دانشگاه های داروسازی در آلمان

دانشگاه های دارو‌سازی آلمان دارای رتبه بالا در سطح آموزشی و پرورش هستند و در تمام جهان مدارک معتبری را ارائه می دهند. شرایط ادامه تحصیل در دانشکده دارو سازی آلمان کمی پیچیده و سخت است و تمامی دانشجویان باید دارای مدارک زبان باشند. با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه اصطهباناتی تهیه گشته است، همراه باشید تا درمورد لیست دانشگاه های داروسازی آلمان اطلاعات کسب کنید. در این مطلب ما شما را با بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان آشنا می‌کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های دارو سازی آلمان

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دارو‌سازی آلمان، شرایط متفاوتی وجود دارد، که هر دانشکده می تواند شرایط خاصی را اعلام کند. همه دانشگاه ها در ترم های اولیه این رشته دروس عمومی مانند، شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیاتت را تدریس می کنند.

اهمیت تحصیل در رشته داروسازی در آلمان

رقابتی بودن رشته داروسازی از نکات مهمی است که همه متقاضیان باید از آن مطلع باشد. رشته داروسازی به دلیل پر مخاطب بودن بازار کار بسیار مطلوبی را دارد. این امر باعث شده تا در سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار شود و تحصیلات در این رشته کمی سخت و دشوار به نظر برسد.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های داروسازی آلمان چیست؟!

تمامی متقاضیان جهت ادامه تحصیل در دانشکده داروسازی در آلمان ابتدا باید فرم درخواست خود را تکمیل و به دانشکده ارائه دهند. این فرم توسط خود دانشگاه به صورت آنلاین در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بعد از تکمیل فرم درخواست باید در آزمون های ورودی قبول شوند.

شرایط و نحوه ثبت نام در دانشگاه های داروسازی آلمان چیست؟!

افرادی که خارج از آلمان تحصیل کرده اند برای پذیرش در دانشکده داروسازی در آلمان ابتدا باید مدارک خود را معادل سازی کنند. شرکت در دوره های یک ساله قبل از ورود به دانشگاه کاملا الزامی می باشد. داوطلبان برای ثبت نام حتما باید مدارک زبان انگلیسی و آلمانی را ارائه دهند.

امکانات دانشگاه های داروسازی آلمان به چه شکل است؟!

سطح تحصیلی دانشگاه های آلمان دارای امکانات بسیار بالایی است تا دانشجویان بتوانند به صورت کاملا حرفه ای به تحصیل بپردازند.

امکانات دانشگاه های داروسازی آلمان

امکانات دانشگاه های داروسازی آلمان

دانشکده دارو‌سازی آلمان دارای امکاناتی بسیار پیشرفته و مدرنی است این امکاناتی شامل:

آزمایشگاه ها

آزمایشگاه های دانشگاه داروسازی آلمان کاملا پیشرفته و با سطح بالای بین الملی است. این آزمایشگاه ها در روند کار های تحقیقاتی کمک بسیار زیادی کرده و در دسترس دانشجویان پزشکی و علوم طبیعی است.

کلاس های تحصیلی

این‌کلاس ها با بهترین امکانات برای دانشجویان داروسازی ارائه می شوند. از امکانات این کلاس ها وجود لپتاپ اختصاصی است که دانشجویان می توانند به صورت جداگانه بر روی موضوعات خود تحقیق کنند.

بیمه دانشجویی

از دیگر امکانات دانشگاه های دارو‌سازی در آلمان وجود بیمه های دانشجویی است. در رشته های پزشکی و شیمی و داروسازی ممکن است در عین آزمایشات به فرد آسیبی وارد شود و به همین علت دانشگاه بیمه های درمانی و دانشجویی برای آنها تدارک دیده است.

حمایت از طرح های تحقیقاتی

دانشگاه های داروسازی سازی آلمان از تمام طرح های تحقیقاتی دانشجویان خود حمایت های کافی را کرده و به آنها این امکان را می دهد که بتوانند طرح های تحقیقاتی خود را به نتیجه برسانند.

بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان کدام اند؟

دانشگاه های داروسازی آلمان هر کدام رتبه مخصوص به خود را دارد. این دانشگاه ها علاوه بر رشته های داروسازی، رشته های دیگری مانند: پزشکی، پیرا‌پزشکی، شیمی، علوم طبیعی و … را ارائه می دهد. لیست دانشگاه های داروسازی آلمان به شرح زیر می باشد:

دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان است که رشته های دیگر پزشکی را نیز ارائه می دهد. سال ۱۸۳۵ اولین سالی بود که این دانشگاه تدریس رشته داروسازی برای دانشجویان بین الملی شروع کرد.

اهمیت دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG

این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه داروسازی آلمان به شمار رفته و در شهر نیدرزاکسن ساخته شده است. دروس تدریسی در این دانشگاه شامل، زیست، بیوشیمی، شیمی و فرومول های دارویی و تأثیراتی که بر روی بدن می گذارد است.

دانشگاه MARBURG

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های داروسازی آلمان و جهان است. در سال ۱۵۲۷ به عنوان یک موسسه پروتستان ساخته شد و بعد ها به عنوان دانشکده داروسازی در آلمان تغییر نام داد. ۱۲ درصد از دانشجویانی که در این دانشکده داروسازی در آلمان ادامه تحصیل می دهند، بین المل هستند.

دانشگاه GREIFSWALD

یکی از دانشگاه های داروسازی آلمان است که در سال ۱۴۵۶ میلادی ساخته شده و از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد. روش آموزشی این دانشگاه بیشتر بر پایه تحقیق بوده و حدوداً 12000 دانشجو دارد.

دانشگاه FRANKFURT

امتیاز این دانشگاه بسیار بالا است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان و اروپا شناخته شده است. برنامه های تحصیلی این دانشگاه بسیار متنوع بوده و توانسته علاوه بر رشته داروسازی رشته های دیگری نظیر علوم پزشکی و علوم انسانی را نیز ارائه دهد.

افتخارات دانشگاه  FRANKFURT

این دانشگاه توانسته در رشته های شیمی و بیوشیمی حدوداً ۳۲ استاد برجسته را به خود جذب کند و روش آموزشی مناسبی را به تمام دانشجویان خود ارائه دهد. دانشجویان مشغول به تحصیل این دانشگاه ۱۸۵۰ در مقاطع مختلف هستند.

دانشگاه FREIBURG

بهترین دانشگاه داروسازی آلمان، دانشگاه FREIBURG در سال ۲۰۲۰ بوده و توانسته یک رویکرد عالی علمی را به دانشجویان خود ارائه دهد. این دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی بهترین عملکرد را داشته و توانسته جوایز زیادی را دریافت کند.

افتخارات دانشگاه FREIBURG

این دانشگاه بیشترین زمینه تحقیقاتی خود را به رشته های مدل سازی تعاملات مولکولی، پیش بینی اثرات وراثتی، و واکنش های انواع واکسن ها و درمان آنها اختصاص داده است و توانسته جوایز زیادی را نیز دریافت کند. پذیرش در این دانشکده داروسازی در آلمان تا حدودی پیچیده و سخت است.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های داروسازی آلمان

با توجه به دوره ها و آزمون الزامی که تمامی داوطلبان باید در آن نمره قبولی دریافت کند، داشتن نمره زبان آلمانی و انگلیسی نیز ضروری است. البته نمره قبولی در هر دانشگاه داروسازی آلمان متقاوت است اما به طور کلی دانشجویان باید دارای سطح B2 آلمانی و آیلتس ۶ انگلیسی باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی  دانشکده داروسازی در آلمان

  • داشتن مدارم تحصیلی دوره قبل (دیپلم ۱۲ گانه، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا)
  • ریز نمرات تحصیلی دوره قبل، ترجمه شده به زبان آلمانی و انگلیسی
  • رزمه تحصیلی و انگیزه نامه ترجمه شده
  • تمکن مالی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های داروسازی آلمان

دانشگاه داروسازی آلمان یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان بین الملی برای ادامه تحصیل است. این دانشگاه ها معمولا با هزینه رایگان یا بسیار کم به جذب دانشجویان بین الملی می پردازند. رنکینگ بالای دانشکده داروسازی در آلمان و کم هزینه بودن آن از دلایل اصلی محبوبیت آن در بین دانشجویان بین المللی است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های داروسازی آلمان

هزینه های تحصیل در دانشگاه های داروسازی آلمان

اهمیت و انواع دانشگاه های داروسازی آلمان

ادامه تحصیل یکی از مهم ترین برنامه های زندگی هر فرد است. به همین علت کشورهای توسعه یافته بهترین برنامه های آموزشی را در اختیار افراد جامعه خود قرار می دهند. از این رو دانشگاه داروسازی آلمان دارای دو نوع خصوصی و دولتی است که هیچ تفاوتی در برنامه آموزشی خود ندارند.

تفاوت دانشگاه های داروسازی آلمان

دانشکده داروسازی در آلمان به درصورت دولتی و خصوصی هستند. طبق آماری که در سال ۲۰۱۴به دست آمد تنها تفاوت این دو دانشگاه در پرداخت شهریه هایی است که از دانشجویان دریافت می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه داروسازی آلمان( دولتی)

در این دانشگاه داروسازی آلمان هیچ مبلغی جهت شهریه از دانشجو دریافت نمی‌شود و دانشجویان بین الملی تنها برای بین حمل و نقل، و هزینه های زندگی خود باید هزینه بپردازند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها حدوداً 250  یورو در سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه داروسازی آلمان(خصوصی)

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه های داروسازی آلمان را دارند حدوداً  20000 یورو درسال باید شهریه پرداخت کنند. هزینه زندگی نیز جداگانه با توجه به کیفیت زندگی دانشجو درماه محاسبه خواهد شد.

هزینه زندگی در آلمان برای تحصیل در رشته داروسازی

هزینه زندگی برای دانشجویان در کشور آلمان بسیار مقرون به صرفه بوده و هیچ گونه فشاری به دانشجو نخواهد آمد. دانشجویان قادر خواهند بود با کمی تغییر در شیوه زندگی خود، هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهند. اما به طور کلی هزینه زندگی در ماه بین هزار تا دوهزار یورو براورد شده است.

برای اخذ ویزای تحصیلی رشته داروسازی آلمان چه مدارکی لازم است؟

تمام دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود به کشور آلمان درخواست دهند. ویزای دانشجوی بلند مدت و کوتاه مدت از جمله ویزا های تحصیلی کشور آلمان است. تمامی دانشجویان بعد از پذیرش دانشگاه داروسازی آلمان باید سه قبل از شروع ترم درخواست ویزا کنند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی

  • پاسپور متقاضی با اعتبار ۶ ماه
  • نامه پذیرش داوطلب از دانشگاه انتخابی
  • ارائه دیپلم ۱۲ گانه ترجمه شده و آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه دو قطعه عکس
  • آرائه مدارک احراز هویت مانند کارت شناسایی و شناسنامه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی تمکین مالی برای حمایت از خود در دوره اقامت

وضعیت کار دانشجویی دانشگاه های داروسازی آلمان

دولت آلمان به منطور حمایت از دانشجویان خود برای کمک هزینه تحصیلی آنها، اجازه کار دانشجویی می دهد. مدت زمان کار دانشجویی در دوره های مختلف، متغیر است، اما به طور کلی هر دانشجو می تواند در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ ساعت کار دانشجویی داشته باشد.

وضعیت کار بعد از تحصیل در رشته داروسازی آلمان

تمامی متقاضیانی که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه های داروسازی آلمان دریافت کنند، می توانند بدون هیج نگرانی در هر جای دنیا مشغول به کار شوند. قابلیت استخدام افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های آلمان بسیار بالا بوده و می توانند کار مناسب با حقوق بالا پیدا کنند.

موقعیت کاری رشته داروسازی در آلمان

رشته داروسازی به علت پر مخاطب بودن و اهمیتی که بر روی سلامت انسان و حیوان دارد، دارای موقعیت های کاری بالایی است. اگر این دانشجویان بتوانند با کارفرما های آلمانی قرارداد های بلند مدت ببندن، قادر هستند وزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر داده و اقامت کاری دریافت کنند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های داروسازی آلمان

برای دریافت بورسیه های تحصیلی آلمان شرایط خاصی وجود دارد از جمله‌ این شرایط رزمه بسیار قوی است. بورسیه های تحصیلی آلمان در رشته داروسازی تا حدودی زیادی رقابتی شده و افرادی کمی واجد شرایط دریافت آن هستند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های داروسازی آلمان

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های داروسازی آلمان

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشکده داروسازی در آلمان

برای دریافت بورسیه تحصیلی رشته داروسازی در این مقطع شرایط خاصی وجود دارد. این مقطع به دلیل متقاضیان زیادی که دارد، بورسیه های زیادی را ارائه می دهد. نکته قابل بحث، دریافت بورسیه آلمان از ایران است که تا حدودی سخت و امکان ناپذیر است.

انواع بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

  • بورسیه تحصیلی Lpp and Hach&rose

این بورسیه مبلغی حدوداً ۵۰۰ یورو به دانشجویان بین الملی ‌پرداخت می کند. از شرایط این بورسیه افراد بالای ۱۸ سال هستند که مجروح شده اند.

  • بورسیه TRENDHIM

این بورسیه برای تمامی رشته ها ارائه می شود و مبلغی حدود ۲۳۰۰ هزار یورو در ماه را به دانشجویان اختصاص داده است.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه داروسازی آلمان

بورسیه تحصیلی در این مقطع کمی سخت و رقابتی است. این مقطع به دلیل تحقیق محور بودن نیاز به هزینه داشته و برای دریافت بورسیه افراد باید علاوه بر نمرات و رزومه قوی، ایده تحقیقاتی مناسب نیز داشته باشند.

انواع بورسیه ارائه شده از سوی دانشکده داروسازی در آلمان در مقاطع کارشناسی ارشد

  • بورسیه تحصیلی DAAD

این بورسیه از سوی بزرگ ترین مالی جهان ارائه شده و بسیاری از پروژه های تحقیقاتی رشته های مختلف از جمله رشته داروسازی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. بیشترین متقاضیان تحت پوشش این بورسیه از دانشجویان کشور های درحال توسعه هستند.

  • بورسیه تحصیلی بنیاد ایبرت

این بورسیه برای دانشجویان بین الملی است که دارای رزومه و ایده تحقیقاتی بسیار عالی می باشد. در این بورسیه کمک هزینه مالی ۱۰۰۰ هزار یورو برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا برای دانشگاه های داروسازی آلمان

دانشگاه های داروسازی آلمان در مقطع دکترا بیشترین بورسیه را به دانشجویان داخلی و بین‌المللی خود اختصاص می دهند. این بورسیه ها مورد استقبال بسیاری از دانشجویان این مقطع قرار گرفته است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترای آلمان

دانشجویان مقطع دکترا آلمان برای دریافت بورسیه باید یک استاد راهنما داشته و از طریق طرح تحقیقاتی خود و استاد راهنمای خود اقدام به دریافت بورسیه های تحصیلی خود کنند. این بورسیه ها به منظور تأمین هزینه تحقیقاتی پروژه های پایان نامه صورت می گیرند.

انواع بورسیه تحصیلی مقطع دکترای

  • بورسیه تحصیلی بنیاد ملی علم آلمانی

کمک هزینه این بورسیه برابر با ۱۲۵۰ هزار یورو است که در ماه به دانشجویان بین الملی تعلق خواهد گرفت. این بورسیه می تواند در تأمین مخارج طرح تحقیقاتی این دانشجویان کمک زیادی کند.

  • بورسیه خدمات DAAD

این بورسیه برای مقاطع دکترا کمک هزینه ای به مبلغ ۱۲۰۰ یورو درنظر گرفته است که به دانشجویان بین‌المللی ماهانه پرداخت می کند.

  • بورسیه خدمات سازمان stipendiumplus

این بورسیه یکی از بهترین بورسیه های مقطع دکترا است که از سوی ۱۳ سازمان حمایت شده و حدوداً ۱۳۵۹ یورو در ماه به دانشجویان بین الملی مقطع دکترا پرداخت می کند. این بورسیه شرایط سختی برای دریافت دارد.

سخن پایانی

دانشگاه های داروسازی آلمان از معتبر ترین و بهترین دانشگاه های جهان بوده و سطح آموزشی بسیار قوی دارد. برای پذیرش در این دانشگاه ها شما باید با افراد مجربی مشورت کنید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می تواند با ارائه مشاوره های کارامد تمامی سوال های مربوط به لیست دانشگاه های داروسازی آلمان را پاسخ دهد.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه های داروسازی آلمان

  1. شرایط پذیرش در دانشگاه های داروسازی آلمان چیست؟

برای پذیرش در این دانشگاه ها حتما باید در آزمون های ورودی نمره خوبی را دریافت کرده و آخرین مدرک تحصیلی را نیز ارسال کنید.

  1. اعتبار دانشکده داروسازی در آلمان چقدر است؟

آلمان به دلیل صنعتی بودن و اهمیتی که به دانش و آموزش می دهد توانسته است سطح اعتبار دانشگاه های خود را بالا برده و جز بهترین دانشگاه های اروپا و جهان باشد.

  1. شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه داروسازی آلمان چیست؟

رزمه قوی، قبولی در آزمون ورودی، سطح زبان آلمانی یا انگلیسی خوب

  1. برای دریافت بورسیه از دانشگاه داروسازی آلمان چه مدارکی لازم است؟

داشتن رزمه قوی، نمرات عالی، وجود توسیه نامه از اساتید.

  1. موقعیت کاری رشته داروسازی در آلمان چگونه است؟

این رشته متقاضی زیادی داشته و افراد می توانند در تمامی جهان کار مناسب خود را پیدا کنند.

  1. آیا دانشگاه های داروسازی آلمان امکان کار دانشجویی را می دهد؟

تمامی دانشگاه های آلمان امکان کار دانشجوی به مدت ۳۰ ساعت در هفته را خواهند داد.

  1. بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان کدام اند؟

دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG، دانشگاه MARBURG، دانشگاه FRANKFURT.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه داروسازی آلمان چقدر است؟

دانشگاه های دولتی آلمان هزینه نداشته و رایگان است اما دانشگاه خصوصی شهریه دارند.

  1. دانشکده داروسازی در آلمان چه امکاناتی دارد؟

امکانات آزمایشگاهی، کلاس های تدریس، و بیمه دانشجویی.

  1. آیا دانشگاه داروسازی آلمان رایگان هستند؟

بله، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه دولتی وجود دارد.

  1. آیا بورسیه های تحصیلی دانشگاه داروسازی آلمان برای همه مقاطع است؟

بله، همه مقاطع تحصیلی رشته داروسازی را پوشش می دهد.

1/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان | لیست دانشگاه ها + شرایط پذیرش

  1. سید بهرام قاسمی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    دخترم۲۰سالشه دیپلم تجربی بامعدل۱۵داره الان هم مهندسی صنایع غذایی تهران میخونه وشروع کرده به آموزش زبان آلمانی
    پسرم هم سال دوم دبیرستان رشته ریاضی مشغول به تحصیل هستش و میخاد زبان را تحت نظر موسسه گوته شروع کنه
    هردومیخان دررشته پزشکی آهن یا بوخوم یاکلن تحصیل کنم لطفاً ارشاد بفرمایین آدرس دفترتون را هم در تهران بفرمایین جهت مراجعه حضوری
    از نظر مالی هم مشکل نداریم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما برای مشاوره حضوری با دفتر تهران ما می توانید با شماره تلفن 02144023612 تماس حاصل نمایید و وقت خود را تعیین نمایید و یا به صورت حضوری به آدرس بلوار آیت آلله کاشانی، نبش رامین شمالی، ساختمان رامین (پلاک 40) مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *