اعزام دانشجو به مالتا

تحصیلات برای دانشجویان زیادی مورد اهمیت است. خیلی از دانشجویان به علت علاقه خود به تحصیلات تکمیلی و کار های مهم اقدام به تحصیل در کشور های جدید می کنند.‌ در این مقاله ما به بررسی موضوع اعزام دانشجو به مالتا می پردازیم. تحصیل در کشوری جدید می تواند با چالش های بسیاری همراه باشد اما داشتن اطلاعات درباره کشور مقصد می تواند کمک زیادی به ما کند. مالتا کشوری است بسیار کوچک که در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد. کشور مالتا از مجمع الجزایر بسیار کوچکی تشکیل شده است و پایتخت این کشور، شهر والتا می باشد. کشور های ایتالیا، تونس و لیبی همسایگان این کشور را تشکیل می دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بزرگ ترین شهر در کشور مالتا، شهر بیرکیرکارا می باشد و مرکز اقتصادی این کشور شهر سلیمه است. مساحت این کشور کوچک و جذاب تنها سیصد و شانزده کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی آن تنها چهارصد و دو هزار نفر می باشد. از این رو این کشور جزو یکی از کوچک ترین و پر تراکم ترین کشور ها از نظر جمعیتی در جهان است. پایتخت این کشور را می توان یکی از کوچک ترین پایخت ها در اتحادیه اروپا نامید. زبان رسمی مردم در کشور مالتا، زبان های مالتی و انگلیسی است. زبان مالتی بسیار شبیه به زبان عربی می باشد و آن هم به دلیل حمله اعراب در گذشته های دور به این منطقه می باشد.‌

این کشور در سال دو هزار و چهار میلادی به اتحادیه اروپا پیوست و واحد پول در این کشور یورو می باشد. برای مهاجرت به مالتا روش های مختلفی وجود دارد و می توان از طریق یکی از این روش ها برای مهاجرت به این کشور اقدام نمود. از جمله این روش ها می توان به کار در مالتا، سرمایه گذاری در مالتا و … اشاره نمود. بهترین راه و معقولانه ترین راه برای اقدام به مهاجرت، مشورت با متخصصان است. از این رو کار درست این است که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارد.

اعزام دانشجویان به مالتا

مالتا کشوری است که تاریخچه ای غنی دارد.‌ تاریخچه این کشور با دوران ماثبل تاریخ باز می گردد اما چشم اندازی مدرن دارد و قدم به قدم همراه با گذشته با جهان امروز قدم برداشته است. نه فقط از نظر چشم انداز های کلی بلکه از نظر مسائل علمی و شرایط دانشجویان بین المللی که وارد این کشور می شوند نیز بسیار مناسب است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد برای تحصیل در مالتا برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در این کشور هستند، این است که اگر بتوانند مدارک کافی در ارتباط با زبان انکلیسی خود در سطح متوسط داشته باشند، می توانند به راحتی در این کشور تحصیل کنند.

سیستم تحصیلات در این کشور به گونه ای است که که دانش جویان می توانند در عین استفاده از فضایی جذاب و زیبا، دروس خود را بر اساس یک رویکرد عملی و همچنین تجزیه و تحلیل خودی حل کنند که با مطالعه شخصی و نظم و انضباط انجام می گیرد. اما چرا تحصیل در مالت را باید انتخاب کردی؟! این سوالی است که در بخش بعد و قبل از ورود به شرایط تحصیلی این کشور پاسخ خواهیم داد.

چرا تحصیل در مالتا؟!

یکی از عمده ترین دلیلی که دانشجویان به کشور مالت برای تحصیل به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا، جذب می شوند، این است که این کشور دارای فضایی منحصر به فرد است. این کشور دارای جزایر بسیار زیادی است که به زیبایی طبیعی این کشور افزوده است. علاوه بر آن بیش از دویست دوره تحصیلی در کشور مالتا ارائه می شود که برای حذب دانشجویان بین المللی با بیشترین کیفیت ارائه می شوند. این دوره ها در دانشگاه های کشور مالت به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

یکی از منحصر به فرد ترین دلایل تحصیلی در این کشور، ارائه دوره های خاص و ویژه در زمینه های کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری، آموزش و تدریس گردشگری علوم رفتار و اجتماعی و حل و نقل می باشد. در حقیقت مالتا یک کشور جزیره ای است که نه تنها آفتاب ملایم و گشت و گذار را ارائه می دهد، بلکه میزبان ویژگی های منحصر به فردی در عرصه اموزش همراه با سیاستی باز برای دانشجویان است. سیستم آموزشی در مالتا نه تنها علمی بلکه به شیوه ای کاملا عملی ارائه می شود. این سیستم به گونه ای است که حتی کودکان هشت ساله نیز برای تحصیل در کار های عملی فعالیت های زیادی خواهند داشت. علاوه بر آن هزینه های زندگی در مالتا و هزینه های تحصیلی در این کشور بسیار مناسب است. حال که دلایل تحصیل در مالتا را متوجه شدیم، لازم است تا با داتشگاه های این کشور آشنا شویم.

تحصیل در مالتا

تحصیل در مالتا

دانشگاه های مالتا برای اعزام دانشجو

تحصیل در یک کشور و مهاجرت تحصیلی به کشور جدید، نیازمند طی مسیری خاص است. این مسیر توسط نشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و می توانید با حضور در این موسسه برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیلی خود فعالیت کنید. یکی از مهم ترین گام ها در زمینه تحصیل در یک کشور جدید، انتخاب دانشگاه مناسب است. از این رو در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه های مالتا می پردازیم. البته معرفی دانشگاه ها کاملا به طور لیست وار خواهد بود و با مراجعه به وب سایت گروه وکلای اصطهباناتی می توانید اطلاعات کافی در ارتباط با دانشگاه های این کشور بیابید.

توجه کنید که شرایط تحصیل در هر دانشگاه و رشته ای متفاوت خواهد بود‌. در این کشود دانشگاه ها به به سه دسته دانشگاه های خصوصی، دانشگاه های عمومی و انستیتو های سطح بالای علمی طبقه بندی می شوند. تنها دانشگاه عمومی و دولتی در این کشور دانشگاه مالتا است. دانشگاه های دیگر کشور مالتا عبارتند از : دانشگاه آمریکایی مالتا در کوسپیکوا، دانشکده پزشکی و دنداتپزشکی لندن در ویکتوریا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی اروپا در والتا، دانشگاه میدلزکس مالت پمبروک و آکادمی تریگون والتا.

اما موسسات اموزش عالی در کشور مالتا عبارتند از: کالج هنر، علوم و فناوری مالتا، انیستیتوی مطالعات گردشگری ITS ، انستیتوی آموزش عالی سنت مارتین، دانشکده بازرگانی لندن، انستیتوی بین المللی اموزش عالی EDU ، پردیس متحد مالتا، مدرسه بازرگانی فلورینا، موسسه مالیاتی مالتا و موسسه بین المللی پگاسو. اما باید دید کدام یک از دانشگاه های مالتا مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند. وزارت علوم ایران هر ساله لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را منتشر می کند. این لیست ممکن است هر سال تغییر کند‌. از این رو بهتر است تا شخصا قبل از اقدام این لیست را بررسی کنید. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آخرین لیست اعلامی عبارتند از : دانشگاه مالتا، انستیتوی مطالعات گردشگری و زبان، دانشگاه MCATS; و … .

هزینه تحصیل و زندگی در مالتا

یکی از مهم ترین نکات برای اعزام دانشجو، بررسی هزینه زندگی در مالتا و هزینه تحصیل در مالتا است. در این بخش از مقاله به عنوان نکته ای مهم به بررسی این هزینه ها می پردازیم. ارز رسمی در کشور مالتا، یورو است. شهریه شما برای تحصیل در دانشگاه های مالتا، بستگی به محل تحصیل شما دارد و این که شما جه دوره ای را برای تحصیل خود انتخاب می کنید؟! انتخاب موسسه یا دانشگاه محل تحصیل نیز تاثیر مستقیمی بر هزینه های شما خواهد داشت. اگر دانشجویی از اتحادیه اروپا یا EEA باشید، نیازی نیست برای دوره های تمام وقت کارشناسی هزینه پرداخت کنید.

اگر دانشجویی از اتحادیه اروپا هستید و مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشید، شهریه شما همانند شهریه پرداختی دانشجویان دارای تابعیت مالتا خواهد بود. اما اگر دانشجویی بین المللی از کشوری دیگر به غیر از اتحادیه اروپا باشید، ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. در این حالت شما باید انتظار داشته باشید که هزینه تان بین هزار تا شش هزار یورو در سال متغیر باشد. اما بیینیم هزینه های زندگی در مالتا چگونه است؟! هزینه های زندگی در مالتا مشابه سایر کشور های اروپایی است. اگر زندگی در یک شهر بزرگ تر را انتخاب کنید، نسبت با شهر های کوچک تر هزینه بالا تری خواهید داشت.

برای زندگی در کشور مالتا شما باید بین پانصد تا هزار یورو در ماه بودجه بپردازید. این هزینه ها شامل هزینه مسکن، مواد غذای و حمل و نقل می باشد. هزینه دیگر مورد نیاز برای حضور در مالتا، هزینه بیمه است. بحث جذاب بعدی که قطعا بیشتر دانشجویان به ان توجه می کنند، بورسیه های تحصیلی است. در کشور مالنا بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. بیشتر این بورسیه ها برای دانشجویان مقطع دکتری می باشد.‌ این بورسیه های تحصیلی با توجه به شرایط خاصی به دانشجویان اعطا می شود. از جمله این شرایط می توان به سن دانشحو، توانایی علمی او، سابقه کاری و رزومه تحصیلی موفق، سابقه نگارش مقالات علمی، ریز نمرات دوره های قبلی تحصیلی و … اشاره نمود.

هزینه زندگی و تحصیل در مالتا

هزینه زندگی و تحصیل در مالتا

کار در زمان تحصیل در مالتا

در بخش قبل ما در ارتباط با هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا صحبت کردیم.‌ قطعا برای تحصیل در کشوری مانند مالتا لازم است تا برای کار و به دست اوردن هزینه های زندگی تلاش کرد. دانشجویان در نود روز ابتدایی ورود خود به کشور مالتا نمی توانند مشغول به کار شوند، اما پس از اخذ اقامت موقت مالتا، می توانند مجوز اشتعال خود را دریافت کنند. دانشحویان بزای کار در این کشور لازم است تا یک پیشنهاد شغلی داشته باشند و فرم درخواست خود را تکمیل کنند.

در کشور مالتا برای کار در زمان تحصیل، دانشجویان می توانند حداکثر برای بیست ساعت در هفته فعالیت کنند. برای یافتن کار در مالتا، لازم است تا شما تقاضای استخدام خود را به JOBSPLUS ارسال کنید. هزینه درخواست در این مرحله دویست و سی یورو است. مجوز کار پس از چهار نا شش هفته به شما اعطا می شود و پس از آن می توانید برای کار اقدام کنید. دانشجویان در کشور مالتا می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کارجویان دولتی مالتا برای یافتن شغل مورد نیاز خود اقدام نمایند.‌

دریافت ویزای تحصیلی مالتا برای اعزام دانشجو

در مراحلی که شما تمام موارد را بررسی کرده اید و توانسته اید برای دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام داده و پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کنید، زمان ان می رسد که برای ویزای تحصیلی مالتا اقدام نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مالتا عبارتند از: مدارک تحصیلی، پاسپورت معتبر، مدارک تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، نامه پذیرش دانشگاه و … .

دقت کنید که اگر تمایل دارید برای اقامت دائم مالتا اقدام کنید، در ابتدا ارزش پاسپورت مالتا را بررسی نموده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. دقت کنید که شما مستقیما از طریق تحصیلی نمی توانید برای اقامت دایم این کشور و اخذ تابعیت مالتا اقدام ‌کنید. اما شما تا شش ماه پس از تحصیل خود زمان دارید تا به جست و جوی کار در این کشور بپردازید. با کار در کشور مالتا شما می توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و پس از گذشت شش سال زندگی و کار در کشور مالتا برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. در نهایت می توانید برای تابعیت مالتا اقدام کنید.‌

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به مالتا

  1. آیا مالتا مکان مناسبی برای تحصیل است؟

    بله تحصیل در مالتا به دلیل ویژگی های خاص سیستم آموزشی در این کشور بسیار مناسب است.

  2. زبان تحصیل در مالتا چیست؟

    زبان تحصیل در دانشگاه های مالتا به دو زبان مالتایی و انگلیسی است اما در حقیقت بیشتر کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

  3. آيا در کشور مالتا می توان در زمان تحصیل مشغول به کار شد؟

    بله در این کشور با داشتن اجاره اقامت می توان برای کار اقدام نمود.

  4. آیا مالتا کشوری امن است؟

    بله مالتا با پیشینه ای تاریخی و پر فراز و نشیب امروز به یکی از امن ترین کشور ها تبذیل شده.

  5. آیا مدارک دانشگاهی در مالتا معتبر هستند؟

    بله مدارک دانشگاه های این کشور در اروپا و کل دنیا اعتبار بالایی دارند.

  6. کدام دانشگاه های مالتا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آخرین لیست اعلامی عبارتند از : دانشگاه مالتا، انستیتوی مطالعات گردشگری و زبان، دانشگاه MCATS; و … .

  7. هزینه زندگی در مالتا برای دانشجویان چگونه است؟

    هزینه زندگی در کشور مالتا برای دانشجویان بین پانصد تا هزار یورو در ماه می باشد که تمام هزینه های زندگی را شامل می شود.

  8. آیا تحصیل در مالتا رایگان است؟

    خیر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور باید به دانشگاه ها هزینه پرداخت کنند.

  9. آیا در کشور مالتا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی وجود دارد؟

    بله دانشگاه های مالتا و دولت این کشور برای دانشجویان خصوصا دانشجویان دوره دکتری بورسیه های تحصیلی مناسبی را در نظر گرفته اند.

  10. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مالتا چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مالتا عبارتند از: مدارک تحصیلی، پاسپورت معتبر، مدارک تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، نامه پذیرش دانشگاه و … .

  11. آیا می توان با تحصیل در مالتا به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

    خیر تحصیل در مالتا منجر به دریافت اقامت دائم نمی شود. دانشجویان پس از تحصیل خود شش ماه فرصت دارند تا بخ جست و جوی کار در مالتا بپردازند و ویزای خود را به کاری تبدیل کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *