تحصیل پرستاری در فرانسه

فرانسه کشوری است در اروپای غربی که دارای مناطق بسیار زیادی می باشد. این کشور سواحلی در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس نیز دارد. مساحت کشور فرانسه ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع است و از این حیث بزگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا محسوب می شود. این کشور در کل اروپا از نظر وسعت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. تحصیل در فرانسه ابعاد گوناگونی دارد و ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل پرستاری در فرانسه نکاتی ارائه کنیم. فرانسه کشوری تاثیر گذار در زمینه علم، هنر، ادبیات و … می باشد و دیدگاهی غنی دارد. کشور فرانسه بیش از شصت و هفت میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان یکی از ابر قدرت های قاره اروپا شناخته می شود. پایتخت کشور زیبای فرانسه شهر پاریس مشهور است. پاریس بزرگترین شهر در کشور فرانسه می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور جزو کشور های پیشرو و پیشرفته محسوب می شود که پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود. کشور فرانسه استاندارد های بالایی از زندگی را برای شهروندان خود فراهم نموده است. این امر به گونه ای اتفاق افتاده که می توان این کشور را به عنوان کشوری ایده آل برای زندگی معرفی نمود. نکته مهم این است که زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی می باشد. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنید می توانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز نمایندگی های فعال دارد. در ادامه مقاله ببینیم تحصیل پرستاری در فرانسه چگونه است؟!

تحصیلات پرستاری در فرانسه

اگر تمایل داشته باشید در فرانسه تحصیل کنید و یا برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید، این نوید را به شما می دهیم که به راحتی می توانید دوره و مقطع مورد نظر خود را در این کشور بیابید. چرا که در هر منطقه از کشور فراسه موسسات و دانشگاه های زیادی برای خدمات رسانی به داوطلبان آماده هستند. دانشگاه های کشور فرانسه کیفیت بالای تحصیلی را ارائه می کنند. شاید همین مسئله یکی از دلایلی باشد که افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام می کنند و متقاضی تحصیل در این کشور زیبا هستند.

آموزش در کشور فرانسه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به گونه ای که در این کشور هر ساله حدود یک چهارم بودجه به مسئله آموزش اختصاص داده می شود. درست است که زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی می باشد اما برخی از کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. پرستاری همانند تحصیل پزشکی در فرانسه یکی از هزاران رشته پر مخاطب است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اما ببینیم شرایط برای تحصیل پرستاری در فرانسه چگونه است؟!

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه

افرادی که تحصیل در رشته پرستاری در کشور فرانسه را انتخاب می کنند در دوره تحصیل خود برای خدمتی خالصانه به جامعه آماده می شوند. این افراد برای کار در مراکز درمانی در سراسر جهان کاملا آماده می شوند و می توانند به عنوان متخصصان پرستاری در شاخه های مختلف پزشکی و بیمارستانی فعالیت کنند. دانشحویانی که برای تحصیل خود در فرانسه رشته پرستاری را انتخاب می کنند، در دوره تحصیل خود به مطالعه ابعاد مختلفی از نیاز های بهداشتی جامعه و بهداشت فردی می پردازند‌. این کار باعث می شود تا دانشجویان بتوانند فعالیت های مرتبط با مراقبت های پرستاری را برنامه ریزی و مدیریت کنند.

نحوه آموزش پرستاری در دانشگاه های کشور فرانسه به دانشجویان می آموزد که شرایط را باید به درستی ارزیابی کنند و همیشه برای مراقبت از بیمار آمادگی لازم را داشته باشند. تحصیل پرستاری در فرانسه پکیجی جامع برای دانشجویان و داوطلبان ادامه تحصیل است چرا که در طول دوره تحصیلی سخنرانی ها، سمینار ها و کارگاه های زیادی برای افراد برگزار می شود.‌ ناگفته نماند که سیستم آموزشی پیشرفته تحصیلی در دانشگاه های فرانسه به وسیلع ابزار های آموزشی پیشرفته و با برگزاری کلاس های عملی و شبیه سازی های خاص توانسته است فعالیت های دانشجویان را تا سطح بالایی پیش ببرد. این نوع آموزش دانشجویان پرستاری را با روند ویژه ای وارد شرایط کار می کند. اما سوال این است که تحصیل در پرستاری چگونه است و چند سال طول می کشد؟! در بخش بعد به این سوال پاسخ خواهیم داد.

برنامه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

همان طور که در بخش های قبل گفتیم برای اقامت در فرانسه از طریق اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در رشته پرستاری می توان اقدام کرد. اما لازم است تا شرایط تحصیل در این رشته به طور کامل بررسی گردد.‌ بحثی که به لطف گروه کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی برای شما بیان شده است. اگر شخصی تمایل به تحصیل در رشته پرستاری داشته باشد، باید توجه داشته باشد که دوره های کارشناسی پرستاری در دانشگاه های کشور فرانسه چهار ساله می باشد. در حقیقت اگر شخصی بخواهد برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کند باید برای فارغ التحصیلی چهار ساله خود برنامه ریزی نماید.

برنامه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

برنامه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

اگر شخصی تمایل داشته باشد می تواند در کشور فرانسه برای ادامه تحصیل خود اقدام نماید و پرستاری را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز ادامه دهد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه های فرانسه دو سال تمام وقت زمان لازم است و در مقطع دکتری پرستاری باید سه سال تحصیل نمود. اگر شخصی بخواهد در مقطع کارشناسی دانسگاه های فرانسه مشغول به تحصیل شود، باید مدارک تحصیلی دبیرستانی خود را برای دانشگاه ارسال نماید. از آن جایی که تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسوی صورت می گیرد، متقاضیان لازم است تا برای مدت زمان یک سال دوره زبان فرانسه را در کالج های مخصوصی در این کشور بگذرانند.

البته ناگفته نماند که لازم است تا مدرک زبان انگلیسی نیز ارائه گردد. البته دکر این نکته مهم است که برای حضور در دانشگاه های فرانسه، شرایط هر دانشگاه متفاوت است و باید برای هر دانشگاه شرایط را مطالعه و رعایت نمود. از این رو بنا بر شرایط ممکن است برخی از دانشگاه های فرانسه از شما ازمون ورودی بگیرند. اما چه دانشگاه هایی در فرانسه رشته پرستاری را ارائه می دهند؟

دانشگاه های ارائه دهنده پرستاری در فرانسه

در بخش های قبل تا حدودی درباره پرستاری در فرانسه صحبت کردیم. اما لازم است تا بدانیم کدام دانشگاه های فرانسه رشته پرستاری را ارائه می دهند. در این بخش به بررسی ابن موضوع می پردازیم. از جمله دانشگاه های معروف در فرانسه که رشته پرستاری را ارائه می کنند عبارتند از: دانشگاه نرمال اکول، دانشگاه ای ان اس پاریس، دانشگاه science po paris، دانشگاه پاریس و دانشگاه یو پی ام سی که در حقیقت نام آن university pierre et marie curie ( دانشگاه پیر و ماری کوری) است. این دانشگاه ها در کشور فرانسه بهترین شرایط تحصیلی در رشته پرستاری را برای دانشجویان و علاقه مندان به این شاخه تحصیلی فراهم کرده اند.

در این دانشگاه ها موضوعاتی خاص به دانشجویان درس داده خواهد شد و کورس های تحصیلی ویژه ای به این افراد ارائه می شود. این موضوعات عبارتند از: مبانی علم پرستاری، مبانی مورفولوژی و عملکرد اندام، مورفولوژی و عملکرد پایه سلولی، اصول مورفولیژیکی و عملکردی بدن انسان، مکانیسم های پایه پاتوفیزیولوژیک، روند اجتماعی و روانشناختی انسان، روش های پرستاری و کلینیکی، فرایند های تشخیصی، درمانی و توانبخشی پرستار، علوم پرستاری و مراقبت های درمانی پزشکی، علوم پرستاری و مراقبت های درمانی ویژ معلولین، علوم پرستاری و مراقبت های درمانی ویژه مادر و کودک در زمان زایمان، علوم ‌پرستاری و فرایند های درمانی برای جراحی، پرستاری در شرایط بحرانی، شواهد اثر بخشی و روش شناسی پرستاری و اصول قانونی مدیریت پرستاری.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات مهاجرتی به این کشور هزینه تحصیل در فرانسه و هزینه زندگی در فرانسه است. عده ای می توانند با پوشش شخصی خود وارد حیطه مهاجرتی شوند و گروهی دیگر نیز می توانند برای ادامه روند تحصیلی و زندگی خود در فرانسه مشغول به کار شوند. کار در فرانسه و سرمایه گذاری در فرانسه کمک بسیار زیادی به فرد مهاجر می کند.‌ از پاییز سال دو هزار و نوزده میلادی دانشجویان بین المللی شهریه های بالاتری برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه پرداخت کردند. البته ناگفته نماند که بورسیه های تحصیلی فرانسه و حمایت های دولتی از تمام دانشجویان در فرانسه فارغ از ملیت و جنسیت سه برابر شده است.

نکته مهم تر این که شهروندان منطقه اقتصادی اروپا یعنی EEA یا سوئیس تحصیل تقریبا رایگان در فرانسه خواهند داشت. EEA شامل همه کشور های اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ می باشد. دقت کنید که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. تمام دانشجویان بین المللی در این کشور به غیر از گروهی که ذکر شد ملزم به پرداخت شهریه می باشند. شهریه دانشگاه های دولتی در کل فرانسه یکسان است چرا که توسط دولت فرانسه تعیین می شود و به کل دانشگاه ها اعلام می گردد. به عنوان مثال اگر اهل قاره آفریقا یا کشور در قاره آسیا هستید، لازم است تا هزینه های تحصیلی خود را پرداخت نمایید. البته ناگفته نماند که داوطلبان مقیم EEA نیز باید هزینه های پرداخت کنند که بسیار کم است.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

هزینه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

هزینه تحصیلی در رشته پرستاری برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی به طور میانگین مبلغ دو هزار و هفتصد و هفتاد یورو در سال می باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید هزینه ای به مبلغ سه هزار و هفتصد و هفتاد یورو در سال پرداخت نمود. دانشجویان مقطع دکتری باید هزینه ای معادل سیصد و هشتاد یورو در سال پرداخت کنند. توجه داشته باشید که این مبالغ فقط مربوط به دانشگاه های دولتی است و دانشگاه های خصوصی هزینه بالاتری دریافت می کنند. دقت کنید که دانشجویان ساکن در EEA مبالعی به شرح زیر پرداخت می کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشتاسی برای این افراد صد و هفتاد یورو در سال است. برای مقطع کارشناسی ارشد هزینه دویست و جهل و سه یورو است. دوره دکتری نیز هزینه ای معادل سیصد و هشتاد یورو در سال خواهد داشت. نکته قابل توجه این است که می توانید برای تحصیل پرستاری بورسیه های تحصیلی فرانسه را دریافت نمایید.

مسئله دیگری که باید به ان توجه داشته باشید این است که شما معمولا باید کل شهریه را در ابتدای سال تحصیلی یعنی ماه سپتامبر به دانشگاه مورد نظر خود پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که پس از ورود به فرانسه سه ماه ویزای فرانسه شما اعتبار دارد و پس از سه ماه باید برای دریافت کارت اقامت خود اقدام نمایید. در آخر این که هزینه زندگی در فرانسه برای یک دانشجو بین هشتصد و پنجاه تا هزار یورو در ماه می باشد. البته این هزینه برای شهر پاریس بیشتر است.‌

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در فرانسه

  1. آیا دانشگاه های کشور فرانسه معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی از رتبه بالایی برخوردار هستند و می توان گفت در دنیا اعتبار بالایی دارند.

  2. کدام دانشگاه ها در فرانسه رشته پرستاری را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های معروف در فرانسه که رشته پرستاری را ارائه می کنند عبارتند از: دانشگاه نرمال اکول، دانشگاه ای ان اس پاریس، دانشگاه science po paris، دانشگاه پاریس و دانشگاه یو پی ام سی که در حقیقت نام آن university pierre et marie curie ( دانشگاه پیر و ماری کوری) است.

  3. چه کورس هایی برای تحصیل پرستاری در دانشگاه های فرانسه ارائه می شود؟

    کورس های تحصیلی عبارتند از :مبانی علم پرستاری، مبانی مورفولوژی و عملکرد اندام، مورفولوژی و عملکرد پایه سلولی، اصول مورفولیژیکی و عملکردی بدن انسان، مکانیسم های پایه پاتوفیزیولوژیک، روند اجتماعی و روانشناختی انسان، روش های پرستاری و کلینیکی، فرایند های تشخیصی، درمانی و توانبخشی پرستار، علوم پرستاری و مراقبت های درمانی پزشکی، علوم پرستاری و مراقبت های درمانی ویژ معلولین، علوم پرستاری و مراقبت های درمانی ویژه مادر و کودک در زمان زایمان، علوم ‌پرستاری و فرایند های درمانی برای جراحی، پرستاری در شرایط بحرانی، شواهد اثر بخشی و روش شناسی پرستاری و اصول قانونی مدیریت پرستاری.

  4. تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه به چه زبانی است؟

    تحصیل پرستاری در فرانسه به زبان فرانسوی است ولی در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

  5. هزینه زندگی یک دانشجو در کشور پاریس چقدر است؟

    هزینه زندگی در فرانسه برای یک دانشجو بین هشتصد و پنجاه تا هزار یورو در ماه می باشد. البته این هزینه برای شهر پاریس بیشتر است.‌

  6. آیا تحصیل پرستاری در فرانسه رایگان است؟

    خیر تحصیل پرستاری درفرانسه شامل هزینه است و از پاییز سال دو هزار و نوزده میلادی این هزینه بیشتر نیز شده است.

  7. هزینه تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا در فرانسه چقدر است؟

    شهروندان منطقه اقتصادی اروپا یعنی EEA یا سوئیس تحصیل تقریبا رایگان در فرانسه خواهند داشت. تنها باید هزینه هایی اندک برای کار هایی خاص پرداخت کنند.

  8. میانگین هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا در رشته پرستاری چقدر است؟

    هزینه تحصیلی در رشته پرستاری برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی به طور میانگین مبلغ دو هزار و هفتصد و هفتاد یورو در سال می باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید هزینه ای به مبلغ سه هزار و هفتصد و هفتاد یورو در سال پرداخت نمود. دانشجویان مقطع دکتری باید هزینه ای معادل سیصد و هشتاد یورو در سال پرداخت کنند.

  9. آیا برای تحصیل در رشته پرستاری فرانسه می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

    بله دولت فرانسه جدیدا بورسیه های تحصیلی دانشجویی را سه برابر کرده است.

  10. اگر شخصی برای تحصیل پرستاری به زبان فرانسوی مسلط نباشد چه شرایطی برای او پیش خواهد آمد؟

    اگر شخصی بر زبان فرانسوی تسلط نداشته باشد لازم است تا در کالج برای آموزش زبان فرانسوی به مدت یک سال ثبت نام کند.

  11. آیا شرایط تحصیل پرستاری در تمام دانشگاه های فرانسه یکسان است؟

    خیر. هر کدام از دانشگاه های کشور فرانسه شرایط خاصی برای تحصیل دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *