بخشی از وب سایت HomeAway است که بر اجاره منازل ایالات متحده متمرکز می باشد. این وب سایت برای گردشگرانی که به آمریکا سفر می کنند، گزینه مناسبی است. در VRBO بیش از 265000 منزل اجاره ای موجود می باشد. صاحب خانه ها برای اجاره دادن ملکی در VRBO، برای هر رزرو یا اشتراک سالیانه باید مبلغ 499 دلار را در سال پرداخت کنند. هزینه هر رزرو اجاره بین 8-10 % کل مبلغ اجاره است.

در وب سایت Booking.com بیش از 27 میلیون منزل اجاره ای موجود می باشد و بیش از 1.5 میلیون اتاق روزانه رزرو می شود. این سایت عمدتا برای رزرو هتل و نه برای اجاره مسکن شناخته می شود. با این حال به عنوان بهترین سایت آنلاین سفر، مشکل ترافیکی وجود ندارد.

TripAdvisor بزرگ ترین و قدیمی ترین وب سایت آنلاین سفر و یکی از بهترین وب سایت های اجاره منزل است. در نتیجه TripAdvisor مکانی ایده آل برای مشاهده فهرست منازل اجاره ای می باشد. در فهرست این وب سایت بیش از 750000 منزل اجاره ای وجود دارد.همچنین صاحب وب سایت های منازل اجاره ای از جمله FlipKey، VacationHomeRentals، و HouseTrip است.

در وب سایت Homestay.com لیست منازل و اتاق های شخصی اجاره ای بیش از 160 کشور موجود می باشد. این وب سایت با بیش از 33000 اتاق از سال 2013، میزبان 200000 مستاجر بوده است.

Atraveo یک وب سایت اجاره منزل اروپایی است. در این وب سایت بیش از 270000 منزل اجاره ای وجود دارد که برای 1000 وب سایت اجاره منزل اروپایی تبلیغ می کند.

وب سایت اجاره منزل OneFineStay توسط هتل های زنجیره ای AccorHotels پشتیبانی می شود. در حال حاضر این سایت دارای بیش از 10000 منزل اجاره ای در 180 کشور است.

وب سایت Interhome از سال 1965 فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر در فهرست این وب سایت بیش از 95000 منزل اجاره ای در 31 کشور موجود می باشد. هزینه ها متغیر است و توسط مدیریت تعیین می شود. صاحبان خانه دارای قراردادی هستند که می توانند مدیریت کامل ملک خود را داشته باشند یا به طور مستقیم صاحب ملک باشند.

هزینه اجاره خانه در اسپانیا

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، بهتر است در ابتدا خانه، ویلا یا آپارتمانی را اجاره کنید، زیرا بسیاری از مردم برای خرید خانه سفری کوتاه به اسپانیا دارند و بعد از مهاجرت و کسب اطلاعات بیشتر راجع به محیط و موقعیت، ممکن است از تصمیم عجولانه خود پشیمان شوند. خرید ملک در اسپانیا مسئولیت بسیار بزرگی است و پیشنهاد می شود پیش از خرید ملک، ابتدا منزلی را اجاره کنید.

آپارتمان / منزل یک طبقه مبله، مسافت پیاده تا سوپرمارکت و ساحل:5 دقیقه و 10 دقیقه پیاده تا مرکز شهر

منزل 3 خوابه، دارای یک حمام، آشپزخانه مستقل با اجاق گاز/ بخاری/ ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی با سالن، سالن غذا خوری، تراس. پارکینگ مستقل، مشرف به استخر عمومی: 450 یورو pcm _ صاحبان انگلیسی که در Calpe Costa Blanca زندگی می کنند، به دنبال مستاجرین بلند مدت انگلیسی با معرفین خوب هستند.

هزینه اجاره خانه در اسپانیا

هزینه اجاره خانه در اسپانیا

هزینه اجاره در مناطق مختلف اسپانیا

  • خانه بزرگ: 1000 یورو در ماه
  • خانه شهری: 780 یورو در ماه
  • آپارتمان: 1700 یورو
  • ویلا: 1360 یورو

شهر های ارزان و گران اسپانیا برای اجاره آپارتمان

برای نقل مکان از شهری به شهر دیگر، اطلاع از قیمت اجاره خانه ها بسیار مهم است. طبق یافته های بدست آمده، بارسلونا گران ترین شهر و ارزان ترین شهر الچه ( آلیکانته ) در اجاره منزل هستند. در بارسلونا میانگین قیمت اجاره به ازای هر 100 متر مربع 2958 یورو در ماه و در الچه تنها 180 یورو است.

بر اساس این گزارشات، حداکثر قیمت هایی که صاحب خانه ها برای اجاره منازل در شهرهایی مانند سویا، سانتاكروز د تنريف، والادولید و مورسیا در نظر گرفته اند، ثابت است؛ در حالی که حداقل اجاره در سایر شهرها از جمله کاسرس، تولدو یا Las Palmas de Gran Canaria اندکی افزایش یافته است.

حداقل هزینه اجاره ماهانه در شهرهای مرکزی مانند مادرید، بارسلونا، بیلبائو، پامپلونا، سن سباستین، A Coruña، کادیس، ماربیا، ساراگوسا و در خیابان های بالاشهر آن ها 1500 یورو می باشد. از سوی دیگر هزینه اجاره ماهانه در شهرهایی از جمله هوئلوا، آلیکانته، کاستیلون، الچه، Torrent، مالاگا، Jerez، آلمریا و یا خائن بسیار ارزان است و حتی ممکن است در شهرهای دیگر هزینه اجاره کمتر از 200 یورو در ماه باشد.

خرید خانه در اسپانیا

بازار املاک اسپانیا دارای تغییرات زیادی است. قبل از خرید خانه در این کشور تحقیقات خود را انجام دهید. دانش اینکه باید به چه مواردی در هنگام خرید خانه توجه کنید می تواند به شما کمک کند تا از خیلی از مشکلات خرید خانه که برای خارجی ها در اسپانیا پیش می آید جلوگیری شود. فاکتورهایی که در هنگام خرید خانه در اسپانیا باید از آنها آگاه باشید شامل کلاهبرداری در املاک، مالیات بر درآمد بالا و نوسانات بازار املاک اسپانیا می شود.

بازار املاک اسپانیا

اسپانیا به شدت تحت تاثیر بحران مالی جهانی قرار گرفت. در نتیجه بازار املاک دچار سقوط شد و قیمت خانه نزدیک به 30%کاهش پیدا کرد. حدود یک دهه است که نشانه هایی مبنی بر بهبود بازار املاک مسکن دیده می شود( با افزایش قیمت ملک در شهرهای اصلی و استراحتگاه ها و افزایش 4 درصدی ارزش ملی در سال 2017)

تعداد معاملات نیز افزایش پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات موسسه آمار در سال 2017 فروش املاک 16 درصد افزایش داشته است. سطح مالکیت خانه در اسپانیا بالا است. نزدیک به 80% از ساکنان مالک خانه هستند و بسیاری از آنها بدون وام مسکن صاحب خانه هستند.

آیا خارجی ها مجاز به خرید ملک در اسپانیا هستند؟

بله، هیچ محدودیتی برای خرید ملک در اسپانیا ( چه املاک تجاری، مسکونی و زمین) وجود ندارد. در حقیقت اسپانیا، سرمایه گذاران خارجی را تشویق می کند( هم افراد مقیم و هم غیر مقیم). شما نیاز به یک شماره مالی دارید که می توانید برای دریافت آن با پاسپورت به ایستگاه پلیس مراجعه کنید. به طور معمول این پروسه برای اسپانیایی ها یا شهروندان اتحادیه اروپا یک روز طول می کشد اما برای افراد دیگر ممکن است چند هفته طول بکشد.

ملک خریداری کنید و ویزا دریافت کنید

در حال حاضر اسپانیا برنامه ویزای طلایی(golden visa) برای صاحبان املاک ارائه می کند. این نوعی ویزای سرمایه گذاری است. اگر شما بیش از 500.000 یورو در املاک اسپانیا سرمایه گذاری کنید( خرید یک یا چند ملک) به طور خودکار واجد شرایط دریافت ویزای اقامت می شوید. این یک مجوز کار نیست اما به شما اجازه می دهد که در این کشور زندگی کنید. این ویزا در ابتدا هدف افراد بازنشسته و خریداران خانه های تفریحی است.

ما درتمام طول امور مربوط به مهاجرت و اجاره منزل و همچنین اطلاع از هزینه زندگی در اسپانیا در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به شما کمک خواهیم کرد تا اطلاعات خود را گسترش دهید. با ما همراه باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *