بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور

یکی از راه های مهاجرتی به خارج از کشور، از طریق سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری در هر کشوری دارای قوانین خاص خود می باشد. با روند های سرمایه گذاری در برخی شرایط می توان حتی اقامت دائم و تابعیت کشوری را هم دریافت نمود. اما در این حال باید با بررسی روند خاصی به جهت مهاجرت سرمایه گذاری اقدام نمود. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد و هر فردی می تواند بنا به شرایط خود یکی از این روند ها را انتخاب نماید. به طور مثال می توان با خرید ملک یا ثبت شرکت برای سرمایه گذاری اقدام نمود. در این مقاله نیز ما به بررسی بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور  می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به راه های مختلفی امکان پذیر است. هر فرد می تواند برای مهاجرت خود روشی را بر مینای شرایط شخصی اش انتخاب نماید. در این باره می توان گفت که یکی از راه های مهاجرتی مهاجرت سرمایه گذاری می باشد. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا اقدام نمایید. البته همین مهاجرت سرمایه گذاری هم برای خود راه های خاصی دارد. شما البته می توانید برای مهاجرت کاری مثلا مهاجرت کاری به کانادا یا مهاجرت تحصیلی مثلا مهاجرت تحصیلی به آلمان نیز اقدام نمایید. به جهت اقدام در ارتباط با این روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی نمایندگی های معتبری در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارد.

بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور

سرمایه گذاری در خارج از کشور یکی از انواع راه های مهاجرتی می باشد که به واسطه آن می توان برای مهاجرت اقدام نمود. شما می توانید برای مهاجرت سرمایه گذاری به روش های مختلفی پیش بروید. به طور مثال می توانید برای خرید ملک یا ثبت شرکت اقدام نمایید. هر کدام از این روش های مهاجرتی شرایط خاصی دارند و برای هر کشور با دیگری متفاوتند. مثلا خرید ملک در آلمان متفاوت از خرید ملک در روسیه می باشد. یا این که ثبت شرکت در فرانسه متفاوت از روند ثبت شرکت در ژاپن می باشد.

اما برای تحصیل در کشور های مختلف مثلا تحصیل در ایتالیا یا کار در کشور های مختلف مثلا کار در برزیل نیز اقداماتی صورت می گیرد. فرصت های سرمایه گذاری امروز محدود به جغرافیا نیست. اگر شما درگیر اقتصاد های نوظهور و رشد پررونق بازار های جهان هستید ، ممکن است بخواهید در برخی از آن ها سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری در خارج از کشور یکی از دلهره آورترین کار هایی است که شخص باید انجام دهد. با وجود موانع اضافی، زبان متفاوت، ارز های مختلف و شرایط سخت دیگر جای تعجب نیست که بیشتر مردم برای این کار چندین بار فکر می کنند.

خوشبختانه دلایل کافی کافی برای هرکسی برای سرمایه گذاری در خارج وجود دارد. به طور مثال سهام بین المللی یک فرصت بسیار مناسب برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود. به عنوان مثال ، سهام ایالات متحده تقریباً 30٪ از ارزش کل بازارهای جهانی را نشان می دهد. اکثر شرکتهای تولید و فروش لوازم الکترونیکی یا لوازم خانگی در خارج از ایالات متحده، در کشورهایی مانند کره جنوبی و برزیل مستقر هستند. اما از منظر مدیریت، سرمایه گذاری در بازارهای خارجی راهی برای متنوع سازی است. اما در ادامه ما به معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری می پردازیم. این کار در زمینه سرمایه گذاری و مهاجرت به این روش کمک بسیار زیادی می کند. 

خطرات و ریسک سرمایه گذاری بین المللی

قبل از این که به معرفی روند های مربوط به سرمایه گذاری شویم، در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با خطرات مربوط به سرمایه گذاری صحبت کنیم. برای بسیاری از سرمایه گذاران ، خرید سهام خارجی به آنها این امکان را می دهد که علاوه بر قرار گرفتن در معرض رشد سایر اقتصادها ، با گسترش ریسک خود تنوع ایجاد کنند. بسیاری از مشاوران مالی سهام خارجی را برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می دانند. این افراد عقیده دارند که می توان بین پنج تا ده درصد و نهایتا بیست و پنج درصد از سرمایه کل را برای سرمایه گذاری خارجی قرار داد. با این وجود سرمایه گذاری بین المللی جنبه دیگری دارد. از نظر نوسانات، بازارهای نوظهور به طور کلی ریسک پذیر تلقی می شوند.

ریسک سرمایه گذاری بین المللی

ریسک سرمایه گذاری بین المللی

آنها می توانند تغییرات چشمگیری در ارزش بازار تجربه کنند و در بعضی موارد، خطر سیاسی می تواند ناگهان اقتصاد یک کشور را از بین ببرد. سرمایه گذاران امروزه دسترسی بسیاری به اخبار جهانی دارند اما با این وجود باز هم خطر اطلاعات نا کافی از بازاری که هزاران کیلیومتر از شما دور است همراه با چالش خواهد بود. این می تواند توانایی سرمایه گذار را در تفسیر یا درک وقایع محدود کند. سرانجام ، خطر ارزی ناشی از تغییر نرخ ارز در مقابل ارز اصلی سرمایه گذار وجود دارد. البته ارزها از هر دو جهت حرکت می کنند و می توانند به نفع سرمایه گذار نیز باشند. اما در ادامه ببینیم که بهترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور چیست؟!

رسید سپرده گذاری سرمایه گذاری آمریکا ADR

رسیدهای سپرده گذاری آمریکایی (ADR) یک روش مناسب برای خرید سهام خارجی است. شرکت های خارجی از ADR برای حضور در بازارهای ایالات متحده و گاهی افزایش سرمایه استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان به شرکت بزرگ ALIBABA اشاره نمود که در سال دو هزار و چهارده میلادی از این روش بیست و پنج میلیارد دلار جمع آوری نمود. ADR ها می توانند ADR اسپانسر یا ADR بدون حمایت بوده و دارای سه سطح باشند.

رسید سپرده گذاری سطح یک می تواند برای ایجاد حضور تجاری در ایالات متحده استفاده شود ، اما نمی تواند برای جذب سرمایه استفاده شود. ADR سطح 2 می تواند برای ایجاد حضور تجاری در صرافی ملی مانند NYSE استفاده شود ، اما نمی تواند برای جذب سرمایه استفاده شود. این در حالی است که سرمایه گذاری در سطح سه علاوه بر استفاده برای افزایش سرمایه ، می توانند در مبادلات ملی نیز وجود داشته باشد. هر ADR که یک شرکت خارجی صادر می کند نشان دهنده یک سهم اساسی یا تعداد سهام اساسی است.

رسید سپرده گذاری جهانی GDR

رسید جهانی سپرده گذاری (GDR) نوع دیگری از رسید سپرده گذاری است. یک بانک سپرده سهام شرکت های خارجی را در بازارهای بین المللی، به طور معمول در اروپا منتشر می کند و آن ها را در دسترس سرمایه گذاران مختلف قرار می دهد. آن ها معمولاً مانند سهام داخلی معامله ، ترخیص و تسویه می شوند. GDR را می توان در بورس اوراق بهادار لندن و بورس لوکزامبورگ و همچنین در صرافی های سنگاپور ، فرانکفورت و دبی یافت. این سهم ها معمولاً قبل از خرید و فروش عمومی در اختیار سرمایه گذاران نهادی در عرضه های خصوصی قرار می گیرد. 

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

برای خرید مستقیم سهام خارجی به سرمایه گذاران دو روش وجود دارد. شما می توانید یک حساب جهانی با کارگزار در کشور خود مانند Fidelity ، E * TRADE ، Charles Schwab و Brokers Interactive باز کنید. گزینه دیگر افتتاح حساب با کارگزار محلی در کشور هدف است. به عنوان مثال ، پلتفرم تجاری MONEX BOOM مستقر در هنگ کنگ به سرمایه گذاران علاوه بر یازده بازار دیگر امکان دسترسی به سهام هنگ کنگ را می دهد. اما در این میان باید به موارد مهمی دقت کنید. هزینه های مشروط ، پیامدهای مالیاتی ، نیازهای پشتیبانی فنی ، نیازهای تحقیقاتی ، تبدیل ارز و سایر عواملی که باید در نظر گرفته شود، بسیار مهم هستند .سرمایه گذاران همچنین باید مراقب کارگزاران متقلبی باشند که در بازار ها مشغول به فعالیت هستند. 

سرمایه گذاری در خارج از کشور در شرکت های چند ملیتی

سرمایه گذاران با خرید مستقیم سهام خارجی راحت نیستند و حتی کسانی که نسبت به ADR یا صندوق های سرمایه گذاری احتیاط می کنند ، می توانند به دنبال شرکت های داخلی باشند که بخش قابل توجهی از فروش خود را از خارج از کشور می گیرند. شرکت های چندملیتی (MNC) برای این منظور بسیار مناسب هستند.

از جمله شرکت های چند ملیتی می توان به شرکت کوکاکولا یا مک دونالد اشاره نمود. سرمایه گذاری در سهام این شرکت ها بسیار مناسب است و همراه با شرایط بسیار خوبی می باشد. پس می توان گفت که سرمایه گذاری در شکرت های چند میلتی یکی از بهترین راه های موجود برای سرمایه گذاری خارجی می باشد. از این رو شما باید در ارتباط با سرمایه گذاری در شرکت های چند ملیتی تلاش کنید و در این زمینه اقداماتی را انجام دهید. 

سرمایه گذاری در بازار املاک خارج از کشور

یکی از انواع روش های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار املاک خارج از کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در خارج از کشور محدودیت های خاصی وجود دارد و شما باید مبلغ سرمایه گذاری را تا مقدار خاصی بالا ببرید. البته دقت داشته باشید که این محدودیت مالی در کشور های مختلف متفاوت می باشد. به طور مثال شما در برخی از کشور ها می توانید با دویست و پنجاه هزار دلار برای خرید ملک سرمایه گذاری کنید. این در حالی است که این مبلغ ممکن است برای سرمایه گذاری در برخی از بازارهای بین المللی املاک کافی نباشد. از این رو شما می توانید با برخی از اقدامات سرمایه خود را افزایش دهید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از کشور ها برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این بخش وام هایی را نیز ارائه می دهند. اگر بانک وام دهنده محلی باشد باید برخی روند های مالیاتی هم طی شود. دقت داشته باشید که برای خرید ملک باید ریسک های موجود را هم ارزیابی کنید. زیرا بازارهای مسکن در کشورهایی مانند ایالات متحده و انگلیس در گذشته اخیر شاهد نوسانات زیادی بوده اند. سرمایه گذاری در یک کشور خارجی بدون درک چیزی در مورد جغرافیا ، فرهنگ یا آداب و رسوم می تواند منجر به چالش های بسیاری هم شود. از این رو سعی کنید که در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید. 

سرمایه گذاری در بازار املاک خارج از کشور

سرمایه گذاری در بازار املاک خارج از کشور

سرمایه گذاری در بانک ها در خارج از کشور

یکی از روش های سرمایه گذاری از طریق بانک ها می باشد. گرچه سرمایه گذاری در بانک ها شرایط یکسانی ندارند اما بسیاری از بانک ها خدمات طراحی شده برای مهاجران را ارائه می دهند و به آن ها مشاوره می دهند که چگونه دارایی های خود را به درستی مدیریت کنند. به عنوان مثال حساب بین المللی HBSC InvestDirect به شما امکان می دهد به یک مشاور مالی دست پیدا کنید که بر اساس شرایط شما بهترین گزینه ها را برای شما انتخاب خواهد کرد. در این حساب بین المللی حداقل سرمایه مورد نیاز سی و پنج هزار دلار آمریکا می باشد.

با این مدل سرمایه گذاری شما می توانید از مشاوره برخی از مشاوران استفاده نمایید. مشاور می تواند نمونه کارهای سرمایه گذاری را براساس میزان ریسکی که با آن راحت هستید پیشنهاد کند و از طرف شما سرمایه گذاری ها را انجام دهد. به یاد داشته باشید که این مدل سرمایه گذاری بدون ریسک نمی باشد و در صورت ضرر بانک مسئولیتی نخواهد داشت. 

سوالات متداول در ارتباط با بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور

  1. آیا سرمایه گذاری به عنوان روشی مناسب برای مهاجرت محسوب می شود؟

    بله این روش یکی از بهترین روش ها برای متقاضیان مهاجرت محسوب می شود.

  2. آیا مهاجرت سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت و تابعیت می شود؟

    بله مهاجرت سرمایه گذاری در برخی از مدل ها و کشور ها می تواند موجب اقامت و تابعیت شود.

  3. چه روش هایی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور وجود دارد؟

    از جمله این روش ها عبارتند از: سرمایه گذاری در بازار های سهام، سرمایه گذاری در بانک ها، خرید ملک و غیره.

  4. بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور چیست؟

    بهترین راه ها عبارتند از: رسید سپرده گذاری سرمایه گذاری آمریکا ADR، رسید سپرده گذاری جهانی GDR، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، سرمایه گذاری در خارج از کشور در شرکت های چند ملیتی و غیره.

  5. آیا خرید سهام بین المللی می تواند به عنوان بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور شناخته شود؟

    بله این روش یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری می باشد.

  6. آیا خرید ملک جزو بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد؟

    بله خرید ملک روشی مناسب برای متقاضیان سرمایه گذاری است.

  7. آیا سرمایه گذاری در بانک ها همراه با ریسک می باشد؟

    بله همراه با ریسک است و در صورت بروز مشکل عموما بانک ها مسئولیتی را نمی پذیرند.

  8. چرا سرمایه گذاری در خارج از کشور در شرکت های چند ملیتی به عنوان روشی مناسب هستند؟

    سرمایه گذاری در این مدل شرکت ها امنیت و بازدهی بالا تری دارند.

  9. برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی باید چه مواردی را بررسی کرد؟

    این موارد عبارتند از: هزینه های مشروط ، پیامدهای مالیاتی ، نیازهای پشتیبانی فنی ، نیازهای تحقیقاتی ، تبدیل ارز و غیره. 

  10. رسید سپرده گذاری سرمایه گذاری آمریکا ADR چه مدل هایی دارد؟

    برای این رسید ها سه مدل وجود دارد که هر کدام دارای شرایطی هستند.

  11. رسید سپرده گذاری جهانی GDR را در چه کشور هایی می توان دریافت نمود؟

    این رسید را می توان درلندن و لوکزامبورگ و همچنین در صرافی های سنگاپور ، فرانکفورت و دبی یافت. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “بهترین راه های سرمایه گذاری در خارج از کشور

  1. وحید گفت:

    با سلام
    57 سال دارم و در حال بازنشستگی،فوق لیسانس mba, سی سال سابقه کار حسابداری از تعمیرات نیروگاهی،تقریبا ۳.۵میلیارد سرمایه، همسرم ۵۵سال لیسانس زبان انگلیسی، برادرم ساکن کانادا است. با این شرایط به کدام کشور میتوانم مهاجرت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط سنی شما اقدام از طریق سرمایه گذاری را به شما توصیه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *