۱۰ دانشگاه برتر و معتبر اروپا

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ۱۰ دانشگاه برتر و معتبر اروپا صحبت کنیم. جهت تحصیل در اروپا لازم است تا پس از انتخاب کردن کشور مورد نظر، مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه و … یکی از دانشگاه ها را بر مبنای رشته تحصیلی و پیشینه فعالیت خود انتخاب نمایید. سپس لازم است تا برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر با ارائه مدارک اقدام نمود. پس از دریافت پذیرش، می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی کشور انتخاب اقدام کرد. از این رو می توان گفت که اطلاع از بهترین داتشگاه های اروپا باعث می شود تا در زمینه اخذ وذیرش تحصیلی از دانشگاه ها بهترین تصمیم گرفته شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جهت مهاجرت به کشور های مختلف اروپایی راه های بسیار زیادی وجود دارد. هر کدام از این راه ها برای خود شرایط ویژه ای دارند که می تواند با توجه به هر فرد نیز متفاوت باشد. به طور مثال می توان به مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت کاری به ایتالیا، مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فرانسه و … اشاره نمود. برای کسب اطلاعات در ارتباط با این روش های مهاجرتی می بایست با کارشناسان و افراد خبره مشورت نمود. از این رو مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این زمینه پاسخگوی شما می باشد. برای مشاوره می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

۱۰ دانشگاه برتر و معتبر اروپا

همان طور که گفتیم در این مقاله هدف ما بررسی ۱۰ دانشگاه برتر و معتبر اروپا می باشد. هزاران دانشجو بین المللی هر ساله در اروپا برای جستجوی تجربه جدید یا آموزش بهتر تحصیل می کنند. به عنوان مثال ، براساس داده های جمع آوری شده از سوی انستیتوی آموزش بین المللی ، این منطقه میزبان صد و هشتاد و یک هزار و صد و چهل و پنج آمریکایی است که هر ساله در خارج از کشور خود و در اروپا مشغول به تحصیل هستند. از بین ،سیصد و سی و دو هزار و هفتصد و بیست و هفت دانشجوی آمریکایی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند ، براساس این داده ها ، 54.4٪ اروپا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند.

اروپا ممکن است دومین قاره کوچک دنیا به حساب بیاید اما بسیاری از بهترین موسسات آموزشی و دانشگاه های دنیا در این قاره متراگم شده اند. در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال دو هزار و بیست میلادی و با بررسی های انجام شده در سیستم QS در مجموع سیصد و هشتاد و یک دانشگاه اروپا در میان بهترین های جهان قرار دارند که تقریبا سی و هشت درصد از کل دانشکاه ها را شامل می شود. انگلیس با هشتاد و چهار جایگاه بیشترین تعداد دانشگاه های دارای رتبه بین المللی در اروپا را دارد. پس از آن کشور های آلمان با هشتاد و شش و فرانسه با سی و یک دانشگاه در رتبه های بعدی هستند.

با این حال کشور سوئیس با داشتن دانشگاهی خاص در بین ده کشور برتر جهان توانسته از فرانسه و آلمان در این زمینه پیشی بگیرد. با وجود تعداد انتخاب های گسترده ای از دانشگاه های برتر اروپا ، تصمیم گیری برای تحصیل در اروپا همیشه آسان نیست. از این رو در ادامه ما ده دانشگاه برتر اروپایی را برای شما لیست کرده ایم. 

۱. دانشگاه آکسفورد

در ابتدای این لیست و به عنوان رتبه یک برترین دانشگاه  های اروپا نام دانتشگاه آکسفورد می درخشد. به گزارش منابع تحقیقاتی مختلف، دانشگاه آکسفورد که سال های آغازین فعالت آن به سال هزار و نود و شش میلادی بر می گردد، قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان است. این دانشگاه افراد بسیاری را از جمله بیست و هشت نخست وزیر انگلیس، پنجاه و پنج برنده جایزه نوبل و صد و بیست فارغ التحصیل رشته های المپیکی را داشته است.

آکسفورد همچنین میزبان بیل کلینتون جوان بود که حدود دو دهه قبل از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با بورسیه رودرز در این دانشگاه تحصیل می کرد. این دانشگاه با بیش از 11 میلیون جلد کتاب بزرگترین سیستم کتابخانه ای در انگلستان است. همچنین تعدادی موزه و گالری از جمله Ashmolean وجود دارد که قدیمی ترین موزه انگلیس و قدیمی ترین موزه دانشگاه در جهان است. این مجموعه آثار قابل توجهی از هنرمندانی چون میکل آنژ ، ترنر و پیکاسو را در خود جای داده است.

۲. دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در انگلستان است که در قرن سیزدهم تأسیس شده است. تاریخ تاسیس این دانشگاه را می توان سال هزار و دویست و نه میلادی دانست. دانشگاه کمریج، سالگرد هشتصدمین سال فعالیت خود را در سال دو هزار و نه میلادی جشن گرفت.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج

این دانشگاه 22،690 دانشجو دارد که 3،690 نفر از آنها از اتحادیه اروپا و 5.800 نفر دیگر از کشور های دیگر دنیا هستند. این دانشگاه مانند بسیاری از دانشگاه های قدیمی دنیا دارای سنت های جذابی است. به طور مثال تا سال هزار و نهصد و نه میلادی یک قاشق چوبی به طول یک متر در امتحانات نهایی ریاضی در اختیار دانشجویان قرار می گرفت. این قاشق هم اکنون در کالج سنت جان در معرض نمایش است.

۳. امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن ، که در سال 1907 تأسیس شد ، روی علوم ، مهندسی ، پزشکی و مطالعات تجاری تمرکز دارد. این دانشگاه توانسته چهارده فارغ التحصیل برنده جایزه نوبل را داشته باشد. در این دانشگاه حدود هفده هزار دانشجو در مقاطع مختلف از صد و بیست و پنج کشور جهان حضور دارند. از این رو می توان گفت که این دانشگاه یکی از بین المللی ترین دانشگاه های دنیا است. امپریال کالج لندن با هدف سرمایه گذاری، حدودا پانزده میلیون یورور را برای افزایش همکاری با همکاران اروپایی در صندوقی به نام صندوق همکاران اروپایی برای گسترش تحقیقات و علوم نوآورانه هزینه کرده است.

۴. کالج دانشگاه لندن

دانشگاه کالج لندن که در قلب پایتخت انگلیس قرار دارد، یک نمایندگی در قطر نیز دارد. بر اساس آمار های خود دانشگاه، دانشگاه UCL در سال هزار و هشتصد و بیست و شش میلادی افتتاح شد و در سال هزار و هشتصد و هفتاد و هشت میلادی به عنوان اولین اقدام دانشجویان زن را همراه با دانشجویان مرد پذیرفت.

این دانشگاه هم اکنون بیش از چهل و دو هزار دانشجو با بیش از صد و پنجاه تابعیت مختلف را برایآموزش دارد. یک نکته مهم در ارتباط با این دانشگاه این است که  UCL نخستین دانشگاهی بود که در لندن تأسیس شد و اولین کسی در انگلیس بود که کاملاً سکولار و بدون توجه به اعتقادات مذهبی خود دانشجویان را پذیرفت.

۵. انستیتوی فدرال فناوری سوئیس در زوریخ

انستیتوی فدرال فناوری سوئیس زوریخ که با نام ETH زوریخ نیز شناخته می شود ، در سال 1855 تاسیس شد. در سال اخیر ، طبق اطلاعات موجود در وب سایت مدرسه ، ETH زوریخ بیش از 21،000 دانش آموز را ثبت نام کرد.بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب سایت دانشگاه آلبریت انیشتین زمانی در این دانشگاه به تدریس فیزیک پرداخته بود و یکی از بیش از سی برنده جایزه نوبل فعال در این دانشگاه بوده است. دانشگاه ETH زوریخ یک دانشگاه علمی ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات است.

انستیتوی فدرال فناوری سوئیس در زوریخ

انستیتوی فدرال فناوری سوئیس در زوریخ

  حدود سی و پنح درصد از دانشجویان این داشگاه از خارج از کشور هستند و این دانشگاه به عنوان یک پایگاه بین المللی برای ایجاد روابط خاص تحقیقی و تدریسی در سراسر جهان است.

۶. دانشگاه ادینبورگ

به گزارش وب سایت دانشگاه، دانشگاه ادینبورگ ، واقع در پایتخت اسکاتلند ، دارای سه دانشکده است که شامل بیست و یک مدرسه می باشد. اعضای هیئت علمی دانشگاه در بخش های مختلف جوایز نوبل را کسب کرده اند. وینستون چرچیل ، که زمانی به عنوان رئیس این موسسه فعالیت می کرد ، در میان برندگان جایزه نوبل قرار داشت. کالج ها و دانشکده های بسیاری در این دانشگاه فعال هستند. کالج هنر ، علوم انسانی و علوم اجتماعی بزرگ ترین کالج دانشگاه ادینبورگ است.

۷. دانشگاه کپنهاگ دانمارک

به عنوان هفتمین دانشگاه در این لیست، دانشگاه کپنهاگ را بررسی می کنیم. دانشگاه کپنهاگ دانمارک ریشه های تاسیسی خود را در سال هزار و چهرصد و هفتاد و نه میلادی می داند. در این دانشگاه در یک سال گذشته بیش از سی و هشت هزار دانشجو ثبت نام کرده اند که در بیش از دویست جایگاه تحقیقاتی و برنامه های مطالعاتی خاص شرکت دارند.

این دانشگاه در حال حاضر دارای شش دانشکده است. این دانشکده ها عبارتند از: دانشکده بهداشت و علوم پزشکی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق،‌ دانشکده علوم، دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده الهیات. این دانشگاه ها در چهار کمپ مختلف در بخش های مختلف این کشور دارای کلاس ها و دوره هایی است. سه کمپ این دانشگاه در کپنهاگ هستند.

۸. دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه با توجه به گزارش های دریافت شده از ادغام دانشگاه های پاریس سوربن و پیر و ماری کوری تشکیل شده است اما در اصل زمان تاسیس آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. این دانشگاه حدودا پنجاه و پنج هزار و ششصد دانشجو دارد که از میان تعداد ده هزار و دویست دانشجو بین المللی هستند و از کشور های دیگر برای تحصیل وارد این دانشگاه شده اند.

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن در حالت کلی دارای سه دانشکده است. این دانشکده ها عبارتند از: دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم پایه و دانشکده پزشکی. در دانشکده علوم انسانی تاریخ، جغرافیا، زبان های مختلف دنیا، موسیقی شناسی و فلسفه بخش های اصلی و مهم را تشکیل می دهند. به عبارتی این دانشکده را آموزه های باستانی بشریت تشکیل می دهد.

۹. کالج کینگ لندن

کالج کینگ لندن توسط پادشاه جورج چهارم و دوک ولینگتون در سال 1829 تأسیس شد و فارغ التحصیلان برجسته ای از آن خارج  شده اند. از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به شاعر جان کیتز ، پیشگام پزشکی فلورانس بلبل و اسقف دزموند توتو ، یک فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی است که در سال 1984 برنده جایزه صلح نوبل شد، اشاره نمود. از سال دو هزار و هفده میلادی این دانشگاه دارای نه دانشکده است که رشته های بسیاری در آن ها تدریس و ارائه می شود.

از جمله دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده دنداپزشکی، دهان و دندان و کرانیوفیزیال، دانشکده پزشکی، انستیتوی روانپزشکی ، روانشناسی و علوم اعصاب، دانشکده حقوق دیکسون پون، دانشکده علوم طبیعی و ریاضی، دانشکده پرستاری و مامایی فلورانس بلبل، دانشکده علوم اجتماعی و سیاست های عمومی اشاره نمود.

۱۰. دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام در سال هزار و ششصد و سی و دو میلادی با عنوان آتنائو ایلوستر ظهور پیدا کرد. هم اکنون این دانشگاه دارای سی و چهار هزار دانشجو و طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. برخی از برنامه های درسی خصوصا در سطح کارشناسی ارشد، در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام

این دانشگاه دارای هفت دانشگده است که هر دانشکده برای خود با ریاست یک رئیس اصلی اداره می شود. دانشکده های دانشگاه آمستردام عبارتند از: علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، اقتصاد و تحارت، علوم، حقوق، پزشکی و دندانپزشکی. از این رو برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند این دانشگاه بهترین گزینه خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با ۱۰ دانشگاه برتر و معتبر اروپا

  1. بیشترین دانشگاه های دارای رتبه های برتر بین المللی اروپا را کدام کشور دارد؟

    بیشترین دانشگاه های با رتبه بالای بین المللی در اروپا مربوط به انگلیس است.

  2. کدام کشور ها دارای برترین دانشگاه های بین المللی در اروپا با تعداد بالا هستند؟

    کشور های انگلیس، آلمان و فرانسه بیشترین دانشگاه ها را با رتبه های برتر بین المللی دارند..

  3. چند درصد از دانشگاه های اروپایی در بهترین رتبه های دنیا هستند؟

    حدود سی و هشت درصد ار دانشگاه های اروپا در بین هزار دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

  4. کدام دانشگاه دارای بهترین رتبه در بین دانشگاه های اروپایی است؟

    دانشگاه آکسفورد دارای رتبه یک در بین دانشگاه های برتر اروپای است.

  5. دانشگاه سوربن فرانسه در چه رتبه ای میان برترین دانشگاه های اروپا قرار دارد؟

    این دانشگاه در میان دانشگاه های اروپایی دارای رتبه هشتم می باشد.

  6. رتبه دوم بهترین دانشگاه های اروپا برای کدام دانشگاه است؟

    رتبه دوم بهترین دانشگاه های اروپا را دانشگاه کمبریج به خود اختصاص داده است.

  7. چرا سوئیس از فرانسه و آلمان در زمینه اعتبار دانشگاه جلو تر است؟

    این مسئله به این خاطر است که سوئیس دارای دانشگاه های برتر در میان ده دانشگاه اروپا و با رتبه های برتر در دانشگاه های دنیا است.

  8. دانشگاه کپنهاگ در کدام رتبه بین بهترین دانشگاه های اروپایی قرار دارد؟

    دانشگاه کپنهاگ دانمارک به عنوان دانشگاه دارای رتبه هفتم در میان دانشگاه های اروپا قرار دارد.

  9. رتبه دهم در بین بهترین دانشگاه های اروپا مربوط به کدام دانشگاه است؟

    رتبه دهم را دانشگاه آمستردام به خود اختصاص داده است.

  10. انگلیس در بین ده دانشگاه برتر اروپا چند دانشگاه را دارد؟

    این کشور دارای پنج دانشگاه برتر در میان ده دانشگاه برتر اروپا است.

  11. انستیتوی فدرال فناوری سوئیس در زوریخ دارای چه رتبه ای در میان برترین دانشگاه های اروپا است؟

    این دانشگاه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *