مدارس شبانه روزی کانادا

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا این روزها از گزینه های مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی می باشد. به منظور آشنایی متقاضیان با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله را تهیه کرده اند. اگر قصد تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل اهمیت مدارس شبانه روزی کانادا از نظر متقاضیان ایرانی چیست؟

مدارس شبانه روزی کانادا بنا به دلایل فراوانی مورد توجه متقاضیان ایرانی می باشند. از جمله این دلایل می توان به اقامت مطمئن در خوابگاه های دانش آموزی این مدارس و وجود امکانات تحصیلی و رفاهی اشاره کرد. در واقع فضای امن و برنامه های آموزشی، ورزشی و رفاهی دبیرستان های شبانه روزی کانادا موجب شده است تا والدین با خیال راحت فرزندانشان را در این مدارس ثبت نام کنند.

در گذشته فقط طبقه ثروتمند و مرفه و یا مهاجران کانادا فرزندان خود را برای تحصیل به این مدارس می فرستادند اما در حال حاضر بنا به وجود امکانات بسیار این مدارس و سطح آموزشی بالا بسیاری از متقاضیان مشغول تحصیل در این مدارس را طبقه متوسط جامعه تشکیل می دهند.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

از جمله شرایط تحصیل در کانادا در مدارس شبانه روزی شرط سنی می باشد. شرط سنی مناسب برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا این است که متقاضیان نباید کمتر از 10 سال و یا بیشتر از 19 سال داشته باشند. متقاضیان برای تحصیل در این مدارس نیاز به دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارند. در واقع امکان اخذ پذیرش از این مدارس بدون مدرک زبان هم امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

نظام آموزشی مدارس شبانه روزی

مدارس شبانه روزی کانادا در 3 ترم اخذ پذیرش تحصیلی را انجام می دهند. در واقع متقاضیان می توانند در هر ترم به تحصیل در این مدارس بپردازند. شروع ترم اول در سپتامبر و پایان دوره در ژانویه می باشد. شروع ترم دوم در فوریه و پایان آن در ژوئن می باشد. مدارس شبانه روزی کانادا با بهره مندی از اساتید برتر شرایط را برای تحصیل متقاضیان در دانشگاه های این کشور فراهم می کنند.

  • نظام و سیستم آموزشی ایالت های مختلف کانادا حائز اهمیت فراوانی است.
  • سن تحصیل در مدارس کانادا از 6 سالگی تا 18 سالگی و به صورت اجباری است.
  • متقاضیان سالانه در حدود 180 تا 190 روز در مدارس کانادا تحصیل می کنند.
  • انواع مدارس شبانه روزی کانادا شامل مدارس تمام وقت، پاره وقت، مدارس نظامی، مدارس پسرانه، مدارس دخترانه، مدارس مختلط، مدارس مذهبی و مدارس پیش-دانشگاهی هنر می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی مدارس شبانه روزی کانادا باید مدارک لازم را به سایت سفارت کانادا ارسال کنند. پس از انگشت نگاری و ثبت آن متقاضیان باید به مرکز درخواست ویزای کانادا VFS در کشورهای امارات عربی متحده و یا ترکیه مراجعه کند. چون مرکز VFS در کشور ایران وجود ندارد. از جمله مدارک مورد نیاز برای ارسال به سایت سفارت کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • نامه پذیرش از مدارس شبانه روزی در کانادا
  • حساب بانکی با موجودی 30.000 دلار کانادا
  • گواهی تمکن مالی کافی والدین
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت

زبان تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

از جمله شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا آشنایی با زبان انگلیسی می باشد. در صورتی که متقاضی با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشد، می تواند قبل از تحصیل در مدارس در دوره های آمادگی زبان در کانادا شرکت کند و مهارت زبانی لازم را کسب کند.

  • برنامه زبان انگلیسی ESL از جمله برنامه های آموزش زبان در مدارس و دبیرستان های شبانه روزی کانادا است.
  • متقاضیان با فراگیری برنامه زبان ESL مهارت های ارتباطی خود در سطح نگارش، خواندن و شنیدن و صحبت کردن را تقویت می کنند.
  • فراگیری این مهارت های زبانی موجب می شود تا متقاضیان آمادگی لازم برای تحصیل راحت در کالج ها و دانشگاه های کانادا را کسب کنند.
  • متقاضیان مشغول تحصیل در دبیرستان های کبک کانادا به دلیل رواج زبان فرانسوی به آموزش برنامه زبان فرانسه FSL می پردازند.

مدارس شبانه روزی کانادا و وضعیت اقامت دانش آموزی

متقاضیان برای تحصیل در مدارس و دبیرستان های شبانه روزی کانادا می توانند در شرایط سکونتی مختلف در این کشور اقامت کنند.  اقامت 2 تا 4 متقاضی در اتاق های خوابگاه های دبیرستان های boarding school یا مدارس شبانه روزی کانادا از رایج ترین اقامت های دانش آموزی محسوب می شود.

  • متقاضیانی که دارای خانواده و بستگان درجه یک در کانادا نمی باشند، می توانند در شرایط home stay و در کنار خانواده های کانادایی مورد تائید و اطمینان دولت کانادا زندگی کنند.
  • مزیت زندگی با خانواده های کانادایی نه تنها اقامت در محلی مطمئن و استفاده از خوراک و غذای این خانواده ها می باشد، بلکه آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و زبان کانادایی نیز می باشد.
  • اگر متقاضی دارای بستگان نزدیک و درجه یک در کانادا می باشند، می تواند در کنار آن ها زندگی کنند. این بستگان در حکم قیم این متقاضیان وظیفه حمایتی و نظارتی از این متقاضیان را بر عهده دارند.

ویزای همراه والدین

متقاضیان برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا باید دارای قیم قانونی باشند و یا والدینشان آن ها را در این کشور همراهی کنند. در سال های گذشته ویزای همراه گاردین به والدینی اعطا می شد که قصد داشتند فرزندشان را در مدارس کانادا ثبت نام کنند. در حال حاضر ویزای همراه به یکی از والدین اعطا می شود. در واقع یکی از والدین با اخذ ویزای توریستی می توانند فرزند خود در کانادا را همراهی کنند.

برترین مدارس شبانه روزی تورنتو کانادا

از جمله برترین مدارس شبانه روزی در کانادا تورنتو می باشد. مدارس شبانه روزی تورنتو بسیار متنوع و با آخرین امکانات روز در فضایی وسیع می باشد.

برترین مدارس شبانه روزی تورنتو کانادا

برترین مدارس شبانه روزی تورنتو کانادا

در ادامه به ارائه مدارس شبانه روزی تورنتو می پردازیم:

  • مدرسه شبانه روزی Appleby College تورنتو
  • مدرسه شبانه روزی UUC تورنتو
  • مدرسه شبانه روزی Branksome Hall تورنتو
  • مدرسه شبانه روزی Have gal تورنتو
  • مدرسه شبانه روزی Addison تورنتو

مدرسه شبانه روزی Appleby

این مدرسه شبانه روزی که دارای پایه های 7 تا 12 را دارا می باشد، در سال 1911 در انتاریو تاسیس شد. فارغ التحصیلان این مدرسه شبانه روزی احتمال بیشتری برای پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های کانادا دارند. هزینه های تحصیل در این مدرسه سالانه از حدود 30.000 تا 55.000 دلار کانادا می باشد.

مدرسه شبانه روزی Colombia

مدرسه شبانه روزی کلمبیا که در سال 1979 در ایالت انتاریو تأسیس شد، دارای پایه های تحصیلی 7 تا 12 می باشد. فارغ التحصیلان این دبیرستان شبانه روزی کانادا می توانند در دانشگاه کلمبیا کانادا تحصیل خود را ادامه دهند. هزینه های تحصیل در این مدرسه سالانه در حدود 23.000 دلار کانادا می باشد.

 مدرسه شبانه روزی ایرانی Future Skills در کانادا

مدرسه Future Skills از جمله مدارس شبانه روزی در کانادا تورنتو می باشد. این مدرسه ایرانی دارای پایه های 9 تا 12 و دوره های روزانه، شبانه و تابستانی می باشد. برگزاری کلاس های آنلاین، برنامه زبان ESL و آموزش کامپیوتر از برنامه های این مدرسه می باشد.

  • متقاضیان با تحصیل در این دبیرستان دروس شیمی، فیزیک، ریاضیات، زیست شناسی، آمار و احتمالات، توابع پیشرفته، کامپیوتر، عکاسی، هنرهای تجسمی، تاریخ جهان، اقتصاد، زبان فارسی، زبان انگلیسی، زبان چینی و زبان کره ای را می آموزند.
  • هزینه های تحصیلی برای پایه های 10 و 11 و 12 در حدود 9160 دلار به ازای هزینه دوره کامل کلاس ها برای یک سال و به ازای هر واحد درسی در حدود 100 دلار می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

فارغ التحصیلان دبیرستان های شبانه روزی کانادا با دارا بودن مهارت های لازم علمی و عملی می توانند یا در دانشگاه های این کشور به تحصیل خود ادامه دهند و یا وارد کالج های حرفه ای شوند. فارغ التحصیلان با دارا بودن شرایط تحصیلی در سطح عالی می توانند در برترین دانشگاه های کانادا تحصیل کنند.

برخی از برترین دانشگاه های کانادا با رتبه ها و رنکینگ های جهانی QS زیر 100 برای تحصیل فارغ التحصیلان دبیرستان های شبانه روزی کانادا عبارت است از:

مدارس شبانه روزی کانادا و اقامت پس از تحصیل

فارغ التحصیلان مدارس و دبیرستان های شبانه روزی کانادا یا می توانند در کالج ها و دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازند و یا برای کار و اشتغال جذب بازار کار این کشور شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا با اخذ مجوز کار کانادا PGWP می توانند بر اساس مدت زمان تحصیل از یک تا 3 سال در این کشور در جستجوی کار باشند.

  • با یافتن کار مناسب متقاضی می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.
  • پس از 5 سال کار و اشتغال مداوم و اقامت در کانادا فارغ التحصیلان می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

هزینه مدارس شبانه روزی در کانادا

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا در مقایسه با مدارس روزانه بالاتر است. از دلایل این افزایش هزینه های تحصیلی می توان به دارا بودن امکانات تحصیلی، آموزشی و رفاهی، وجود خوابگاه های دانش آموزی، سلف سرویس های ارائه دهنده غذای روزانه و اساتید برتر اشاره کرد. هزینه مدارس شبانه روزی در کانادا عبارت است از:

  • هزینه مدارس شبانه روزی در کانادا سالانه در حدود 35.000 دلار تا 45.000 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان های روزانه کانادا سالانه در حدود 28.000 دلار تا 30.000 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان کیستون Keyston Schoolسالانه در حدود 18.800 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان اپل بای Applebyسالانه در حدود 30.000 دلار تا 55.000 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان Great Lake College برای 10 واحد درسی در حدود 12.500 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان Hudson College سالانه 14.800 دلار تا 13.500 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان Bodwel School سالانه در حدود 38.000 دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان Breamar College به همراه هزینه اقامت درhome stay سالانه در حدود 28.000 دلار کانادا می باشد.

هزینه های زندگی در کانادا

به طور کلی هزینه های زندگی برای یک متقاضی مشغول تحصیل در این کشور بسیار بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است. به طور متوسط هزینه یک پرس غذا در رستوران در حدود ۱۵ دلار و هزینه بلیط یک طرفه وسیله حمل و نقل عمومی محلی در حدود ۳ دلار کانادا می باشد. هزینه های زندگی و اقامت در خوابگاه های دانش آموزی برای متقاضیان در شهرهای مختلف کانادا عبارت است از:

  • متوسط هزینه های زندگی دانش آموزی در شهر تورنتو ماهانه در حدود ۱۴۰۰ دلار کانادا می باشد.
  • متوسط هزینه های زندگی دانش آموزی در شهر ونکور ماهانه در حدود ۱۲۰۰ دلار کانادا می باشد.
  • متوسط هزینه های زندگی دانش آموزی در شهر لندن در ایالت اونتاریو ماهانه در حدود ۱۰۰۰ دلار کانادا می باشد.
  • متوسط هزینه های زندگی دانش آموزی در شهر وینی پیگ ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ دلار کانادا می باشد.
  • متوسط هزینه های اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود ۱۲۳.۳۶ دلار کانادا می باشد.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

متقاضیان با تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا علاوه بر تحصیل در محیطی امن و مطمئن و با بالاترین استانداردها می توانند مهارت های زندگی و علم آموزی را نیز فراگیرند.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

از جمله مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • تحصیل در محیطی با امکانات پیشرفته و جدید همگام با آخرین تکنولوژی های روز جهان
  • تقویت زبان های انگلیسی و فراگیری زبان های فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و چینی
  • افزایش سطح سازگاری، تطابق با فرهنگ ها و محیط زندگی و افراد جدید
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی یکی از والدین در کانادا
  • ایجاد روحیه زندگی گروهی و احترام به مهاجران
  • امکان تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا و جهان
  • برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی
  • اشتغال و کار با وجود فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی
  • امکان اخذ اقامت کانادا با کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

متقاضیان برای ثبت نام در مدارس شبانه روزی در کانادا تورنتو و شهرهای دیگر نیازمند آگاهی در مورد شرایط اخذ پذیرش و مدارک لازم می باشند. مشاوران موسسه های مهاجرتی با آگاهی از این شرایط و قوانین مهاجرتی کمک می کنند تا متقاضیان بهترین گزینه مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند. از جمله خدمات مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارسال مدارک لازم، اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس شبانه روزی کانادا و اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

سخن آخر

در این مقاله مدارس شبانه روزی کانادا مورد بررسی دقیق قرار گرفت. دارا بودن تمکن مالی کافی از مهم ترین موارد در اخذ پذیرش از این مدارس می باشد. اگر در مورد شرایط و هزینه مدارس شبانه روزی در کانادا نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد مدارس شبانه روزی کانادا

  1. دلایل اهمیت مدارس شبانه روزی کانادا از نظر متقاضیان ایرانی چیست؟

اقامت مطمئن در خوابگاه های دانش آموزی این مدارس و وجود امکانات تحصیلی و رفاهی

  1. بهترین سن برای اخذ پذیرش تحصیلی مدارس شبانه روزی کانادا چه سنی است؟

به طور کلی سن تحصیل در این مدارس از 10 تا 18 سالگی و بهترین سن 13 سالگی می باشد.

  1. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مدارس کانادا کدامند؟

نامه پذیرش از مدارس شبانه روزی ، گواهی تمکن مالی کافی والدین، گواهی عدم سوپیشینه، انگیزه نامه تحصیلی

  1. آیا دارا بودن مدرک زبان برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا الزامی است؟

خیر، از جمله شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی آشنایی با زبان انگلیسی می باشد.

  1. برنامه زبان انگلیسی مدارس کانادا چیست؟

برنامه زبان انگلیسی ESL از جمله برنامه های آموزش زبان در مدارس و دبیرستان های شبانه روزی است.

  1. شرایط اقامت برای متقاضیان فاقد خانواده درجه یک در کانادا چیست؟

این متقاضیان می توانند در شرایط home stay و در کنار خانواده های کانادایی مورد تأیید و اطمینان دولت کانادا زندگی کنند.

  1. آیا امکان اخذ ویزای همراه برای والدین وجود دارد؟

در حال حاضر ویزای همراه به یکی از والدین اعطا می شود. در واقع یکی از والدین با اخذ ویزای توریستی می توانند فرزند خود در کانادا را همراهی کنند.

  1. برترین مدارس شبانه روزی تورنتو کانادا کدامند؟

مدرسه شبانه روزی Appleby College تورنتو، مدرسه شبانه روزی UUC تورنتو، مدرسه شبانه روزی Branksome Hall تورنتو

  1. آیا امکان اخذ اقامت کانادا با تحصیل در مدارس شبانه روزی وجود دارد؟

    بله، پس از 5 سال کار و اشتغال مداوم و اقامت در کانادا فارغ التحصیلان می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

  2. هزینه های تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی کانادا چقدر است؟

    سالانه در حدود 35.000 دلار تا 45.000 دلار می باشد.

  3. هزینه تحصیل در دبیرستان های روزانه کانادا چقدر است؟

سالانه در حدود 28.000 دلار تا 30.000 دلار کانادا می باشد.

4/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *