رشته هوشبری در کانادا

رشته هوشبری از رشته های تحصیلی پیراپزشکی در دانشگاه های کانادا است که متقاضیان فراوانی دارد. در این مقاله که توسط گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه و ارائه شده است، به پرسش های مهم در مورد ادامه تحصیل هوشبری در کانادا و شرایط تحصیل و کار این رشته پاسخ داده می شود. اگر قصد تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در رشته هوشبری در کانادا

رشته ی هوشبری در کانادا از گرایش های رشته پیراپزشکی است. این رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کانادا ارائه می شود. متقاضیان با تحصیل در این رشته با نحوه استفاده از دستگاه های بیهوشی آشنا می شوند. مراقبت های قبل از بیهوشی، بررسی ضربان قلب، فشار خون و تنفس بیماران قبل از عمل های جراجی و پس از آن از وظایف کاری کارشناسان و متخصصان هوشبری است.

شرایط اخذ پذیرش رشته هوشبری در کانادا

متقاضیان برای اپلای رشته ی هوشبری در کانادا باید در رشته علوم تجربی مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده باشند. در واقع دارا بودن نمره های دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، زبان انگلیسی و ریاضیات برای اپلای این رشته الزامی است. دارا بودن نمره مناسب در درس زیست شناسی اهمیت ویژه ای دارد. از آنجا که شرایط اخذ پذیرش در این رشته بسیار رقابتی است، متقاضیانی موفق به اخذ پذیرش می شوند که دارای معدل و نمره های بالاتری باشند. حداقل نمره معدل GPA باید 3.5 از 4 باشد.

  • متقاضی برای اخذ پذیرش هوشبری در کانادا باید در آزمون MCAT شرکت کند.
  • آزمون MCAT از دروس فیزیک، زیست شناسی، شیمی، تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله می باشد.

مدارک لازم اخذ پذیرش

از اولین اقدامات لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا در رشته هوشبری انتخاب شهر و دانشگاه می باشد. پس از آن متقاضیان برای اخذ پذیرش از رشته هوشبری دانشگاه های کانادا باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای ارسال به سایت دانشگاه مورد نظر در کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • تکمیل فرم پذیرش آنلاین از دانشگاه مورد نظر در کانادا
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمره های دروس پایه
  • ارائه انگیزه نامه SOP قوی و بیان دقیق اهداف تحصیلی در کانادا
  • ارائه توصیه نامه های تحصیلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی کافی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی

دومین مرحله برای تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا اخذ ویزای تحصیلی است. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید با در دست داشتن نامه پذیرش و مدارک دیگر به دفتر سفارت کانادا مراجعه کنند. از آنجا که کشور ایران فاقد دفتر سفارت کانادا می باشد، متقاضیان باید به سفارت های کانادا در کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و یا ارمنستان مراجعه کنند. مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی رشته هوشبری کانادا عبارت است از:

  • فرم تکمیل شده درخواست اخذ ویزای تحصیلی کانادا
  • نامه پذیرش تحصیلی از رشته هوشبری دانشگاه کانادا
  • گواهی و اسناد مالی اثبات تمکن مالی کافی
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمره های تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه
  • پاسپورت با اعتبار کافی و اوراق شناسایی
  • گواهی سلامت و عدم سوپیشینه
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده ویزای تحصیلی

برنامه تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا

متقاضیان برای تحصیل در رشته هوشبری در کانادا در سال های اول و دوم دروس علوم پایه را می گذرانند. در سال دوم متقاضیان به تحصیل کار و وظایف ارگان های بدن می پردازند. در سال سوم فراگیری آموزش های بالینی و مراقبت های بیمار به صورت عملی انجام می شود. در سال چهارم متقاضیان به صورت تخصصی مراقبت های بیمارستانی را آموزش می بینند.

برنامه تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا

برنامه تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا

  • متقاضیان در سال سوم تحصیل خود می توانند یا به تحصیل در رشته هوشبری بپردازند و یا تحصیل در رشته پزشکی را ادامه دهند.
  • متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته هوشبری را دارند، در سال چهارم واحدهای تخصصی این رشته را می گذرانند.

تحصیل دوره کارشناس هوشبری در کانادا

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره کارشناس هوشبری در کانادا را دارند، باید در دوره 5 ساله این رشته تحصیل کنند. در واقع مدرک کارشناسی رشته هوشبری وجود ندارد و متقاضیان باید در یک دوره کارشناسی در رشته های شیمی یا زیست شناسی تحصیل کند و سپس برای تحصیل تخصصی وارد دوره هوشبری شود. متقاضیان در این دوره به تحصیل دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، آناتومی و علوم بهداشتی می پردازند.

رشته هوشبری در کانادا و دانشگاه های معتبر

رشته ی هوشبری در کانادا در 17 دانشگاه این کشور ارائه می شود. متقاضیان می توانند در این دانشگاه های معتبر به تحصیل رشته هوشبری بپردازند. این 17 دانشگاه مورد تأیید و پذیرش کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا است. مدت زمان تحصیل در این رشته در کانادا در حدود 5 سال است.

دانشگاه های آلبرتا با رتبه جهانی 31 و دانشگاه تامپسون ریورز از برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته هوشبری می باشند.

تحصیل ارشد هوشبری در دانشگاه آلبرتا

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هوشبری می توانند در دانشگاه معتبر آلبرتا University of Alberta تحصیل کنند. این دانشگاه در میان 10 دانشگاه برتر کانادا در رتبه 5 قرار دارد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود 5 سال و به طور تمام وقت می باشد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته هوشبری دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 9.321 دلار کانادا یا 7.687 دلار آمریکا می باشد.

  • ددلاین ارسال درخواست پذیرش در تاریخ اول مارچ 2022 می باشد.
  • تاریخ شروع ترم تحصیلی در 5 جولای 2021، اول سپتامبر 2021، 5 ژانویه 2022 و 9 می 2022 می باشد.

تحصیل دوره فوق دیپلم هوشبری در دانشگاه تامپسون ریورز

متقاضیان به صورت آنلاین می توانند در دوره فوق دیپلم هوشبری دانشگاه تامپسون ریورز Thompson Rivers University کانادا تحصیل کنند. مدت زمان اخذ مدرک فوق دیپلم هوشبری در این دانشگاه در حدود 2 تا 3 سال می باشد. شروع ترم تحصیلی از اول سپتامبر 2022 و ددلاین ارسال درخواست پذیرش تا اکتبر 2021 بوده است.

شرایط اخذ مدرک هوشبری در کانادا

متقاضیان برای اخذ مدرک هوشبری در کانادا باید دارای 2 مقاله تحقیقی باشد. شرکت در آزمون کتبی و شفاهی از دیگر شرایط اخذ مدرک تحصیلی هوشبری در کانادا می باشد. آزمون کتبی شامل سوال های علمی در مورد واحدهای درسی در این مقطع تحصیلی می باشد. متقاضی علاوه بر این باید در مصاحبه علمی 2 ساعته به سوال هایی در مورد رشته هوشبری پاسخ درست بدهد.

ادامه تحصیل هوشبری در کانادا

متقاضیانی که در رشته های پیراپزشکی ایران تحصیل کرده اند، برای ادامه تحصیل در کانادا باید در این کشور مراحل معادل سازی را انجام دهند. رشته های پیراپزشکی شامل رشته های پرستاری، مامایی، رادیولوژی، هوشبری، اتاق عمل، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، علوم آزمایشگاهی، کار درمانی، اعضای مصنوعی و غیره می باشد. به طور کلی معادل سازی مدرک تحصیلی هر یک از این رشته ها در کانادا شامل شرکت در دوره های آمادگی و آزمون های علمی می باشد.

ادامه تحصیل هوشبری در کانادا

ادامه تحصیل هوشبری در کانادا

معادل سازی مدرک کارشناس هوشبری

متقاضیان برای ادامه تحصیل هوشبری در کانادا با دارا بودن مدرک کارشناسی در این رشته باید مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی و ارزیابی علمی را طی کنند. اولین مرحله در ادامه تحصیل هوشبری در کانادا و معادل سازی مدرک تحصیلی اخذ مدرک زبان انگلیسی مورد تأیید دولت کانادا می باشد. به دلیل شرایط کاری کارشناسان هوشبری و تعامل نزدیک با مردم جامعه فراگیری و آشنایی با زبان انگلیسی الزامی است.

  • مرحله دوم معادل سازی مدرک تحصیلی هوشبری در کانادا شرکت در آزمون های علمی می باشد. این آزمون ها به منظور ارزیابی علمی و سواد متقاضی انجام می شود.
  • مرحله سوم شرکت در دوره های کارورزی و کارآموزی و آشنایی با قوانین پزشکی کشور کانادا می باشد. مدت زمان این دوره ها از 6 ماه تا 2 سال می باشد.

رشته هوشبری در کانادا و کار پس از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان رشته هوشبری در کانادا می توانند در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور مشغول به کار شوند. از آنجا که کشور کانادا نیازمند نیروی کار متخصص در رشته های پیراپزشکی مانند هوشبری است، فارغ التحصیلان این رشته می توانند در فرصت جستجوی کار در کانادا پس از تمام شدن دوره تحصیلی کار مناسب خود را پیدا کنند. فارغ التحصیلان با اخذ مجوز کار کانادا می توانند در این کشور مشغول کار و اشتغال شوند.

درآمد متوسط

میزان متوسط درآمد هوشبری در کانادا سالانه در حدود 317.087 دلار آمریکا می باشد. متوسط درآمد هوشبری در کانادا در بیمارستان های ایالتی سالانه در حدود 529.430 دلار آمریکا می باشد. فارغ التحصیلان مشغول کار در مراکز بهداشتی و سلامت ایالت ساسکاچوان سالانه دارای درامد هوشبری در کانادا در حدود 388.577 دلار آمریکا می باشند. فارغ التحصیلان هوشبری با کار در مراکز بهداشتی کانادا می توانند سالانه در حدود 327.486 دلار آمریکا درامد کسب کنند.

آینده شغلی

کشور کانادا از جمله بهترین کشورها برای تحصیل در رشته هوشبری و همچنین مهاجرت فارغ التحصیلان این رشته می باشد. کارشناسان و متخصصان رشته های پیراپزشکی مانند رشته هوشبری دارای فرصت های شغلی عالی می باشند. فارغ التحصیل رشته هوشبری دانشگاه های کانادا و یا فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کانادا با توجه به نیاز این کشور به تخصص هوشبری می توانند از آینده شغلی خود مطمئن باشند.

  • از آنجا که رشته هوشبری در زمره رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای کانادا می باشد، متقاضیان می توانند از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری به این کشور مهاجرت کنند.
  • بهترین ایالت های کانادا برای کار کارشناسان و متخصصان هوشبری ایالت های آلبرتا، انتاریو و یوکون می باشد.

اخذ ویزای همراه کانادا

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا و کلاً در همه رشته های تحصیلی امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی می باشد. به منظور افزایش احتمال ویزای تحصیلی متقاضی بهتر است که درخواست ویزای همراه همزمان با ویزای تحصیلی ارائه نشود. متقاضی پس از اخذ ویزای تحصیلی و شروع تحصیل در دانشگاه می تواند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرززندان زیر 21 سال خود اقدام کند.

اخذ مجوز کار دانشجویی کانادا

متقاضی در حین تحصیل در کانادا می تواند با اخذ مجوز کار دانشجویی در این کشور به کار بپردازد و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را تامین کند. کار دانشجویی به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته و در روزهای تعطیل رسمی و تعطیلات تابستان به صورت تمام وقت و تا 40 ساعت در هفته برای متقاضیان مجاز است.

اخذ مجوز کار دانشجویی کانادا

اخذ مجوز کار دانشجویی کانادا

اخذ اقامت کانادا

فارغ التحصیلان دوره هوشبری در کانادا پس از اخذ مجوز کار این کشور و اشتغال می توانند برای اخذ مجوز اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اخذ مجوز اقامت دائم کانادا از طریق کار و اشتغال مداوم به مدت 3 سال از 5 سال اقامت در این کشور امکان پذیر است.

اخذ تابعیت

اگر فارغ التحصیل رشته هوشبری از دانشگاه های خارج از کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی در این کشور مشغول کار شود، می تواند پس از چند سال کار مقدمات لازم را برای اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی کانادا فراهم کند. از جمله شرایط لازم برای اخذ تابعیت و شهروندی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی
  • پذیرش در آزمون های شهروندی
  • پرداخت مالیات به طور منظم در حدود 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا
  • اقامت مداوم در کانادا در حدود 3 سال از 5 سال اقامت در این کشور

مهاجرت فارغ التحصیلان رشته هوشبری به کانادا

متقاضیانی که در خارج از کشور کانادا دوره هوشبری را گذرانده اند و مدرک معتبر این رشته را دریافت کرده اند، می توانند از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنند. بدین منظور متقاضیان باید بر اساس این برنامه امتیاز بالاتر از 67 را اخذ کنند. فاکتورهای موثر بر اخذ این امتیاز در برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا عبارت است از:

  • سن مناسب
  • مدرک تحصیلی مرتبط
  • سوابق و تجربه کاری
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • وضعیت تاهل

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان علاقمند به تحصیل در رشته ی هوشبری در کانادا باید از چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و مدارک لازم و همچنین اخذ ویزای تحصیلی اطلاع داشته باشند. گروه مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی مشاوره های مهاجرتی سودمندی را در این زمینه ها را به متقاضیان ارائه می دهند.

از جمله خدمات موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی می توان به کمک در تهیه مدارک لازم، اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی کانادا اشاره کرد.

سخن آخر

این مقاله به بررسی دقیق رشته هوشبری در کانادا پرداخت. از جمله شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در کانادا دارا بودن تمکن مالی کافی و دارا بودن نمره های مناسب در دروس علوم پایه دبیرستان می باشد.

اگر در مورد شرایط تحصیل در رشته هوشبری در کانادا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید.

گروه مشاوران و متخصصان مهاجرت این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه مشاوره های مهاجرتی به متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد رشته هوشبری در کانادا

  1. شرایط اخذ پذیرش رشته هوشبری در کانادا چیست؟

دارا بودن نمره های دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، زبان انگلیسی و ریاضیات

  1. چه متقاضیانی موفق به اخذ پذیرش هوشبری کانادا ی شوند؟

از آنجا که شرایط اخذ پذیرش در این رشته بسیار رقابتی است، متقاضیانی موفق به اخذ پذیرش می شوند که دارای معدل و نمره های بالاتری باشند.

  1. مدارک لازم اخذ پذیرش تحصیلی رشته هوشبری کانادا کدامند؟

تکمیل فرم پذیرش آنلاین از دانشگاه مورد نظر در کانادا، مدرک دیپلم و ریزنمره، انگیزه نامه SOP قوی و بیان دقیق اهداف تحصیلی در کانادا، مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه

  1. مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی رشته هوشبری کانادا کدامند؟

فرم تکمیل شده درخواست اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نامه پذیرش تحصیلی از رشته هوشبری دانشگاه کانادا، گواهی و اسناد مالی اثبات تمکن مالی کافی

  1. مدت تحصیل دوره کارشناس هوشبری در کانادا چند سال است؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره کارشناس هوشبری در کانادا را دارند، باید در دوره 5 ساله این رشته تحصیل کنند.

  1. آیا برای رشته هوشبری کانادا مدرک کارشناسی وجود دارد؟

خیر، مدرک کارشناسی این رشته وجود ندارد و متقاضیان باید در یک دوره کارشناسی در رشته های شیمی یا زیست شناسی تحصیل کند و سپس برای تحصیل تخصصی وارد دوره هوشبری شود.

  1. شرایط اخذ مدرک هوشبری در کانادا چیست؟

متقاضیان برای اخذ مدرک هوشبری در کانادا باید دارای 2 مقاله تحقیقی باشد. شرکت در آزمون کتبی و شفاهی از دیگر شرایط اخذ مدرک تحصیلی هوشبری در کانادا می باشد.

  1. آیا امکان ادامه تحصیل هوشبری در کانادا وجود دارد؟

بله، با معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا

  1. شرایط کار رشته هوشبری در کانادا پس از فارغ التحصیلی چگونه است؟

    از آنجا که کانادا نیازمند نیروی کار متخصص در رشته های پیراپزشکی مانند هوشبری است، فارغ التحصیلان می توانند در فرصت جستجوی کار در کانادا کار مناسب خود را پیدا کنند.

  2. میزان متوسط درآمد هوشبری در کانادا سالانه چقدر است؟

    در حدود 317.087 دلار آمریکا می باشد.

  3. متوسط درامد هوشبری در کانادا در بیمارستان های ایالتی چقدر است؟

سالانه در حدود 529.430 دلار آمریکا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *