ویزای سرمایه گذاری در برزیل

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر که در آن به دست آوردن تابعیت بر اساس سرمایه گذاری امکان پذیر نمی باشد، برزیل اجازه می دهد که، افرادخارجی بتوانند شهروندی برزیل و گذرنامه پس از یک دوره معینی از زمان (معمولا از 1 تا 4 سال) را به دست آورند.حقایق کلیدی ویزای سرمایه گذاری در برزیل برای اقامت را مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر به شرح زیر آورده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری

ویزای اقامت ( VIPER ) در برزیل ممکن است به اتباع خارجی ای که قصد دارند بیش از 2 سال در این کشور زندگی کنند و با یک شهروند برزیلی یا مقیم دائم ازدواج نمایند، بازنشستگانی که دارای مقرری منظم می باشند یا کارکنان دارای صلاحیت و اساتید، دانشمندان یا محققان یا مدیران، سرمایه گذاران یا مدیران شرکت های واقع در ZPE ( منطقه آزاد تجاری ) یا به سرمایه گذاران یا اعضای یک گروه مذهبی اعطا می شود. افراد تحت تکفل ممکن است برای این درخواست شامل همسر، فرزندان زیر 24 سال سن و پدر و مادر باشند.

با اینکه ویزای دائمی برای اجازه زندگی و کار نامحدود در برزیل می باشد، اما پس از صدور آن در سال سوم دوباره نیازمند تمدید می باشد در واقع این روند برای ویزای کار در برزیل هم صدق می کند. بنابراین توصیه می شود که به طور منظم از کشور بازدید کنید و الزامات لازم برای دستیابی موفقیت آمیز به تمدید آن را فراهم کنید. بعد از 4 سال اقامت دائم، ساکن ممکن است درخواست شهروندی داشته باشد. اگر مقیم دائم ساکن بوده و ثابت کند که ارتباطاتی با این کشور دارد، شهروندی به وی اعطا خواهد شد و دانش پرتغالی از فرهنگ و تاریخ کشور مورد قبول واقع خواهد شد. اگر ساکن برزیل با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده باشد، زمان ممکن است کوتاه شود.

سرمایه گذاری :

طبق قطعنامه Resolução Normativa شماره 28، اتباع خارجی که توانایی نشان دادن درآمدهای مالی و قصد سرمایه گذاری مستقیم در برزیل هستند، ممکن است شامل ویزای دائمی باشند ( VIPER ). ویزای سرمایه گذاری به سرمایه گذاری به مقدار تعیین شده توسط وزارت کار نیاز دارد. این مقدار معمولا در حدود 500,000 رئال ( حدود 129 هزار دلار ) برای سرمایه گذاری شخصی و یا 600,000 رئال ( حدود 155 هزار دلار ) از طریق یک نهاد قانونی برزیلی می باشد.

سرمایه گذاری های 150,000 رئالی ( حدود 39 هزار دلار ) در حوزه های فناوری یا تحقیقات یا اینکه استخدام 10 کارمند برزیلی نیز ممکن است واجد شرایط گرفتن ویزا باشند. هیچ الزام قطعی در مورد جایی که سرمایه گذاری باید انجام شود وجود ندارد و می تواند در املاک، سهام یا ایجاد یک کسب و کار باشد. این ویزا در سال سوم پس از صدور آن مورد تجدید نظر قرار می گیرد.

ویزا تمدید خواهد شد، به شرطی که خارجی حداقل یک بار در طول دو سال اول به کشور سفر کرده و سرمایه گذاری را انجام دهد. این فرآیند معمولا شامل تشکیل یک نهاد قانونی ( در صورت وجود ) در برزیل و حساب بانکی، انتقال وجوه و ارائه یک برنامه سرمایه گذاری / برنامه کسب و کار برای وزارت کار است. زمانی که برنامه سرمایه گذاری مورد تایید قرار می گیرد و منابع مالی با یک بیانیه صادر شده توسط بانک مرکزی برزیل تایید می شوند، شما واجد شرایط ویزای دائمی و تابعیت و اقامت برزیل خواهید بود.

الزامات :

  • برنامه کسب و کار / سرمایه گذاری.
  • اجازه وزارت کار و استخدام.
  • ثبت اظهارنامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بانک مرکزی برزیل یا قرارداد مبادله ارزی توسط بانک مبادله کننده که سرمایه گذاری را دریافت می کند ( SISBACEN ).
  • رسید ورودی پرداخت مالیات بر درآمد برای نهاد قانونی سال گذشته از عملیات مالی ( در صورت قابل اجرا بودن ).
  • اساسنامه شرکت حقوقی برزیل که سرمایه گذاری را دریافت کرده است ( در صورت قابل اجرا بودن ).
  • تایید پرداخت مالیات مربوط به مهاجرت فردی.
  • عدم وجود سابقه کیفری.

همه مدارک غیر برزیلی باید توسط مقامات ذی صلاح در کشور مبدا ثبت شوند و سپس به کنسولگری برزیل تحویل داده شده و توسط مترجم برزیلی در برزیل ترجمه شوند.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری برزیل

با دریافت ویزای سرمایه گذاری فرد خارجی می تواند در برزیل زندگی و کار کند.پس از آن که ویزای سرمایه گذاری دریافت کردید می توانید در راه اندازی یک کسب و کار در برزیل، ملکی برزیلی یا بورس سرمایه گذاری کنید و حتی می توانید حساب پس انداز در این کشور باز نمایید.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری به مدارک زیر نیاز دارید :

  1. تاییدیه مدارک شناسایی
  2. گواهی رفتار مناسب
  3. رزومه کاری و تحصیلی
  4. مدارک رابطه خانوادگی یا خویشاوندی
  5. گواهی ازدواج
  6. مدارک تحصیلی
  7. مدارک مربوط به آدرس

هزینه لازم برای ویزای سرمایه گذاری برزیل

شما باید توانایی انجام سرمایه گذاری حداقل به مبلغ 500000 رئال برزیل در کسب و کار قدیمی برزیلی و یا در شرکتی جدید را داشته باشید.

  • آیا می توانم سرمایه گذاریم را در عوض به فردی برزیلی منتقل کنم؟ خیر، این پول باید به حسابی برزیلی منتقل شود.
  • اگر تصمیم بگیرم دیگر ویزای سرمایه گذاری برزیلی نداشته باشم آیا می توانم مبلغ سرمایه گذاری را پس بگیرم؟ اگر تصمیم بگیرید که دیگر ویزای سرمایه گذاری نداشته باشید می توانید مبلغ سرمایه گذاری را در هر زمانی که بخواهید پس بگیرید. البته در نظر داشته باشید در این صورت ویزایتان دیگر قابل تمدید نخواهد بود.
هزینه لازم برای ویزای سرمایه گذاری برزیل

هزینه لازم برای ویزای سرمایه گذاری برزیل

طول دوره ویزای برزیلی و محدودیت ها

اقامت شما از نوع دائمی است بنابراین تا زمانی که سرمایه گذاری خود را حفظ کنید می توانید در برزیل زندگی و کار کنید. همچنین پس از 4 سال در شرایط معمولی و 13 سال در موارد خاص می توانید درخواست شهروندی برزیل را ارائه دهید. اولین تمدید ویزا پس از سه سال انجام می گیرد و پس حدود 90 روز مدارک خود را دریافت خواهید کرد.

آیا می توانم در طول دوران اقامتم برزیل را ترک کنم؟ بله شما می توانید کشور را با هدف مسافرت های کوتاه ترک کنید اما این سفر نباید طولانی تر از 6 ماه در هر سال باشد.

قوانین ویزای سرمایه گذاری برزیل پس از دریافت ویزا

پس از دریافت ویزای سرمایه گذاری، خانواده شما می توانند از طریق این ویزا به کشور برزیل وارد شوند. پس از آنکه ویزای سرمایه گذاریتان صادر شد اعضای خانواده شما اجازه ورود به برزیل را خواهند داشت. لازم است که شما حداقل هر دو سال یک بار به برزیل وارد شوید تا وضعیت اجازه اقامت بر اساس ویزای سرمایه گذاری خود را حفظ کنید.

آیا باید سرمایه گذاری ام در برزیل را حفظ کنم؟

ماموران برزیلی به صورت دوره ای بررسی خواهند که آیا سرمایه گذاری شما در برزیل هنوز ادامه دارد یا خیر؟ در صورتی که سرمایه گذاری خود را در کشور حفظ کرده باشید ویزای سرمایه گذاریتان به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در برزیل

آیا به دنبال فرصت های تجاری کوچک در برزیل هستید ؟ آیا در نظر دارید که یک کسب و کار در برزیل را شروع کنید، اما شما فاقد ایده هایی برای شروع کسب و کار هستید ؟ اگر بله، پس توصیه می کنم مطالب زیر را مطالعه کنید چون این مقاله در حیطه شرایط کار در برزیل به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

توسعه درآمد شما شروع به پیدا کردن فرصت های مناسب و سپس بررسی آن می باشد. دیدن بسیاری از افراد برزیلی که دستشان به دهانشان نمی رسد و از فقر شدید ناشی از بیکاری در زمانی که فرصت های تجاری بسیاری وجود دارد رنج می برند، دردناک است. شما نیاز ندارید میلیون ها دلار برای شروع کسب و کار خود داشته باشید ؛ حتی مشاغل خانگی ای هم وجود دارند که می توانند با حداقل منابع شروع شوند.

به همین دلیل است که تصمیم گرفته ایم چشمان شما را به برخی از کارهای سودآور و آسان برای شروع کارهایی که می توانید در برزیل انجام دهید، باز کنیم. اینها کسب و کارهایی هستند که مطمئنا رشد می کنند، به شرطی که از تاکتیک های درست استفاده کنید. بدون هدر دادن زمان، بیایید ده تا از بهترین فرصت های تجاری در برزیل را بررسی کنیم.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در برزیل

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در برزیل

10 فرصت سرمایه گذاری کوچک برای کسب و کار در برزیل

تحویل چمدان : برزیل مقصد بسیار جذابی برای توریست ها است. آخرین جام جهانی که در برزیل برگزار شد، برخی از زیبایی های برزیل را در دنیا آشکار کرد و حتی گردشگران بیشتری را جذب نمود. اکنون زمان سرمایه گذاری بیشتر در بخش گردشگری در برزیل است، زیرا انتظار جذب توریست های بیشتری در این سال ها بعد از جام جهانی است. تعطیلات لذت بخش است و سازندگان تعطیلات ممکن است از پروازهای طولانی لذت ببرند اما یک چیز که قطعا از آن لذت نمی برند، مشکلات انتقال چمدان ها بعد از پرواز طولانی است به خصوص زمانی که آن ها هرگز به برزیل نرفته باشند.

شما می توانید با کمک به مردم برای حل این مشکل پول به دست آورید. کاری که شما انجام می دهید ارائه خدمات تحویل چمدان به طوری است که مسافران نباید نگران استرس تحویل چمدان باشند. این سرویس صرفا برای توریست ها نیست ؛ شما می توانید آن را به افراد محلی، به خصوص آنهایی که به طور مرتب به سفرهای تجاری می روند و یا آن هایی که کالا را وارد می کنند، ارائه دهید.

توسعه دهنده برنامه های کاربردی : تجارت دیگری که در حال حاضر باعث به دست آوردن مقدار زیادی پول می شود، توسعه کاربردی تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه است. اگرچه به نظر می رسد در حال حاضر رقابت زیادی در این زمینه وجود داشته باشد، هنوز شکاف زیادی وجود دارد که باید برطرف شود. شما می توانید برنامه های کاربردی بی نظیری را طراحی کنید. برخی از بخش هایی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از سفر، شوخی، سلامتی و درمان های خانگی است. همچنین می توانید ترافیک و برنامه های مربوط به امنیت و یا برنامه های آموزشی را در نظر بگیرید. همچنین می توانید مقداری پول از طریق آموزش دادن به مردم درباره نحوه ایجاد برنامه های کاربردی به دست آورید.

عرضه کننده خدمات اینترنتی : درصد زیادی از مردم برزیل از تلفن های همراه و کامپیوتر استفاده می کنند که البته باید به اینترنت وصل شوند. شرکت ها و صاحبان کسب و کار هم از اینترنت استفاده می کنند و هم چنین مدارس نیز به اینترنت نیاز دارند. مردم به دنبال ارائه دهنده خدمات اینترنت خوب با خدمات سریع با نرخ های ارزان می باشند. اگر احساس می کنید که چیزی بهتر از آنچه مردم برزیل پیش از این به آن دسترسی داشته اند، دارید، می گویم : به آنجا بروید، اما به یاد داشته باشید که این کاری برای مردم با جیب پر پول است. اگر سرمایه کافی نداشته باشید، باید به دنبال افرادی بگردید که با شما شریک شوند.

تجارت الکترونیکی : شما می توانید فروش اجناس را در اینترنت نیز مد نظر قرار دهید. شما می توانید تیم های بعدی برزیلی ” علی بابا “، یا ” E-bay ” را بسازید. چین قادر بوده است تا اقتصاد خود را با وب سایت هایی مانند Aliexpress، DHgate و امثال آن افزایش دهد و همین کار را می توان در برزیل نیز انجام داد.

تولید آب معدنی : کار دیگری که از رفتن به برزیل پشیمان نخواهید شد، تولید آب در بطری است. هر کسی آب می نوشد و تولید آب بطری بسیار پر سود است، زیرا مردم احساس می کنند برای مصرف پاک تر و سالم تر است. شروع به تولید آب پاکیزه برای فروش نمایید. یک روش محبوب در تولید آب بطری که می توانید به آن نگاه کنید، تولید بطری آب قلیایی است. آب در بطری قلیایی در حال حاضر به دلیل ادعاهای برخی متخصصان بهداشتی است که می تواند به تصفیه سموم بدن و جلوگیری از سرطان کمک کند.

محصولات نقاشی : شما همچنین می توانید از طریق رنگ پول به دست آورید. محصولات رنگی دارای تقاضای بالا هستند چرا که در هر پروژه ساختمانی که در برزیل اجرا می شود مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، شما مجبور نیستید کار خود را به تولید رنگ محدود کنید ؛ اگر کالاهای شما واقعا خوب باشند، می توانید برای فروش به کشورهای دیگر نیز صادرات داشته باشید

تغذیه حیوانات خانگی : عجیب نیست که مردم هنوز حیوانات خانگی خود را با غذای وارداتی در برزیل تغذیه می کنند، زمانی که غذای حیوانات خانگی اینقدر آسان است ؟ شما می توانید کار تولید غذای حیوانات خانگی خود را در نظر بگیرید، اما باید اطمینان حاصل کنید که فرمول شما واقعا خوب است و شما با یک محصول عالی را تولید می کنید که به افزایش رشد حیوانات خانگی که از آن تغذیه می شوند کمک می کند، زیرا اغلب صاحبان حیوانات خانگی نیاز به خرید غذای حیوانات خانگی دارند.

مرغ یخ زده : یک کسب و کار خوب دیگر که می توانید به برزیل بروید بسته بندی و فروش مرغ منجمد است. برای اینکه بتوانید به مرغ زنده با نرخ ارزان دسترسی پیدا کنید، باید در نظر بگیرید که یک مزرعه مرغداری دایر کنید تا تولید مرغ منجمد و کسب و کار بسته بندی تان را تامین کنید. همچنین اگر برای راه اندازی یک شرکت تولید و بسته بندی منابع کافی نداشته باشید می توانید از خرده فروشی مرغ منجمد پول به دست آورید.

مشاوره آموزشی : در نهایت، شما می توانید به یک مشاور آموزشی تبدیل شوید و به ارائه کمک به پذیرش، مشاوره و حمایت از دانش آموزان بپردازید.

شرایط اخذ اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

طرح های جدید اقامت از طریق خرید ملک در برزیل در راستای توسعه بخش های اقتصادی:

طرح جدید ویزای برزیلی که از نوامبر سال 2018 در حال اجرا می باشد، به خارجی هایی که در برزیل ملک خریداری کرده اند این امکان را می دهد که برای اجازه اقامت درخواست دهند. حدود 2.5 میلیون خارجی در برزیل زندگی می کنند. این طرح جدید قصد دارد زندگی و سرمایه گذاری در برزیل را برای خارجی ها در حالی که اقتصاد برزیل را نیز تقویت می کنند آسان تر نماید.

ایده فعلی در راستای همگام سازی گسترش بخش های مشخصی مانند نفت و گاز از طریق طرح های اقامتی آسان و در نتیجه افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی ها می باشد.

شرایط لازم:

حداقل سرمایه گذاری برای خرید ملک قدیمی یا ساختمانی جدید 700000 رئال معدل 34000 دلار ( برای ایالت های شمالی و شمال شرقی ) و 1 میلیون رئال 257,613.60 معادل برای دیگر نواحی می باشد.این قانون به خرید ملک های تجاری و شخصی به استثنای املاک اطراف شهر، مربوط می شود.

این سرمایه گذاری باید توسط یک بانک برزیلی و مقامات مهاجرتی تایید شود. پس از آنکه تایید شد، سرمایه گذار اجازه اقامت موقت دوساله دریافت می کند. پس از دو سال ادامه مالکیت سرمایه گذار، اجازه اقامت دائم برای وی صادر خواهد شد.به علاوه، سرمایه گذار باید حداقل 30 روز در برزیل زندگی کند تا بتواند درخواست اقامت دهد. پس از 4 سال از زمان اقامت، فرد سرمایه گذار و خانواده اش می توانند برای تابعیت درخواست کنند.

تفاوت بین ویزای طلایی برزیل و ویزای طلایی پرتغال

تفاوت هایی فنی در ارتباط با ویزای طلایی پرتغال وجود دارد، اما نوع برزیلی آن سعی در جذب مهاجران و ایجاد سرمایه گذاری های خصوصی بیشتر در برزیل دارد. رئیس سابق سکووی – ریو ( اتحادیه صنفی املاک)، Leonardo Schnieder، اعلام کرد “تا المپیک سال 2016 چندین خارجی در ریو ملک خریداری کرده اند. اگرچه بحران ها مانع از انجام این کار شده اند اما علاقه آن ها به برزیل مشخص است و قیمت املاک در این کشور در مقایسه با اروپا و آمریکا بسیار ارزان تر می باشد.ما فقط باید برزیل را بهتر در خارج بفروشیم و میزان امنیت خود را بالا ببریم.”

این طرح اساسا برای جذب سرمایه گذاران از اروپا، آمریکا و چین می باشد. اما هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد و مهاجران از هر ملیتی می توانند در این طرح شرکت کنند.

تفاوت بین ویزای طلایی برزیل و ویزای طلایی پرتغال

تفاوت بین ویزای طلایی برزیل و ویزای طلایی پرتغال

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در برزیل جهت اخذ اقامت

با سرمایه گذاری حداقل 500000 رئال برزیل که معادل 160000 دلار آمریکا می شود می توانید اقامت دائم برزیل را دریافت کنید.این سرمایه گذاری باید در کسب و کاری تایید شده و برزیلی، خرید ملک یا اوراق دولت برزیل باشد. در صورتی که در یک شرکت فناوری برزیلی بنیانِ تایید شده یا دیگر کسب و کار هایی که حداقل 10 کارمند برزیلی دارند، سرمایه گذاری کنید، میزان این سرمایه گذاری می تواند کمتر و تنها به مبلغ 150000 رئال مادرید که کمتر از 50000 دلار آمریکا می شود، باشد.

بر اساس این ویزای سرمایه گذاری، خانواده شما نیز می توانند بدون پرداختی مبلغی اضافه، درخواست ویزا دهند.پس از تایید این ویزا شما یلو کارت دریافت خواهید کرد تا بتوانید وضعیت اقامت دائم خود را نشان دهید.یلو کارت بدون داشتن شرط حداقل دوره اقامت، به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که مانند یک شهروند برزیلی با آن ها رفتار شود. همچنین توسط این بلو کار شما می توانید در سراسر آمریکای جنوبی بدون نیاز به پاسپورت سفر کنید. پس از گذشت 4 سال از وضعیت اقامت می توانید برای شهروندی کامل برزیل درخواست دهید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در برزیل

مانند بسیاری از بازارهای در حال ظهور، سرمایه گذاری در برزیل شامل تجارت بین ریسک و پاداش است. نرخ بالای رشد ممکن است بازده های صعودی را تولید کند، اما بی ثباتی سیاسی و وابستگی کالا آن را خطرناک تر از بازارهای توسعه یافته می سازد. در طول ده سال گذشته، شاخص MSCI برزیل S&P 500 را تا حدود 100 درصد کاهش داده است، گرچه این شاخص تا اواسط سال 2013 در حاشیه پهنی بوده است که وابستگی آن به قیمت کالاها را برجسته می کند. مزایای سرمایه گذاری در برزیل عبارتند از :

  1. کالای غنی. رشد اقتصادی برزیل از تقاضای زیاد در چین و دیگر بازارهای درحال ظهور برای منابع طبیعی خود سود برده است، اگرچه این عوامل منجر به کاهش قابل توجهی در سال های اخیر شده اند.
  2. اقتصاد نسبتا پایدار. بعد از برداشتن گام هایی در جهت ثبات مالی و آزاد کردن اقتصاد آن در دهه 1990، برزیل با یک بخش فناوری رو به رشد و تمرکز درونی که باید وابستگی کالا را کاهش دهد، و به یک اقتصاد ردیف بالا تبدیل شده است.
  3. منابع طبیعی غنی. برزیل دومین تولید کننده سنگ آهن در جهان و مرکز یکی از بزرگ ترین کشفیات نفت ساحلی در دهه های اخیر است. این امر به ساخت پایگاهی کمک کرده است که می تواند بخش های داخلی آن را رشد دهد.

معایب سرمایه گذاری در برزیل عبارتند از :

  • بی ثباتی سیاسی. برزیل دارای سابقه سیاسی نسبتا متغیری است که حتی امروزه نیز وجود دارد. در سال 2015 و 2016، بسیاری از مقامات به فعالیت های جنایی در رابطه با غول نفتی که تا حدی متعلق به دولت بود، دستگیر شدند.
  • وابستگی خارجی. برزیل بیش از کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده وابسته به صادرات است در حالی که به شدت به تامین مالی خارجی و کمبود حساب جاری آن وابسته است. رکود کالا در نتیجه خسارات وارده بر اقتصاد می باشد.

پیشنهاد می کنیم تا شرایط مهاجرت به برزیل را از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بشنوید؛ آنها شما را به آسان ترین روش راهنمایی خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *