شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

از سال 1993، شرایط تحصیل دکتری در دانمارک و مدت زمان آن 3 سال بوده است. که البته شرط ورود به این دوره، گذراندن دوره 5 ساله در مقطع کارشناسی ارشد در یک رشته مشابه و یا نزدیک به رشته ای که فرد متقاضی تحصیل در مقطع دکتری می باشد. گزینه ای دیگر نیز موجود می باشد، یک برنامه تلفیقی از کارشناسی ارشد و دکتری. که به نام فرآیند منعطف شناخته شده است. که 12 ماه پس از برنامه کارشناسی ارشد شروع می شود (طرح 4+4) و یا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از مقطع لیسانس(طرح 3+5).

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

مزایا و شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

دوره phd معمولا بین 3-4 سال به طول می انجامد و بر پایه پروژه های تحقیقاتی مستقل، زیر نظر یک مشاور می باشد. از دیگر وظایف دانشجویان این مقطع، می توان به وظایف آموزشی ، شرکت در دوره ها و سمینارها و ایجاد روابط با دیگر محققین اشاره نمود. شرایط تحصیل دکتری در دانمارک مناسب برای تحقیق و مطالعه می باشد.

رتبه بندی های بالای دانشگاه های آن در زمینه تحقیق و توسعه، این کشور را برای تحصیل در مقطع دکتری بسیار مناسب کرده است. بنابراین این مقطع بسیار رقابتی در میان دانشجویان خارجی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانمارک با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

کمک هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک

در سال 2000 کشور دانمارک تصمیم بر حفظ پول رایج کشور خود یعنی کورن دانمارک به جای یورو اتخاذ نموده است. تحصیل در مقطع دکتری به طور کامل تامین مالی میگردد، به عنوان مثال، هزینه تحصیل و حقوق و دستمزد. حقوق دانشجویان دکتری معمولا به طور ماهیانه پرداخت می گردد و میزان آن بر اساس تجربه کاری پس از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس می باشد.

کمک هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک

از آپریل 2012 افراد می توانند انتظار داشته باشند که مبلغی برابر با 23.8000 الی 30.500 کورن قبل از کسر مالیات، دریافت نمایند.  دانمارک یکی از کشورها با مالیات بسیار بالا می باشد. درباره دانمارک بیشتر بخوانید. به عنوان یک دانشجوی خارجی در مقطع دکتری، فرد ممکن است 35-40 % از حقوق ماهیانه خود را به عنوان مالیات پرداخت نماید. بنابراین در حالت ایده آل فرد می تواند حداقل 14.280 کورن دانمارک در ماه دریافت نماید.

این میزان کسر از حقوق بابت مالیات، قبل از اینکه حقوق فرد به حساب وی واریز شود، از حساب وی کسر می گردد. البته کشور دانمارک این میزان از مالیات را صرف اموری از جمله، مراقبت های بهداشتی، رفاه، آموزش و مسئولیت های زیست محیطی می نماید. این کشور یکی از پیش تازان در این زمینه ها می باشد.

فاندها و بورسیه های تحصیل دکترا در دانمارک

بیشتر موسسات دانمارکی توافق نامه های دو جانبه با موسسات آموزش عالی خارجی دارند. این توافق نامه ها معمولا برای مبادله دو طرفه دانشجویان ، پژوهشگران و استادان طراحی شده است. برنامه های اروپایی و ملی ، بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین الملل که آرزوی تحصیل در دانمارک را دارند به عنوان دانشجوی مهمان یا به عنوان بخشی از یک دوره بین المللی مشترک از طریق توافق نامه های موسسات ارائه می کند. محدودیت های مشخص و پیش نیازهایی برای برنامه های زیر اعمال می شود.

اگر شما در یکی از موسسات آموزش عالی بالتیک یا شمال اروپا ثبت نام کرده اید ،بورسیه تحصیلی NORDPLUS ممکن است بخشی از هزینه های تحصیل شما را پرداخت کند. برنامه EARSMUS برای دانشجویان عضو شهروندی اتحادیه اروپا/  منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس امکان تحصیل در خارج از کشور( به عنوان بخشی از آموزش عالی )را فراهم می کند. مبادلات برای 2 تا 12 ماه است.

برنامه FULBRIGHT  از طریق کمک هزینه های تحصیلی برای مبادلات آموزشی، ادراک فرهنگی را تقویت می کند. اگر شما یک پژوهشگر آمریکایی یا یک دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکترای یک دوره تحصیلی یا پژوهشی در دانمارک هستید میتوانید  برای کمک هزینه تحصیلی FULBRIGHT  درخواست دهید.

بورسیه های تحصیلی دولت دانمارک تحت توافقنامه های فرهنگی به دانشجویان مبادله ای با شایستگی بالا و محققان جوان که تمایل دارند در بخش زبان و فرهنگ دانمارکی و یا دیگر زمینه های آموزشی مانند معماری، طراحی، مطالعات محیط یا دیگر رشته های مرتبط در دانمارک تحصیل کنند اهدا می شود.

موسسات آموزش عالی دانمارک( فقط دانشگاه ها)هر ساله تعداد محدودی بورسیه تحصیلی دولتی دریافت می کنند تا بتوانند به دانشجویان شایسته کشورهای غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا  و سوئیس که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند کمک کنند. حمایت تحصیلی دولت دانمارک(SU) به طور کلی تنها به افرادی که مقیم دانمارک هستند اهدا می شود، با این حال ممکن است به عنوام دانشجوی بین الملل بتوانید برای SU درخواست دهید.

هزینه تحصیل دکترا در دانمارک

موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های دانمارکی از دانشجویان دکترای بین الملل استقبال می کنند. معمولا دوره دکترا در دانمارک سه ساله است. اجزای برنامه عبارتند از:

  • انجام تحقیقات مستقل تحت نظارت سرپرست دانشجویان دکترا(تقریبا امتیاز ECTS 30)
  • مشارکت در شبکه های تحقیقاتی : از جمله کار در موسسات تحقیقاتی خارجی درجه یک
  • آموزش یا استفاده از روش های دیگر انتشار دانش که در صورت امکان مرتبط با موضوع دکترا باشد
  • تکمیل پایان نامه

دوره ها و برنامه های دکترا که در دانشگاه های دانمارک ارائه می شوند همگی از امکانات تحقیقاتی عالی، کتابخانه ، امکانات آزمایشگاهی برای استفاده محققان و دانشجویان دکترا برخوردارند. علاوه بر این دانشگاه ها با بخش صنعت همکاری دارند. بیشتر برنامه های دکترا در دانمارک به صورت مشارکتی بین دانشگاه ها، کمپانی های خصوصی ، موسسات تحقیقاتی و شرکت های تجاری ارائه می شود، بنابراین به طور کامل تامین مالی می شود.

در برنامه های دکترا که تامین مالی توسط شخص انجام می شود باید سالانه بین 10.000 تا 16.000 یورو هزینه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به دانمارک با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

1- مدت زمان تحصیل دکتری در دانمارک چقدر می باشد؟

مدت زمان تحصیل دکتری در دانمارک ۳ سال است که البته شرط ورود به این دوره گذراندن دوره ۵ ساله در مقطع کارشناسی ارشد می باشد

2- مزایای تحصیل دکتری در دانمارک چیست؟

رتبه بندی های بالای دانشگاه های در زمینه تحقیق و توسعه این کشور را برای تحصیل در دکتری مناسب کرده است و یک مقطع رقابتی بین دانشجویان خارجی می باشد

3- شرایط تحصیل دکتری در دانمارک چگونه است؟

دورهphdمعمولا بین ۳-۴سال طول میکشد که بر پایه پروژه های تحقیقاتی مستقل،زیر نطر یک مشاور می باشد ،و از دیگر وظایف دانشجویان این مقطع می توان به وظایف اموزشی ،شرکت در دوره ها و سمینارها و ایجاد روابط بادیگر محقق می باشد

4- کمک هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک چگونه می باشد؟

تحصیل در مقطع دکتری به طور کامل تامین مالی میگردد،به عنوان مثال هزینه تحصیل و حقوق و دستمزد

5- شرایط یک دانشجوی دکتری خارجی در دانمارک چگونه می باشد؟

دانشجوی خارجی در مقطع دکتری ،فرد ممکن است ۳۵-۴۰٪از حقوق ماهیانه خود رابه عنوان مالیات پرداخت نماید،بنابراین در حالت ایده ال فرد می تواند حداقل ۱۴.۲۸۰کورن دانمارک در ماه دریافت نماید و قبل از دریافت حقوق از حساب کسر می شود

6- بورسیه تحصیلیNORDPLUSدر مقطع دکتری در دانمارک چگونه است؟

بورسیه تحصیلی NORDPLUS ممکن است بخشی از هزینه های تحصیل های تحصیل شما را پرداخت کند

7- بورسیه تحصیلیEARSMUS در مقطع دکتری دانمارک چگونه است؟

برنامه EARSMUSبرای دانشجویان عضو شهروندی اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس امکان تحصیل در خارج از کشور به عنوان بخشی از اموزش عالی را فراهم می کند

8- بورسیه تحصیلی FULBRIGHT در مقطع دکتری دانمارک چگونه است؟

برنامه FULBRIGHT از طریق کمک هزینه های تحصیلی برای مبادلات اموزشی،ادراک فرهنگی را تقویت می کند

9- هزینه تحصیل دکتری در دانمارک چی میزان می باشد؟

در برنامه های دکترا که تامین مالی توسط شخص انجام می شود باید سالانه بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو هزینه کنند

10- برنامه دکتری دانمارک چگونه می باشد؟

انجام تحقیقات مستقل،مشارکت در شبکه های تحقیقاتی،اموزش یا استفاده از روش های دیگر انتشار دانش ،تکمیل پایان نامه

11- حمایت تحصیلی دولت دانمارکSUدر مقطع دکتری چگونه است؟

حمایت تحصیلی دولت دانمارک SUبه طور کلی تنها به افرادی که مقیم دانمارک هستند اهدا می شود با این حال ممکن است به عنوان دانشجوی بین الملل بتوانید برای SU درخواست دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *