دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

دانشکده پزشکی بین المللی خارکف در اوکراین که به دانشکده پزشکی دولتی خارکف و یا موسسه پزشکی خارکف شهرت دارد، یکی از برترین دانشگاه های اوکراین می باشد. درحال حاضر بیش از 700 استاد در دپارتمان این دانشکده مشغول تدریس هستند. علاوه بربه آن 5 کارمند، 17 دانشمند، 2 دبیرستان عالی، 13 پزشک برجسته اوکراین، 8 برنده جوایز دولتی اوکراین در زمینه علوم و فن آوری، 28 کارمند عضو سازمان پزشکی بین المللی اوکراین در این دانشکده مشغول کار هستند. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به بررسی مختصری دانشگاه خارکف اوکراین می پردازند. طبق لیست جدید وزارت بهداشت دانشگاه کارازین خارکف اوکراین مورد تایید واقع شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

دانشگاه پزشکی خارکف یکی از دانشگاه های اوکراین است که در سال1951 شروع به تربیت افراد در زمینه پزشکی، برای کشورهای اروپایی و در سال 1961 شروع به تربیت این عزیزان برای کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین کرده است. در حال حاضر حدود 3400 دانشجو در بخش پزشکی پرستاری و ذندانپزشکی این کشور، در مقطع لیسانس و ارشد، و در تخصص در تمامی رشته های ارتوپدی، سرطان شناسی و غیره مشغول به تحصیل هستند. و البته در حال حاضر 5000 متخصص در این دانشکده مشغول آموزش هستند تا بتوانند در 86کشور اروپایی، آسیایی، آمریکایی و غیره مشغول به خدمت شوند.

از میان 11000 دانشگاه موجود در این جهان، دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین دارای رتبه 10021 می باشد. این دانشگاه دارای جایگاه 26 در میان دانشگاه های دولتی و رتبه 5 در میان موسسات آموزش عالی و همچنین رتبه 47 درمیان موسسات آموزش عالی که توسط یونسکو تاسیس شده را به خود اختصاص داده است. در سال 2015 این دانشگاه برنده جوایز silver diploma و golden fortune نیز شد.

در سال 2001 ابتدا کارمندان این دانشگاه برنده جوایزsilver diploma، golden fortune شدند و بعد در سال 2015 این جایزه به دانشگاه نیز تعلق گرفت. در سال 2010 این دانشگاه عنوان افتخاری رهبر تحصیلات مدرن را در نمایشگاه بین المللی تحصیلات مدرن، در سال 2011عنوان افتخاری رهبر تحصیلات بین المللی در نمایشگاه بین المللی کار و تحصیل را به خود اختصاص داد.

دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین دارای ساختمانی مدرن جهت تحصیل دانشجویان و همچنین 5 خوابگاه شبانه روزی می باشد و تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند. درضمن این دانشگاه دارای 65 دپارتمان می باشد که به کلاس هایی کاملا پیشرفته تجهیز شده است.

درباره دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

تاریخچه ی تحصیلات عالی در رشته ی پزشکی در خاکف کشور اوکراین به بیش از 200 سال پیش باز می گردد و تا حد زیادی با تاریخچه ی دانشگاه ملی کارازین خارکف (V.N. Karazin Kharkiv National University) گره خورده است. چرا که تحصیل در رشته ی پزشکی، از دانشکده ی پزشکی این دانشگاه نشات گرفته است. دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین در سال 1805 تاسیس شد. حکم اولیه ی تاسیس آن توسط سزار روسی، الکساندر اول، صادر شد و به این صورت اولین حکم دانشگاه در آن زمان مورد تایید قرار گرفت.

درباره دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین از مجموعه ای از ساختمان های مدرن و 5 هاستل تشکیل شده است که رشته های درسی گوناگون در آنها تدریس می شود. تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از هاستل ها بهره مند شود. این دانشگاه دارای 65 بخش مختلف است. دانشکده های آن شامل این موارد می شود: دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده پرستارو دانشکده دکترای تخصصی.

در حال حاضر بیش از 700 مدرس در بخش های مختلف این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند. ظرفیت کارمندی این دانشگاه، این افتخارات را در خود جای داده است: دارای 5 عضو اتحادیه N.A.M.N اوکراین، 17 دانشمند افتخاری اوکراین، 2 دبیرستان افتخاری، 13 دکتر برجسته کشور اوکراین، 8 برنده ی جایزه پولیتزر در زمینه های علوم و مهندسی از کشور اوکراین، 28 عضور دانشگاهی از آکادمی های عمومی کشور اکراین، 28 کارمند و غیره می باشد.

این دانشگاه عضو انجمن پزشکی بین الملل نیز می باشد. در سال 1951 دانشگاه شروع به آموزش دانشجویان خارجی نمود. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 3600 فرد متخصص از کشور های مختلف دنیا تربیت کرده است و به آنها آموزش داده است.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

هزینه تحصیل دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین به شرح زیر است، کل هزینه دوره آموزشی(U.A.H):

  • پزشکی 176.750
  • پزشکی اطفال 176.750
  • دندانپزشکی 162.400

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

در سال 2001، جایزه ی نقره توسط هفتمین رتبه بندی بین المللی سازمان علمی گلدن فورچون (Golden fortune) به کارکنان این دانشگاه اهدا شد(که نامزد کیفیت در هزاره ی سوم بودند). در سال 2010، این دانشگاه برنده ی جایزه ی افتخاری در موضوع ” تحصیلات و آموزش و پرورش پیش رفته” در نمایشگاه بین المللی تحصیلات پیش رفته در اوکراین شد و در سال 2011 – 2012 نیز پیش رو آموزش ملی در نمایشگاه های بین المللی تحصیلات و آموزش و پرورش شد.

دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین دارای رتبه ی 2409 از میان 11000 دانشگاه در جهان است، هم چنین این دانشگاه دارای جایگاه عمومی 26 ام و جایگاه پنجم درموسسات عالی آموزش پزشکی و داده های علوم زیستی در اوکراین قرار دارد. این دانشگاه رتبه ی 47 ام را در میان موسسات آموزش عالی در اوکراین کسب کرد( توسط یونسکو) و در سال 2015 دبپلم افتخاری نقره توسط سازمان گولدن فورچون( Golden fortune ) به دانشگاه اهدا شد.

همچنین دانشگاه خارکف اوکراین برنده ی جایزه ی تحصیلات عالی در اوکراین در سال 2000 شد. همکاران و مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند به شما در زمینه اعزام دانشجو به اوکراین و همچنین اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین راهنمایی و مشاوره دهند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

1- رتبه علمی دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین در رنکینگ جهانی چند است؟

رتبه این دانشگاه دارای رتبه ی 2409 از میان 11000 دانشگاه در جهان است.

2- رتبه علمی دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین در این کشور چند است؟

این دانشگاه رتبه 26 در میان دانشگاه های دولتی و رتبه 5 در موسسات آموزش عالی و رتبه 47 درموسسات آموزش عالی که توسط یونسکو تاسیس شده را دارد.

3- چه نکاتی در رابطه با دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین وجود دارد؟

دانشکده پزشکی بین المللی خارکف در اوکراین که به دانشکده پزشکی دولتی خارکف و یا موسسه پزشکی خارکف شهرت دارد، یکی از برترین دانشگاه های اوکراین می¬باشد.

4- آیا دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین اساتید و کارمندان برجسته¬ای دارد؟

درحال حاضر بیش از 700 استاد در دپارتمان این دانشکده مشغول تدریس بوده و 17 دانشمند، 13 پزشک برجسته اوکراین، 28 کارمند عضو سازمان پزشکی بین المللی در این دانشکده مشغول کار هستند.

5- آیا دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین تجهیزات لازم برای تحصیل دارد؟

این دانشگاه دارای 65 دپارتمان می¬باشد که به کلاس هایی کاملا پیشرفته تجهیز شده است.

6- آیا دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین خوابگاه برای دانشجویان فراهم می¬کند؟

این دانشگاه دارای ساختمانی مدرن جهت تحصیل دانشجویان و همچنین 5 خوابگاه شبانه روزی می باشد و تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند.

7- امکان تحصیل در دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین برای افراد خارجی وجود دارد؟

این دانشگاه در سال1951 شروع به تربیت افراد در زمینه پزشکی، برای کشورهای اروپایی و در سال 1961 شروع به تربیت این عزیزان برای کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین کرد.

8- امکان تحصیل در چه رشته هایی در دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین وجود دارد؟

در حال حاضر حدود 3400 دانشجو در بخش پزشکی، پرستاری و ذندانپزشکی، در مقطع لیسانس و ارشد، و در تخصص در تمامی رشته های ارتوپدی، سرطان شناسی و غیره مشغول به تحصیل هستند.

9- آیا دکتری تخصصی در دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین ارائه می شود؟

بله، امکان تحصیل در دانشکده های این دانشگاه شامل: دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده پرستاری و دانشکده دکترای تخصصی فراهم است.

10- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه خارکف اوکراین به چه صورت است؟

کل هزینه دوره آموزش(U.A.H)، برای پزشکی و پزشکی اطفال 750/176 دلار می¬باشد.

11- هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه خارکف اوکراین به چه صورت است؟

کل هزینه دوره آموزش(U.A.H)، برای دندانپزشکی 400/162 دلار است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *