Bradenburg Gate Berlin

دروازه برادنبورگ برلین، یکی از پابرجاترین آثار تاریخی کشور آلمان است. به علت حوادث و اتفاقات مختلفی که این دروازه در طول تاریخ به خود دیده است، از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار است. این دروازه در سال 1791، در غرب شهر برلین به دستور فریدریش ویلهم دوم و توسط معمار معروف کارل گوتهارد ساخته شد. این مقاله، تاریخچه ای کامل درباره دروازه برادنبورگ برلین است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه دروازه برادنبورگ برلین

دروازه برادنبورگ برلین، یکی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری آلمان است. ساخت این دروزاه از سال 1788 تا سال 1791 به طول انجامید. نقش های موجود بر این دروزاه، برگرفته از آثار تاریخی یونان است و برخی از افسانه های یونانی را به تصویر می‌کشند. نقش های روی دروازه، باعث دو چندان شدن شکوه و عظمت آن شده اند. این دروازه، جایگزینی برای دروازه قدیمی شهر می‌باشد.

دروازه برادنبورگ برلین، با عظمتی به طول 28 متر، عرض 65.5 متر و دارای عمقی زیاد که پس از جنگ جهانی اول، به عنوان دروازه صلح نام گرفت. دروزاه دارای 6 ستون و 5 مسیر رفت و آمد است. بخش مرکزی و اصلی آن، فقط مختص عبور و مرور خانواده های سلطنتی بود. دو قسمت مجاور بخش مرکزی، برای عبور خانواده های اشرافی بود. دیگر قسمت ها نیز مخصوص عبور مردم عادی بود. البته، پس از سال 2002، اتومبیل ها اجازه تردد از این مسیر را ندارند.

مرزی برای جدایی شرق و غرب آلمان

بعد از بروز جنگ جهانی دوم، دیوار برلین به مرزی برای جداسازی شرق و غرب آلمان تبدیل شد. بعد از این اتفاق، عبور و مرور مردم از این دروازه با مشکل روبه رو شد. در این برهه زمانی، دروازه برلین، از نظر مردم نماد ظلم و ستمگری شناخته شد.

در پی انقلاب آلمان و خراب شدن این دیوار، دروازه برلین نمادی برای صلح به شمار می آمد. بعد از این اتفاق، دروازه بردانبورگ برلین نمادی برای اتحاد دو آلمان شرقی و غربی بود. یکی از مهمترین دلایل اهمیت این دروزاه، همین مورد است.

Bradenburg Gate Berlin

اطلاع از دیگر جاذبه های گردشگری دنیا:

6 جاذبه گردشگری روسیه 

ارابه روی دروازه برلین

قسمت بالایی دروازه، مزین به چهار اسب که توسط فرشته بالدار، مظهر پیروزی(ویکتوریا) صلح رانده می‌شوند، بسیار به چشم می آید. ایده ارابه، برگرفته از کوادریگا است. کوادریگا در زمان امپراطوری روم، چهار اسب برای جابجایی افراد پیروز در جنگ بودند. این ارابه توسط مجسمه ساز مشهور آلمانی، یوهان گوتفرید شادو طراحی و ساخته شد. ارابه، از جنس برنز است.

زمان ساخت این ارابه بر روی دروازه برادنبورگ برلین، تاجی از گل به همراه بلوط روی سر الهه بود. پس از شکست آلمان در برابر ارتش ناپلئون، این ارابه را به دستور ناپلئون به کشور فرانسه منتقل شد. بعد از شکست ناپلئون در جنگ واترلو، ارابه مجددا به برلین بازگردانده شد. پس از این واقعه، صلیب آهنی و عقاب که مظهر قدرت هستند به تاج گل فرشته اضافه شد. به همین علت، دروازه به نمادی برای پیروزی مبدل شد. میدان روبرویی دروازه برادنبورگ برلین نیز، ((پاریسر پلاتز)) نام گرفت.

 

 

ممنوعیت تردد از دروازه برلین

دروازه برادنبورگ برلین بعد از جنگ جهانی دوم، دچار آسیب فراوانی شد. این دروازه به دستور رهبران آلمان شرقی بازسازی و مرمت گردید. اما با افزایش درگیری ها بین بخش دو بخش شرقی و غربی، تظاهراتی توسط مردم آلمان غربی در کنار این دروازه برگزار شد. بنابراین، رفت و آمد از این دروازه ها توسط رهبران شوروی ممنوع گردید. تا سال 1989 تردد از دروازه به مجوز نیاز داشت. در غیر اینصورت، احتمال تیر باران شدن و مرگ افرادی که بدون وجود مجوز برای عبور از دروازه، رفت و آمد می‌کردند وجود داشت.

وضعیت فعلی دیوار برلین

امروزه دروازه برلین، به عنوان یک آثار باستانی و دارای جاذبه های گردشگری و توریستی برای افراد در سرتا سر جهان است. وجود جمعیت بسیار زیاد توریستی در خیابان های منتهی به دیوار برلین، به خوبی بیانگر جذابیت و قابل تحسین بودن معماری این بنای زیبا و تاریخی است. دروازه برادنبورگ برلین از نظر برخی افراد، مکانی معنوی و مقدس است. برای مردم برلین نیز، این بنا به عنوان نماد صلح، پیروزی و قدرت قابل افتخار است.

 

به علت شهرت، اهمیت و شکوه و جلال دروزاه برادنبورگ برلین، این بنا تا حد زیادی مورد توجه گردشگران واقع شده است. دروازه برلین به عنوان نمادی برای اتحاد و یگانگی کشور آلمان است. اهمیت ویژه این بنا در میان آلمانی ها، باعث برگزاری جشن هابی مهم در این مکان شده است. شما نیز می‌توانید با سفر به مقصد برلین، با تاریخ و فرهنگ کشور آلمان آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *