شرایط زندگی در صربستان

رژیم سابق افزایش قیمت محصولات اساسی مانند نان، روغن یا نمک را ممنوع کرد. با وجودی که این نوع فرماندهی اقتصادی هیچ ارتباطی با بازار آزاد ندارد و اگرچه این حرکت اغلب شامل اقلام اساسی می شود که به راحتی از انبار خارج می شوند،برخی افراد هنوز موفق به دریافت نان روغنی برای 3 دینار نشده اند. این وضعیت اقتصاد صربستان به صورت ثابت نیست و حتما نقاط قوتی نیز خواهد داشت که در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر در قالب بررسی شرایط زندگی در صربستان به واکاوی آن خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط زندگی در صربستان چگونه است

بلگراد، صربستان از نظر قیمت خانه وضعیت مناسبی دارد وضعیت مناسبی دارد. با توجه به رتبه بندی شهرها، بلگراد مکان خوبی برای زندگی است که با داشتن سطح مناسبی از زندگی امنیت و آسایش دارای رتبه مناسبی می باشد. بلگراد یکی از ۱۰ شهر برتر مطابق با 2.0 % کاربران تله پورت می باشد.

هزینه های زندگی در بلگراد نسبتا ارزان بوده و جزو ۲۰ درصد تمام ۲۴۸ شهر تله پورتی می باشد. میانگین هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر شهرها به خصوص در حوزه املاک به طور قابل ملاحظه ای پایین است. مهاجرت به بلگراد ممکن است باعث کاهش هزینه های روزانه زندگی شما شود. برای دسترسی به فهرست هزینه های زندگی و استفاده از ماشین حساب هزینه های زندگی بین المللی برای مقایسه هزینه های شهرهای مختلف می توانید به رایگان ثبت نام کنید.

مالیات های فردی:

موثر بر نرخ مالیات بر درآمد

  • ۳۳ درصد برای درآمد سالیانه ۴۰۰۰۰ دلاری
  • ۳۴ درصد برای درآمد سالیانه ۸۰۰۰۰ دلاری

مالیات بر ارزش افزوده (VAT)

  • ۲۰ درصد نرخ مالیات استاندارد. برای دسته بندی های خاصی از محصول ممکن است نرخ های مختلفی اعمال شود.

میزان خطرناک بودن صربی ها. بلگراد دارای سطح بالایی از جرایم خیابانی نمی باشد اما جیب بری و کیف قاپی رخ می دهد، و البته توریست ها اولین قربانی ها هستند. افرادی که به صربستان سفر می کنند باید احتیاط های لازم را در بلگراد همانند هر شهر بزرگ دیگری در جهان انجام دهند. این کشور جهان دومی است. جهان اولی ها ملل غربی توسعه یافته بودند، به طور گسترده، کشورهای OECD، جهان دومی ها بلوک شوروی و دیگر کشورهای کمونیست مسافر دوست بودند. اما صربستان متحد قابل اعتماد روسیه پوتینی می باشد. به عقیده من جهان دوم بهترین شباهت را به صربستان دارد.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در صربستان

طبیعت – راهی برای گریز

خارج از شهرهای صربستان، نه یک تصویر متفاوت است. به نظر من صربی ها باید بیشتر تمرین کنند که به خارج از خانه و در طبیعت بروند، زیرا این یک روش برای ریلکس کردن می باشد. اما متاسفانه در صربستان زیاد متداول نیست. در جایی که من زندگی می کنم، ( یک شهر کوچک از بلگراد ) هنگامی که در جنگل ها قدم میزنم، این ظاهر عجیب و غریب را می بینم. هیچ وقت نفهمیدم که چرا برای مردم اینجا اینقدر عجیب است. آیا فقط من اینطور هستم؟

عشق به ورزش

بله این واقعا به درد من نمی خورد، چون من این روزها رویداد های ورزشی را دنبال نمی کنم. وقتی که درباره عشق ظاهری صربی ها به ورزش صحبت می‌شود، این تنها چیزی است که اغلب به ذهن خطور می کند. تنها دلیلی که من این مسئله را در قسمت مزایا گذاشته ام به دلیل این است که گاهی اوقات پیوستن ما به ورزش می تواند واقعا به ما انرژی مثبت دهد.

موفقیت های ورزشی شخصی بیشترین تصویری است که شما همیشه در خیابان ها و میدان های این کشور می بینید ورزشکارانی که معمولاً به وسیله هجومی از جمعیت در مقابل پارلمان بلگراد بدرقه می شوند. مردم خوب، طبیعت زیبا به خصوص در کوهستان ها، سیگاریها معمولاً از قیمت سیگار راضی هستند (= 2 – +)، الکلی ها معمولاً از قیمت الکل راضی هستند. حتی در زمانی که مردم صربستان در موقعیت های دشواری به سر می برند نوعی روحیه شاد در آنها وجود دارد.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در صربستان

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در صربستان

معایب:

استاندارد پایین زندگی

صربی ها معمولا درباره کیفیت پایین زندگی‌شان در اینجا شکایت دارند و آنها دلیل خوبی برای این شکایت نیز دارند. وقتی که شما استاندارد زندگی صربستان را با دیگر کشورهای اروپایی مقایسه می کنید من واقعاً متاسفم که بگویم، صربی ها واقعا در سطح پایینی قرار دارند. همچنین اگر شما صربی ها را با بیشتر کشورهای یوگسلاوی سابق مقایسه کنید ( اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، مقدونیه ) هیچ چیز اصلاً بهتر نمی باشد. میخواهم بگویم که هیچ تفاوتی با دیگر کشورهای اروپایی از نظر منابع و زمین ندارد، اما مشکل در افرادی است که این کشور را رهبری می‌کنند.

عادت های غذایی – گوشت، گوشت، گوشت

من جملات قبلی خود را با کلمات “غذاهای پرچرب” به پایان رساندم بنابراین اجازه دهید فقط آن را ادامه دهم. برای بیشتر مردم این یک مسئله منفی نیست اما اگر بخواهید که گیاهخوار شوید یا اینکه واقعا دوست نداشته باشید زیاد گوشت بخورید، در اینجا اوقات بدی خواهید داشت. از زمانی که خودم جزو این دسته شدم برای من غذا های صربی ها جزو معایب شدند. اما همانطور که گفته ام از آنجایی که برای بیشتر صربیها این یک چیز مثبت می باشد برای توریست ها نیز همین طور شده است. غذاهای سنتی ما نیز قوی ترین برندهای ما در زمینه گردشگری میباشد.

نابرابری

این بخش می تواند ادامه‌ ای برای اولین جملات من درباره معایب باشد – استاندارد پایین زندگی. با نوعی از استانداردها در اینجا صربستان ؛ شما می‌توانید بسیاری از مسائل اجتماعی دیگر را دنبال کنید، مثل فقر، بیکاری، نابرابری و به طور کلی درباره عدالت نسبت به مردم. هنگامی که در خیابان های بلگراد قدم می زند چیزی که حداقل برای من بسیار قابل توجه است نابرابری میان مردم است که بیشتر درباره نحوه درآمد آنها می باشد. همچنین نابرابری بسیار مشهودی وجود دارد که نسبت به جنسیت می باشد که حتی درباره قومیت نیز تا حدودی وجود دارد ( که نسبت به همه اقلیت ها وجود ندارد، فقط بیشتر نسبت به کولی ها وجود دارد، که یکی از مهمترین آنها است )

ناامنی

درباره این مطلب نظر من بیشتر به معنی عدم امنیت اجتماعی و از عدم آزادی بیان می باشد آینده ای بهتر یا به طور کلی هر نوعی از آینده. رفاه در سطح بسیار پایینی است. حتی می توان گفت کلمه رفاه در واقع بیش از حد اغراق می باشد.

وضعیت اقتصاد صربستان

صربستان یک اقتصاد انتقالی دارد که عمدتا تحت تسلط نیروهای بازار است اما بخش دولتی در برخی مناطق مهم باقی می ماند. اقتصاد متکی به تولید و صادرات عمدتا،ناشی از سرمایه گذاری خارجی است. در دوران ریاست مایلیسویج اقتصاد صربستان نابسامان بود. مدت زمان تحریم اقتصادی بین المللی، جنگ داخلی و آسیب به زیرساخت های یوگوسلاوی و صنعت در طول حملات هوایی ناتو در سال 1999 اقتصاد را بدتر از سال 1990 کرد.در سال 2015 تولید ناخالص صربستان 27.5 درصد کمتر در سال 1989 بود.

پس از آنکه مایلیسویچ رییس جمهور سابق فدرال یوگسلاوی در سپتامبر سال 2000 برکنار شد. دولت ائتلافی مخالف دموکراتیک صربستان(DOS) اقدامات تثبیت را اجرا کرد و برنامه اصلاحات بازار را آغاز کرد.صربستان عضویت خود را در صندوق بین المللی پول در دسامبر سال 2000 مجددا تمدید کرد و بانک جهانی و بانک اروپایی را برای بازسازی و توسعه بازگرداند.

صربستان در آزادی تجارت و بازسازی و خصوصی سازی شرکت ها پیشرفت کرده است، اما بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله: کمپانی ارتباطات، تاسیسات برق و شرکت گاز طبیعی و سایر شرکت های دولتی همچنان متعلق به دولت هستند. دولت صربستان پیشرفت هایی در خصوص عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده است، امضای توافقنامه با بروکسل در ماه می سال 2008 و با اجرای کامل توافقنامه تجارت موقت با اتحادیه اروپا در ماه فوریه سال 2010 در ماه مارس سال 2012 پیشرفت کرده است.

در ماه ژانویه سال 2014 مذاکرات اتحادیه اروپا در اتحادیه اروپا به طور رسمی آغاز شد و تا ماه مارس 2017، صربستان هشت مذاکره را آغاز کرد. مذاکرات صربستان با سازمان تجارت جهانی با ممنوعیت کامل تجارت و پرورش محصولات بیوتکنولوژی کشاورزی، که مانع اصلی ورود به کشور می شود پیشرفت کرده است.

صربستان یک قرارداد سه ساله با استفاده از صندوق بین المللی پول با ارزش تقریبی 1.3 میلیارد دلار که قرار است در فوریه 2018 به پایان برسد. دارد. دولت پیشرفت هایی را در اجرای اصلاحات اقتصادی مانند تثبیت مالی، خصوصی سازی و کاهش هزینه های عمومی انجام داده است. نرخ بالای بیکاری و درآمد کم خانوارها را با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه کرده است.صربستان به آرامی اصلاحات اقتصادی ساختاری لازم برای اطمینان از رونق بلند مدت کشور انجام میدهد.

در سال 2016، صربستان کسری بودجه کشور خود را به 1.4 پوند از تولید ناخالص داخلی و بدهی عمومی به 71 در صد از تولید ناخالص داخلی کاهش داد. در سال 2017 بدهی های عمومی بیش از دو برابر شد. نگرانی های صربستان درمورد تورم و ثبات نرخ ارز مانع از استفاده بجا از سیاست پولی میشود.

چالش های عمده اقتصادی پیش روی کشور صربستان عبارتند از:

  • نرخ بیکاری بالا و نیاز به اصلاحات ساختاری در ساخت بخش خصوصی شرکت های دولتی.
  • اصلاحات بخش دولتی استراتژیک و نیاز به سرمایه گذاری مستقیم خارجی جدید.

دیگر چالش های جدی بلند مدت عبارتند از:

  • سیستم قضایی ناکارآمد، سطح بالای فساد و جمعیت سالمند

عوامل موثر برای رشد اقتصادی صربستان عبارتند از:

اصلاحات اقتصادی به عنوان بخشی از روند ورود به اتحادیه اروپا و توافق صندوق بین المللی پول با موقعیت استراتژیک، نیروی کار ماهر و کم هزینه، توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا، روسیه، ترکیه،و کشورهای عضو توافقنامه تجارت مرکزی اروپا. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آمار بیکاری کشور صربستان

نرخ بیکاری در صربستان در سه ماهه چهارم سال 2018 به 12.9 درصد رسیده است که از 14.7 درصد در دوره مشابه سال قبل ;کمتر است. تعداد بیکاران از 59 هزار نفر یا 12/4 درصد به 416،6 هزار نفر کاهش یافت و تعداد کارکنان با 53.8 هزار و یا 1.9 درصد به 2817 هزار نفر رسید. در همین حالو بر اساس شرایط کار در صربستان، میزان مشارکت نیروی کار در سال گذشته 54.4 درصد از سال گذشته 54.2 درصد بوده است و نرخ اشتغال 1.1 درصد از سال قبل به 47.4 درصد افزایش یافته است. در سه ماهه سوم سال 2018 نرخ بیکاری در 11.3 درصد کاهش یافت. نرخ بیکاری در صربستان به طور متوسط 17.17 درصد از سال 2008 تا 2018 بوده است، و در سه ماهه اول سال 2012 به 25.55 درصد رسیده است و در سه ماهه سوم سال 2018 پایین ترین میزان یعنی 11.30 درصد است.

آمار بیکاری کشور صربستان

آمار بیکاری کشور صربستان

نرخ بیکاری صربستان

در صربستان نرخ بیکاری تعداد افرادی را که به طور فعال به دنبال یک شغل یک هستند را 1 درصد اندازه گیری می کنند. این صفحه – نرخ بیکاری صربستان – ارزش واقعی، داده های تاریخی، پیش بینی، نمودار، آمار، تقویم اقتصادی و اخبار. صرب آمار بیکاری – اطلاعات واقعی، نمودار تاریخی و تقویم منتشر شده – که آخرین بار در آوریل 2019 به روز شده است را ارائه میدهد.

  • واقعی 12.9
  • قبلی 11.3
  • بالاترین 25.5
  • پایین ترین 11.3
  • تاریخ 2008-2018
  • نوع درصد
  • تکرار چهار ماهه

هزینه زندگی در صربستان

رستوران ها قیمت (به دلار)

  • وعده های غذایی، رستوران ارزان قیمت 5.00 3.00-6.00
  • غذا برای 2 نفر، رستوران متوسطه، سه دوره 21.00
  • McMeal در مک دونالدز (یا مکمل خوراکی معادل) 5.00
  • کاپوچینو (به طور منظم) 1.61
  • نوشابه/ پپسی (بطری کوچک 12 اونس) 1.86
  • آب (12 اونس بطری کوچک) 0.865

بازار

  • شیر (به طور منظم)، (1 گالن) 3.09
  • کباب نان سفید تازه (1 کیلوگرم) 0.813
  • برنج (سفید)، (1 پوند) 0.550
  • تخم مرغ (به طور منظم) (12) 1.37
  • پنیر اوکان (1 پوند) 2.15
  • سینه مرغ (بدون پوست، بدون پوست)، (1 پوند) 2.14
  • گوشت گاو دور (1 پوند) (یا معادل عقب گوشت قرمز) 3.84
  • سیب (1 پوند) 0.33
  • موز (1 پوند) 0.35
  • پرتقال (1 پوند) 0.98
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 0.64
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم) 0.22
  • پیاز (1 کیلوگرم) 0.21
  • کاهو (1 سر)0.62
  • آب (بطری 1.5 لیتر) 0.47

حمل و نقل

  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 0.85
  • گذر ماهانه (قیمت معمول) 28
  • شروع تاکسی (تعرفه عادی) 1.43
  • تاکسی 1 مایل (تعرفه عادی) 0.99
  • تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه معمولی) 5.75
  • بنزین (1 گالن) 5.97
  • ولوکس واگن Golf 1.4 90 KW Trendline (یا ماشین جدید معادل) 19180
  • تویوتا کرولا 1.6 لیتر 97 کیلو وات Comfort (یا خودروی جدید معادل) 18878.00

خدمات (ماهانه)

  • عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای 915 متر مربع آپارتمان 145
  • 1 دقیقه. تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت (بدون تخفیف یا برنامه) 11.59
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، اطلاعات نامحدود، کابل / ADSL) 21

ورزش و اوقات فراغت

  • باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگسالان 23
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 8
  • سینما، انتشار بین المللی، 1 صندلی 4

مراقبت از کودکان

  • مهد کودک (یا مهد کودک)، روز کامل، خصوصی، ماهانه برای یک کودک
  • ابتدایی بین المللی، سالانه برای 1 کودک 6275

لباس و کفش

  • 1 جفت جین (Levis 501 یا مشابه) 60
  • 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H & amp؛ M ) 28
  • 1 جفت کفش نایک (متوسط).87
  • 1 جفت کفش مردانه برای مردان 91

اجاره در هر ماه

  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 276
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 184
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 514
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 319

خرید آپارتمان قیمت

  • قیمت هر فوت مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 180
  • قیمت هر فوت مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 106
  • سیگار 20 پیک (مارلبورو) 3

برخورد و رفتار مردم صربستان با مهاجرین و خارجی ها

  • مردم اجتماعی هستند، می خواهند به خارجی ها کمک کنند و واقعا میزبانان خوبی در هر زمینه اند.
  • صربستان به خوبی با بقیه اروپا ارتباط برقرار می کنند چرا که در مرز بین غرب و شرق واقع شده است (پروازها، قطارها،اتوبوس ها و غیره)
  • طبیعت بسیار زیباست و هوا مطلوب و خوب است.
برخورد و رفتار مردم صربستان با مهاجرین و خارجی ها

برخورد و رفتار مردم صربستان با مهاجرین و خارجی ها

جنبه های بد زندگی در صربستان به عنوان یک خارجی

  • مشکلات بروکراتیک ( برای مثال اگر شما یک خارجی هستید دشوار است که بتوانید در بانک های صربستان حساب داشته باشید زیرا قوانین پیچیده ای وجود دارد. )
  • بسیاری از مردم نمی توانند خوب به انگلیسی صحبت کنند.
  • کشور خیلی با LGBT کنار نمی آید که این قطعا یک مشکل است مخصوصا اگر شما در جوامعی باز تر زندگی می کرده اید.
  • گاهی اوقات یافتن انواع غذاها و محصولاتی که مختص کشور خودتان باشد، سخت یا غیر ممکن است.

صرب ها رسوم و سنن فراوانی دارند. اسلاوا یک سنت اجرایی صرب هاست، هر خانواده یک حامی و حافظ مقدس دارد که در روز جشن او را ستایش و تکریم می کنند. کلیسای ارتدکس صربستان، تقویم سنتی جولیوسی به کار می برد که هر روز کریسمس یعنی 25 دسامبر معمولا بر روی 7 ژانویه تقویم گریگوریان میفتد بنابراین صرب ها کریسمس را 7 ژانویه مشترکا با کلیسای ارتدکس اورشلیم، روسیه، گرجستان، اوکراین، و تقویم نگاران یونان قدیم جشن می گیرند. صرب ها یک جامعه بزرگ خانواده محورند. یک نگاه اجمالی به فرهنگ لغات و غنای واژگانی و اصطلاحاتی صرب ها مربوط به قوم و خویشاوندان گویای همه چیز خواهد بود.

اسلاوا برای یک جشن خانوادگی صربستانی در جهت گرامیداشت حامی مقدس آماده میشود. بر خلاف اغلب جشن ها که برای همه مردم معمولی هستند این جشن را هر خانواده ای جداگانه برگزار می کند. اسلاوا اکثر موروثی است و از پدر به پسر به ارث می رسد و اگر در خانواده ای پسر نباشد اما یک دختر داشته باشند او در خانه پدری می ماند و همسرش به داخل می آید و اسلاوای آن دختر و نه آن پسر (داماد) جشن گرفته میشود.هر خانواده ای یک جشن برگزار می کند و همه خانواده بایستی دور هم جمع شوند. و بعضی از این حامیان مقدس دو روز شکرگذاری و جشن دارند.

میزان جرم و جنایت در صربستان

در سال 2012، صربستان نرخ قتل 1.2 در هر 100000 نفر را دارا بود. در سال 2012 برابر با 111 مورد قتل در صربستان اعلام گردید. جرایم سازمان یافته صربستان، سازمان های جرایم گوناگونی هستند که در صربستان یا از صرب ها تشکیل شده اند. جنایتکاران صربستانی در کشورهای اتحادیه اروپا ( EU ) فعال می باشند. این سازمان ها در وهله نخست در قاچاق، قاچاق سلاح، قاچاق مواد مخدر، قمار غیرقانونی، جواهرات و الماس، دزدی، و قتل به فعالیت می پردازند. مافیا از چندین گروه بزرگ سازمان یافته تشکیل شده است که به نوبه خود شبکه های بزرگتری را در سراسر اروپا دارند.

فساد:

گفته می شود که میزان فساد از سوی ساکنان صربستان بالاست، و اعتماد عمومی به موسسات کلیدی پایین می باشد. تدارکات عمومی، فرایندهای کارمندیابی دولتی، معدن کاری و عملیات راه آهن بخش هایی با مسئله جدی تضاد منافع هستند. کمیسیون اروپا نگرانی ها در مورد بخش های قوه قضائیه، پلیس، بهداشت و آموزش را افزایش داده است که به طور ویژه در برابر فساد آسیب پذیر هستند. سازمان شفافیت صربستان در سپتامبر 2016 تخمین زد که حداقل 374،000 پرونده فساد ” کوچک ” در خدمات عمومی هر ساله کشف نشده می مانند.

دزدی دریایی:

دزدی دریایی در صربستان در سال های 2000 و 2010 افزایش یافته است. به حمل و نقل قسمتی از دانوب ( Danube ) میان بلگراد ( Belgrade ) و Smederevo خصوص تهدید شده می باشد. اغلب دزدان دریایی کالاهای فله مانند روغن، نوشابه، فلزات، غلات، شکر یا کودهای شیمیایی را غارت می کنند، اما گاهی کابل ها و موتورهای الکتریکی را از کشتی ها حذف می نمایند. رویارویی دزدان دریایی با خدمه به ندرت افزایش می یابد، همراه با کشته شدن یک دریانورد در اواخر دهه 2000. این به نوبه خود به این دلیل است که خدمه اغلب با دزدان دریایی همکاری می کنند، بخشی از محموله را می فروشند، سپس اعلام دزدی کرده و از بیمه خسارت را دریافت می نمایند. موارد همکاری دزدان دریایی با پلیس نیز ثبت شده است.

آمار جرم در صربستان

  1. سطح جرم:36.31 پایین.
  2. افزایش جرم در سه سال گذشته: 57.22 متوسط.
  3. دزدی به خانه های خراب شده و سرقت اموال: 31.62 پایین.
  4. مورد حمله قرار گرفتن یا دزدیده شدن: 28.84 پایین.
  5. دزدی ماشین: 33.64 پایین.
  6. سرقت اموال ماشین: 42.66 متوسط.
  7. مورد حمله قرار گرفتن: 28.58 پایین.
  8. مورد توهین قرار گرفتن: 33.19 پایین.
  9. در معرض حمله فیزیکی قرار گرفتن، به خاطر رنگ پوست، تعصب قومی و یا مذهب: 25.05 پایین.
  10. استفاده از مواد مخدر: 46.86 متوسط.
  11. مساله جرایم مربوط به اموال مانند خرابکاری و سرقت: 45.87 متوسط.
  12. مساله جرایم خشونت آمیز از جمله تجاوز و سرقت مسلحانه:30.04 پایین.
  13. مساله فساد و رشوه خواری: 80.38 بسیار بالا.

اگر می خواهید در کشور صربستان به زندگی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی صربستان بپردازید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)مشورت کنید تا به شما بهترین راه ممکن را پیشنهاد دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *