راه اندازی رستوران در مجارستان

راه اندازی یک کسب و کار در کشوری دیگر یکی از راه های سرمایه گذاری و کسب اقامت به شمار می رود. از جمله کشورهایی که می توانید با سرمایه گذاری در آن به اقامت برسید کشور مجارستان است. در این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است، شرایط راه اندازی رستوران در مجارستان را برای شما عزیزان بازگو کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط راه اندازی رستوران در مجارستان

کسانی که قصد راه اندازی یک رستوران در مجارستان را دارند، باید از قوانین و مقررات کشور در مورد نگهداری، فروش غذا یا نوشیدنی های الکلی به مشتریان به خوبی اطلاع داشته باشند. این نوع از کسب و کارها نیاز به تلاش بیشتر برای اطمینان از کیفیت و سالم بودن مواد غذایی است. یک رستوران در مجارستان باید طبق مقررات Regulation of the Hungarian Foodstuff Code عمل کند که همه مراحل لازم برای بازاریابی یا تحویل مواد غذایی را شامل می شود.

در رستوران ها بازرسی های داخلی انجام می شود و هر رستوران باید تأییدیه را دریافت کنند. همچنین باید از شرایط بازرسی های مقامات در مجارستان مطلع شوند. Hungarian Food Codex یک سند مهم قانونی است که مقرراتی برای کنترل کیفیت مواد غذایی ارائه می دهد. هر رستوران، کافه یا فست فود در مجارستان باید شرایط مناسب برای ذخیره سازی، تهیه و فروش مواد غذایی داشته باشد و همچنین باید مجوزهای لازم برای فروش الکل را گرفته باشد.

سرآشپزها در مجارستان نیز باید مجوز بگیرند. اداره ایمنی غذا در مجارستان مطابق با شرایط اتحادیه اروپا عمل می کند و این نهاد عضو ادارۀ ایمنی غذای اروپا است. نظارت بر بخش زنجیره غذایی تحت نظر این سازمان انجام می شود. سرمایه گذاران در مجارستان می توانند رستوران های بین المللی افتتاح کنند، اما سرمایه گذاران محلی با افتخار مشغول به پخت غذاهای محلی و غذاهای مشهور مجارستانی هستند.

هزینه ها و سرمایه لازم جهت راه اندازی رستوران در مجارستان

اگر قصد راه اندازی یک رستوران در کشور مجارستان را دارید. مقاله زیر به شما کمک می کند در مورد هزینه های لازم این سرمایه گذاری بیشتر بدانید. هزینه باز کردن یک رستوران در مجارستان چقدر است؟ اگرچه پاسخ قطعی به آن وجود ندارد، ما لیستی از هزینه ها را آماده کرده ایم. در هنگام تنظیم بودجه برای مکان ایده آل رستوران خود، ملاحظات متعددی وجود دارد.

هزینه ها و سرمایه لازم جهت راه اندازی رستوران در مجارستان

اندازه مغازه و محل آن تاثیر زیادی بر هزینه شما تاثیر می گذارند. به طور متوسط برای یک رستوران 1،200 فوت مربع، شما می توانید اجاره برای شش ماه را حدود 60،000 دلار در نظر بگیرید. هنگام شروع یک رستوران از ابتدا، شما نیاز به تجهیزات آشپزخانه و مبلمان ومیز و صندلی دارید. تعداد تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز شما بستگی به اندازه و ظرفیت رستوران شما دارد. منوی شما همچنین می تواند نوع تجهیزات آشپزخانه و ظروف مورد نیاز را تعیین کند. تعمیر داخلی و تجهیزات داخلی شما می تواند در حدود 120،000 دلار آمریکا هزینه داشته باشد.

هزینه های نیروی کار شامل حقوق، دستمزد، مالیات و کمیسیون می شود. آنها همیشه در حال تغییر هستند، زیرا این بستگی به تعداد کارکنانی دارد که شما به آنها نیاز دارید. در مجارستان این هزینه حدود 2000 دلار برای هر کارمند است. هزینه های بازاریابی می تواند متغیر باشد، اما فراموش نکنید بازاریابی به معنای معرفی شما می باشد. متوسط هزینه بازاریابی می توانند در حدود 30،000 دلار در سال هزینه داشته باشدر کشور مجارستان باشد.

مجوزها و شرایط قانونی تاسیس رستوران در مجارستان

اطلاعات ارائه شده برای سرمایه گذارانی است که قصد تاسیس رستوران در کشور مجارستان را دارند. کسانی که کشور مجارستان را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند بایستی در مورد قوانین و مقررات کشور در مورد تاسیس مراکزی که غذا یا نوشیدنی های الکلی برای مشتریان خود سرو می کنند نیز اطلاعات کافی داشته باشند. این نوع کسب و کارها نیاز به اطمینان کامل در مورد کیفیت و ایمنی مواد غذایی دارند.

 کارشناسان ثبت شرکت در کشور مجارستان می توانند به شما در مورد مراحل قانونی تاسیس یک رستوران مشاوره دهند تا شما از قوانین مربوطه آگاه باشید. علاوه بر این، وکلای ما در کشور مجارستان می توانند به شما اطلاعات دقیق در مورد دستورالعمل های ارائه شده مربوط به کدهای غذایی کشور مجارستانی ارائه بدهند. ایمنی مواد غذایی در مجارستان یک موسس رستوران در کشور مجارستان باید طبق مقررات اجباری Foodstuff COde عمل کند و همه مراحل لازم برای بازاریابی یا تحویل مواد غذایی را اجرا کند.

رستوران ها باید بازرسی های داخلی شوند و مراحل تأیید را انجام دهند و همچنین بایستی مقامات مربوطه در کشور مجارستان از کلیه از الزامات بازرسی مطلع شوند. Codex Food Code مجارستان یک سند مهم قانونی است که مقرراتی را برای اجرای کنترل کیفیت مواد غذایی ارائه می دهد. هر رستوران، کافه یا فست فود در مجارستان باید شرایط مناسب برای نگهداری، تهیه و فروش مواد غذایی را داشته باشد و همچنین باید تاییدیه ها و مجوزهای لازم برای سرو مشروب را نیز داشته باشد. سرآشپزها در مجارستان نیز بایستی مجوز کار داشته باشند.

اداره ایمنی غذا مجارستان مطابق با الزامات اتحادیه اروپا عمل می کند و این نهاد در مشارکت با سازمان ایمنی غذائی اروپا است. نظارت بر بخش زنجیره غذایی تحت ویژگی های این سازمان نظارتی قرار دارد. غذاهای مجارستانی سرمایه گذاران در مجارستان می توانند در این کشور رستوران بین المللی تاسیس کنند. اما سرمایه گذاران محلی معمولا از غذاهای محلی و غذاهای مشهور مجارستانی استقبال می کنند

درآمد رستوران ها در مجارستان

رستوران ها و هتل ها توسط طبقه بندی استاندارد بین المللی فعالیت های اقتصادی مشخص شده است. درآمد ناخالص از داده هاي ارائه شده توسط سازمان هاي دولتي به سازمان كار بين المللي بدست آمده است. کسرهای اجباری شامل مالیات بر درآمد، مالیات شهری، مالیات بر درآمد ناحیه / ایالتی، امنیت اجتماعی، بیمه اجباری اضافی و غیره است. ایده مالیات بر درآمد مجارستان که جایگزین نرخ های پیشرفته از 17٪ به 32٪ با مالیات مسطح 16٪ در درآمد موثر از سال 2012 می شود. لازم به ذکر است که مالیات بر فروش نیز 2٪ افزایش یافته است.

دلیلی وجود دارد که بر این باور باشیم که اجرای این سیستم تا حد زیادی به ملت اروپای شرقی کمک می کند. مخالفان این سیاست اغلب در برابر مالیات مسالمت آمیز با بیان اینکه کاهش شدید مالیات با کاهش درآمد، به طور قابل توجهی به دولت آسیب می رساند، مخالفت می کنند. از طرف دیگر طرفداران اغلب ادعا می کنند که کاهش مالیاتی سبب زیان مالی ناشی از فرصت های اقتصادی ایجاد شده توسط این سیاست می شود. مجارستان طرفدار مالیات مسطح است. درآمددر نظر گرفته شده برای رستوران دارها در کشور مجارستان تقریبا مبلغ 150000 دلار می باشد.

بوداپست پایتخت مجارستان، دارای بیش از ۱۵۰۰ رستوران، کافه و غذاخوری‌ است. در کنار رستوران‌هایی که در آن‌ها غذاهای محلی سرو می‌شود، گردشگران می‌توانند انواع غذاهای مدرن را نیز تجربه کنند. بسیاری از رستوران‌ها منو همراه با قیمت‌های خود را نزدیک در ورودی یا روی شیشه نصب می‌کنند، می‌توانید از غذاها و قیمت‌ها مطلع شوید. شرایط اخذ ویزای کار در مجارستان را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *