خرید ملک در ایتالیا

همان طور که می دانید، خرید ملک یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا می باشد. جالب است بدانید که در میان تمام کشور های اروپایی، کشور ایتالیا ارزان ترین خانه ها را برای فروش دارد. خرید خانه در ایتالیا رویایی است که بسیاری از افراد ممکن است در سر داشته باشند. فکرکردن به زندگی و تفریح در آن آب و هوای عالی و منظره های زیبا، هر کسی را وسوسه می کند و جذاب است. نکته قابل توجه این جاست که اقامت ایتالیا با خرید ملک امکان پذیر نمی باشد و افراد تنها با سرمایه گذاری در مشاغل می توانند به اقامت این کشور دست یابند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همکاران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی این مقاله را تهیه کرده اند تا اطلاعاتی در خصوص خرید ملک در کشور ایتالیا و شرایط آن در اختیار شما عزیزان قرار دهند. در صورتی که خرید خانه ارزان در ایتالیا را دارید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اقامت در ایتالیا از طریق خرید ملک

در صورتی که متقاضیان قصد اخذ اقامت ایتالیا با خرید خانه را داشته باشند، این امکان برای آن ها وجود نخواهد داشت. ایتالیا همچون سایر کشور ها، امکان ارائه اقامت از طریق خرید ملک در ایتالیا را به متقاضیان ندارد. متقاضیان می توانند به کشور هایی همچون پرتغال و یا اسپانیا مهاجرت کنند و در آن جا از طریق خرید خانه اقامت دریافت نمایند.

در واقع متقاضیان می توانند به جای خرید خانه در ایتالیا و ورود به این کشور، وارد کشور های دیگری همچون پرتغال، اسپانیا و یا یونان شوند. پس از این که اقامت خود را در یکی از کشور های ذکر شده دریافت کرده و به پاسپورت آن کشور رسیدند، می توانند به ایتالیا بروند.

به عبارتی می توانند از کشور های نام برده به عنوان پل ارتباطی استفاده کرده و پس از دریافت کارت اقامت وارد ایتالیا شوند.

افراد با کارت اقامت خود می توانند 6 ماه از سال را در ایتالیا حضور داشته باشند؛ البته این 6 ماه نباید پشت سر هم باشد و پس از 3 ماه متقاضی باید به کشوری که در آن ملک خریداری کرده برود و دوباره برگردد.

اگر چه امکان اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک وجود ندارد؛ اما متقاضیان می توانند از این روش در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

هر فرد خارجی می تواند با داشتن یک اقامت بلند مدت در این کشور که می تواند کاری و یا تحصیلی باشد، اقدام به خرید خانه نماید. در واقع اگر افراد تنها به رسیدن به سود فکر می کنند و تمایلی به مستقر شدن در ایتالیا ندارند، می توانند ملک خریداری شده در این کشور را اجاره دهند و از آن به عنوان سرمایه استفاده کنند.

استاندارد های سرمایه گذاری در ایتالیا برای خرید ملک

یکی از مهم ترین اقدامات لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا، بررسی استاندارد های آن می باشد. افراد باید شرایط اقتصادی در کشور مورد نظر را بررسی کنند و ببینند اصلا سرمایه گذاری در آن کشور برایشان به صرفه خواهد بود یا خیر. کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ از این رو لازم است این استاندارد ها قبل از هر گونه اقدامی ارزیابی شوند. مهم ترین استاندارد های سرمایه گذاری در ایتالیا عبارتند از:

  • نرخ مصادره اموال
  • نرخ کنترل فساد

نرخ مصادره اموال

نرخ مصادره اموال به این معنی است که کشور مقصد می تواند در برخی شرایط، سرمایه متقاضی را مصادره کند. این مصادره می تواند به دلیل تغییر رژیم در کشور مورد نظر و یا تحریم های جهانی باشد. نرخ مصادره اموال عددی بین 1 تا 7 می باشد که هر چقدر این رقم به 7 نزدیک تر باشد، ریسک سرمایه گذاری افزایش یافته و احتمال بیشتری برای مصادره اموال افراد وجود خواهد داشت. در کشور ایتالیا این نرخ چندین سال است که بر روی عدد یک قرار دارد؛ از این رو می توان گفت ایتالیا کشور مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

نرخ کنترل فساد

یکی دیگر از استاندارد های لازم برای خرید خانه در ایتالیا، نرخ کنترل فساد می باشد. بر اساس این استاندارد، مشخص می شود که کشور مقصد تا چه حد از قدرت برای رسیدن به اهداف شخصی خود استفاده می کند و مبارزه به این پدیده در کشور ایتالیا به چه صورت می باشد. در واقع هر چقدر این عدد بیشتر باشد نشان می دهد که این کشور در کنترل فساد بهتر عمل کرده است.

طبق بررسی های انجام شده توسط بانک جهانی اقتصاد، از سال 1996 تا 2017 نرخ کنترل فساد، به طور متوسط 0.29 بوده است. این نرخ در سال 2000 روی عدد 0.73 قرار داشت که بهترین مقدار بود و در سال 2014 با نرخ 0.03- کم ترین مقدار را داشته است.

بررسی شاخص های اقتصادی مهم برای خرید خانه در کشور ایتالیا

برای خرید ملک در کشور ایتالیا، متقاضیان باید علاوه بر بررسی استاندارد های سرمایه گذاری، شاخص های مهم اقتصادی در این کشور نیز ارزیابی نمایند. این شاخص های اقتصادی عبارتند از:

  • رشد قیمت ملک در ایتالیا
  • نرخ تورم در ایتالیا

رشد قیمت ملک در ایتالیا

افراد برای این که در ایتالیا اقدام به خرید خانه نموده و تصمیم به سرمایه گذاری نمایند، باید بررسی کنند که قیمت ملک در این کشور به چه صورت کم و زیاد می شود. آیا قیمت ملک در چند سال اخیر رشدی داشته و یا دارای روند کاهشی بوده است؟ این اطلاعات را می توان با بررسی شاخص رشد قیمت ملک در این کشور به دست آورد. به طور کلی رشد قیمت ملک در ایتالیا در سال های اخیر، دارای فراز و نشیب بسیاری بوده و از سال 2018 تا به الان روند کاهشی را طی کرده است.

نرخ تورم در ایتالیا

برای سرمایه گذاری در ایتالیا، بایستی افراد نرخ تورم این کشور را نیز بررسی نمایند. نرخ تورم عبارت است از تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده در یک بازه زمانی مشخص. شاخص نرخ تورم در سال 1980 در بیشترین نرخ خود و روی عدد 21.1 درصد قرار داشت. همچنین در سال 2016 این نرخ به کم ترین مقدار خود یعنی 0.1- رسید.

نرخ مالیات در ایتالیا

متقاضیان برای انتخاب مقصد سرمایه گذاری و همچنین بررسی شرایط اقتصادی کشور مورد نظر، بایستی همواره نرخ مالیات را مد نظر قرار دهند که یکی از مسائل پر اهمیت به شمار می رود. سرمایه گذاران باید اطلاع داشته باشند که از میزان درآمد خود، از سود شرکت و همچنین از اجاره املاک خود چه میزان مالیات باید پرداخت کنند.

چه کسانی واجد شرایط خرید خانه در کشور ایتالیا می باشند؟

یکی از سوال هایی که ممکن است به ذهن متقاضیان خرید ملک در کشور ایتالیا خطور کند این است که “چه کسانی واجد شرایط خرید ملک در ایتالیا می باشند؟” در جواب باید بگوییم افرادی که اقامت طولانی بیش از 6 ماه در این کشور دارند و همچنین می توانند در ایتالیا حساب باز کنند، واجد شرایط خرید ملک در این کشور خواهند بود. این اقامت طولانی مدت، می تواند اقامت کاری و یا تحصیلی باشد.

علاوه بر این افرادی که ویزای توریستی 5 ساله ایتالیا را دارند و در هر بار ورود به این کشور اجازه 90 روز اقامت در این کشور را داشته باشند، امکان خرید خانه در ایتالیا را خواهند داشت. مجداد تاکید می کنیم که اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک، امکان پذیر نخواهد بود و متقاضیان می توانند به عنوان یک روش سرمایه گذاری به آن نگاه کنند.

مراحل قانونی خرید خانه در کشور ایتالیا

خرید ملک در کشور کانادا یک پروسه حقوقی محسوب می شود و افراد باید تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند. از آن جایی که وکلای متخصص در این حوزه با تمامی قوانین و مقررات آشنایی دارند، توصیه می شود متقاضیان از یک وکیل با تجربه برای خرید خانه در این کشور استفاده کنند.

خرید ملک در کشور کانادا

خرید ملک در کشور کانادا

شما عزیزان می توانید پرونده حقوقی خود را به وکلای ما در مجموعه مهاجرتی آی مهاجرت بسپارید، تا تمامی امور حقوقی مربوط به پرونده شما را پیگیری نموده و به سرانجام برسانند. به هر حال مراحل خرید ملک در این کشور در ادامه آورده شده است:

1- مهم ترین مرحله برای خرید خانه در کشور ایتالیا، دریافت کد مالیاتی می باشد؛ چرا که ممکن است در حین معامله مشکلی پیش بیاید که با داشتن این کد مشکل حل خواهد شد. کد مالیاتی بر اساس نام، نام خانوادگی، محل تولد و تاریخ تولد ایجاد می شود.

2- در مرحله بعدی باید یک حساب بانکی افتتاح کنید، تا بتوانید سرمایه لازم برای خرید ملک را به آن واریز کنید.

3- شما باید از فروشنده نامه رسمی پیشنهاد خرید دریافت کنید؛ به این معنی که وقتی می خواهید خانه ای را در ایتالیا به نام خود کنید، باید فروشنده درخواست شما را تائید کرده و به شما نامه ای دهد که در آن قید می کند که ملک خود را به سایر خریداران نمی فروشد. شما بایستی این نامه را تا آخر فرایند خرید ملک به همراه داشته باشید.

4- در مرحله بعدی فروشنده باید مدرکی رائه کند که ملک مورد نظر در ضمانت بانک و یا در اختیار اشخاص دیگری نمی باشد.

5- در این مرحله متقاضی باید توافق نامه پیشنهاد فروش را از فروشنده دریافت کند. توافق نامه پیشنهاد فروش یک سند قانونی و توافق نامه می باشد که مواردی همچون مبلغ معامله، تاریخ تکمیل و تمامی اطلاعات مربوط به ملک در آن ذکر می شود.

6- در مرحله آخر پس از انجام تمامی مراحل گفته شده، باید به همراه فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و اسناد مربوطه را امضا نمایید و پرداخت نهایی انجام شود. دفتر اسناد رسمی سندی صادر می کند و در اختیار شما قرار می دهد که مربوط به گواهی نامه فروش می شود.

قیمت خرید خانه در کشور ایتالیا

نکته ای که در مورد خرید خانه در ایتالیا وجود دارد این است که مهاجران نمی توانند اقدام به خرید خانه با رقم دلخواه نمایند؛ در واقع افراد باید خانه ای را خریداری نمایند که قیمت آن مورد تائید دولت ایتالیا و مقامات آن قرار گیرد. رقم دقیقی برای خرید خانه در این کشور تعیین نشده است و قیمت ملک بسته به متراژ، نوع خانه (آپارتمانی و یا ویلایی)، منطقه جغرافیایی و … متغیر خواهد بود.

جالب است بدانید که در هفت سال گذشته، قیمت ملک در کشور های اروپایی افزایش داشته؛ در حالی که این نرخ در ایتالیا ثابت بوده و حتی نسبت به سال 2008، بین 30 تا 35 درصد نیز با کاهش قیمت روبرو بوده است. در ادامه میانگین قیمت ملک در شهر های مختلف ایتالیا آورده شده است:

شهرمتوسط قیمت به ازای هر متر مربع
رم6300 یورو
میلان6750 یورو
تورین4450 یورو
ناپل3700 یورو
بولونیا3300 یورو
فلورانس4800 یورو
جنوا و پالرمو2900 یورو

لازم به ذکر است علاوه بر هزینه ملک در ایتالیا، متقاضیان باید یک سری هزینه های اضافی را نیز پرداخت کنند که به شرح زیر می باشند:

  • کمیسیون عامل فروش
  • تمبر مالیاتی، مالیات ثبت زمین و مالیات مالکیت
  • هزینه دفتر اسناد رسمی
  • هزینه استخدام وکیل، نقشه بردار، مترجم و معمار جهت بازرسی

قیمت اجاره ملک در ایتالیا

همچون خرید ملک، برای اجاره آن نیز فاکتور های مختلفی تاثیر گذاز هستند که عبارتند از: متراژ، منطقه، سال ساخت و مبله بودن یا نبودن. قیمت اجاره ملک در ایتالیا در سال 2022 به اوج خود رسید و حدود 11.37 یورو به ازای هر متر مربع تعیین شد. میانگین اجاره خانه در ایتالیا به صورت جدول زیر می باشد:

قیمت اجاره ملک در ایتالیا

قیمت اجاره ملک در ایتالیا

شهرمتوسط اجاره خانه
رم۱٬۲۲۰ تا ۱٬۳۵۰ یورو
میلان۱٬۵۸۰ تا ۱٬۷۴۵ یورو
ونیز۱٬۱۴۰ تا ۱٬۲۶۰ یورو
ناپل۸۰۰ تا ۸۸۵ یورو
بولونیا۱٬۰۵۰ تا ۱٬۱۶۰یورو
فلورانس۱٬۳۵۰ تا ۱٬۴۹۰ یورو
ترنتو۱٬۰۲۰ تا ۱٬۱۳۰ یورو

وکیل امور ملکی برای خرید ملک در کشور ایتالیا

متقاضیان خارجی برای خرید خانه در ایتالیا با یک سری چالش ها روبرو هستند، که از جمله این چالش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم برخوردای از اطلاعات و تجربه کافی برای خريد ملك در ايتاليا
  • نداشتن تسلط به زبان ایتالیایی که سبب می شود متقاضی نتواند با مشاوران املاک صحبت کند.
  • نداشتن آگاهی از قوانین خرید ملک در این کشور
    و …

بسیار دیده شده که افراد به تنهایی اقدام به خرید خانه در این کشور نموده اند و به دلیل نداشتن تجربه، دچار ضرر های مالی شدیدی شده اند. از این رو توصیه می شود متقاضیان حتما با یک وکیل متخصص و آگاه در این زمینه مشورت کرده و یا تمور حقوقی خود را به او بسپارند. موسسه مهاجرتی آی مهاجرت با برخورداری از سال ها تجربه و داشتن وکلای کار آزموده و مجرب در این زمینه، آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره ای در زمینه خرید خانه در ایتالیا می باشد.

نکات کلیدی هنگام خرید ملک در کشور ایتالیا

در آخر یک سری توصیه ها و نکات مهم در خصوص خرید خانه در کشور ایتالیا را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما کمک کند.

  • حتما قبل از اقدام، شرایط پرداخت را آنالیز و تحلیل نمایید.
  • پیشینه خانه ای که قصد خریداری دارید را از طریق اداره ثبت اسناد، به دقت بررسی کنید.
  • مجوز های لازم را از فروشنده دریافت کنید.
  • دقت داشته باشید که ملک مورد نظر تنها به نام شما و برای شما می باشد و در رهن شخص دیگری و یا رهن بانک نباشد.
  • تنها از طریق بازدید حضوری از ملک، اقدام به خریداری نمایید و به عکس های اینترنتی بسنده نکنید.
  • توافق نامه و قرارداد نهایی فروش را حتما در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید تا با مشکل قانونی مواجه نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره خرید خانه در ایتالیا، مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک و اقامت ایتالیا با خرید ملک اطلاعات لازم ارائه شد و قوانین این کشور برای خرید ملک مورد ارزیابی قرار گرفت. قیمت خانه بسته به متراژ و منطقه جغرافیایی در ایتالیا متغیر است و در شهر های مختلف تفاوت دارد. با توجه به این که اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک امکان پذیر نمی باشد و به دلیل شرایط اقتصادی که در این کشور وجود دارد، به متقاضیان توصیه می شود، جهت خرید ملک در کشور هایی همچون پرتغال اقدام نمایند.

جهت اخذ مشاوره و راهنمایی های لازم در این خصوص با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهیاناتی تماس بگیرید. در صورت وجود سوال و یا ابهام می توانید در زیر همین مقاله سوالات خود را مطرح کنید تا متخصصان ما در اسرع وقت پاسخ گو باشند.

سوالات متداول در مورد خرید خانه در کشور ایتالیا

1- آیا برای خرید ملک در کشور ایتالیا افتتاح حساب لازم است؟

بله، متقاضیان باید برای خرید ملک در این کشور حتما یک حساب بانکی افتتاح کنند.

2- آیا اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک امکان پذیر است؟

خیر، افراد با صرف خرید ملک در این کشور نمی توانند به اقامت ایتالیا برسند.

3- آیا ایتالیا مقصد مناسبی برای خرید ملک می باشد؟

متاسفانه به دلیل این که ثبات اقتصادی در این کشور شرایط مناسبی ندارد، خرید ملک در میان بسیاری از کشور های اروپایی مقصد مناسبی توصیه نمی شود.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “خرید ملک در ایتالیا با هزینه خرید و شرایط

  1. پیام گفت:

    سلام
    بنده توسط یکی از دوستان که حدود ۴۰ سال در سالرنو ساکن است قرار است کاری به صورت همکاری انجام دهیم
    ایشان یک اپارتمان در برونیسی در شمال سالرنو دارد ایا بنده مینوانم ان ملک را خریداری کنم؟ چه چیزهایی را باید مد نظر قرار دهم
    ایا خرید ملک یک گزینه مثبت برای اقامت در اینده بحساب می اید
    ممنون بیشتر راهنمایی کنید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      نکته ای که در هنگام خرید ملک می بایست به آن توجه نمایید این است که با خرید هر ملکی شما نمی توانید موفق به اخذ اقامت یک کشور شوید.
      در روش های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، یکی از متداول ترین روش ها برای استرالیا، نیاز به حداقل سرمایه ی 600 هزار دلار استرالیاست.

  2. محمدایوب گفت:

    سلام :
    من می خواهم که یک خانه در کشور یتالیا بخرم من از کشور افانستان هستم به خاطر خریدن خانه یه دعوتنامه ضرورت دارم که به ان کشور بیایم و از طریق شما یک خانه بخرم و بعدا فامیل خود را به انکشور دعوت نمایم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای ارسال دعوت نامه شرایط دیگری غیر از خرید ملک و اخذ اقامت وجود دارد.
      اعم از اثبات توان مالی در جهت تامین افراد دعوت شده.
      برای خرید ملک نیز ضرورت به داشتن دعوت نامه نیست.
      شما نیز میتوانید از مشاوره های بیشتر و رایگان بهره مند شوید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *