دانشگاه پزشکی لیون فرانسه

در طول دهه های اخیر مهاجرت تحصیلی در سراسر جهان رونق یافته و افزایش چشمگیری داشته است. یکی از مهترین مسائل در انتخاب محل تحصیل، هزینه تحصیل در دانشگاه های آن کشور است که فرد باید قبل از انتخاب کشور و اقدام پذیرش از دانشگاه های آن مورد توجه قرار دهد، دانشگاه پزشکی لیون فرانسه یکی از این دانشگاه ها است که شهریه های این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور سالیانه حدود 200 دلار و برای رشته های مهندسی حدود 550 دلار تخمین زده می شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه پزشکی لیون فرانسه

دانشگاه لیون کشور فرانسه در سال 1971 تاسیس شده است. کلود برنارد یکی از دانشگاه های شهر لیون است که تمرکز اصلی آن بر رشته های علوم، فناوری، سلامت و ورزش است. این دانشگاه به یاد فیزیولوژیست قرن 19م، که در زمینه ی آزمایشات علمی کورکورانه ( آزمایشی که در آن شخص مورد آزمایش نمی داند که مورد آزمایش قرار گرفته است) فعالیت می کرد، نام گذاری شده است.

شهر لیون در فرانسه مرکزی واقع شده است و سومین دانشگاه بزرگ این کشور محسوب می شود. جشنواره ی شگفت انگیز نور ها، هز ساله در ماه دسامبر در حالی که شهروندان این کشور بیرون از خانه های خود شمع روشن می کنند برگزار می شود. ایجاد چنین منظره ای باعث شده است که این شهر به پایتخت نور ها معروف باشد. دانشگاه کلود برنارد یکی از صدها موسسات آموزش عالی در این شهر است که تعداد زیادی دانشجو در آن به تحصیل مشغول اند و فضای اجتماعی قوی ای دارد.

از جمله افتخارات دانشگاه کلود برنارد وجود 40000 مقاله ی منتشر شده در سطح بین المللی و 40 ثبت اختراع در سال است. از سال 2013 تاکنون، تقریبا سه هزار دانشجو و محقق از دانشگاه کلود برنارد در CIRI فعال بوده اند (مرکز ملی تحقیقات بیماری های واگیر دار) و به تحقیق و آزمایش در خصوص درمان و متد های پیشگیری از ویروس ابولا پرداخته اند.

علاوه بر موارد ذکر شده، زندگی دانشجویی در کلود برنارد جنبه ی هنری ای نیز دارد و تئاتر Astree که در دانشگاه واقع شده هم همواره محل برگزاری نمایشگاه های علمی و اجرای نمایشنامه های گوناگون بوده است. دانشجویانی که به انجام فعالیت های فیزیکی علاقه مند هستند باید بداند که دانشگاه کلود برنارد میزبان بزرگترین انجمن ورزشی دانشگاه های فرانسه است و یک ساختمان مجزا به فعالیت های فیزیکی و ورزشی اختصاص یافته است.

از انجایی که دانشگاه کلود برنارد عضوی از برنامه ی اراسموس + است، این دانشگاه با 34 ملت مختلف در کل اروپا در ارتباط است و بیش از 450 قرار داد فعال دارد و با 260 دانشگاه در امر انتقال و مبادله ی دانشجو سهیم است. در بیرون از محدوده ی اروپا، کلود برناد عضوی از CREPUQ و ORA است که با دانشگاهای کبک و اونتاریو در برنامه های تبادل و جابجایی دانشجو همکاری می کند. برخی از رشته های دانشگاهی در کلود برنارد به زبان انگلیسی تدریس می شود. این موضوع شامل رشته های علوم زمین شناسی در مقطع کارشناسی و رشته ی شیمی و مهندسی نانو در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لیون فرانسه

جهت تحصیل پزشکی در فرانسه، دیپلم علوم پایه عمومی در علوم پزشکی (DFGSM) بیش از سه سال طول می کشد:

  • اولین سال مشترک مطالعات بهداشت (PACES)
  • DFGSM سال دوم
  • DFGSM  سال سوم

اولین سال مشترک مطالعات بهداشت (PACES) به دوره های آموزشی در زمینه های زیبایی شناسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه و Lyon 1 کمک می کند تا در فیزیوتراپی و کار درمانی تحصیل کنند. دانشجویان سال اول باید آزمون های رقابت مشترک در پزشکی، داروسازی، مامایی، دندان پزشکی، کار درمانی و فیزیوتراپی را بگذرانند. رقابت PACES و یک مسابقه بسیار انتخابی. برای ورود به دومین سال مدرسه پزشکی، دانشجویان باید مطابق با بندهای متعددی که سالانه توسط وزارت تعیین می شوند، طبقه بندی شوند. اگر تمایل به مهاجرت به فرانسه و تحصیل در رشته پزشکی این کشور را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لیون فرانسه

از سال 2010 و اصلاح PACES، رقابت آغاز شد. این راه امکان تحصیل در فرانسه برای مقطع دوم و سوم سال تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا مامایی را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند. هدف این رقابت متنوع ساختن بخش پزشکی از طریق غنی سازی آن با مقطع های متفاوت، دکتر و کارشناسی ارشد در علوم، مهندسین، داروسازی و مامایی و  هم چنین فارغ التحصیلان قانون، علوم سیاسی، معلمان مدارس می باشد.

دروازه، مانند هر گونه رقابت در حوزه بهداشت، هر ساله در معرض بسیاری از بندها قرار می گیرد.این تعداد ظرفیت های موجود در هر هیئت علمی و هر جریان را بسته به سال تحصیلی که کاندید درخواست می کند، اختصاص می دهد. از آوریل 2017، این رقابت gateway گسترش یافت تا برای متخصصان بهداشتی متحد باز شود. مسابقه Gateway در دو مرحله انجام می شود:

  • مرحله واجد شرایط بودن: انتخاب شدن، که قبل از 31 مارس هر سال به مدرسه و اعضای هیئت علمی که در آن متقاضی درخواست داده ارائه می شود.
  • مرحله پذیرش: جلسه هیئت منصفه متشکل از متخصصین بهداشتی مختلف (اعضای دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، جراحی و داروسازی. به صورت شفاهی در 2 مرحله اجرا می شود: 4 دقیقه ارائه پروژه توسط متقاضی و 4 دقیقه سوالات هیئت داوران.

دیپلم آموزش های پیشرفته در علوم پزشکی (DFASM)  سه سال طول می کشد (DFASM 1-DFASM 2 – DFASM 3) و مربوط به آموزش پاتولوژی و درمان است. در طول این سه سال، آموزش نظری با تمرین عملی در یک محیط بیمارستان تکمیل می شود.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی لیون فرانسه

دانشگاه کلود برنارد لیون 1 فرانسه از دانشکده های علوم، پزشکی و داروسازی تشکیل شده است. بر اساس بودجه ی دانشگاه و تعداد آزمایشگاه های تحقیقاتی آن، کلود برنارد به عنوان برترین موسسه آموزش عالی در منطقه قلمداد می شود و جزو 5 دانشگاه برتر جهت تحصیل در فرانسه به حساب می آید. شهریه های این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور سالیانه حدود 200 دلار و برای رشته های مهندسی حدود 550 دلار تخمین زده می شوند. هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه در شهر لیون، هزینه ها به صورت ماهیانه و به دلار آمریکا می باشند.

  • مسکن: بین 219 تا 293 دلار
  • غذا: بین 272 تا 466 دلار
  • حمل و نقل: بین 52 تا 173 دلار
  • ارتباطات و خدمات شهری: بین 83 تا 105 دلار
  • پوشاک: بین 26 تا 101 دلار
  • ورزش و تفریح: بین 25 تا 106 دلار
  • در کل: 677 تا 1244 دلار

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی لیون فرانسه

رتبه بندی دانشگاه کلود برنارد لیون 1 – رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح جهانی 2018-2019  CWUR:

  • نام مؤسسه: دانشگاه کلود برنارد لیون 1
  • نام بومی دانشگاه: کلود برنارد-لیون 1
  • محل موسسه: فرانسه
  • رتبه جهانی: 221
  • رتبه کشوری: 12
  • رتبه‌ی استخدام فارغ التحصیلان: 1000
  • رتبه‌ی انتشار پژوهش‌: 171
  • رتبه کیفیت انتشارات: 150
  • رتبه تأثیرگذاری: 158
  • رتبه نقل قول از مقالات دانشگاه: 254
  • امتیاز کل:9

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در فرانسه با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل نموده از مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *