دانشگاه های پزشکی اوکراین

طی سال های گذشته کشور اوکراین با داشتن دانشگاه های معتبر و شرایط زندگی مناسب برای دانشجویان، به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. . در این مقاله به شرایط پذیرش و هزینه های دانشگاه های پزشکی اوکراین خواهیم پرداخت. برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی های سودمند در این زمینه با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های پزشکی اوکراین

دانشگاه کارازین در اوکراین تنها دانشگاهی می باشد که سه جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است: the biologist I. Mechnikov, the economist S. Kuznets, and the physicist L. Landau. علاوه بر اینکه عنوان کارازین نزد بسیاری از افراد شناخته شده است؛ این دانشگاه بسیاری از شمایل معروف در اغلب کشورها را در خود جای داده است که اشخاصی نظیر:  J.W. Goethe and A. Humboldt, I. Franco and L. Tolstoy, P. Semenov-Tyanshanskiy و دیگر اشخاص را در بر خواهد گرفت.

عنوان افتخار دانشگاه دکتر کارازین توسط اولین رئیس جمهور اوکراین یعنی Mykhailo Hrushevskyi به این دانشگاه داده شد. این در حالیست که دانشگاه کارازین همکاری های نزدیکی با روزنامه و مجله نگاران و دیگر اشخاص دانشمند در جامعه داشته است. حدود 30 درصد از افراد این دانشگاه برای ثبت نام در مدارس زمستانه ثبت نام کرده اند این درحالیست که حدود 10 درصد از آنان به عنوان دانشجویان رتبه سوم و چهارم این دانشگاه به حساب می آیند و این امر کاملا رقابتی می باشد.

دانشگاه ملی کارازین حدود 115 برنامه کوچک و بزرگ را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که تمامی موارد نظیر: آموزش به سبک جدید و قدیمی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه یکی از برترین مراکز تحقیقات دانشجویی جهت تحصیل رشته پزشکی در اوکراین می باشد. این دانشگاه به عنوان گوی تحقیقات بنیادین و تحقیقات در زمینه شیمی؛ زیست شناسی؛ ستاره شناسی؛ فیزیک؛ مهندسی و به عنوان موسسه فناوری در نظر گرفته می شود.

این دانشگاه حدود 21 دانشکده را در خود جای داده است که اعضای آن را متخصصین و دانشمندان کشور اوکراین تشکیل می دهند. این درحالیست که حدود 50 نفر از آنان برنده جوایز دولتی بوده اند. این دانشگاه حدود 20 مدرسه علمی معروف که به تحقیقات فشرده اختصاص داده شده است را در خود جای داده است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق این دانشگاه 5 متخصص و 11 دکتر ارشد به عنوان هیئت رئیسه آزمون را در خود جای داده است.

محققین این دانشگاه هر ساله حدود 60 تا 65 مونوگراف را منتشر می نمایند و نسبت به جمع آوری برگه های تحقیقاتی مبادرت می ورزند. بخاطر داشته باشید که دانشجویان بین المللی نسبت به تحریر 2000 مقاله و با استفاده از 20 تا 25 مرجع نیز مبادرت ورزیده اند. این دانشگاه به عنوان رهبر تحقیقاتی دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود چرا که چهارچوبه آن را برنامه های بین المللی؛ تحقیقاتی و علمی دانشگاه آمریکا؛ کانادا؛ روسیه؛ آلمان؛ ترکیه؛ چین؛ ژاپن، سوئیس؛ بلغارستان؛ بریتانیای بزرگ و دیگر کشورها تشکیل خواهد داد.

دانشگاه پزشکی بوگامولتس اوکراین

مدرسه دانشگاه پزشکی ملی اوکراین:

  • رهبر تاسیس موسسه آموزش عالی و یادگیری
  • فعالیت های مرتبط با روش شناسی و علوم انسانی
  • رهبری مراکز علمی و ممانعت
  • آموزش پزشکی و داروسازی در اوکراین

مدرسه پزشکی به همراه 4 دانشکده پزشکی عمومی؛ دامپزشکی؛ مراقب هایی جهت پیشگیری و امکان تحصیل به زبان انگلیسی

  • مدرسه پزشکی ارتش
  • مدرسه دندانپزشکی
  • مدرسه داروسازی
  • مدرسه روانپزشکی
  • مدرسه برای آموزش و یادگیری
  • مدرسه کارشناسی ارشد برای آموزش و مراقبت های پزشکی

دانشگاه پزشکی بوگامولتس اوکراین

بخاطر داشته باشید که در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی؛ کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل در این کشور می باشند. برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد بوگامولتس:

  • 8.2 هزار دانشجوی ملی
  • 908 دانشجوی بین المللی از 53 کشور
  • پزشکی؛ دندانپزشکی و برنامه های دارویی
  • کارآموزان (1282)
  • مقام استادی (47)
  • ساکنین (179)
  • دکترا (109)
  • ادامه تحصیل و شرکت در دوره های تخصصی (1919)

در حال حاضر حدود 1200 سخنران با صلاحیت در 80 ساختمان مشغول به کار می باشند. دکترای علوم 180- اساتید 163- متقاضی علوم و یا مقطع دکترا 699- دستیار اساتید 330-  حدود 28 آکادمی و اعضای پاسخگو در آکادمی ملی علوم- 28 آکادمی عمومی با 38 عضو در آکادمی بین المللی-  همیاری علمی و دیگر همکاری های سازمانی- 36 جایزه نوبل ادبیات در اوکراین- 24 جایزه ادبیات مشهور- 58 افتخار علمی در اوکراین؛ کسب افتخار آموزشی در فیزیک و فرایند آموزش. بخاطر داشته باشید که برای اولین بار در CIS دو فرد اوکراینی و روسی نسبت به آموزش جهانی گرایش پزشکی مبادرت ورزیدند و شناخت بین المللی بدست آوردند.

آموزش در دانشگاه های پزشکی اوکراین

بخاطر داشته باشید که حدود 48 دپارتمان مسئولیت توسعه مدارس و موسسات آموزشی در اوکراین را خواهند داشت. در 9 ژانویه سال 2005 سازمان E.C.T.S به اجرای روش های آموزشی و اطلاعاتی پرداخت. بخاطر داشته باشید که حدود 16 کلاس به کامپیوتر اختصاص داده شده است که کاربرد آن برای آموزش گرایش های مرتبط با ساختمان و محیط خوابگاهی دانشجویان می باشد. این در حالیست که کتابخانه N.M.U حدود 700 هزار واحد را به بخش علمی ادبیات اختصاص داده است. نظریه دفاعی در انجمن به شرح ذکر شده در ذیل می باشد:

  • 738 امتیاز برای نوآوری؛ 200 پروژه تحقیقی سالانه که 50 جایزه تحقیقی را شامل می شود.
  • 50 امتیاز بین المللی؛ کنگره؛ کنفرانس و عقد قراردادهای سالانه.
  • 22 ژورنال علمی و کتاب

این دانشگاه حدود 123 واحد بیمارستانی و 53 دپارتمان دانشگاهی با 7.5 هزار تخت با بیش از 170 هزار جراح کارآمد را در خود جای داده است.

  • 300 واحد دندانپزشکی
  • 400000 بیمار به صورت سالانه
  • همکاری های بین المللی

همکاری های بین المللی در بخش آموزش و علوم با استفاده از سازمان WHO ؛ 32 واحد جهانی و آکادمی اروپایی نیز صورت می گیرد. در این فرایند اغلب همکاری ها با دانشگاه های رهبر جهانی می باشد. توافقنامه همکاری با موارد ذکر شده در ذیل امکان پذیر است:

  • دانشگاه  Kaunas در لیتوانی
  • موسسه سلامت عمومی (لهستان)
  • دانشگاه Alabama at Birmingham  (آمریکا)
  • دانشگاه Iowa (آمریکا)
  • موسسه  Karolinska (سوئد)

این مدال طلایی در تاریخ نهم-برای دانشجویان بین المللی و افرادی که قصد تحصیل در کشور اوکراین به صورت موقت را دارند شکل گرفت. در سال 2006 اجرا و خلاقیت به عنوان مبحثی شگفت آور تلقی شد و به افراد دیپلمی برای موفقیت در مبحث خلاقیت و توسعه سیستم آموزش ملی تعلق گرفت.

  • کسب 2 جایزه بین المللی جهت شغل و آموزش
  • اخذ 6 مدرک III (در اختیار داشتن تخصص ملی) در بخش صنعت سلامت درمانی و در سال 2006
  • اخذ گواهی جهت رهبری در میان موسسات آموزش عالی در اوکراین و ارائه خلاقیت و نوآوری در بخش آموزش و فناوری.

دانشگاه پزشکی کیف اوکراین

دانشگاه پزشکی U.A.F.M کیف در یکی از برترین موسسات آموزشی در کشور اوکراین می باشد که به سال 1992 تاسیس شد. این دانشگاه سالانه به آموزش بیش از 10000 یادگیرنده پرداخته است که بیشتر این افراد دندانپزشکان؛ داروسازان و افراد طبیب می باشند. باید بدانید که در آگوست سال 2014 حدود 1000 نفر از افراد خارجی در K.M.U مشغول به تحصیل شدند.

بیاد داشته باشید که میزان اعتبار دانشگاه ها توسط وزارت آموزشی و علمی اوکراین نیز صورت می گیرد. تمامی مدارک صادر شده برای دانشجویان بین المللی کاملا قانونی و معتبر می باشد که توسط وزارت امور خارجه اوکراین صادر می شود. دانشگاه پزشکی K.M.U کاملا شناخته شده می باشد و در فهرست دانشگاه های بین المللی معروف نظیر: دانشگاه پزشکی I.M.E.D قرار دارد.

دانشگاه پزشکی کیف اوکراین

این امر بدین معناست که فارغ التحصیلان واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی پزشکی و اخذ مدرکی که توسط مقامات کشور اوکراین پذیرفته باشد خواهند بود. علاوه بر این مدرک دریافتی در کشور آمریکا و شورای پزشکی کانادا (M.C.C) نیز معتبر می باشد. افراد واجد شرایطی که نسبت به اخذ مدرک در این کشور مبادرت ورزیده اند قادر به دنبال کردن فرایند اقامت و شرکت در برنامه های کارشناسی ارشد در کشورهای ذکر شده می باشند.

بیاد داشته باشید که در طول زمان دانشگاه پزشکی U.A.F.M شهرت بسیاری پیدا کرد و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های پزشکی توسط سازمان سلامت جهانی (WHO) و شورای پزشکی هند (MCI) شناخته شد. در کنار تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ دانشگاه پزشکی K.y.i.v در U.A.F.M حضور خود را در لیست دانشگاه های برتر جهانی The International Medical Education Directory و The Avicenna Database اعلام کرده است. علاوه بر مدرک و در نظر گرفتن میزان صلاحیت؛ اعتماد به دانشگاه مبحثی است که بایستی در سرتاسر جهان در نظر گرفته شود.

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های پزشکی اوکراین

تمام دانش آموزان دارای گواهی آموزش متوسطه حق درخواست برای پذیرش پزشکی در اوکراین را دارند، بدون محدودیت یا نیاز به نمره یا رتبه خاص برای پذیرش در هر دوره ای. دانشجویان باید برای پذیرش در دوره های مربوط به پزشکی، دروس زیر را با دورس دیگر در مدرسه گذرانده باشند.

  • دانشجویان باید جمعاً حداقل 50% در فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشند و در صورتی که دانشجو از گروه عمومی باشد باید درس انگلیسی را به عنوان درس اجباری داشته باشد.
  • دانشجو باید جمعاً حداقل 40% در فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشد و در صورتی که دانشجو از SC/ST/O.B.C باشد باید انگلیسی را به عنوان درس اجباری داشته باشد.
  • دانشجو باید در 31 دسامبر سالی که پذیرش صورت گرفته است، بالای 17 سال باشد.
  • دانشجو باید 12 کلاس از مدرسه حضوری را کامل کره باشد.

شراط لازم برای دانشجویانی که قصد تحصیل در زبان را دارند:

  • گوهی یا کارنامه دبیرستان
  • پاسپورت بین المللی
  • سن تا 32 سال

دوره مقدماتی، تحصیلات دانشگاهی 10 ماهه زبان روسی یا اوکراینی را ارائه می دهد که زبان اصلی تدریس و نیز احتمال بهبود دانش خود درباره دروس پایه با توجه به مدرک آینده خواهد بود. پس از دوره مقدماتی باید انتخاب کنید که تحصیلات خود را به زبان انگلیسی یا زبان روسی ادامه می دهید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی اوکراین

رتبه بندی و سیستم رنکینگ می تواند به بسیاری از دانشجویان بین المللی در انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در کشور اوکراین کمک زیادی کند. تحصیل در رشته پزشکی در کشور اوکراین طرفداران زیادی دارد چرا که هزینه ها و شهریه های تحصیل در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بسیار پایین تر است. علاوه بر ان مدارک پزشکی کشور اوکریان در تمام دنیا دارای اعتبار است و به رسمیت شناخته می شود و کیفیت آموزش در آن بسیار بالاست

دانشگاه ایالتی پزشکی بوکووینیان، این دانشگاه ، دانشگاه برنده ی امسال است! دانشگاه ایالتی پزشکی بوکووینیان رتبه اول را در بین دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین کسب کرده است. سال گذشته این دانشگاه در رتبه دهم قرار داشت، اما میتوانیم تفاوت ایجاد شده را ببینیم! امروزه ، دانشگاه توجه بیشتری به دانشجویان بین المللی می کند. این اعتقاد وجود دارد که دانشگاه بوکووینیان آینده ی روشن و پتانسیل بالایی دارد. بنابراین این دانشگاه به دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دارند پیشنهاد می شود. در حال حاضر هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار در خور توجه اند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی اوکراین

دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا: دانشگاه پزشکی وینیتسا بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. طی یک سال گذشته ، تلاش های بسیار زیادی توسط این دانشگاه صورت گرفته است و در لیست رتبه بندی دانشگاه های پزشکی اوکراین به رتبه دوم دست یافته است. این دانشگاه هر ساله تعداد بسیار زیادی دانشجوی بین المللی پذیرش می کند. آموزش در این دانشگاه نه تنها بسیار با کیفیت است بلکه مفرح و جذاب نیز هست. در این دانشگاه میتوانید حس کنید که یک خانواده بین المللی بزرگ دارید.

دانشکاه ملی پزشکی بوگومولتس: دانشگاه پزشکی بوگومولتس در کشور اوکراین از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دانشگاه در کیف ، پایتخت اوکراین واقع شده است. در مورد کیفیت مسائل آموزشی این دانشگاه هیچ نکته منفی ای وجود ندارد. از مزایای آن میتوان به اعتبار جهانی، کارمندان خوب و غیره اشاره کرد. تنها دو نکته در مورد این دانشگاه وجود دارد که ممکن است نپسندید: هزینه های بسیار بالای زندگی و شهریه دانشگاه، دانشجویان موظف اند هزینه ی شهریه ی دانشگاه را از قبل بپردازند.

دانشگاه ملی پزشکی لویو: دانشگاه پزشکی لویو نیز یکی دیگر از دانشگاه های بسیار خوب کشور اوکراین محسوب می شود. در حقیقت در این سیستم رتبه بندی دانشگاه بدی وجود ندارد! شهر لویو روح مختص خود را دارد و یک شهر بسیار خاص و اعجاب انگیز به شمار می اید. البته این اصلی ترین نکته در مورد دانشگاه نیست اما مسئله مهمی به شمار می رود.

دانشگاه ملی پزشکی دونتسک: چند سال پیش این دانشگاه همیشه رتبه اول و یا دوم را داشت. همانطور که احتمالا می دانید، شرق کشور اوکراین درگیر جنگ است. (هرچند که اوکراین کشور امنی به حساب می آید) از نکات مثبت این دانشگاه می توان به اعتبار جهانی، کارکنان بسیار عالی، تجهیزات مدرن اشاره کرد. همه چیز در مورد این دانشگاه بی نقص است

دانشگاه ملی پزشکی اودسا: اودسا یکی دیگر از شهرهای خارق العاده ی کشور اوکراین به شمار می رود. این شهر در کنار دریای سیاه واقع شده است و بین توریست ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و شهر فوق العاده زیباییست. دانشگاه پزشکی اودسا نیز بسیار زیباست! تحصیل در این دانشگاه، راهی است به سمت آینده ای روشن! کیفیت این دانشگاه بی نظیر است و همه چیز در مورد آن بسیار خوب است.

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی اوکراین

تحصیل در رشته ی پزشکی در اوکراین از ارزان ترین گزینه ها ی تحصیل در اروپا می باشد و هزینه ی تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی بین 2600 تا 3700 یورو در سال متغیر است. همچنین هزینه ی نیز زندگی در این کشور ارزان است برای مثال هزینه ی اقامت حدود 700 یورو در سال و هزینه ی غذا حدود 150 یورو در سال می باشد.

کیفیت آموزش پزشکی در این کشور باعث جذب دانش آموزان زیادی به اوکراین شده که به دنبال تحصیل در رشته ی پزشکی در خارج از کشور هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعزام دانشجو و تحصیل در اوکراین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی اوکراین

1- بهترین دانشگاه های پزشکی در اوکراین کدام یک است؟

بهترین مدارس پزشکی برای تحصیل پزشکی در اوکراین عبارتند از:

  • دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا
  • دانشگاه علوم پزشکی Zaporizhia
  • دانشگاه ملی پزشکی ایوانو-فرانکیفسک
  • دانشگاه علوم پزشکی بوکوویین (BSMU)
  • دانشگاه ملی پزشکی بوگومولتس
  • دانشگاه ملی پزشکی Lviv

2- من فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه لوگانسک اوکراین هستم، آیا می توانم در انگلیس شروع به کار کنم؟

کشور انگلستان فارغ التحصیلان رشته پزشکی را از دانشگاه علوم پزشکی لوگانسک، واقع در لوگانسک(دانشجویانی که پس از 30 سپتامبر 2014 شروع یا تحصیل خود را تمام می کنند) اوکراین قبول نمی کنند.

3- آیا مدرک پزشکی اوکراین در کانادا معتبر است؟

خیر، بسیاری از مدرک های اعطاء شده از بعضی دانشگاه های اوکراین در کانادا ارزش زیادی ندارند و به رسمیت شناخته نشده است. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه خود که مورد تایید کانادا است یا خیر با مشاوران ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید.

4- آیا می توانم ضمن تحصیل در دانشگاه های پزشکی در اوکراین کار کنم؟

بله، می توانید در حین تحصیل در اوکراین کار کنید؛ اما برای کار رسمی باید مجوز کار یا مجوز اقامت دریافت کنید.

5- روند پذیرش از دانشگاه های پزشکی اوکراین به صورت زیر است؟

  • مرحله 1: در ابتدا باید نامه پذیرش از دانشگاه های پزشکی اوکراین را دریافت نمایید. برای دریافت پذیرش از دانشگاه باید مدارک خواسته شده را ارسال نمایید.
  • مرحله 2: ویزا دانشجویان پس از دریافت نامه دعوت نامه از مرکز پذیرش اوکراین باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اوکراین تماس بگیرند.
  • مرحله 3: می توانید با نامه پذیرش و ویزای دانشجویی خود وارد اوکراین شوید و شروع به تحصیل کنید.

6- آیا با تحصیل در دانشگاه های پزشکی اوکراین می توانم حین تخصیل کار کنم؟

بله، با دریافت مجوز کار از کشور اوکراین می توانید حین تحصیل در دانشگاه های پزشکی اوکراین به صورت پاره وقت کار کنید.

7- برای تحصیل پزشکی دانشگاه های اوکراین یا روسیه بهتر است؟

تحصیل پزشکی در اوکراین یا روسیه هرکدام مزایای خود را دارد که بنا به اهداف شما انتخاب می شوند.

8- شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی اوکراین چیست؟

دانشجویان از سراسر کشور ها می توانند برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اوکراین بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام کنند. برای تحصیل پزشکی در اوکراین متقاضی باید بالای 17 سال سن باشد، همچنین دیپلم دبیرستان و ریز نمرات خود را ارائه دهد.

9- رتبه و رنکینگ دانشگاه های اوکراین چگونه است؟

مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های پزشکی اوکراین در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و دارای کیفیت آموزشی مناسبی است.

10- کیفیت آموزش دانشگاه پزشکی بوکووینیان در اوکراین چگونه است؟

دانشگاه پزشکی بوکووینیان اوکراین روز به روز در حال پیشرفت است و از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار است. این دانشگاه توانسته نسب به سال گذشته پیشرفت کند و رتبه اول را در بین دانشگاه های دیگر در اوکراین کسب نماید.

11- آیا دانشگاه های پزشکی اوکراین مورد تایید ایران می باشد؟

خیر، هیچ یک از دانشگاه های پزشکی اوکراین در لیست اعلام شده 2020-2021 مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *