ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان

آلمان برای صدور ویزا به بیگانگان بسیار سخت گیر بوده و دارای پروسه ای طولانی و خسته کننده می باشد. متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی باید مدارک زیادی را ارائه دهند. در صورتی که مدارک ارائه شده متقاضیان ناقص باشد، می تواند موجب ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شود. ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان دارای چند دلیل عمده است که در طول این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

حتما این پادکست را گوش کنید اگر که مایلید در مورد ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان ، بیشتر بدانید!

ویزای تحصیلی آلمان

دانشگاه های آلمان دارای کیفیت آموزش عالی، هزینه کم تحصیلی، زیر ساخت های تحقیقاتی و چشم انداز شغلی مناسبی می باشند. آلمان که به دلیل تحصیلات دانشگاهی رایگان خود شناخته می شود، محبوب ترین مقصد تحصیلی در بین دانشجویان خارجی است. میزان پذیرش ویزای دانشجویی کشور آلمان 92 درصد است که بیشتر از ایالات متحده (80 درصد) و انگلیس (85 درصد) می باشد.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان

مقامات آلمانی هنگام ورود به کشورشان کاملاً سختگیرانه عمل می کنند. آن ها لیست کاملی از شرایط مربوط به روند درخواست ویزای دانشجویی را دارند که دانشجویان باید آن ها را برآورده کنند. توضیح کوتاهی توسط سفارت با ذکر دلایل رد شدن ویزا از دانشجویی آلمان آورده شده است که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

درخواست نادرست برای ویزا

ویزا برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کشور در آلمان هستند در سه دسته قرار می گیرد:

  • ویزای دانشجویی (Student visa)
  • ویزای درخواست دانشجویی (Student application visa)
  • ویزای دوره زبان (Language course visa)
درخواست نادرست برای ویزا

درخواست نادرست برای ویزا

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

از آن جا که هر نوع ویزای دانشجویی شرایط متفاوتی دارد، به همین دلیل است که درخواست ویزای مربوط به دانشجو و جمع آوری مدارک و اطلاعات مربوط به آن مهم است. به عنوان مثال، ویزای دوره زبان برای کسانی که مایل به ورود به آلمان هستند برای یادگیری زبان آلمانی کاملاً مناسب است. اگر متقاضی می خواهد در آلمان تحصیل کند اما همچنان در جستجوی برنامه مناسب است یا باید شخصاً برای پذیرش درخواست دهد، ویزای دانشجویی گزینه مناسب است.

عدم تمکن مالی

تمکن مالی ضعیف یکی از شایع ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان است. علی رغم این واقعیت که چندین دانشگاه دولتی شهریه نمی گیرند اما برای زندگی در این کشور اثبات تمکن مالی لازم است. سفارت آلمان بر توانایی مالی دانشجویان برای تحصیل در آلمان تأکید دارد.

  • متوسط ​​هزینه زندگی ماهانه در آلمان برای سال 2021 در حدود 861 یورو است، بسته به شهری که دانشجو در آن زندگی می کند این میزان می تواند متفاوت باشد.
  • از سال 2021، مبلغ برآورد شده برای پوشش زندگی دانشجویان در کشور آلمان 10،332 یورو در سال است.

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

از دانشجویان برخی از کشورها درخواست می شود علاوه بر حساب مسدود شده، پرینت بانکی و اسناد مالی حامی خود را نیز ارائه دهند. این کار برای اطمینان از این است که اسپانسر توانایی تقبل هزینه های دانشجو  را دارد. سفارت فرض می کند که دانشجو پس از ورود به آلمان برای تأمین هزینه تحصیل خود به مشاغل نیمه وقت وابسته نخواهد بود. برای کمک مالی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در آلمان وجود دارد.

  • از یک حساب مسدود شده می توان به عنوان مدرک منابع مالی استفاده کرد.
  • دانشجویان باید از گرفتن مقدار زیادی وام و ریختن آن در حساب حامی مالی خودداری کنند؛ زیرا به راحتی قابل تشخیص است.
  • تا زمانی که دانشجویان وارد آلمان نشوند، نمی توانند به پول موجود در حساب مسدود شده دسترسی پیدا کنند.
  • توصیه می شود فردی با دارایی های مالی ثابت به عنوان حامی مالی انتخاب شود. در حالت ایده آل، حامی مالی نباید افراد وابسته زیادی داشته و توانایی درآمد 3000 یورو در ماه را داشته باشد.

سوابق تحصیلی نامطلوب

آلمان دارای بهترین دانشگاه ها بوده و از پذیرش دانشجویان با سوابق تحصیلی غیر استاندارد خودداری می کند. میزان چشمگیر ترک تحصیل در دانشگاه ها نمونه بارز آن است. حدود 60 درصد از دانشجویان مهندسی در همان سال اول تحصیل خود را ترک می کنند.

سوابق تحصیلی نامطلوب

سوابق تحصیلی نامطلوب

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

تا زمانی که متقاضیان برای مهاجرت به آلمان تحصیلی درخواست ویزا دارند، تقریباً هیچ کاری نمی توانند انجام دهند تا دستاوردهای تحصیلی قبلی خود را تغییر دهند. هنگامی که آن ها در مصاحبه سفارت شرکت می کنند امکان توجیه آن ها را دارند.

  • اگر سوابق تحصیلی دانشجویان در حد بالا نیست، می توانند صلاحیت خود را در مصاحبه ثابت کنند.
  • در صورت امکان دلیل اصلی برای عدم دستیابی به نمرات خوب را می توان در مصاحبه توضیح داد. (در انگیزه نامه نیز باید دلیل آن را روشن کرد)
  • بهتر است دانشجویان جنبه های دیگر درخواست خود را تقویت کنند تا نمرات کم را جبران کنند و از رد ویزای دانشجویی آلمان جلوگیری کنند.
  • بهتر است تجربه کار مرتبط را در برنامه انتخاب شده یا گواهی اضافی یا دیپلم دوره گذرانده شده را ذکر کنند.

مهارت های ناکافی زبان (آلمانی و یا انگلیسی)

مهارت ناکافی در زبان یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که ممکن است باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان شود. از آن جا که بیشتر دوره ها در آلمان به مهارت زبان آلمانی نیاز دارند، این احتمال وجود دارد که مصاحبه به زبان آلمانی نیز انجام شود. اگر متقاضی موفق به برقراری ارتباط با افسران به زبان آلمانی نشود، بلافاصله رد می شود. درصورتی که دوره به زبان انگلیسی باشد باز هم باید مدارک مربوط به مهارت پایه آلمان را نشان داد.

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

تنها کاری که متقاضیان برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان باید انجام دهند تمرین مهارت های زبانی است. اگر چه ممکن است آن ها در امتحانات زبان نمره کافی زبان داشته باشند اما باز هم باید نشان دهند که می توانند به زبان آلمانی صحبت کنند. متقاضیان باید قبل از مصاحبه تا حد ممکن خود را در معرض هر دو زبان قرار دهند، آن ها می توانند فیلم تماشا کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان می باشند.

انتخاب رشته نامناسب

نا مرتبط بودن در انتخاب برنامه های تحصیلی نیز از دیگر دلایل رد شدن ویزای دانشجویی آلمان است. اگر رشته کارشناسی دانشجو تاریخ بوده باشد و اکنون متقاضی شرکت در دوره مدیریت برای مقطع کارشناسی ارشد است، افسر ویزا می تواند درخواست متقاضی را رد کند. علاوه بر این، اگر متقاضیان برای مدرک کارشناسی یا فوق کارشناسی ارشد مجدد اقدام کنند، افسر در مورد اهداف تحصیل آن ها شک خواهد کرد.

انتخاب رشته نامناسب

انتخاب رشته نامناسب

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

اگر متقاضیان تصمیم دارند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند باید اطمینان حاصل کنند که تجربه لازم را برای رشته جدید دارند. درصورتی که متقاضیان خواستار دریافت مدرک دکترا بوده و به دلیل نداشتن تجربه کافی علمی رد می شوند، یک مدرک کارشناسی ارشد مجدد در این زمینه قابل توجیه است تا از ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان جلوگیری کند.

پرونده متقاضیان نامناسب تشخیص داده شود

آلمانی ها تصویری در ذهن خود دارند که برای توسعه و پیشرفت کشور و نیازها، آن را ضروری می دانند. در حال حاضر، این کشور به افرادی تحصیل کرده نیاز دارد که بتوانند به عنوان نیروی کار ماهر مشغول به فعالیت شوند. آلمان مشتاق جذب هر چه بیشتر دانشمندان و مهندسان است، اما این بدان معنا نیست که اگر متقاضیان جزو این گروه ها نباشند، رد می شوند. آلمان به متخصصانی در زمینه های دیگر نیز نیاز دارد، به شرطی که در کار خود تبحر داشته باشند.

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

اولین و مهم ترین نکته جستجو در مورد نیازهای آلمان به افراد ماهر می باشد. متقاضیان ممکن است دریابند که آن ها دارای مجموعه ای از مهارت ها هستند که آلمان آن ها را مناسب می داند. بهتر است متقاضیان به مهارت هایی که برای آلمان لازم بوده، فکر کنند و آن ها را در درخواست خود ذکر کنند.

عملکرد ضعیف در مصاحبه

مصاحبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عدم برقراری ارتباط صحیح با افسران ویزا، عدم پاسخگویی به سوالات آن ها، رفتار نامناسب یا عدم ارائه اطلاعات کافی در هنگام درخواست از متقاضیان در مورد مشخصات خود، می تواند منجر به رد ویزا شود. ایجاد احساس خوب در حین مصاحبه واقعاً مهم است. متقاضیان باید به اندازه مصاحبه شغلی به مصاحبه ویزا اهمیت بدهند. برداشتی که آن ها از خود به جای می گذارند بسیار مهم است.

عملکرد ضعیف در مصاحبه

عملکرد ضعیف در مصاحبه

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

روش های مختلفی وجود دارد که متقاضیان می توانند در هنگام مصاحبه ویزای دانشجویی از اشتباهات جلوگیری کنند. ابتدا ممکن است بخواهند این کار را با افرادی شروع کنند که تجربه مشابه خود را در میان گذاشته اند. متناوباً و مهم تر از همه، اطمینان از این موضوع است که سوالات متداول در طول مصاحبه های ویزا را بررسی کنند.

فقدان بیمه درمانی سفر

طبق قانون آلمان، همه افراد از جمله دانشجویان بین المللی باید در هنگام اقامت در این کشور بیمه درمانی دریافت کنند. برای دانشجویانی که برای تحصیل در آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارند دریافت بیمه درمانی قبل از ورود به آلمان آغاز می شود. اساساً، متقاضیان باید به عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی آلمان مدارک مربوط به بیمه درمانی را ارائه دهند و عدم توانایی در انجام آن می تواند منجر به رد ویزا شود.

برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان انجام داد؟

در درجه اول، دانشجویان بین المللی در آلمان معمولاً تحت سیستم بیمه سلامت عمومی قرار دارند که از نظر مزایا و هزینه ها شگفت آور است. با این حال، آن ها نمی توانند قبل از ثبت نام در دانشگاه برای بیمه بهداشت عمومی در آلمان ثبت نام کنند. بنابراین، از آن جا که برای دریافت ویزای دانشجویی به بیمه درمانی احتیاج است، تا زمانی که به آلمان نروند حق دریافت بیمه درمانی عمومی را ندارند و باید برای بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنند.

پس از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان چه باید کرد؟

این گفته درست است که زندگی همیشه یک فرصت دوم را می دهد، بنابراین حتی اگر متقاضیان در مرحله اول ویزا رد شوند، بهتر است ناامید نشوند.

پس از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان چه باید کرد؟

پس از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان چه باید کرد؟

  • دلیل رد ویزای دانشجویی آلمان: متقاضیان باید دلایلی که منجر به رد شده است را شناسایی کنند.
  • درخواست تجدید نظر به سفارت: این یک مرحله بسیار مهم است؛ زیرا باید به شیوه ای قانع کننده ارائه شود و دلایل محکمی ارائه داد. برای اثبات صلاحیت و لغو تصمیم رد می توان شواهد اضافی ارائه داد.
  • اگر برای متقاضیان مصاحبه ویزا حاضر شده اند، می توانند دلیل عدم پذیرش را از افسر ویزا سوال کنند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند. همچنین شما می‌توانید جهت آگاهی از شرایط اعزام دانشجو به آلمان و حتی نحوه دریافت پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان، به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید.

سوالات متداول در رابطه با ریجکت شدن ویزای دانشجویی المان

  1. دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان چیست؟

دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شامل سوابق تحصیلی نامطلوب، عدم اثبات تمکن مالی، عملکرد ضعیف در طول مصاحبه و غیره می شود.

  1. آیا درخواست نادرست برای ویزا می تواند باعث ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شود؟

بله، ویزا برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کشور در آلمان هستند در سه دسته قرار می گیرد و درخواست نادرست آن می تواند باعث ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شود.

  1. آیا تمکن مالی نقشی در ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان دارد؟

    بله، تمکن مالی ضعیف یکی از شایع ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان است.

  2. مبلغ مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان چقدر است؟

    از سال 2021، مبلغ مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان 10،332 یورو در سال می باشد.

  3. سوابق تحصیلی چه نقشی در ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان دارد؟

    آلمان دارای بهترین دانشگاه ها بوده و از پذیرش دانشجویان با سوابق تحصیلی غیر استاندارد خودداری می کند و در نتیجه سوابق تحصیلی نامطلوب می تواند منجر به ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شود.

  4. برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان به دلیل مهارت ناکافی زبان چه باید کرد؟

    تنها کاری که متقاضیان برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان باید انجام دهند تمرین مهارت های زبانی است.

  5. آیا انتخاب رشته نامناسب می تواند دلیلی برای ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان باشد؟

    بله، نا مرتبط بودن در انتخاب برنامه های تحصیلی نیز از دیگر دلایل رد شدن ویزای دانشجویی آلمان است.

  6. آیا مصاحبه در سفارت می تواند منجر به ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شود؟

    بله، عدم برقراری ارتباط صحیح با افسران ویزا، عدم پاسخگویی به سوالات آن ها، رفتار نامناسب یا عدم ارائه اطلاعات کافی در هنگام درخواست از متقاضیان در مورد مشخصات خود، می تواند منجر به رد ویزا شود.

  7. آیا بیمه درمانی نقشی در جلوگیری از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان دارد؟

    بله، طبق قانون آلمان، همه افراد از جمله دانشجویان بین المللی باید در هنگام اقامت در این کشور بیمه درمانی دریافت کنند.

  8. پس از ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان چه باید کرد؟

متقاضیان باید دلایلی که منجر به رد شده است را شناسایی کنند و درخواست تجدید نظر خود را به سفارت ارسال نمایند.

  1. آیا پرونده نامناسب می تواند منجر به ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان شود؟

    بله، پرونده نامناسب می تواند منجر به ریجکت شدن ویزای دانشجویی کشور آلمان شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *