مهاجرت دندانپزشک به سوئد

مهاجرت کاری به هر کشور، نیازمند داشتن شرایطی ویژه است. دندان پزشکی از جمله شغل هایی است که در عین نیازمندی به آن در بسیاری از کشورها، شرایط خاص خود را نیز دارد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی، در مقاله پیش رو شرایط مهاجرت دندانپزشک به سوئد را مورد بررسی قرار داده اند و چارچوب آنچه را که برای مهاجرت به سوئد نیاز دارید برای شما بازگو کرده اند، اگر چنانچه به اطلاعات بیشتری احتیاج داشتید می توانید از طریق شماره تماس های موجود در وبسایت با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برنامه مهاجرتی دندانپزشکان به کشور سوئد

در سوئد، دندانپزشکان حق کار در تخصص خود را دارند و دندانپزشکی یک عنوان تخصصی محافظت شده است. این بدین معنی است که تنها اشخاصی که دارای مجوز کار هستند اجازه استفاده از عنوان یا کار تخصصی را دارند. مجوز توسط کمیسیون ملی بهداشت و رفاه اعطا می شود. اگر تحصیلات شما خارج از کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین یا سوئیس است: 

اگر شما دندانپزشکی هستید که در در کشوری غیر از کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین و سوئیس تحصیل کرده اید، برای دریافت حق کار به عنوان دندانپزشک دو راه وجود دارد. یا می توانید از آموزش های تکمیلی برای دندانپزشکان خارجی استفاده کنید یا می توانید مراحل مورد نیاز کمیسیون ملی سلامت و رفاه را به تنهایی انجام دهید.

موسسه کارولینسکا در استکهلم و دانشگاه گوتنبرگ متعهد به ارائه آموزش های تکمیلی برای تصدیق صلاحیت دندانپزشکانی که مدرک تحصیلی آنها متعلق به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس است، هستند.

هدف برنامه تکمیلی که یک دوره تمام وقت یک ساله است – این است که دندانپزشکان بتوانند بعد از تکمیل و تایید برنامه، ثابت کنند که توانایی و دانش کافی برای تخصص پزشکی و ارزیابی توسط کمیسیون ملی بهداشت و رفاه را دارند.

استخدام مهاجران دندانپزشک به سوئد

استخدام مهاجران دندانپزشک به سوئد

استخدام مهاجران دندانپزشک به سوئد

شرایط و مدارک لازم برای افراد غیر اروپایی که متقاضی کار در رشته های زیر مجموعه پزشکی در کشور سوئد هستند به طور خلاصه در پایین ذکر شده است.

مدارک و شرایط زبانی

  • پروانه فعالیت

مدارک مهاجرتی

  • شرایط زبانی

پزشکانی که در یکی از کشورهای غیر اروپایی تحصیل کرده اند

هنگام کار کردن به عنوان یک پزشک، دانستن زبان و داشتن مهارت های کلامی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و در ارتباط گیری با همکاران، کارکنان بیمارستان و بیماران یکی از شرایط ضروری به شمار می رود. داشتن مهارت های زبانی خوب به پزشکان در فهمیدن اینکه ترجیح میدهند در چه پستی کار کنند نیز میتواند کمک کند. مهارت زبانی یکی از مورادیست که میتوانید از روش های مختلف آن را به دست آورید. هرچه سریعتر به یادگیری زبان سوئدی بپردازید بهتر است. طی مدت زمانی که منتظر صدور مجوز اقامت خود هستید می توانید این کار را انجام دهید.

برای پزشکانی که خارج از کشور های عضو اتحادیه اروپا آموزش دیده اند، ارائه مدرک زبان سوئدی، نروژی یا هلندی یکی از شرایط لازم به شمار می رود. هنگامی که برای کار کردن به عنوان یک پزشک در این کشور درخواست دهید، کارفرمایان از شما این انتظار را خواهد داشت که دانش زبانی ای مشابه با سطح C1 داشته باشید.

دوره های آموزش زبان برای پزشک ها:

دوره های آموزشی زبانی وجود دارند که تنها برای کارمندان بیمارستان ها و پزشکان طراحی شده اند. پزشکی – SFA در Sodertalje یکی از این دوره های آموزشی است. SFA یا زبان سوئدی برای مهاجرین، توسط شهرداری بخش های مختلف سازماندهی می شود. بنابراین برای شرکت در این دوره ها لازم است که شما مجوز اقامت داشته و در شهرداری ثبت شده باشید. شهرداری ها موظف اند طی مدت سه ماه به افرادی که تازه به این کشور مهاجرت کرده اند دوره های آموزشی SFI ارائه کند.

پزشکانی که خارج از کشورهای اروپایی تحصیل کرده اند

پزشکانی که در یکی از کشورهای غیر اروپایی مدرک پزشکی خود را دریافت کرده اند می بایست برای کار کردن در کشور سوئد پروانه فعالیت و مجوز تخصصی اخذ کنند. انجمن ملی سلامت و تندرستی کشور سوئد، مسئول ارزیابی سوابق تحصیلی و پزشکی شما خواهد بود. اولین قدم در این فرایند این است که برای تایید و ارزیابی مدارک تحصیلی اخذ شده در خارج از کشور درخواست دهید. اگر بخواهید در این کشور به کارآموزی بپردازید یا به کار مشغول شوید، پیشنها میشود با دفتر کار و استخدام کشور سوئد تماس گرفته و از آنها راهنمایی های لازم را اخذ کنید.

اگر شما یک پزشک متخصص هستید که تحصیلات مقدماتی پزشکی خود را خارج از این کشور گذرانده اید، لازم است بدانید که میانگین زمانی که برای اخذ مجوز فعالیت در سوئد نیاز خواهید داشت سه سال است. اگر فردی پروانه فعالیت داشته باشد اما متخصص نباشد، این مدت زمان به طور میانگین به 6 سال افزایش خواهد یافت. در سوئد، عنوان شغلی پزشکان و حق کار در این زمینه تحت حفاظت و مراقبت است. این بدان معناست که تنها فردی که مجوز فعالیت در این رشته را داشته باشد میتواند از این عنوان شغلی استفاده کند و به کار به عنوان پزشک بپردازد.

مدارک مهاجرتی برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی

اگر شما تابع یکی از کشور های غیر اروپایی هستید و قصد کار کردن در کشور سوئد را دارید به مجوز کار و اقامت نیاز خواهید داشت. برای اخذ مجوز کار ابتدا می بایست یک پیشنهاد کاری در کشور سوئد داشته باشید. کارفرمای شما می بایست آگهی استخدامی برای شغل مد نظر خود را در کشور سوئد و سایر کشور های عضور اتحادیه اروپا و سوئیس برای حداقل مدت 10 روز منتشر کرده باشد. فرآیند درخواست اخذ مجوز کار توسط کارفرمای شما در کشور سوئد و با دادن پیشنهاد کاری به شما آغاز میشود. کارفرما به اطلاعات فردی شما مانند نان، تاریخ تولد، ملیت، تحصیلات و آدرس ایمیل شما را نیاز خواهد داشت.

جاب آفر برای مهاجران دندانپزشک به سوئد

جاب آفر برای مهاجران دندانپزشک به سوئد

جاب آفر برای مهاجران دندانپزشک به سوئد

پیشنهادات شغلی موجود در کشور سوئد برای دندانپزشکان معمولا شامل کار در کلینیک های عمومی میشوند. بیشتر ظرفیت های شغلی، مناسب آن دسته از دندانپزشک های عمومیست که دارای پروفایلی گسترده هستند و توانایی درمان بیماران تمامی رده های سنی را دارند. 

تمامی کلینیک ها مدرن و از تجهیزات بسیار خوبی برخوردار هستند. در تمامی کلینیک ها ایکس ری دندان موجود است. عناوین شغلی در کلینیک ها شامل دندانپزشک، پرستار دندان پزشک، متخصصین بهداشت دندان میشوند که همگی در کنار یکدیگر به فعالیت میپردازند. برخی از ظرفیت های شغلی موجود ممکن است شامل کار در دو کلینیک متفاوت باشد و چند روز در هفته نیاز به سفر به مناطق دیگر داشته باشید. کلینیک ها قرارداد های دائمی با دندانپزشکان دارند. قبل از شروع به کار می توانید در دوره های رایگان و فشرده آموزش زبان سوئدی شرکت نمایید.

آفرها:

  1. پس از اخذ پروانه فعالیت به عنوان دندانپزشک در کشور سوئد، با شما قرارداد های دائمی بسته میشود.
  2. به شما در پیدا کردن آپارتمان، مدرسه و مهدکودک کمک میشود
  3. پس از مصاحبه، به منظور آشنایی بیشتر با محیط کار و منطقه کاری، از شما دعوت میشود در یک تور آموزشی سوئد شرکت نمایید.
  4. در هزینه های نقل مکان و مهاجرت به این کشور به شما کمک میشود.
  5. دوره های آموزشی فشرده زبان سوئدی، برای شما و برای اعضای خانواده تان
  6. طی مدت زمانی که در دوره آموزشی زبان شرکت میکنید به شما ماهیانه 800 یورو پرداخت می شود و از مزایایی مانند آپارتمان رایگان و هزینه های سفر برای اعضای خانواده برخوردار خواهید شد.

شرایط لازم:

  • تابعیت یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشید یا مجوز اقامت بلند مدت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشید
  • عنوان شغلی شما دندانپزشک عمومی باشد.
  • سابقه حرفه ای و علاقه مندی به دندانپزشکی عمومی
  • اگر تابعیت شما غیر اروپایی است یا مدرک تحصیلی خود را در کشور های اروپایی اخذ نکرده اید می بایست:
  • مدرک تحصیلی و عنوان شغلی خود را در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تایید کنید.

پس از اینکه مدرک تحصیلی و عنوان شغلی شما به رسمیت شناخته شد، حداقل برای مدت سه سال در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا کار کنید.

مهاجر دندانپزشک در سوئد

برای کار در کشور سوئد نیاز به پروانه فعالیت یا مجوز خواهید داشت. اگر دوست دارید در این کشور به عنوان یک دندانپزشک مشغول به فعالیت شوید می بایست مجوز مخصوص و پروانه فعالیت این کشور را اخذ کنید. عنوان دندانپزشک توسط قانون تحت مراقبت و حفاظت قرار دارد. به عبارتی دیگر، تنها در صورتی اجازه خواهید داشت که خود را به عنوان یک دندانپزشک معرفی کنید، که مجوز انجام این کار را داشته باشید.

اگر قصد داشته باشید به عنوان یک متخصص به فعالیت بپردازید، اول از هرچیز می بایست به عنوان یک دندانپزشک مجوز کاری داشته باشید. سپس، می بایست در دوره های آموزشی تخصصی شرکت کرده و مدرک مربوط به آن را اخذ کنید. اگر شماره ملی سوئدی، مجوز اقامت یا آدرسی در این کشور ندارید:

حتی در صورتی که دارای شماره شناسایی سوئدی، مجوز اقامت و آدرس نباشید، باز هم باید پروانه فعالیت بگیرید. برای کار کردن یا تحصیل در کشور سوئد ملزم به اخذ مجوز اقامت یا مجوز کار از انجمن مهاجرت سوئد یعنی Migrationsverket خواهید بود.

پس از مطالعه مطالب فوق، دندانپزشکان عزیزی که تمایل به مهاجرت کاری به کشور سوئد را دارند،می توانند انجام مراحل مربوط به آن را، بدون نگرانی و با اطمینان خاطر از درصد بالای موفقیت، به شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان بسپارند. مشاورین ما قادرند تا شما را برای اقدامی قاطع و محکم با اطلاعات بروز درمورد شرایط مهاجرت کاری به سوئد، تقویت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *