موسسه مهاجرتی در تبریز

شاید این روزها، یکی از سوالات رایج مردم در زمینه مهاجرت به خارج از کشور و اخذ اقامت باشد، معمولاً ایرانی ها از طرفی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و پناهندگی نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای خارجی اقدام می کنند. ایرانی های بسیاری در کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس، نیوزلند، ترکیه و غیره سال های قبل مهاجرت کرده اند و هم اکنون دارای جایگاه های خوبی در زمینه های علمی، سیاسی و غیره هستند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به عنوان یکی از بزرگترین موسسات مهاجرتی کشور اقدام به تاسیس شعبه جدید خود در شهر تبریز نموده است. در این شعبه به بررسی شرایط مختلف مهاجرتی و مشاوره در این زمینه پرداخته ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

موسسات مهاجرتی معتبر در تبریز

یکی از سوالات رایج در زمینه انتخاب یک دفتر و شرکت مهاجرتی در زمینه دارا بودن مجوز آن موسسه یا شرکت می باشد. جالب است بدانید در ایران هیچ نهاد و ارگانی مسئول و متولی صدور مجوز برای موسسات مهاجرتی نیست، این نکته را همین جا عرض کنم که موسسات اعزام دانشجو به خارج و موسسات کاریابی خارجی، موسسات مهاجرتی تلفی نمی شوند و اساساً نه حق فعالیت در زمینه مهاجرت دارند و نه حق تبلیغات در این زمینه، در این مقاله توضیحاتی راجع به موسسات اعزام دانشجو در تبریز و سایر شهرها ارائه می کنیم.

در برخی کشورهای خارجی مانند کانادا، افراد می توانند پس از گذراندن دوره یا دوره هایی نسبت به اخذ مجوز فعالیت در زمینه مهاجرت فعالیت کنند و یا اینکه فعالیت مهاجرتی در زیر مجموعه کار وکلا و موسسات حقوقی می باشد ولی در ایران این امر تحت هیچ قالبی انجام نمی شود. نبود متولی و سیستم نظارتی بر موسسات مهاجرتی بعضاً سبب بروز مشکلاتی برای برخی شده است. ما در اینجا توصیه هایی برای جهت عقد قرارداد با موسسات مهاجرتی توضیح داده ایم، با توجه به ماهیت حقوقی بودن موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در صورت بروز هر گونه مشکل با موسسات مهاجرتی می توانید به وکلا و کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

وکیل مهاجرت در تبریز

وکیل مهاجرت در تبریز

توصیه های لازم هنگام عقد قرارداد با موسسات مهاجرتی

در اینجا نکاتی را جهت عقد قرارداد با موسسات و شرکت های مهاجرتی خدمت شما عرض می کنیم که تا جایی که امکانپذیر است، مورد کلاهبرداری افراد سودجو قرار نگیرید؛

مبلغ قرارداد مهاجرت، همانطور که می دانید تعرفه خاصی برای امور مهاجرتی وجود ندارد، اما به سوال افراد و شرکت های مختلفی نسبت به پیدا کردن مبلغ عرف در این زمینه مطمئن شوید، برای مثال شخصی که برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مبلغی بیش از 2000 یورو دریافت کند، اصلاً منطقی نیست.

نحوه پرداخت وجه قرارداد، توصیه اکید می کنیم که وجه قرارداد مهاجرتی را صرفاً از طریق حواله به حساب ایران، پوز و یا چک بانکی در وجه موسسه یا شرکتی مهاجرتی پرداخت کنید، برای مثال دیده شده برخی موسسات هنگام دریافت وجه به متقاضیان اعلام می کنند که وجه را به صورت نقدی و یا به حسابی خارج از کشور واریز کنند که کاری اشتباه است و شرایط شکایت از موسسه مهاجرتی را سخت می کند.

مشخص شدن کشور مدنظر، حتماً دقت کنید در قرارداد کشور مدنظرتان قید شود، برای مثال در صورتی که در قرارداد اروپا نوشته شود، این موسسه می تواند برای شما هر کشور را اقدام نماید که مورد تمایل و علاقه شما نباشد.

مشخص شدن شرایط همراهان، یکی از مسائل مهم در زمان عقد قرارداد با موسسات مهاجرتی مشخص شدن شرایط همراهان است، بعضاً موسسات فقط برای یک نفر کار را انجام می دهند و پس از آن برای انجام امور مهاجرتی همراهان تقاضای وجوه دیگری می کنند.

عقد قرارداد، در زمان عقد قرارداد به مفاد و بندهای قرارداد توجه کنید، امضای این قرارداد ممکن است برای شما تعهدهایی ایجاد کند، بهتر است با هوشیاری و ترجیحاً با مشاوره وکیل خبره قرارداد را مطالعه و امضا کنید، همچنین مراقب تعهدات شرکت مهاجرتی نیز باشید.

مدت قرارداد، بهتر است در قرارداد بازه زمانی تعهدات طرفین قید شود، برای مثال موسسه مهاجرتی بازه زمانی یکساله جهت اقدام برای اخذ ویزا یا پذیرش تحصیلی داشته باشد، البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که برخی برنامه های مهاجرتی زمانبندی دقیقی برای آنها متصور نیست.

موسسات اعزام دانشجو در تبریز

یک دست از موسسات که طبق مجوز وزارت علوم امکان کار در حوزه پذیرش تحصیلی را دارند، موسسات اعزام دانشجو هستند، این موسسات حق فعالیت در زمینه مهاجرت را ندارند و همچنین طبق مجوز صادر شده برای این موسسات، حق فعالیت فقط برای حداکثر سه کشور را دارند. از لحاظ عملی برای متقاضی اعزام دانشجو هیچ تفاوتی ندارد که از طرف موسسات اعزام دانشجو یا مهاجرتی اقدام کند. یعنی موسسات اعزام دانشجو شرایط ویژه ای را برخوردار نیستند، حتی به کرات دیده شده موسسات اعزام علم و آگهی خیلی کمتری نسبت به موسسات حقوقی و مهاجرتی دارند. هم اکنون در تبریز چندین موسسه اعزام دانشجو در حال فعالیت هستند. مجوز این موسسات اعزام معمولاً سالانه تمدید می شود و چنانچه قصد قرارداد با این موسسات را دارید، می توانید تاریخ انقضای این موسسات را بررسی فرمایید.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با داشتن وکلای مجرب می تواند در صورت بروز اختلاف نسبت به شکایت از این موسسات به طرفیت شما اقدام کند.

موسسه اعزام دانشجو در تبریز

موسسه اعزام دانشجو در تبریز

موسسات کاریابی خارجی در تبریز

دسته دیگری از موسسات که در حوزه خارج از کشور کار می کنند، موسسات کاریابی خارجی هستند، این موسسات نیز حق فعالیت در زمینه مهاجرت ندارند و صرفاً می بایست در زمینه کاریابی فعالیت کنند. موسسات کاریابی مجوز فعالیت خود را از اداره کار اخذ می کنند. این موسسات نیز حوزه فعالیت محدودی دارند و حق فعالیت برای همه کشور ها را ندارند. تعدادی از موسسات کاریابی خارجی در تبریز مشغول به کار هستند. در وب سایت اداره کار می توانید لیست این دفاتر را ملاجظه فرمایید. کاریابی خارجی می تواند برای متقاضیان مهاجرت بسیار جذاب باشد ولی طبق اطلاعات ما، پیدا کردن کار و پیشنهاد شغلی از شرکتی خارجی اصلاً کار راحتی نیست که می طلبد در این زمینه بسیار هوشیارانه عمل کنید و مراقب افراد سودجو باشید.

وکیل مهاجرت به کانادا، استرالیا، نیوزلند و آلمان در تبریز

سوالی که معمولاً پرسیده می شود، معرفی وکیل مهاجرت به کانادا در تبریز است، جالب است بدانید وکلای مهاجرتی کانادا طبق قوانین ایران حق فعالیت با مجوز فعالیت کانادا را ندارند، یعنی شخصی که از کشور دیگری مجوز فعالیت دارد برای کار در کشور دیگر باید مجوز داشته باشد به علاوه که اصولاً وکلای مهاجرت در کشوری که به آنها مجوز داده مشغول فعالیت هستند. معمولاً موسسات مهاجرتی مانند موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با وکلای مهاجرتی کانادا و برخی کشورهای دیگر فعالیت می کنند و از این جهت کار را نیز برای شما راحت و قانونی کرده اند. در همینجا این نکته را نیز عرض کنیم که مراقب کار با وکلای خارجی باشید، چرا که در صورت پرداخت وجه به حساب خارج از کشور چندان امکان پیگیری وجود ندارد و یا با هزینه های گزاف باید این اقدام را انجام داد.

موسسه مهاجرت پناهندگی در تبریز

مطمئناً راه پناهدگی بدترین راه برای مهاجرت است، راهی که شما را مجبور به دروغ و گذراندن مدتی زندگی در شرایط سخت می کند، معمولاً طبق شرایط هر شخصی راهی برای مهاجرت به صورت قانونی وجود دارد، نیازی به توسل به راه های غیر قانونی که موجب پشیمانی و ایجاد دردسر برای شما و خانوادتان می شود نیست، موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی ضمن تاکید بر مراقبت از افراد سودجو در این مسیر، توصیه می کند چنانچه برنامه مهاجرت دارید، حتماً از طرق قانونی اقدام فرمایید.

جمع بندی نهایی

با توجه به نکاتی که ارائه شد، چنانچه قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، بهتر است به موسسات مهاجرتی مراجعه فرمایید. همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که موسسات مهاجرتی معمولاً محدودیتی برای کشور انتخابی شما ندارند و به راحتی می توانند برای کشور مختلف شرایط شما را بررسی و ارزیابی کنند. کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفتر تبریز می توانند راهنمای شما در جهت اخذ مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره باشند.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت و موسسات مهاجرتی تبریز

  1. آیا موسسات مهاجرت دارای مجوز خاصی از نهاد یا ارگانی هستند؟
    خیر، طبق قوانین ایران، موسسات مهاجرتی دارای مجوز نیستند. البته نبود مجوز به معنای تخلف نیست، قانون برای خیلی از امور مجوز هنوز مشخص نکرده است.
  2. بهترین و معتبر ترین موسسه مهاجرتی در تبریز را معرفی کنید؟
    سنجش خاصی برای انتخاب معتبر ترین موسسه مهاجرتی وجود ندارد ولی معمولاً موسساتی که سابقه کار بیشتری دارند و در شهرهای مختلف دارای شعباتی هستند، دفاتر معتبر و شناخته تری هستند.
  3. بهترین راه مهاجرتی برای مهاجرت به صورت خانوادگی کدام است؟
    برای هر شخص و خانواده ای راه خوبی و منطقی وجود دارد، یک راه واحد و مشخص را نمی توان برای همه اقشار مشخص کرد.
  4. ساعت کاری موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تبریز را بفرمایید؟
    ساعت کاری روزهای غیر تعطیل از ساعت 9 الی 20 می باشد.
  5. بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تبریز را معرفی کنید؟
    طبق متن مقاله، در سیستم اداری و قانونی ایران، وکیل مهاجرت به معنایی که از نهادی از ایران مجوز فعالیت داشته باشند وجود ندارد، معمولاً موسسات معتبر با وکلای مهاجرتی همکاری دارند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *