هزینه تحصیل در مالتا

برای مهاجرت تحصیلی پرچالش ترین موضوع، هزینه های تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی است که شما باید به بررسی آن ها بپردازید. مالتا یکی از کشورهای اروپایی با هزینه مقرون به صرفه در تحصیل می باشد. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است، ارزان ترین دانشگاه های کشور مالتا، هزینه زندگی دانشجویی و هزینه تحصیل در موسسات معتبر این کشور به شما معرفی می شود. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز تماس حاصل نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور مالتا

شهریه شما بستگی به محل تحصیلتان دارد، شما برای تحصیل چه دوره ای و چه موسسه ای را انتخاب می کنید. در صورتی که شما دانشجویی از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشید باید هزینه بیشتری را صرف تحصیل خود بکنید. اگر اهل هر کشور دیگری باشید، ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. به طور متوسط، شما باید انتظار داشته باشید که هزینه تحصیل در مالتا بین 2000 تا 6000 یورو در سال باشد.هزینه های زندگی در مالت مشابه سایر کشورهای اروپایی است. اگر زندگی در یک شهر بزرگتر را انتخاب کنید، نسبت به شهرهای کوچکتر هزینه بالاتری خواهید داشت. به طور متوسط ، شما باید بین 500 و 1000 یورو در ماه بودجه داشته باشید. این امر شامل مسکن، مواد غذایی و مسافرت است. هزینه دیگری که باید در نظر بگیرید بیمه درمانی است. اگر یک دارنده کارت EHIC باشید، می توانید با همان قیمت به همان مراقبت های بهداشتی مانند شهروندان مالتایی دسترسی پیدا کنید. اگر صاحب کارت EHIC نیستید، به بیمه درمانی نیاز خواهید داشت. اگر قبلاً دارای بیمه نامه هستید، باید از اعتبار آن در مالت اطمینان حاصل کنید. اگر بیمه ندارید، باید هزینه های زیادی در حین تحصیل برای دوران بیماری بپردازید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های مالتا

هزینه تحصیل در دانشگاه های مالتا

ارزان ترین دانشگاه های مالتا

مالتا دارای دانشگاه های زیاد است اما هزینه تحصیل در هر کدام از این موسسات متفاوت می باشد، شما برای تحصیل مقرون به صرفه تر باید ابتدا دانشگاه های با هزینه کم را بیابید. در زیر ارزان قیمت ترین دانشگاه های کشور مالتا معرفی شده اند.

دانشگاه مالتا:

دانشگاه مالت (UM) در سال 1592 با تأسیس مؤسسه‌ی Collegeguim Melitense بنیان گذاری شد. در حال حاضر حدود 11500 دانشجو دارد. از این تعداد، حدود هزار نفر دانشجوی بین المللی هستند که از 92 کشور مختلف در حل آموزش هستند. این دانشگاه دولتی در درجه اول در بندر Msida مستقر است، اما دارای پردیس هایی در شهرهای Valletta ، Marsaxlokk و Gozo است. واحدهای دانشگاهی این موسسه، شامل 14 دانشکده، 18 موسسه ، 13 مرکز و سه مدرسه است. این کشور طبق رتبه بندی های معتبر جهانی در جایگاه 300 بین دانشگاه های برتر جهان براساس نظر موسسه Times 2020 قرار گرفته و از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارد. این دانشگاه ارزان قیمت در مالتا، شهریه سالانه برنامه های دانشگاهی در زمینه های هنر و تجارت را حدود 4690 دلار برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا EFA دریافت میکند. برای برنامه های مبتنی بر علوم نیز دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EFA برای پرداخت 6300 دلار در سال باید برنامه ریزی داشته باشند.

کالج هنر، علوم و تکنولوژی مالتا

شهریه سالانه: 4،840 دلار

کالج هنر، علم و فناوری مالتا (MCAST) یک موسسه آموزش عالی دولتی است که هم دروس فنی حرفه ای و هم تئوری را ارائه می دهد. این کالج در سال 2001 تأسیس و دارای شش انستیتو می باشد. از طریق این مؤسسات، 38 برنامه کارشناسی و 11 برنامه کارشناسی ارشد را علاوه بر تعداد زیادی مدرک دیپلم و گواهی فنی، ارائه می کند. تعداد کل ثبت نام این موسسه حدود 11500 نفر است. این پردیس در شهرک جنوب شرقی مالتیا پائولا قرار دارد.دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در طول چهار سال برنامه های لیسانس مبلغ 19360 دلار آمریکا را سالانه باید بپردازند. البته لازم به ذکر است که شهریه سالانه برای هر یک از چهار سال یکسان نیست. مبلغ ذکر شده به عنوان میانگین هزینه سالانه در نظر گرفته می شود.

کالج جهانی مالتا

این کالج در سال 2013 تأسیس شد، کالج جهانی مالتا (GCM) یکی دیگر از موسسات خصوصی آموزش عالی در مالتا است اما در حالی که AUM از سیستم آموزشی آمریکا پیروی می کند، این سیستم از انگلیس پیروی می کند. این کالج در پارک فناوری SmartCity در کلکارا واقع شده است. این موسسه دانشکده ای دارد که متعلق به گروه برگزاری آموزش جهانی مستقر در امارات متحده عربی است که چندین موسسه آموزشی دیگر در سراسر جهان را اداره می کند. این موسسه هشت برنامه کارشناسی و پنج برنامه کارشناسی ارشد و همچنین چند برنامه دیپلم و گواهینامه فنی ارائه می دهد. در این کالج، دانشجویان همچنین می توانند برای اخذ چند مدرک فوق لیسانس که توسط دانشگاه چستر انگلیس اعطا می شوند، تحصیل کنند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجبورند سالانه 4،460 دلار به طور میانگین بپردازند.

دانشگاه میدلزکس مالتا

دانشگاه میدلزکس مالتا (MDX مالت) یکی از سه پردیس بین المللی دانشگاه میدلزکس در انگلستان است. این دانشگاه همچنین جوانترین در بین سه پردیس بین المللی است که سفر خود را در سال 2013 آغاز کرده است. این دانشگاه از طریق دانشکده علوم و فناوری خود، چهار برنامه کارشناسی و سه برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. در همین حال، مدرسه بازرگانی این موسسه نیز یک برنامه کارشناسی و یک برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می کند. در حال حاض، بیش از 200 دانشجو در پردیس دانشگاه میدلزکس تحصیل می کنند. هزینه تحصیل سالیانه در حدود 6140 دلار تا 11150 دلار برای دانشجویان بین المللی است.

هزینه زندگی دانشجویی در مالتا

تجربه نشان می دهد که هزینه زندگی دانشجویی در مالتا در هر ماه بین 300 یورو تا 600 یورو خواهد بود. این امر می تواند هزینه های روزانه، هزینه های احتمالی و سایر هزینه های دیگر را پوشش دهد. هزینه های حمل و نقل درون شهری و همچنین غذا، سرگرمی، سالن های ورزشی و سایر هزینه های دیگر در حدود 150 تا 300 دلار هزینه دانشجویان (بسته به توانایی هزینه یک فرد) دارد.همچنین توصیه می شود که دانشجویان بین المللی خود را تحت پوشش بیمه درمانی درآورند که هزینه آن حدود 60 – 40 یورو در ماه است.وقتی صحبت از مسکن دانشجویی می شود ، افراد معمولاً یکی از گزینه های زیر را انتخاب می کنند:

  • اجاره یک آپارتمان که بسته به موقعیت مکانی باید برای هزینه های ثابت اجاره خانه در حدود 700 یورو پرداخت کند.
  • اگر به عنوان یک هم خانه وارد خانه دانشجویی می شوید که حدود 450 یورو باید هزینه پرداخت کنید.
  • گرفتن یک اتاق در یک خوابگاه دانشجویی، با هزینه متوسط حدود 250 یورو مواجه است.
هزینه زندگی دانشجویی در مالتا

هزینه زندگی دانشجویی در مالتا

برخی از دانشجویان همچنین برای صرفه جویی در هزینه، خوابگاه های دانشجویی را به عنوان اقامتگاه اصلی خود انتخاب می کنند.اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، در نظر داشته باشید برای هزینه های سفر، سرگرمی و هزینه های مشابه به پول بیشتری نیاز خواهید داشت. دانشجویان مالتایی بطور متوسط تمایل دارند ماهانه بین 100 تا 150 یورو در چنین فعالیت هایی هزینه کنند.به طور کلی ، هرکسی که قصد تحصیل در مالتا را دارد ، باید برای پرداخت هزینه های خود از جمله شهریه، مسکن، مسافرت و سرگرمی برنامه ریزی کند. با این حال تمام هزینه های دانشجویی بستگی به میزان توانایی شما در پرداختتان و نحوه زندگی و مصرف شما دارد.

با مطالعه مطالب بالا شما دانشگاه های ارزان قیمت کشور مالتا را شناخته با هزینه های دانشگاه و هزینه های زندگی به طور جداگانه آشنا شدید، که در مقایسه با کشور های دیگر اروپا در می یابیم این هزینه ها مقرون به صرفه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

سولات متداول در مورد هزینه تحصیل در مالتا

1- هزینه تحصیل در دانشگاه های مالتا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف، قیمت های متفاوتی دارد اما اگر بخواهید به طور میانگین هزینه 10000 – 3000 یورو باید سالانه پرداخت شود.

2- هزینه زندگی دانشجویی در مالتا چقدر است؟

هزینه زندگی به عنوان دانشجو بستگی به بودجه شما و نحوه مصرفتان دارد اما به طور میانگین می توان گفت که نیاز به 800 – 400 یورو برای زندگی ماهانه خواهند داشت.

3- آیا تحصیل رایگان در مالتا امکان پذیر است؟

تحصیل در این کشور نمی تواند رایگان باشد اما در صورت داشتن رزومه خوب می توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید و رایگان درس بخوانید.

4- آیا هزینه تحصیل در مالتا مقرون به صرفه است؟

نسبت به سایر کشورهای اروپایی مالتا بله، این کشور هزینه تحصیل مقرون به صرفه ای دارد.

5- هزینه خورد و خوراک در مالتا برای دانشجویان چقدر است؟

خورد و خوراک شما می تواند به صورت آماده از رستوران ها تهیه شود که حدودا 300 – 100 یورو هزینه دارد و در صورتی که شما خود مایل به تهیه غذا باشید حدود 200 یورو هزینه دارد.

6- هزینه حمل و نقل دانشجویان در مالتا چقدر است؟

هزینه حمل و نقل عمومی در مالتا برای هر کارت بلیط 10 – 5 یورو است که برای استفاده از اتوبوس و مترو تعبیه شده. هزینه حمل و نقل شخصی نیست 70 – 60 یورو می باشد.

7- آیا به دانشجویان در مالتا کمک هزینه تعلق می گیرد؟

در صورتی که دانشجویان بین المللی دارای رزومه و شرایط مناسبی باشند، می توانند در رقابت با دیگر دانشجویان بورسیه از دانشگاه ها اخذ کنند.

8- هزینه تحصیل دوره های زبان برای دانشجویان در مالتا چقدر است؟

تحصیل دوره های زبان انگلیسی حدود 3000 – 1000 یورو هزینه و دوذه های زبان مالتایی 500 – 300 یورو پرداخت کنید.

9- هزینه خوابگاه در مالتا چقدر است؟

خوابگاه ها در مالتا دارای کیفیت های مختلفی دارد اما به صورت میانگین 300 – 200 یورو برای اتاق دو نفره در خوابگاه باید هزینه کنید.

10- هزینه درخواست پذیرش دانشگاه در مالتا چقدر است؟

هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه ها به صورت داخلی و توسط خود دانشگاه تعیین می شود، بدین معنی می باشد که هر دانشگاه هزینه متفاوتی دارد و یا حتی رایگان است. اما به طور میانگین 40 – 30 یورو هزینه دارد.

11- هزینه ویزای دانشجویی کشور مالتا چقدر است؟

ویزای دانشجویی کشور مالتا مبلغ 60 یورور هزینه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *