تحصیل داروسازی در مالتا

داروسازی در مالتا بحث این مقاله ما می باشد که به همت گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی جمع آوری شده است. داروسازی یکی از رشته های جذاب می باشد که می توان آن را هم رده با رشته های پزشکی و دندانپزشکی نامید. دانش آموزان و داوطلبان بسیاری هر ساله در سراسر دنیا با یکدیگر به منظور پذیرش در رشته داروسازی رقابت می کنند. در این مقاله همان طور که گفتیم قصد داریم در ارتباط با داروسازی در کشور مالتا مطالبی برای شما بیان کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مالتا کشوری کوچک و جزیره ای در قاره اروپا می باشد که جمعیت چهارصد و شصت هزار نفری دارد‌. پایتخت کشور مالتا، شهر والتا است و زبان رسمی مردم در این کشور مالتی و انگلیسی است اما زبان محاوره اغلب مردم ایتالیایی می باشد. مالتا با وجود کوچک بودن جزو یکی از کشور های کار ساز و کار آفرین دنیا شناخته می شود که از نظر رضایت و تعادل بین کار و زندگی رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. شاید همین مسئله دلیلی باشد بر افزایش میزان مهاجزت ها به این کشور.‌ مهاجرت به کشود مالتا در سال های گذشته افزایش زیادی پیدا کرده است.

دولت مالتا در سال های گذشته به گونه ای پیش رفته که توانسته رشدی پنجاه و هشت درصدی نسبت به سال های گذشته برای جوانان و آینده شعلی آن ها به وجود آورد. از این رو می توان گفت شرایط کار در مالتا بسیار مناسب می باشد و شاید مهاجرت کاری به مالتا یکی از گزینه های مناسب برای زندگی در این کشور باشد. واحد پولی رسمی این کشور یورو است. کشور مالتا روزانه در زمینه اای مختلف حتی اقتصادی و تولیدی رشد زیادی داشته است. این رشد تا جایی پیش رفته است که تا ابتدای سال دو هزار و بیست میلادی حداقل دستمزد ها در کشور مالتا حدودا هفتصد و پنجاه یورو در ماه اعلام شده است.

اگر تصمیم دارید به کشور مالتا مهاجرت کنید، برای کم تر شدن چالش های پیش روی خود، بهترین کار این است که با مشاوران و حقوق دانان موسسه حقوقی برکزیده اصطهباناتی در این زمینه مشورت کنید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

تحصیل داروسازی در مالتا

سیستم تحصیلی در کشور مالتا از همان دوران مدرسه با کیفیت و حالتی خاص فعال است و خدمات خود را به دانش آموزان ارائه می کند. مدارس در این کشور به چند بخش تقسیم می شوند و دانش آموزان بر میزان تلاششان در مدارس مختلف جای داده خواهند شد. دانشگاه های کشور مالتا در سطح جهانی دارای اعتبار بالایی هستند و داشتن یک مدرک تحصیلی از دانشگاه های مالتا باعث می شود تا شما بتوانید در هر جای دنیا به ادامه تحصیل یا کار مشغول شوید. از جمله دانشگاه های کشور مالتا می توان به دانشگاه مالتا، کالج هنر مالتا، دانشکده گردشگری و باستان شناسی مالتا و … اشاره نمود.

اگر تمایل دارید در کشور مالتا به تحصیل داروسازی بپردازد باید بدانید که کدام دانشگاه در این کشور رشته داروسازی را ارائه می کنند. دانشگاه ارائه کننده رشنه داروسازی در کشور مالتا، دانشگاه مالتا می باشد. البته شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا یا تصحیل در رشته های مهندس در مالتا برای اقامت مالتا و حضور در این کشور اقدام نمایید. نکته مهم دیگر که در ارتباط با تحصیل داروسازی و در کل تمام رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های مالتا وجود دارد این است که برای تحصیل در کشور مالتا دیگر نیازی به شرکت در آزمون های ورودی کنکور مانند نمی باشد.

تنها شرط ورود به دانشگاه های مالتا برای ادامه تحصیلات، داشتن رزومه قوی و ارائه شرایط ویژه دانشگاه ها مانند مدرک زبان می باشد. اگر شما رزومه قوی ارائه دهید، به راحتی می توانید در کشور مالتا مشغول به تحصیل شوید‌. البته دقت کنید که برخی از دانشگاه ها بنا به شرایط ممکن است ازمون های خاصی برای ورود به برخی رشته های تحصیلی برگزرار کنند. از این رو قبل از هر گونه اقدامی لازم است تا برای پذیرش رشته مورد نظرتان، شرایط دانشگاه مقصد را به طور کامل بررسی کنید تا در اینده به مشکل بر نخورید. برای این کار می توانید از مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی کمک بگیرید یا خود شخصا وب سایت دانشگاه های مورد نظرتان را چک کنید.

یک نکته بسیار مهم دیگر برای تحصیل داروسازی در مالتا وجود دارد که در ارنباط با هزینه های زندگی در مالتا می باشد. اگر شخصی موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی مالتا در رشته داروسازی نشد، می تواند برای پیش برد هزینه های خود به کار دانشجویی در مالتا به صورت پاره وقت مشغول شده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور تامین کند. البته توجه داشته باشید که باید اجازه کار را از دانشگاه و سایر نهاد های مرتبط دریافت کنید. اما بیینیم شرایط رشته دارسازی در دانشگاه مالتا چگونه است و این دانشگاه با چه شرایطی به دانشجویان مدرک داروسازی را ارائه می نماید. در بخش بعد مقاله برای فهم این موضوع با ما همراه شوید.

معرفی اولیه دانشگاه مالتا

دانشگاه مالتا فعالیت خود را برای اولین بار در سال هزار و پانصد و نود و دو میلادی و به تاریخ دوازده نوامبر آغاز کرد.‌ اما این تاسیس صرفا برای یک کالح بود. در نهایت در سال هزار و هفتصد و شصت و هشت میلادی بانویی از این کشور تمام دارایی خود را با هدف ایجاد یک دانشگاه عمومی و برای همه مردم، برای این دانشگاه قرار داد. حکم تشکیل این دانشگاه در سال هزار و هفتصد و شصت و نه میلادی و در تاریخ بیست و دوم نوامبر به دست پینتو، نوه این بانو امضا گردید. از جمله اولین دانشکده های فعال این دانشکاه، دانشکده پزشکی بود. در سال های بعد دانشکده های مهندسی برق و مکانیک، دانشکده هنر و … نیز به این دانشگاه افزوده شدند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه مالتا

حال که با تاریخچه دانشگاه مالتا آشنا شدیم، در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در دانشگاه مالتا مطالبی جامع برای شما ارائه کنیم. گروه داروسازی دانشکده مالتا تحصیلات داروسازی را تا مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان مختلف ملی و بین المللی ارائه می دهد. گرایش های مورد علاقه این بخش برای این رشته عبارتند از: تمرین داروسازی، فارماکوکونومیکس، طراحی دارو به کمک رایانه و داروسازی صنعتی می باشد. این بخش در برنانه های تحقیقاتی مختلف با بودجه ای که از طرف اتحادیه اروپا به وی داده می شود، شرکت می کند و در حال حاضر دارای سه سال کمک هزینه تحقیق مل محلی با همکاری شرکت دارویی محلی است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه مالتا

تحصیل داروسازی در دانشگاه مالتا

دانشکده داروسازی دانشگاه مالتا برای تدریس و فعالیت های تحقیقاتی مختلف در صنعت داروسازی با داروخانه ها، موسسات داروسازی دولتی و سایر بخش های دانشگاه مالتا همکاری می کند.‌ اما نکته مهم دیگر این است که این دانشکده در همکاری گسترده و بین المللی با سایر مدارس داروسازی و موسسات داروسازی است. این مسئله و همکاری تا جایی پیش رفت که دانشکده داروسازی مالتا در سال های دو هزار و یک و دو هزار و پنج میلادی میزبان دومین کنفرانس انجمن داروسازی بالینی اروپا و هفتمین نشست جهانی در زمینه داروسازی، بیو دارویی و فناوری اای دارویی بوده است. در سال های بعد نیز این دانشکده میزان سمپوزیم های بسیاری بوده است.

دپارتمان داروسازی دانشگاه مالتا مدارک تحصیلس را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. علاوه بر این دوره های تحصیلی و مقاطع مختلف تحصیلی داروسازی، داوطلبان و علاقه مندان به این رشته می توانند در دوره های تحقیقاتی داروسازی این دانشگاه شرکت کنند. دوره منتهی به مدرک داروسازی در دانشگاه مالتا طبق یک سیستم اموزشی جدید بازسازی شده است که طبق آن، فارغ التحصیلان رشته داروسازی پس از گدراندن دو دوره خاص می توانند برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد داروسازی اقدام نمایند. این دوره های ارائه شده توسط دانشکده داروسازی به شرح زیر است: دوره اول تحصیل در دانشکده داروسازی دانشگاه مالتا یک دوره چهار ساله تمام وقن است که به اخذ لیسانس علوم دارویی منتهی می شود و دورا دوم یک دوره تمام وقت سه ترمه است که منجر به دریافت مدرک داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد خواهد شد.

فارغ التحصیلانی که موفق به کسب مدرک دوره اول شوند، می توانند با داشتن شرایطی وارد دوره دوم و برای تصحیل در مقطع کارشناسی ارشد شوند. اگر شخصی موفق به دریافت این مدارک تحصیلی از دانشگاه مالتا شود، می تواند در داروخانه های این کشور و حتی اتحادیه اروپا به راحتی مشغول به کار گردد. دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه مالتا در رشته اای علوم دارویی و نظارتی به صورت پاره وقت و کارشناسی ارشد داروسازی بالینی پیشرفته نیز ارائه می گردد. همان طور که گفتیم در دانشگاه مالتا مقطع دکتری نیز ارائه می گردد و این مقطع برای هشت سال تحصیلی به عنوان دکتری تخصصی طول خواهد کشید.

برنامه های تحصیلی داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه مالتا

در بخش های قبل مقاله با روند کلی داروسازی در مالتا و همچنین دانشگاه مالتا و دانشکده داروسازی این دتنشگاه اشنا شدیم.‌ اما در این بخش از مقاله خود قصد داریم تا در ارتباط با برنامه های تحصیلی مختلف داروسازی برای مقاطع تحصیلی گوناگون صحبت کنیم. برای تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه مالتا لازم است تا در سال اول و دوم کورس های درسی مانند تمرین داروسازی، جنبه های اجتماعی داروسازی، شیمی دارویی، داروسازی یک، اصطلاحات بالینی، آشنایی با شیمی دارویی، بافت شناسی و آناتومی، فیزیولوژی و میکروبیولوژی عمومی و دارویی یک گذرانده شود‌.

در سال دوم تحصیلی واحد ها اجباری می شوند و دانشجویان باید در تمام کورس های تحصیلی ثبت نام کرده و همه را بگذرانند. این کورس های تحصیلی داروسازی عبارتند از: تغذیه، امور نظارتی و اخلاق داروسازی، پروژه تمرین داروسازی یک، پروژه، شیمی دارویی یک، داروسازی دو، مقدمه ای بر بیوشیمی و … . در دوره های کارشناسی ارشد نیز کورس های تحصیلی مختلفی ارائه می شود.

برنامه های تحصیلی داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه مالتا

برنامه های تحصیلی داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه مالتا

اما دوره تحصیلی دکتری داروسازی در این دانشگاه توسط گروه دارسازی و با همکاری کالج داروسازی در دانشگاه ایلینویز در شیکاگوی ایالات متحده امریکا برگزار می شود. این دورا از این نظر منحصر به قرد است که ترکیبی از پیشرفت تئوری و کاربرد مهارت اای پیشرفته داروسازی بالینی با تحقیقات متنی است. این برنامه در اختیار داروسازانی است که دوست دارند با ارتقا عملکرد بالینی حرفه ای با دیدگاه تحقیق، مشاغل خود را پیش ببرند.‌ داوطلبانی که پس از سال اول تحصیل خود مایل به ادامه نباشند، می توانند مدرک کارشناسی ارشد در داروسازی بالینی پیشرفته را دریافت کنند. دقت کنید که هزینه تحصیل در مالتا برای داروسازی در این کشور برای هر سال تحصیلی به طور میانگین سیزده هزار و جهارصد یورو می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در مالتا

  1. آیا مالتا کشوری امن برای تحصیل داروسازی است؟

    بله کشور مالتا یک کشور بی حاشیه و بسیار امن در قاره اروپا برای تحصیل می باشد.

  2. آیا مدرک داروسازی دانشگاه مالتا معتبر است؟

    بله مدرک داروسازی در مالتا بسیار معتبر است و به واسطه آن می توان به راحتی برای ادامه تحصیل یا کار در هر جای دنیا اقدام کرد.

  3. آیا تحصیل داروسازی در مالتا در مقاطع مختلف می باشد؟

    بله تحصیل داروسازی در مالتا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

  4. آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی داروسازی در مالتا وجود دارد؟

    بله بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه معرفی می شوند و باید در موعد مقرر برای آن ها اقدام کرد.

  5. زبان تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور مالتا چیست؟

    اغلب کورس های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی هستند.

  6. کدام دانشگاه ها در کشور مالتا به ارائه رشته داروسازی می پردازند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در این کشور می توان به دانشگاه مالتا اشاره کرد.

  7. تحصیل در مقطع دکتری داروسازی در دانشگاه مالتا چقدر طول می کشد؟

    برای تحصیل در مقطع دکتری داروسازی باید هشت سال زمان صرف کرد.

  8. برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه مالتا چقدر زمان لارم است؟

    تحصیل در مقطع کارشناسی چهار ساله و برای مقطع کارشناسی ارشد داروسازی سه ترمه می باشد.

  9. آیا امکان کار در زمان تحصیل داروسازی در مالتا وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند به کار پاره وقت مشغول شوند. البته لازم است تا مجوز های خاصی دریافت کنند.

  10. هزینه تحصیل داروسازی در مالتا به طور میانگین چقدر است؟

    هزینه تحصیل داروسازی به طور میانگین سالانه سیزده هزار و چهرصد یورو می باشد.

  11. دوره دکتری داروسازی در مالتا با همکاره چه دانشگاهی است؟

    دوره تحصیلی دکتری داروسازی در این دانشگاه توسط گروه دارسازی و با همکاری کالج داروسازی در دانشگاه ایلینویز در شیکاگوی ایالات متحده امریکا برگزار می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *