آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم سوئد

مردم سوئد از جمله مردم‌های محتاط در جهان هستند به همین جهت زمانی که با آنها برخورد خواهید کرد، می‌بینید که خیلی زود با شما صمیمی نمی‌شوند و در واقع این خصلت جزئی از فرهنگ مردم سوئد می‌باشد اما این افراد در واقع از خوش مشرب‌ترین افراد در جهان هستند که اگر کاری از دستشان برآید از کمک به شما و پاسخ به سوالهایتان فروگذار نخواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و سبک زندگی مردم سوئد بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید!

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آشنایی با شرایط فرهنگی و شرایط زندگی در سوئد

امروزه بسیاری از افراد برای کار کردن یا ادامه تحصیل خود به دنبال مهاجرت به سوئد هستند چرا که امکاناتی که در این کشور وجود دارد به آنها کمک می نماید به موفقیت در تحصیل یا کار خود برسند.در مرکز اسکاندیناوی و در واقع در شمال قاره اروپا کشور سوئد قرار گرفته است و جزء کشورهای بزرگ در این قاره شناخته می شود، این کشور جمعیتی قریب به ده میلیون نفر دارد. فرهنگ مردم سوئد و رفاه اجتماعی آنها بسیار بالا می باشد و به همین جهت می توان گفت سبک زندگی مردم سوئد موجب شده است تا بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت به این کشور و تحصیل در سوئد را داشته باشند.این کشور جزء کشورهای می باشد که دارای نرخ بیکاری بسیار پایینی است و حقوق شهروندی در این کشور بسیار توسط دولتمردان رعایت می گردد که تاثیر فراوانی بر فرهنگ مردم سوئد می گذارد.

کشور سوئد در واقع به سه ناحیه قسمت بندی می شود که شامل ناحیه شمالی، جنوبی و مرکزی خواهد بود و با توجه به این که مناطق جنوبی این کشور نسبت به نواحی شمالی دارای آب و هوای معتدلی می باشد؛ به همین جهت بسیاری از افراد مناطق جنوبی را برای زندگی انتخاب می نمایند. با توجه به این که در سوئد دولت بسیار از حقوق شهروندان حمایت می کند به همین جهت این کشور جزء آرام ترین کشورهای دنیا می باشد و از شهرهای مختلف و مهم این کشور می توان به استکهلم، لین شوپینگ، گوتنبرگ و … اشاره نمود. مردم سوئد بسیار صلح طلب می باشند و از طرفداران بزرگ برابری حقوق انسان ها می باشند و به همین جهت این کشور به عنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا شناخته می شود.

با توجه به این که کسانی که قصد مهاجرت به سوئد را دارند نیازی نیست حتما به زبان سوئدی تسلط داشته باشند، به همین جهت شرایط زندگی در سوئد راحت تر می باشد. بنابراین این افراد تنها با تسلط  در زبان انگلیسی می توانند به راحتی با مردم این کشور ارتباط لازم را برقرار نمایند و با خیال راحت با آداب و رسوم مردم سوئد و فرهنگ آنها آشنا گردند. کسانی که قصد تحصیل در سوئد را هم دارند با تسلط لازم بر زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه های این کشور شرکت کنند، هر چند با حداقل یک سال و نیم زندگی در این کشور می توانند به راحتی بر زبان سوئدی تسلط لازم را پیدا نمایند و بدین گونه با فرهنگ مردم سوئد بیشتر آشنا شوند.

آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم سوئد

شرایط تحصیل در سوئد

دانشگاه های سوئد از جمله بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه های جهان می باشد و به همین جهت بسیاری از افراد علاقمند به  تحصیل در سوئد در رشته های مختلف می باشند.

این کشور با داشتن اساتید مجرب و سیستم های آموزشی به روز دنیا این امکان را فراهم نموده است تا افراد بتوانند به تحصیل در این کشور بپردازند که زمینه ساز اشتغال و اقامت آنها نیز می گردد.

بنابراین تقاضا برای تحصیل پزشکی در سوئد، تحصیل حقوق بین الملل در سوئد و … توسط دانشجویان بسیار بالا می باشد، اما دانشجویان مهاجر برای رفتن به این دانشگاه ها باید دارای نامه پذیرش باشند تا موفق به اخذ ویزایی دانشجویی در سوئد گردند.

می توان گفت این دانشجویان مدارکی باید جهت اخذ ویزای دانشجویی در این کور داشته باشند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همراه داشتن پاسپورت
  • داشتن نامه پذیرش دانشگاه سوئد
  • ارائه فرم های مختص ویزای تحصیلی در سوئد
  • داشتن مدرک آیلتس و امتیاز مورد نظر دانشگاه
  • همراه داشتن عکس رنگی
  • داشتن پرینت بانکی که نشان از تمکن مالی جهت زندگی مردم در سوئد خواهد داشت.
  • داشتن بیمه مسافرتی

برخی از دانشگاه های معتبر در سوئد که بسیاری از افراد علاقمند به پذیرش و ادامه تحصیل در آنها را دارند شامل دانشگاه اوپسالای، دانشگاه لوند، دانشگاه استکهلم، دانشگاه گوتنبرگ، دانشگاه تکنولوژی کی تی اچ رویال و … می باشد.

مزیت های تحصیل در سوئد

معمولا تحصیل در سوئد مزیت های فراوانی برای افراد ایجاد خواهد کرد که می توان برخی از مهمترین این مزایا را به صورت زیر بیان نمود:

  • مهیا شدن امکاناتی برای افراد که همزمان با تحصیل به صورت نیمه وقت کار کنند: بدین ترتیب دانشجویان می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی به طور همزمان با تحصیل خود کار کنند و درآمد کسب نمایند.
  • داشتن امنیت بالایی اجتماعی سوئد: با توجه به فرهنگ مردم سوئد این کشور به با ثبات ترین کشورهای موجود در دنیا تبدیل گردیده است و از امنیت بالایی برخوردار می باشد.
  • اقامت پس از تحصیل نمودن در سوئد: کسانی که مشغول به تحصیل در سوئد هستند بعد از اتمام تحصیلاتشان می توانند درخواست خود مبنی بر اقامت کاری را مطرح نمایند و بعد از آن که 3 تا 5 سال در این کشور مشغول به فعالیت گردیدند می توانند درخواست اقامت به طور دائم در این کشور را داشته باشند.
  • تحصیل سوئد به طور رایگان: فرزندان دانشجویان همانند یکی از شهروندان سوئد می توانند به طور رایگان به تحصیل در مدارس و دانشگاه های سوئد بپردازند.
  • امکان تحصیل همسران این افراد به طور رایگان: زمانی که دانشجویان یک ترم در دانشگاه های سوئد تحصیل نمودند، می توانند از امکاناتی همچون تحصیل رایگان همسرانشان در سوئد برخوردار گردند.
  • بورسیه تحصیلی سوئد: کسانی که در سوئد به تحصیل می پردازند می توانند از بورسیه این دانشگاه ها استفاده نمایند چرا که دولت این کشور جهت ادامه تحصیل دانشجویان خود میلیاردها دلار  در دانشگاه های خود سرمایه گذاری می کند.

آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم سوئد

بازار کار در سوئد

بسیاری از افراد که با هدف کار کردن به سوئد مهاجرت می نمایند باید بدانند بهترین شیوه برای رفتن به این کشور و وارد بازار کار این کشور شدن مهاجرت به صورت قانونی می باشد و بدین ترتیب می توانند به راحتی در این کشور اقامت نمایند و با سبک زندگی مردم سوئد آشنا گردند.

پیدا کردن کاری مناسب برای آنها در سوئد موجب می شود تا بتوانند از پس مخارج و هزینه زندگی در سوئد برآیند و شرایط زندگی در سوئد را به بهترین نحو برای خود و خانواده اشان مهیا سازند.

از آنجایی که کشور سوئد جزء کشورهای می باشد که اقتصاد پر رونقی دارد و برندهای مشهوری در این کشور همچون ولو، اسکانیا، الکترولوکس، آیکیا و .. در این کشور وجود دارد از این رو بازار کار خوبی نیز دارا می باشد.

معمولا افرادی که قصد کار کردن در سوئد را دارند باید به خوبی با فرهنگ مردم سوئد و سبک زندگی آنها آشنا باشند و حتی می توانند پس انداز خود را به سوئد ببرند و به سرمایه گذاری در سوئد در مشاغل مورد نظر خود نیز بپردازند.

اما به طور کلی افرادی که قصد کار کردن در این کشور را دارند باید از  ویزای کار قانونی برخوردار بوده که جهت گرفتن ویزای کار سوئد نیاز به مدارک و شرایطی می باشد که این مدارک به قرار زیر هستند:

  • داشتن دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در سوئد
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن مدرک معتبر آیلتس 6
  • دارا بودن حداقل 2 تا 3 سال سابقه کاری
  • داشتن مدارکی که نشان می دهد جهت تامین هزینه زندگی در سوئد دارای تمکن مالی می باشد.
  • داشتن رزومه قوی
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • انگیزه نامه

شغل های پر درآمد در سوئد

سوئد از جمله کشورهای می باشد که امکانات بی نظیری برای مردم خود مهیا کرده است و به همین جهت سبک زندگی مردم سوئد بسیار بالا می باشد که از جمله می توان به تحصیل رایگان، خدمات پزشکی ارزان قیمت، داشتن تعطیلات مناسب و .. را بیان نمود.

وجود چنین امتیازاتی موجب شده است که فرهنگ مردم سوئد بسیار بالا رود اما این کشور بیشترین نرخ مالیات را در جهان به خود اختصاص داده و از طرفی راه های مختلفی جهت رسیدن به شغلی مناسب و پرسود در مقابل مردمان خود قرار می دهد.

شغل های مورد نیاز سوئد بسیار زیاد هستند اما برخی از شغل هایی که دارای بیشترین درآمد در سوئد می باشند را می توان به صورت زیر شرح داد:

  • پزشکان جراح: معمولا این افراد دارای حقوق بالایی هستند اما از دانش و تجربه فراوانی نیز برخوردار می باشند و دارای بالاترین مدارک و تحصیلات لازم می باشند.
  • قاضی: از جمله شغل های پردرآمد در کور سوئد را قاضی ها به خود اختصاص داده اند و معمولا از مهارت و دانش لازم در این امر برخوردار می باشند تا بتوانند به بهترین نحو به تعیین گناه یا بی گناهی متهمان بپردازند.
  • وکیل: معمولا وکلا در سوئد دارای مدارک تحصیلی لازم هستند و از گواهی مناسب جهت مشاوره و دادرسی برخوردار می باشند.
  • مدیر ارشد اجرایی: با توجه به این که مدیران شرکت ها بالاترین مقام را در شرکت دارند و تصمیمات مهم شرکت را می گیرند از تجربه و تخصص لازم و درآمد بالایی نیز برخوردار هستند.
  • ارتودنتیست: این متخصصان معمولا به رفع نقص های دندان ها و فک بیماران می پردازند و به بیماران کمک می کنند تا هر گونه ناهماهنگی در دهان و دندانشان وجود دارد به خوبی برطرف گردد.

در نتیجه

با توجه به فرهنگ مردم سوئد و سبک زندگی بالا و شرایط اقتصادی عالی که کشور سوئد دارد همه افراد امکان سفر به این کشور و رسیدن به شرایط کاری بی نظیر و پیشرفت های تحصیلی را خواهند داشت و برای رسیدن به این موقعیت ها تنها نیاز به داشتن مدارک لازم و اخذ ویزای کار یا تحصیل این کشور می باشد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *